15 Ara Öğün Alternatifi

Ara öğünler için şu seçenekleri tercih edebilirsiniz.

Ana yemeklerinizden 2 saat sonra Ara Öğünlerinizi tüketin ve sofranıza asla çok aç oturmayın…

Meyvelerinizi daima 1 porsiyon ve 1 çay bardağı kefir eşliğinde tüketiniz

1) 1 çay bardağı kefir+ 1 porsiyon meyve
2) Sadece 1 dilim ekmekten, günde sadece 1 defa arasına beyaz peynir koyarak yapılmış tost.
3) 1 bardak ayran+2 kepekli grisini
4) 5 badem + 1 ortaboy meyve
6) 3 kuru erik+ 5 badem + yeşilçay
7) 1 kupa laktozsuz süt+ tarçın + zencefil ile güçlendirilmiş
8) Sayfada yer alan ayva tatlısı tarifi (günde sadece 1 defa)
9) Mate çayı+ Yarım paket (3 adet) limon lifli bisküvi
10) 10 adet “kuru” altın çilek
11) 1 su bardağı kefir+ 1 adet kiwi (blenderdan geçirilip içebilirsiniz)
12) 3 adet diyet bisküvi, her birine 1 çay kaşığı light labne sürerek tüketebilirsiniz.
13) 2 adet mısır-pirinç patlağı üzerine ligt labne ve domates.
14) Papatya,rezene çayı + 1 adet armut
15) 1 adet kepekli wasa + ayran

Ara öğünlerinizi yemeklerden 2 saat sonra yapmanızı öneririm. Akşam yemeğinden sonra ise yalnızca (2 saat sonra) 1 porsiyon meyve + 1 çaybardağı kefir tüketiniz. Sevgiler, başarılar dilerim :)

15 Ara Öğün Alternatifi” üzerine 13 yorum

  1. Ara öğünleri hiç atlamam. :) Ara öğün benim için bir diyet kavramı değil, yaşam tarzı artık. Çantam beslenme çantası gibi. Kayısılar, bademler, fındıklar, leblebiler, kepekli etimekler, yağsız küçük sütler… Bazen elma, ayva gibi meyveleri de dilimleyip buz dolabı poşetine koyuyorum çantama atıyorum. Böylelikle dışarıda hem ara öğünümü atlamamış oluyorum hem de etraftaki albenili ama hiç de sağlıklı olmayan yiyeceklere yönelmiyorum. Kısacası ben ara öğün denen şeyi çok seviyorum. :)

    • Kefirin size söyleyebileceğim onlarca faydası var… Bir tanesi metabolizmanızı hızlandırması, tok tutucu olması, bağışıklığı güçlendirmesi, sindirim ve boşaltım sistemimizi yeniden sağlıklı bir biçimde kurması, tatlı isteğini bastırması ve sayesinde iştahı azaltması…. uzaaaaaaaaar gider :)

  2. merhaba :)
    ara ogunle ilgili sorum var.
    kuru kayısı cok seviyorum. ara ogun olarak kac adet kuru kayısı+badem veya fındık tuketmemiz gerekir? blogdaki nerdeyse tum yorumları okudum ancak bulamadım :(
    ve kuru meyvelerde gunluk yeme sınırı nedir? erik, kayısı vb.
    tesekkurler,
    deniz

    • Merhabalar Deniz hanım :)

      Kuru kayısı adet olarak (minikse 5 büyükse 3) esliğinde de 5 tuzsuz badem. Günde 3 ara öğünümüz varsa eğer 15 kayısı+ 15 badem tüketmemiz mümkün teorik olarak :)
      Kuru erik için de, elma için de geçerli. Siz seviyorsanız 3. ara öğünümüzde (yani öğle yemeğinden 4 saat sonra olan) 2 porsiyonluk bir kuru meyve tüketimi de yapabilirisniz.
      Bu arada ben size ara öğünlerin sırasını da kısaca özetleyim.

      Uyanış- kahvaltı- 2 saat sonra 1. araöğün- öğle yemeği- 2 saat sonra ara öğün- 2 saat sonra araöğün- akşam yemeği- 2 saat sonra meyve saati- yatış :)

  3. Ezgi selam,

    Çoğu tarifinde light kefir dikkatimi çekti, ben genel olarak bir diyet listesi takip edemesem de sağlıklı besleniyorum…Kefirimi evde kendim yarım yağlı süt ile yapıyorum, light kefir yerine geçer mi ? Şimdiden cevap için teşekkürler.

  4. Merhaba Ezgi Hanım, bu gün kitabınızı aldık arkadaşımla ve en kısa zamanda başlayacağız.Fakar size bir kaç soru sormak iztiyorum. Mail adresinizi de bulamadım mümkünse siz ulaşır mısınız bana. Çok Teşekkür ederim şimdiden kolay gelsin :))

    • Size buradan yardımcı olabilir miyim? Mail adresime sıkça bakamıyorum artık. Buradan daha verimli yardım edebilirim. Çekinmeden yazabilirsiniz. yayınlanmasını istemiyorsanız bana not düşmeniz yeterli. :)

Yorumlar kapalı.