Form Ajandası

Blogun ismi belli. Eski kiloma geri dönüyorum… Yani işin içinde disiplinli bir kilo kaybetme süreci var, ama “hedeflerim nedir?” sayfasında belirtmiştim… Bu blogu aktif hale getirdiğimde Allah kısmet ederse bebeğimi dünyaya getirmiş olacağım. O zaman birinci önceliğim ona kaliteli süt vermek olacak… Bu bakımdan “diyet”leri asla hayatıma sokamam… Ama diyet uzmanı olan annemin benim için yazacağı “sağlıklı beslenme listelerini” takip edeceğim.

Örneklersek…

Uyanınca: (+) Aç karnına içmem gereken tarçınlı ılık suyu içtim…

Hazırlanışı: (Burada eğer tarif bana özel değilse yani herkesin uygulamasına uygunsa paylaşacağım. Ama sadece bana özelse kimseyi riske atamam J

Sabah: Tahıllı kahvaltım (+)

Ara öğün: (+) Beş adet badem, bir bardak papatya çayı…

Öğlen: (+) Sebze Çorbası/ Doyana kadar – İçindekiler:

Kabak: Yapısındaki acı özler sayesinde kandaki şekeri düşürür. Kandaki şeker düşerse iştahınız açılmaz. Ama içerdiği yüksek lif ve anti oksidanlar sayesinde anne sütünü zenginleştirir, yoğunlaştırır…

Ve diğer sebzelerle ilgili bu tip küçük bilgiler

Diğer öğünler için de bu şekilde mini listeler devam edecek. Ayrıca Ajanda da günde 3 parti su içme raporu yer alacak. Çünkü su, süt yaptığı kanıtlanmış tek gıdadır. Tatlı, soğan, bulgur gibi gıdaların süt yaptığı ise bilimsel dayanağı olmayan bilgilerdir.

Size aşağıda tutmayı planladığım defterden bir sayfa göstereceğim, işte ajanda bölümünün bel kemiği o defter olacak…           


      

Form Ajandası” üzerine 4 yorum

  1. Çok heyecanlıyım ben de. Henüz 1.5 aylık gebeyim. Ancak inanın sizin bu yazılarınızı hatim ediyorum. Şimdiden okuyup Elif hanım neler yapmış diye okuyorum. Şu an yediklerime dikkat etsemde garip bir şekilde iştahımın açıldığını hissediyorum. Anormalmiyim diye soruyorum.

    • Ben hayatım boyunca dikkatli olmuş bir insanım, benim bile iştahım açılmıştı ama…
      ama… açılmasa da olurdu. Yani bir yere kadar. Atıyorum 28 kilo değil de 17-18 kilo alabilirdim. Bu benim ebatlarımdaki bir insan için “dur” noktası olabilirdi ama ben ne yaptım, yersiz muzurluklar yaptım :)) ahahha
      1 ay boyunca gebelik diyabeti riski yüzünden sağlıklı beslendim, ben hiç kilo almamıştım fakat bebeğim kilo almıştı o zaman… Demek ki olabiliyordu ama benim gözüm başka şeylerdeydi 🙂 İşte bu da itirafımdır, bir dahaki sefere (İnşallah yeniden bu duyguyu tadabilirim) daha özen göstermeye çalışacağım, bakalım bedenim ve iradem müsaade edecek mi?

  2. bugun melek baykalın proğramında gördüm sizi,çok ilgimi çektiniz.Benimde 6 aylık oğlum var,bu aralar kilo vermeye çalışıyorum.bana cesaret verdiniz,bende 20 kilo vermek istiyorum.günlüğünüz dikkatimi çekti güzel bi fikir,bende bi günlük tutmaya karar verdim.defter hakkında biraz daha açık bilgi verirmisiniz,puanlama sistemi var gibi ama tam görünmüyo…

Yorumlar kapalı.