Haftalık Rapor

Bir diyet uzmanının bana yıllar içinde öğrettikleri ve benim için yazacağı listeler ışığında kilo kaybetme sürecimi sürdüreceğimi söylemiştim.

O diyet uzmanının çok belirgin ve önemli bir kuralı vardır.

Bu kural “Baskül Kanunu” olarak da bilinir.

Baskül’e çıkmanın bir usulü vardır herşeyden önce.

1) Aç karnına,

2) Sabahın ilk dakikalarında,

3) Çıplak ya da kıyafet kütlesi toplam kütleden düşülmek üzere,

4) HAFTADA YALNIZCA 1 DEFA!

O halde, seziyor, hissediyor, merak ediyor olsak da elde edilen sonuç yalnızca haftada 1 defa ölçülmelidir. Yoksa sonuca odaklı, süreci baltalayan veriler ortaya çıkar…

Ben önceki hali-sonraki hali fotoğraflarını severim. Kişinin kendi rızasıyla çekilmiş ve olumlu bir süreci gözler önüne sermişse motive edicidir. Bunu ben de yapmayı düşünüyorum. Ancak şu an kilo verme değil, kilo alma trendinde olduğum için Önceki Hali-Sonraki Hali şablonum biraz ters olacak 🙂

Her hafta, kutsal diyet günü olan PAZARTESİleri haftalık raporda gelişmeleri okuyabilirsiniz.

Not: Eğer fırsatınız varsa, vücut kitle indeksinizi ayrıntılı gösteren baskülleri kullanın. Çünkü bu hafta 50 kg çıkıp düzenli bir programa uyabilir ama bir sonraki hafta baskülde yeniden 50 kg görünebilirsiniz. Bu kilo vermediğiniz anlamına gelmiyor. Olur mu öyle şey demeyin. Söz gelimi 2 kg yağdan kaybetmiş, 2 kg su almış olabilirsiniz. Gerçek kilo yağdır. Gerçek kilo kaybı da yağdan verilen kilodur.

  • Haftalık rapor bölümünde kaç kilo kaybettiğim,
  • Önceki-Sonraki fotoğrafım,
  • Hedefe ne kadar yaklaştığım,
  • Nerelerde zorlandığım,
  • Nelerin faydasını gördüğüm,
  • Nelerin değiştiği gibi ayrıntılar yer alacaktır.

Haftalık Rapor” üzerine 5 yorum

  1. ben yedıklerıme dıkkat edıyorum bıde 2 aydır spora gıdıyorum..gecen sene 92 kılodan 76 ya kadar düştüm ama sonra 85 oldum şuan 79 kılodayım..ve kılo vermem durdu..özel bı dıyet yapmadım bu zamana kadar ve bulunduğum yerdede diyetsyen yok zaten..yardımcı olursanız sevınrım 🙂

  2. seni tebrk edyrumm ezgiablacmmmmmmmm cok umutlandm yemn ederm mukemmlesn yaaaa bende yapcaammm

Yorumlar kapalı.