Spor Güncesi

Hemen, bütün gönül açıklığımla söyleyim:

  1. Asla düzenli spor yapma alışkanlığım olmadı.
  2. Zamanında atletik bir vücuda sahip olduğum doğruydu ama kilo verme sporları diye tabir ettiğim aerobikti, pilatesti, yogaydı, stepti hiiiiç beceremedim. Onlar için gereken senkronizasyon yeteneği bende gıdım bulunmamaktadır. Zira, dans da edemem. Varsa yoksa doğaçlama…
  3. Salonlar beni sinirlendirir. Müthiş popolu kadın hocalar ve karnı baklavalı erkek hocaların libidoları eşliğinde spor yapmak –hem de olanca beceriksizliğimle zor değil, caydırıcıdır da.
  4. Çok sevdiğim bir arkadaşım, üniversitenin ilgili bölümünden mezun olmuş bir pilates antrenörü. Bana üç kuruş almadan ders veriyor. Hiçbir derse gecikmedi. Ama ben o kadıncağızı yoldan çıkartıp durdum. Hadi kahve içelim, hadi domatesli makarna… Suç bende. Bir ayın sonunda bana domates doğruyordu. Oysa ben lastik çekiştirip, top üzerinde yuvarlanacaktım, plan buydu.
  5. İkinci el bir yürüyüş bandı edindim. Biraz eğimli. Tırmanış bandı desek daha doğru. Bana hiçbir şeye mal oldu. Ama uzun telefon konuşmaları yaparken üzerine çıkıp, konuşma bitene kadar yürüdüm. Hani olur ya, kazağınızın bir köşesiyle oynar, konuşma bitince de kazağı tamamen sökmüş olursunuz. Hah, benimki de o hesap; konuşma başında çıkıp biterken nefes nefese indiğim ama bundan gayrı da çıkıp iki yürümediğim bir bant oldu.
  6. Peki şimdi ne yapacağım. Hareketsizlik beni avlıyor. Hareketsizlik, içtiğim suyu havada kapıp popo yağı olarak dönüştürüyor.
  7.  Bir yüzmeyi seviyorum bir de yürümeyi. Öyle çok alingirli olmayan birkaç hareketi de düzenli yapabilirim. İşe  yarayacağına da inanırım.
  8. İşte bu yüzden SPOR GÜNCESİ bölümünde günlük kaç dakika yürümüşüm, kaç tane mekik çekmişim, kaç kez şpagat atmışım yer alacak. Eğer siz bana destek olursanız, yemin ediyorum kahve ya da domatesli makarnaya değişmeksizin kültür-fizik hareketlerime de başlayacak ve sizinle paylaşacağım.

Sevgiler

Spor Güncesi” üzerine 5 yorum

  1. İp atlamak bütün kas sistemini çalıştırıyor ve hatırı sayılır derecede kalori yaktırıyor. Üstelik evde yapılabilecek bir egzersiz olması en güzel yanı. 🙂 Hem de eğlenceli. Ben ip atlarken çocukluğuma dönüyorum. Okulda teneffüslerde az ip atlamazdık. 🙂 Ben dün 50+50 ile başladım. Yani atlarken 50ye kadar saydım. Bir kaç saat sonra 50 tane daha atladım. Bugün de 60+60 yapacağım. Her gün artırarak gitmeyi planlıyorum. İlk atlayışta yüzlerce atlamak değil az sayı ile başlayıp artırarak gitmek daha etkili. 😉

Bir Cevap Yazın

