Kaç kilo aldım?


“Sence kaç kilo almışsındır? Tahmini…”

Cevabım kısaydı: “Bin!”

***

17 Ağustos 2011, saat 09.30’daki doktor randevumuzda Gülseren Hemşire sordu:

“Tartıya çıkacak mısın?”

“Hayır” dedim, “Artık evde bile tartıya çıkmıyorum. Gördüğüm rakamlar moralimi bozabilir -ki buna gerek yok. En son, bir çıkıp nerede bitirdiğimi öğrenirim. Bu da bana yeter”

“Pekala” dedi Gülseren Hemşire, “Sence kaç kilo almışsındır? Tahmini…”

Cevabım kısaydı: “Bin!”

29 Ağustos ya da 5 Eylül gibi bir tarih düşünülüyor doğum için. Şu anda kilo olayları sadece içimdeki heyecan dalgasını dağıtmak için arasıra gündeme getirdiğim konulardan.

Önümde bir defter açıp yazıyorum:

Boy: 1.74

Kilo: 80’li bir şeyler.

Alınan kilo: 20’li bir şeyler.

Hedeflenen kilo: 57 ama 55’e düşersem hayır demem ama en az 57 başka yolu yok.

Genetik kilo tablosu: Valla annem kilosuna dikkat eder ama eğer etmezse fena… Alıp yürür. Babaannemin göbeği geoid şeklindedir. Üstlerden basık ortadan şişkince. Anneannem ise maşşallah kilosuna zengindi rahmetli. Babam formundadır. Dedem ufak tefekti. Kardeşim oh yarasın modunda. Benim genetik kilo eğilimim, nasıl desem, iç açıcı değil!

Anneme soruyorum. Bütün diyetisyenliği ile yanıtlıyor.

“Anne! Ben kaç kilo aldığımı, nereden başlamam gerektiğini nasıl bileceğim?”

Cevap veriyor: “Önce doğum olsun… Bu bebek ve diğer salgıların kilolarının eksilmesi demektir. Bir ile iki hafta arasında yüzeysel ödemden de kurtulursun… İşte ondan sonra basküle çık ve gördüğün rakamı ciddiye al. Sürekli emziren ve bebeği için efor sarfeden bir insan, sağlıklı ve yeterli beslenerek gereksiz kilolardan kurtulabilir.”

“Bunun için ne kadar beklemeliyim?”

“Bu doğumun şekline, senin kendini hazır hissetmene, bebeğini emzirme performansına, onun gelişimine ve gazına bile bağlıdır. Doğru zamanı anlayacaksındır.”

O gün gelene dek klasik beslenmeye devam ediyorum. Canımın istediklerini yiyor olsam da, taleplerimi abartmamaya, porsiyonlarımı küçültmeye ve öğün sayımı arttırmaya özen gösteriyorum. Çünkü hamileliğimde beslenme şeklimin sloganı şu oldu: “SU İÇSEM YARIYOR”

Peki tamam tamam… Bu yalanı kendime söylemeyeceğim.

“Kontrolsüz yersen patatese dönersin.” Benimki de o hesap.

Kaç kilo aldım?” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

