Doğumdan Sonra…

komposto

…doğal olanı takip edince ağırlıklardan kurtulabiliyor insan!

Blogumun amacı belli… Doğumdan sonra, kendimi hazır hisseder etmez, kilo verme sürecimle ilgili gelişmeleri yazmak.

Ama bazı şeyler beklediğimden hızlı gelişti. Dedim ya, “kendimi hazır hissetmek” bu süreci asıl başlatacak olan motivasyondu. Oysa kilolarımdan bazılarının beni bekleyeceği yoktu. Doğumdan sonra geçen iki hafta zarfında aldığım 27 kilodan 12’si hiç bekletmeden beni terk etti. Bunların 5-7 kg kadarı doğumda gitti diye tahmin ediyorum. Hücrelerin ve dokuların toparlanması ile diğer kilolar da özel bir çaba göstermeden gittiler diye düşünüyorum. Ama bu arada, amaçlı olmasa da yaptığım bazı şeyler de kilo kaybımı hızlandırmış olabilir.

  1. Emzirmek. (Diyete başlamadan önce düzene sokmak istediğim birincil konu buydu. Çünkü kendi formumdan daha önemli bir şey varsa o da bebeğimin düzgün ve nitelikli beslenmesidir.) Emzirme konusunda ısrarcı oluşum ve koşulların şansıma işlemesi ile bebeğim emmeye başladı ve emzirmenin çok kalori yaktığını da bu süre zarfında öğrenmiş oldum.
  2. Emzirmeye başladığımda çok şiddetli bir hararket hissediyorum. Bu da nereden baksanız günlük su tüketimimi 2-3 lt kadar arttırdı.

    Su gibisi yok!

  3. İştahsız hissediyorum ama nitelikli süt üretimi için sürekli beslenmeliyim. İştahsızlığımı bir sağlık faktörüne çevirdim. Porsiyonlarımı küçülttüm, öğünlerimi arttırdım (8 öğün), boş kaloriler cazip gelmediği için vitamin ve minerallerden zengin besinlere yöneldim.
  4. Tatlı isteği söylendiğinin aksine oluşmadı. Yine de vücudumuzun ihtiyacı olan şekeri meyvelerden ve şekersiz pişirdiğim meyve kompostularından aldım. Bu sayede sıvı tüketimimi de arttırmış oldum.
  5. Her öğünde tüketebileceğim, sebzeli ve etli yağsız çorbalar hazırladım.
  6. Sürekli hareket halindeydim.

Ama söylemem gerekir ki, bu maratonun kolay kısmıydı. Şimdi sırada aldığım boş ve zararlı kilolardan kurtulmak var. Eğer bebeğimin gaz sorununu halledebilirsem tüketebileceğim yemek skalası genişleyecek. Ama birincil önceliğim elbette onun rahat beslenip, gazsız olması. Bunun için rezene ve papatya çayını karıştırıp içmem öneriliyor. Peki papatya ve rezene çaylarının da laksatif yani tuvalete çıkartıcı etkisini biliyor musunuz? Yani bu uygulamam dahi bana ödem attırabilir. Aslında doğal olanı takip edince ağırlıklardan kurtulabiliyor insan.

Şimdilik bu kadar.

Gün: 15

Kaybedilen kilo: 12

Şimdiki kilom: 75

Hedef kilo: 57

