Tam Disiplin :)

İştahım yok. Doğurduğum günden beri, o hunhar açlık beni terketti ve yerini inanılmaz bir yeme reddine bıraktı. Ama süt veriyorum ve ne olursa olsun öğün atlamam ve yerim. Sütümü arttıran şey su ama zenginleştiren şey yemekler…

Eh peki o zaman ne yiyeyim? Bildiğiniz gibi sorunun yanıtını Diyetisyen TK veriyor bana 🙂 Günde 8 öğün, tamamen sağlıklı, tamamen organik öğünler. İştahsızlığım bir noktada çok işe yarıyor. O da benim için hiç bir çeldiricinin olmaması. Ne fast food, ne tatlılar, ne de dört başı mamur ev yemekleri. Yeme eylemi hayatımdaki önceliğini yitirdi. Benim için önemli olan “yedirme”…Ben de kalorice düşük ama besin değeri olarak on numara yemekler yiyorum.

Geçen hafta inatçı 75 kg ile mücadele etmiş ve 73.9 kg’ye düşmüştüm. 1kg 100 gr. kaybettim yani. Ama terli halimle içtiğim buzlu suyun o klişe akibeti beni cuma günü iyice sarstı ve 1 gün süren hastalığım beni kündeye getirdi. Cuma, tam da protein kürünün bittiği gündü. Ben de o gün tavuk suyuna sebzeli çorba yaptım, içine biraz esmer pirinç ekledim. Bol limonla tatlandırıp, doyana dek içtim. Ara öğünlerde de tarçın+papatya+karanfilden oluşan bitki çaylarıyla ter attım. Uyumadan önce limon+zencefil+bal karışımı ile mikroplara haddini bildirdim :)Emzirdiğim için ilaçların en masumundan dahi kaçıyorum. İçtiğim çorbalar yani aldığım bol miktardaki sıvı işe yaradı, uyandığımda daha iyiydim ve “arındırıcı kür” için hazırdım.

meyve çorbası için kırmızı meyveler

Annemin beslenme listelerinde kendine özgü bir gidiş yolu vardır. Bu örgü örmeye benzer. 1-4-7. günler aynı listeyi/ 2-5. günler aynı listeyi/ 3-6. günler de aynı listeyi yaparsınız. Bu hormonları çalıştırmak ve ihtiyacınız olan enzimleri harekete geçirmek için uygulanan ilginç bir metot. Ve keşfi tamamen canım annem Diyetisyen TK’ye ait.

Dün 1. günümdü; listemde her öğün porsiyonu artan ve yeni bir malzeme ile zenginleşen meyve çorbam vardı. Bu meyve çorbasının sütümü bukadar hızlı arttıracağını tahmin etmezdim. İçerdiği kefirle bir gün önceki berbat soğuk algınlığına da bağışıklık sistemimden bir duvar ördü. Evet, meyve çorbamın zemini kefirdi. Ve dün neredeyse toplam 1,5 şişe kefir tükettim. Her ne kadar haftada bir basküle çıkacağımı söylemişsem de, sabah dayanamayıp tekrar basküle çıktım. Ta ta 73,4 kg. yani 500 gr. yani yarım kg. gitmiş.

Kefir

Bugün sabah domates, lor ve dereotundan oluşan bir kahvaltım vardı. Hepsini pişirip, 1 adet kepekli lavaşla yedim. Malzemelere bakıp porsiyonları küçük sanmayın. Öyle doyuyorsunuz ki, ben kendime şaşıyorum. Ara öğünlerimde kuru erik ve ceviz var. Şimdiden 2lt. kadar su içtim. Öğlen koca bir yeşil salata ve haşlanmış tavuk yiyeceğim. Akşam ise özel bir omlet tarifi var. Bakalım, bu hafta böyle. Ben tam disiplinle listelerimi uyguluyorum. Bol su içtiğim ve habire sıvı tükettiğim için süt konusunda da memnunum. (Maşşallah diyeyim) 🙂 Daha önceki yazılarımda kullandığım tabloyu da takip için kullanıyorum.

Bugünlerde en özlediğim şey, yürüyüş… Bebeğim ele avuca geldiğinde onu kanguruma atıp sahil boyunu fethetmeyi istiyorum. Mis gibi Akdeniz’i solumak… Babam, geçen haftaki ziyaretinde çok güzel bir şey söyledi: “Ben günün yorgunluğunu, hergün aksatmadan yaptığım 1 saatlik yürüyüşle atıyorum…” Evet kulağa basit gelebilir ama bizi yoran şey karmaşık ritimlerdir. Yürüyüş ise düzenli  bir ritimdir ve sadece kas gücünü arttırmaz, psikolojik olarak da kuvvetlendirir bizi. En azından ben öyle düşünüyorum.

Tam Disiplin :)” üzerine 13 yorum

  1. Ezgi hanım merhaba,
    1-4-7. günler aynı listeyi/ 2-5. günler aynı listeyi/ 3-6. günler de aynı listeyi yaparsınız. Siz de böyle mi yapıyorsunuz?
    O günlerde aynı şeyleri mi yiyoruz yani ? 🙂
    Birde öğle ve akşam öğünlerinde bir öğün sebze bir öğün protein gibi şeyler vardır hani, öğlen sebze yemeği yendiyse akşam ızgara tavuk gibi mesela… Ben sebze çorbası yaptım öğlen ve akşam ondan içsem olur değil mi?

    • Evet… Pazartesi- Perşembe ve Pazar günü (örneğin) 1. Listede ne varsa yeniyor… Salı- Cuma (2. Listede), Çarşamba-Cumartesi (3. listedekileri) yiyoruz. Annemin listeleri bu aşama metodu ile düzenlenmiştir. 🙂 Sebze çorbasının içeriğini bilmiyorum ama eğer benim verdiğim gibi bir tarifse sabah-öğle-akşam tüketebilirsiniz. Ama ara öğünlerinizi atlarsanız bunun bir anlamı olmaz 🙂

  2. Merhaba,
    ”1-4-7. günler aynı listeyi/ 2-5. günler aynı listeyi/ 3-6. günler de aynı listeyi yaparsınız”
    . Bu önemli bir ayrıntı sanırım. Doğru mu anladım Bir haftalık listede bahsedilen günlerde aynı yiyecekler tüketiliyor.
    Benim elimde bir liste yok ben de bunu baz alarak verdiğiniz tariflerle kendime haftalık bir liste oluşturabilirim o halde, değil mi?
    Yani 1. gün sabah yulaflı lapa öğlen sebzeli kabak akşamda ızgara balık yediysem, 4. günde aynı şekilde beslenmeliyim.
    Ben bu işi çok mu karmaşık hale getirdim yoksa karmaşık mı? :)))

  3. ezgi hnm merhabalar…bişey sorcam size.. kefir bulamadım da..onun yerine light süt tüketmek mantıklı mı sizce?

    • Nerede yasıyorsunuz hacer hanım? sizi yönlendırebılı mıyım acaba dıye soruyorum. kefır cok önemlı ve sute sekıl olarak benzese de kımya olarak oldukça farklılar. Bu bakımdan kefire en yakın besin probiyotik yoğurtlar. Probiyotik yoğurtları biraz suyla seyrelterek içebilirsiniz (Sade olanları) Süt olarak da “laktozsuz” olanı tercih ediyoruz. Hem ülkerin hem de pınarın var.

  4. aslında geçen hafta bulmuştum migrosta ama bu hafta yok 😦 sütü laktozsuz sütler çıktı çıkalı öyle içiyodum zaten yıllardır öyle tüketiyorum yani..gaz sıkıntım hep vardı daa.. 😦 yarın şu meyve çorbasını yapmayı istiyodum da..narla kefir güzel oluyo mesela..ama bulamıyınca bi sormak istedim..peki nar uygun bi meyve mi?eşim bugün bakacak bakalım bulur umarım.. 😦

    • Kesinlikle…
      Nar,
      Kivi,
      Mandalina,
      Ayva,
      Armut,
      Elma,
      Ananas (eğer özel bir besin allerjiniz yoksa) kullanabileceğiniz kış meyveleri arasında. Aksi söylenmedikçe veya porsiyon belirtilmedikçe muzdan ve meyve suyundan uzak durmalı 🙂

  5. slm…..
    ezgi gene ben ………bana ne olduuu sevmeiğim bisküviler bile ye beniiii diyor bu ne allahaskına yaaaaaa…..
    bir medet bir umut diyet sayfalarındayım yorumları yazılarını tekrar tekrar okuyorumm ……ben iflah olmazmıyım sence
    ((((((((((((((((

    • Olursunn…
      İnsan onu yolundan çevirenlerden bazen kaçarak uzaklaşır, bazen de onlarla tek tek yüzleşir… Sen de böyle yap Emine. Sana “beni ye” diye bağırabilecekleri kadar bağırsınlar bakalım, önemli olan senin ne kadar güçlü “hayır yemeyeceğim” diyeceksin 🙂 Mühim olan bu. Yarın yine canın bir şey çekebilir, öbür gün yine… Ama sen yemedikçe susacaklar, gör bak 🙂

  6. Beslenme listelerinde verdiginiz 1. liste ile diyetinize basladiginiz zaman protein kurunden sonra uyguladiginiz ilk liste birbirinin ayni degil..Dogru mudur?

  7. elif Hanim meyve corbasinin tam olarak tarifini alabilirmiyim mumkunse. cok tsk ederim simdiden. paylastiginiy bilgiler icin ayrica cok tsk ediyorum

Yorumlar kapalı.