Asla Yapmadım…

Doğumdan sonra bir araba hurafeyle karşılaşacağım söylenmişti. Hakikaten öyleymiş. Ama ben bilim insanlarından aldım öğütlerimi.

1. Şu süt yapar bu süt yapar hikayelerine kulak asmadım… Emziren kadın, sütü birazcık azaldı mı nasıl hassas oluyor, anladım. Bebeğini besleyemedi mi, kanını akıt deseler yapacak… Ama süt yapan tek şey su. Ama çok su! Ve su bazlı yani sıvı beslenme… Normalde uzmanlar günde 3 lt. su öneriyorlar, emziren kadınlar 4-5 lt kadar su tüketmeli.

2. Otur dediler, yapmadım… Dinlenmek çok önemli ve çok az fırsatınız oluyor. Ancak her fırsatta hareket ettim.

3. Banyodan uzak dur dediler, yapmadım… Doktorum her gün banyo yapmamı önerdi. Tek şart oturarak yıkanmamamdı. Yani duş almama müsaade vardı. Oysa, herkes banyoya dair onlarca şey söyledi. Her sabah 2 ile 10 dakika arası değişen duş seanslarım oldu. Duş esnasında karın masajı yaptım. karnım gitti mi? Küçüldü ama hala var. Yine de banyonun en önemli etkisi, lenf drenajını yani kan akışını sağlaması. Peki bu ne yapıyor? Metabolizmamı hızlandırıyor.

4. Meme süt toplayana kadar emzirme dediler. Bebeğim her istediğinde emzirdim. Çünkü emzirdikçe süt hacmi artıyor. Yani bebek tükettikçe üretiyor. Memedeki arz-talep eğrisine de bakın hele 🙂

5. Yemeklere yağ koymadım.Vücudumun yağ ihtiyacını ceviz, badem, fındık gibi yemişlerden aldım. En fazla bir avuç… Küçük bir avuç.

6. Beyaz ekmek yemedim.Kepekli ekmek dahi yemedim… Onun yerine bir adet kepekli lavaşı pizza dilimler gibi dilimledim ve öyle tükettim. Daha doyurucu ama 1 kepekli lavaş, yarım dilim kepekli ekmeğe denk…

7. Tatlı istediğimde şıralı, sütlü, çikolatalı olanlardan kaçtım. Sadece meyve kompostosu içtim.Hem de litrelerce. Şekersiz, kendi şekeri ile, tarçın ve karanfille pişen…

8. Gece emzirmelerinden sonra asla bir şey yemedim. Onun yerine bol su içtim. Çok içim kıyılırsa 1 bardak kefir ya da diyet süt içtim.

9. Hiç öğün atlamadım.Günde 8 öğün yedim.

10. Diyet yaptığımı söyleyenlere aldırmadım. Çünkü 8 öğünlük ve “doyana kadar” gibi ibarelerin yer aldığı, bu kadar zengin diyet olmaz 🙂 Olsa olsa sağlıklı beslenme listesi olur…

