İradeli Taahütlü

Fast food benim zayıf noktam. Pamuksu ekmekleri ve erimiş peynirleri ile hamburger cumhuriyeti kuruluyor deseler, şimdi şurada vatandaşlık başvurusu yaparım yeminle! Fakat…

acı yok…acı yok… acı yok…

Fakat…

Hamileliğim süresince bu zaafın kitabını yazdım! Yılların acısını çıkartırcasına hapur hupur hamburgerleri mideye indirdim. 27 kg.’yi soluk alıp vererek almış olamam değil mi? Haftada 3 kez fast food tükettiğim oluyordu. Geçmişte, hamburgerlere diş biler oturup ev yemeği yerdim. O yüzden asla 38 bedenin üstüne çıkmadım. Nadiren gidip nefsimi köreltirdim -ki normal olan da buydu. Oysa hamile kaldıktan sonra nasıl olsa kilo alacağım düşüncesiyle ipin ucunu öyle bir kaçırdım ki, he heeeyyy…

Sonra doğum yaptım. 27 kg’den 17’si gitti. Bire bir takip ettiğim beslenme listeleri var. Asla dışına çıkmadığım listeler bunlar. Evde benden başka bir insan daha yaşıyor ve insan -yani eşim- gayet formunda bir adam… Eh ona da tutup, benim yediğim mönüleri yemesini söyleyemem. Haliyle onun için ayrı yemek hazırlanıyor. Bazen ağız sulandıran, süper şeyler pişiriyor olabilir. BEn de karşısına geçip, kefir-meyve püremle içler acısı görünüyor olabilirim ama bir ısırık almak, kaşığın ucundan tatmak bana yetip artıyor çoğu zaman…

hamileliğimin 5. ayında 🙂

Ama bugün… Bugün market alışverişinden sonra ona hamburger ısmarlayacağımı söyledim. “Peki sen?” diye sordu. “Ben bir kahve içerim ve eve gidince kendi yemeğimi hazırlarım” dedim.  Bu herhangi bir şey değildi. En zaaflı olduğum, en hoşlandığım yemekler yanımda löpür löpür götürülürken ben oturmuş kahve içecektim. Olabilir miydi? Üstelik açken… Üstelik taptaze kokarken…

Kendime meydan okumak için daha iyi şansım olamazdı.

Bırakın yeminimi bozmayı, bırakın patateslerden bir kaç tane tırtıklamayı, küçücük bir ısırık dahi almadım.

Bunun sonu yok çünkü. Disiplin ve sözler bozulmaya başlayınca neler olduğunu farkındayım. Battı balık yan gider psikolojisinden daha fenası onca çabaya bir hamlede yazık etmek.

Hiç tahmin etmezdim ama kendimle gurur duydum. Bunu yapabildiysem ben 57 kilo olurum dedim… Eh inşallah diyelim, değil mi?

Bu arada beslenme bilgileri için facebookta bu sayfayı takip edebilirsiniz… http://www.facebook.com/groups/taylankumeli/?id=184602144949942

İradeli Taahütlü” üzerine 8 yorum

  1. Fast food’dan hiç hazzetmem. Kolayı oldum olası sevmem. İki yıldır (taze sıkılmış hariç) meyve suyu görünümlü şekerli suları da çıkardım hayatımdan. Abur cuburlar da gitti. Bunların eksikliğini hiç hissetmiyorum. Ama bir şey var ki…Ahh ah her şeyin sorumlusu o! ÇİKOLATA! Ondan vazgeçemiyorum. Azalttım tabi eskiye göre ama adet döneminde gözüm dönüyor. Bugün itibari ile bu dost görünümlü düşmana savaş açmış bulunmaktayım. Yardımlarınızı, önerilerinizi, desteklerinizi bekliyorum. 🙂

    • İşte hepimizin bir zaafı oluyor 🙂 Ben tatlı ya da çikolatayı hamileliğimden sonra çook sevmeye başladım ama yine de olmadığı zaman aramıyorum. Fast foodla savaşım ise şimdilik çok iyi gidiyor diyebilirim… Gün geçtikçe soğuyorum, şükür ki 🙂

      • Ne güzel! 🙂 Bende de şu var evde olmazsa özellikle alıp yemiyorum çikolata ve türevlerini. Kardeşim alıp çekmeceyi doldurunca bir iki tırtıklıyorum. Özellikle adet döneminde gözüm dönüyor. Ama evde olmazsa küçük bir kase yoğurda bir tatlı kaşığı bal ve bir çay kaşığı tarçın karıştırıp yiyorum. 🙂

  2. ben oyle seyleri tamamen cikartdim hayatimdan diyetisyenler bile haftda veya ayda 1 2 kere kacamak yapiyorlar ama ben yapmiyorum hic canim cekmiyor heraLde sagLikli besLenme yuzunden;) bide hamilelikde sagLikli besLenirsen kac kiLo aLirsin?

Yorumlar kapalı.