Ve 60’lar

30. yaşgünümde geçirdiğim ateşli hastalık yüzünden vücudumda biriken ödem doğrudan basküle yansıdı. Elektronik ekranda 72 sayısını gördüğümde (her ne kadar bunun geçici olduğunu bilsem de) moral bozukluğu yaşadım. Vücudum kendisini savunacak gücü topluyordu belli ki. Ben sağlıklı beslenmeye ve gidişatı bozmamaya gayret ettim. Bu da kısa süre zarfında meyvesini verdi. Yeniden 70 sayısı ekranda göründü. Çabuk gelen çabuk giderdi çünkü… Ve dönemsel oynamalar, gerçek gidişat hakkında bilgi vermezdi…

Pazartesi hastalıktan geriye yorgunluk ve dudaklarımda patlayan beş adet uçuk kalmıştı… Hiç zaman kaybetmeden bağışıklık sistemimi güçlendirmeli, kaybettiğim dinamizmi geri kazanmalıydım. Listem, benim sağlılıklı halime göre hazırlanmış olsa da, beni güçlendirecek, hastalıkla gidenleri geri getirecek kadar sağlamdı… Ben de listemi uygulamaya koyuldum. İşin doğrusu, bu hafta kilo durumumda bir değişiklik olmasını ummuyordum.

Ama disiplinden taviz vermemek, bol lifli beslenmek, bol sıvı tüketip su içmek işe yarıyor… Hem gücünüzü topluyorsunuz, hem de kilo kaybediyorsunuz.

Bu haftanın favori tarifi çorba ve yemeklerden sonra içtiğim “Alman çayı”

Çorba şöyle hazırlanıyor: 1 kg domatesi rendeliyorsunuz. İçine kabak doğruyor ve 2 adet derisiz baget atıyorsunuz. Kepekli spagettileri kırarak elde ettiğiniz kepekli şehriyelerden 1 avuç koyuyorsunuz. Çorbanızı ateşten almadan kafi oranda tuz, “KARABİBER” ve 1 adet sıkılmış limon suyunu ilave edip, doyana kadar içiyorsunuz. Üzerine dilerseniz kıyılmış maydonoz koyun dilerseniz fesleğen… O size kalmış 🙂  Haftanın iki günü öğle yemeğimde bu tarif vardı.

domates çorbası

Yine haftada 1 basküle çıkma kuralını bozarak, programın orta yerinde baskülü ziyaret ettim. Gördüğüm sayıyla ortalama 8 aydır karşılaşmıyorduk. Bu sayı 69’du. Şimdi programın sonlarına yaklaşıyorum. Bugün 68.7 sayısıyla tanıştım yeniden. Gebeliğim başladığında 61 kg. idim… Bu da demek oluyor ki, başladığım yere ulaşmak 7.7 kg kaldı… Ama hedef kilom 57. Çünkü hamileliğim kendi tarihimin en kilolu hallerinden biriyle başlamıştı. Anlayacağınız 67 kg. olduğumda 10’dan geriye sayım başlayacak. Üstelik, daha hedeflediğim gibi egzersiz yapmaya ve korsemi düzenli olarak giyinmeye başlamadım.

Bakalım, geri kalanlardan kurtulmam ne kadar zamanımı alacak?

Bu haftaki programın bittiğinde “Çorba Kürüm” başlıyor… 7 gün 7 ayrı çorba tarifi… Sıvı ağırlıklı ve lif zengini bir hafta beni bekliyor. Sizinle favori çorba tarifimi paylaşacağım…

