Caydırıcılara Nasıl Karşı Koyarız?

Marifet yapacak bir diyet listesine sahip olmak değil… Marifet o diyet listesini harfiyen yerine getirip, ardından eski vaziyete geri dönmemek… Ama nasıl? Hele de etrafta bu kadar caydırıcı unsur varken…

Hangisi?

Ben kendimce izlediğim yolu sizinle paylaşmak isterim:

  1. Kaçarak, saklanarak bu iş olmuyor… Çünkü iradenizden daha hızlı koşamazsınız. O halde “meydan okumak” en iyisi… Söz gelimi herkes, sizin asla karşı koyamayacağınız yiyecekleri mi yiyor; o zaman kendinize meydan okuyun… Oruç tutan bir insanın iradesini takınarak, “bu sofradan nefsime yenik kalkmayacağım!” diyerek sakince insanların yemeklerini bitirmesini bekleyebilirsiniz.
  2. Tabii ki, okyanusu aşıp bir kaşık suda boğulmamak çok önemli… Sofradakilere hayır diyip, buzdolabını tırtıklamak çok daha basit şeylerin sizi alt etmesi demektir.
  3. O halde… Evdeki tehlikelileri azaltıp, yok etmek çok önemli. Yani kendinize yardımcı olun!
  4. Aklınıza yemek yemek geldiğinde, hemen-kesinlikle ertelemeksizin, yerinizden kalkıp başka bir işle meşgul olun. Ta ki, delicesine yemek yemeyi aklınızdan çıkartana kadar. Psikolojik olarak yatıştığınızda küçük, sağlıklı bir porsiyon hazırlayıp içinizde tepinen açlığı dindirebilirsiniz.
  5. Yani… Ara öğünler… Ara öğünleri atlamadığınızda asla “çok aç” olmuyorsunuz… “Bu benim dişimin kavuğunu doldurmaz!” dediğiniz porsiyonları bitiremiyorsunuz bile…
  6. Tatlı müptelaları ve onların tatlı krizleri meşhurdur… Bunu ben de bir dönem yaşadım. Şıralı bir tatlı yerine, tarçınlı-yoğurtlu meyve salatası yemek ve bunu bir kaç krizde yapabilmek; ilerleyen zamanlardaki kriz şiddetini düşürüyor hatta ortadan kaldırıyor.
  7. Ev ziyaretlerine tok gitmek ve hazırlanmış yiyeceklerden 2 adet seçip sadece çatalın ucuyla yemek, “ye yavruuummm” telkinini bertaraf ediyor. Bu durumdan sonra çay-kahve faslına geçerek yemek yeme törenini erken terkediyorsunuz.
  8. Cebinizde daima kuru meyve taşımak ve yarım saatte bir “açlık krizi alışkanlığınızdan” kurtulana kadar bir adet yemek yardımcı oluyor.
  9. Papatya, tarçınlı-zencefilli diyet süt, yeşil çay da açlık krizi bastırdığında iştahınızı yatıştırıyor.
  10. Ama iradeniz… Lütfen bir şey yemeden önce derin bir nefes alıp elinizdeki yiyeceğe bakın ve onu yerine bırakın. Kendiniz için iyi bir şey yaptınız. Kendinizle gurur duyabilirsiniz. Evet siz, elinde nutella kasesini tutan hanım! Ve siz, ekmek arası yemek üzere olan beyefendi… Bırakın o elinizdekini koca bir bardak su içip, kendinize sağlıklı bir sebze yemeği hazırlayın.
Caydırıcılara Nasıl Karşı Koyarız?” üzerine 2 yorum

  1. Supersin super! Yazdiklarini soluksuz okudum. Gecen mart hamile kaldim ama kilo vermem cok agir oluyordu. Okumadigim kitap ( ingilizce turkce ) kalmadi diyet hakkinda. Nihayet biriside ben gibi bu sanciyi cekmis birde guzel dillendirmis. Blogun harika yazilarini cokca okumak isterim. Ben henuz 13 kilo verdim. Esim bir gunbana the guardian gastesi getirip coksu icmeyle alakali makaleyi okuttu. Malesef okuduktan donra icemedim bir daha. Buyuk su firmalarinin mallarini satmak icin dunya medyasina bir oyunu oldugu bilimsel bir degeri olmadigi yaziyordu. Kilo vermem 6 ay gecikti. Saolsun gul kaynak dinledimde yeniden basladim su icmeye. Cok ama cok istiyorum saglikli zayiflamayi. Yurt disindayim duzenli spor yapiyorum. Beni tek yikan sey uykusuzluk. Kizim dis cikarcam diye beni uykusuz birakincaertesi gun ne yapcagimi sasiriyorum. Etrafta kimsedeyok ki el versin. Her neyse bencok tesekkur ederim blogun icin. Twiter adresin varsa takipde etmek isterim. Sevgiler

    • Bugun soyle soyledım: Eger bır ekranım olsaydı ve bırısı UYKU yazsaydı tahmınen su cevap gelırdı: NO MATCH FOUND…Benım de bebeğim diş çıkartıyor :/
      :=) e_ezgi_uzmansel twitter adresim… beklerim

Yorumlar kapalı.