Bu Tarifler Süper!

Kilo verme sürecinde hem hoşuma giden hem de kilo vermeme yardım eden bazı tarifleri sizlerle paylaşmak isterim. Siz de bu listelerle kendinize haftalık mönüler yapabilir; kendi yeme listenizi oluşturabilirsiniz bence…

***Bu tariflerin tamamı Diyetisyen Taylan Kümeli’ye aittir ve onun izniyle kullanılmaktadır.

Kahvaltı mönüleri:

1) Lor ve elma: 1 dilim orta boy elma, Üzerine 2 yk lor peynir, üzerine tarçın serpin… Dilerseniz fırına verebilirsiniz.

2) Domatesli yumurta: 1 yemek kaşığı ayçiçek yağı, 1 yumurta, 1 yemek kaşığı lor ve rendelenmiş 2 domates… Önce domatesleri pişirin, sonra yumurtayı kırın, pişmeye yakın dilediğiniz baharatı ve loru ilave ederek yiyin…

Domatesli Yumurta

3)Yulaf lapası: 4 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 1 adet rendelenmiş elma, 1 su bardağı laktozsuz süt ve tarçın… Pilav gibi pişiriniz. Evi nefis bir sütlaç kokusu kaplıyor sanki… Tadı da çok yumuşak. Adeta mama :))

***

Öğle mönüleri:

1) Maydonozlu kabak: İncecik doğranmış maydonoz, 100 gr yağsız kıyma, 1 yemek kaşığı ayçiçek yağı, 1 adet doğranmış soğan, 1 çimtik yenibahar, 500 gr. disk şeklinde doğranmış kabak.. 1 yk ayçiçek yağında soğanları öldürünüz. Kıymaları ilave ediniz. Kavrulduğunda maydonozları ekleyiniz ve yenibaharı serpiniz. En son kabaklar ekleniyor ve su ilave etmeden önce kavruluyor… Daha sonra su ekleniyor ve sarımsaklı yoğurtla tüketiliyor. Sarımsaklı yoğurt yiyemiyorsanız, çırpılmış yoğurdu tavsiye ederim… Üzerine biraz da kırmızı biber serpmek kaydıyla tabii…

maydonozlu kabak

2) Pırasa çorbası: 1 baş sarımsak, 5 adet pırasa, 1 limon, 1 kase brokoli, 1 yemek kaşığı esmer bulgur, 1 bardak light süt, tuz, karabiber. Sebzeleri incecik doğrayın (brokolileri de minik dallara ayırınız) Sarımsaklardan sadece 1 diş ayırıp, diğerleri bütün halinde ekleyiniz. Esmer bulgurları da, tuzu da ilave ediniz.  Malzemeler pişince limon suyunun içine 1 baş sarımsağı sıkınız ve çorbaya ilave ediniz. En son süt ekleniyor… Üzerine ince kıyılmış dereotu ekledim, şahane oldu 🙂

3) Narlı salata: 1 demet roka, 1 avuç ceviz, 3 yk lor, 4 yk nar, nar ekşisi… Rokalar alta, lor üste, ceviz onun üstüne, nar da en üste… Nar ekşisiyle tatlandırıyoruz… Sadece damağımıza değil, gözlerimize de şenlik…

***

Akşam Mönüleri:

1) Ispanak kavurma: 1 kg ıspanak, 1 adet soğan, bulyon. Önce soğanları kavurun sonra ıspanakları ekleyin ve bulyonla tatlandırın. Ilıdığı zaman çırpılmış yoğurtla servis edin ve biraz da pul biber serpin 🙂 Sadece süppper bir su atıcı ve laksatif değil aynı zamanda süpper lezzetli. Aynı yemeği, pazı ve semizotuyla da yapabilirsiniz.

2) Baget söğüş: 5 adet bageti haşlıyoruz… Tabii derisiz olmalı! Bol limon, sarımsak ezmesi ve bol baharatla tüketiyoruz… Evet basit ama inanılmaz lezzetli.

3) Hellimli, ananaslı salata: Iceberg marulu doğruyoruz, 1 adet ananası doğruyoruz. 100 gr hellimi ızgara ediyoruz. Salatamızı, ceviz, kuru erik ile çeşitlendiriyoruz. Limonlu sosla tatlandırıyoruz.

Hellimli Salata

*** Bunları nasıl tüketebileceğimizi, alternatif çözümleri de başka bir yazıda aktaracağım. Şimdilik afiyet olsun diyorum…

Bu Tarifler Süper!” üzerine 20 yorum

  1. Hepsi birbirinden lezzetli ve sağlıklı. 🙂 Yalnız bir sorum olacak. Hellim peyniri aşırı tuzlu oluyor. Piyasada az tuzlu ya da light olanlar mevcut mu? Ben göremedim raflarda.

    • Hayır ne yazık ki light hellime ben de rastlamadım. O yüzden hellimli salata yapmadan önce sabahtan suda bekletirim ya da unutmuşsam bir kaç kez sıcak suyla yıkarım 🙂 Diyette çareler tükenmez… 🙂

  2. Taylan Hanımın verdiği son listeyi uyguluyorum. Bugün beşinci günüm ve çok iyi gidiyor. Bu listede 100 gr kıyma ile yapılmış sebze yemeği var. Bu sebze yemeğini yukarıda tarifini verdiğiniz maydanozlu kabak olarak tercih ediyorum genelde. Bazen ıspanak, pırasa da olabiliyor ama kabak favorim! 🙂 Çarşamba günü tartılacağım. İlk haftanın sonucunu büyük bir merakla bekliyorum.

    • Ben 64 kg olmuşum… Bu hafta 2 kg 100 gr vermiş oluyorum böylelikle. 65 kg yazısını yazdığım günün ertesinde 64 kg çıktım 🙂 Haydi, bir güzel haber de sizden bekliyorum

  3. Harika gerçekten darısı başıma diyorum ve tartıya çıkmak için heyecanlanıyorum. Yarın büyük gün. Bakalım ne kadar gitti. En az bir buçuk kg gitti diye düşünüyorum. Yani öyle hissediyorum. Karın küçüldü. 🙂

  4. Evet bu sabah tartıldım ve tam 1kg 400 gr vermişim. Çok mutlu oldum ve bu rakamı görünce cesaretim arttı. İlk defa bir haftada 1 kg’dan fazla verdim. Hedefe kadar devam. 🙂 Hedefe ulaşınca da koruma sürecine devam. 🙂 Şimdi beni düşündüren tek şey aynı listeye mi devam etmeliyim yoksa sizin de burada paylaştığınız su atıcı- yağ yakıcı- hızlandırıcı listeye mi geçmeliyim?

    • Tebrikler 🙂 Bu çok güzel bir haber… Her hafta listemizi yenilememiz gerekiyor. O yüzden bu hafta yeni listeye geçmeni tavsiye ederim. 🙂 Üstelik ilk hafta su atar sonra da gerçek kilo kaybı dediğimiz yağ yakımına geçeriz. Bence siz de bu yolu takip edin… Haydi kolay gelsin diyeyim… 🙂

  5. Bugün yukarıdaki tariflerden pırasa çorbasını yaptım. Yok böyle bir lezzet! Pırasa sevmeyenleri bile dize getirir diyorum. 🙂 Hem çok hafif hem posası itibariyle doyurucu ve bağırsak dostu. Teşekkürler Taylan Kümeli ve teşekkürler Ezgi. 😉

  6. Of of maydonozlu kabak listem geliyo yarin. Yapmam mi ben seni, yemem mi bi guzel. 🙂 Taylan hocama saygi ve sevgiler. Senin de paylasan ellerin dert gormesin Ezgi hocacigim.

  7. Sitenizi cok begendim, pratik ve saglikli tarifler en guzel bir sekilde anlatilmis. Tesekkurler

Yorumlar kapalı.