Son 10

Basküle çıktım bir de ne göreyim: 67…

ve 67 kg.

Ama bunu duyuracak gücü bulamadım kendimde… Ve hatta durup düşündüm. Ben kilomla uğraşıyorum, millet karnını doyurmaya çalışıyor. Eh be Ezgi, dedim kendime, sen bu gamsızlığa nasıl düştün? Eşime dedim ki, “ben bu konuyu kapatıyorum, kendi başıma ne yaparsam yapacağım ama kıyametler koparken şu kilodayım, bunu yedim, şunu içtim demeyeceğim”

O tahmin etmediğim bir güçle karşı çıktı buna. “Ne yani” dedi, “ortalığı tramvalara, sıkıntılara ve hüzne mi bırakacaksın?” O da hayatımda ilk kez böyle bir şey yaptığımı biliyordu. İlk kez bu kadar hafif bir konuyu yazma, paylaşma yoluna gidiyordum. Ama kendime zararsız bir neşe ve bağ bulmuştum… Lütfen, dedi, eskisinden daha çok yaz… Bırakma sakın kendini (adamcağız, içime kapandığımda nasıl karanlık, nasıl suskun bir insan olduğumu biliyor çünkü…)

Ben de yazacağım. Hakikaten, her tuş darbesi, tuşların sesi derken daha rahatlıyorum. Tıpkı şu anda olduğu gibi.

Peki…

Demiştim ki, 57 kg benim hedefimdi. 87 kg’den kendisine ulaşmaya çalıştığım sayı buydu… Basküle çıktığımda 67 sayısını gördüm. BU da demek oluyor ki, 20 kg gitmiş bile. Geri kaldı 10 kg. Yani sadece hamile kaldığım o kiloya değil, eski kiloma…

Çorbalı kür yaptım geçen hafta. Bu gün pek çok tarif paylaşmayı ve en favori yemeklerimi (etkileri ile birlikte) yazmayı düşünüyorum.

En kötü anlarda dahi, birinci öncelikte olmasa bile, kendinizden vazgeçmeyin. Eşim benden bunu istedi, ben de sizden bunu istiyorum. Çünkü krizleri krizlere gömülenler değil, onları doğru yönetenler atlatır.

Reklamlar

Son 10” üzerine 7 yorum

  1. Ezgi Hanım harikasınız! Eşiniz bu konuda son derece haklı. İnanın birkaç gündür ben de aynı düşüncedeyim. Ölümler, savaşlar, kavgalar derken deprem… Acılar büyük. Ama acıya gömülüp kendini bırakmak insanın hem kendine hem de bulunduğu topluma zarar verir. Sağlıklı bireyler olmak ve sağlıklı bireyler yetiştirmek de bir nevi topluma hizmettir. Siz paylaşımlarınıza devam edin lütfen. Bizler de sizden destek alalım. Bu son acı yani deprem bizi birbirimize kenetledi. Birkaç aykırı ses dışında (ki onlar kendi vicdanları ile baş başa kalsınlar) ülke olarak ayaktayız. Herkes az çok elinden ne gelirse yapıyor. Bu olay bizim aslında etle tırnak olduğumuzu unutanlara bir hatırlatma oldu. Umarım tahriklere kapılmadan kardeşçe yaşamaya devam ederiz. Yüzyıllardır olduğu gibi… Yaralar sarılacak. El birliği ile bunun da üstesinden geleceğiz. Tek temennim devlet denetimsizliğinin son bulması. Çünkü gerçekten deprem değil bina öldürüyor. Umarım gereken kişilere bunun da hesabı sorulur! Siz sağlığınız için çıktığınız bu yolda emin adımlarla ilerlemeye devam edin. Bizler takipteyiz. 🙂

  2. Tabii ki yazmaya devam edin. Aynen dediğiniz gibi bunca sıkıntının arasında arada bir bloğunuza girip baktığımda yeni bir post görmek çok mutlu etti. Takip ettiğim diğer bloglarda da yeni haberler görünce _ki bu ara bahsettiğiniz sebeplerden dolayı çok zor_ mutlu oluyorum. Ayrıca, azminiz de bana gaz veriyor. Ben de 1,5 sene önce, evlendikten sonra aldığım 12 kilodan kurtulmuştum ama o zamandan beri de kalan son 5 kilomdan kurtulamıyorum bir türlü. Ama arada 1-2 kilo alıp vermek suretiyle aynı kilomu koruyorum. Ama o 5 kilodan kurtulamamak da beni mutsuz ediyor maalesef. “12 kg. verdin hadi bu 5 ne ki” diye kendimi gaza getiriyorum ama devamlılık sağlayamıyorum bir türlü. Benim hedefim de 58, umarım bir gün başarırım..Selamlar..Zeynep

  3. Ezgi Hanım aslında bir avantajınız var. Boyunuz uzun. Ben 54 kiloyum ama boyum 1.56 🙂 İdeal kilom 48. Ramazandan önce 51’i görmüştüm tartıda. Ramazanda çok dikkat etmeme, sahurdan sonra iki saat uyumama rağmen ramazan sonunda eh buna bayram da eklenince 54’ü gördüm tartıda. Tekrar 51’i görsem ilk etapta bu da yetecek bana. Şu an bir kitabevinde çalışıyorum ve haliyle diyet uygulamam biraz zor oluyor. Çantamda badem, elma, kuru kayısı, fındık, armut taşıyorum ara öğünler için. Öğle yemeği için de buradaki tariflerinizden ve Taylan Hanımın sitesindeki tariflerden menüler hazırlayıp sefer tasımda taşıyacağım. Başka türlü olamayacak çünkü. Ev yemeği de olsa dışarıda yemek (artık kullandıkları yağlardan falan kaynaklanıyor sanırım) rahatsız ediyor. Pratik, çantada taşınabilecek önerileriniz varsa çok memnun olurum. 🙂

    • Bir ara dershanede çalışmış, ben de kendime beslenme çantası hazırlamıştım… O mönüleri hatırladıkça yazarım ve sizin için özellikle yayınlarım… Ama sefertası şahane bir şey… Hem ekonomik olarak hem de sağlık açısından. Tarifleri bekleyiniz Tuğba Hanım 🙂 Sevgiler.

  4. Kesinlikle hem ekonomik hem sağlıklı! Ev yemeği de olsa dışarıda çok sağlıklı olmayabiliyor. Öncelikle çok yağlı ve tuzlu oluyor. Hijyen konusundan söz etmiyorum bile. 🙂 Çok teşekkür ederim. Sevgiler…

  5. Ezgi hanım merhabalar.sizi bugün canlı yayında izledim ve siteyi de oradan öğrendim.bende eski kiloma dönmek istiyorum:))55 kilo ile hamile kaldım.su anda 8 aylık bebeğim var ve ben 68 kiloyum.kendimi tanıyamiyorum.sezeryan ile dogum yaptım önümde kocaman bir gobek:)) isin garibi hamilelikten önce yiyipte kilo alamayanlardandim mantı ile pilavla ekmek yerdim ama hiç kilo almazdim.su anda ekmegi kestim az yiyorum ama kilo veremiyorum.emziriyorum ama olee sırali tatlı falan hiç yiyemem.seker kullanmam tuz kullanmam.yani saglikli beslenirim ama neden olmuyor 68 e demirledim kaldım lutfen yardımcı olunnn!!!!sevgiler 🙂

Yorumlar kapalı.