Tarifleri tüketirken…

Burada bazı sağlıklı tarifler paylaştım… Bunları nasıl tüketmeli, ne şekilde yersek gerçekten faydasını görürüz… İşte bazı ipuçları:

kepekli lavaş

1) Yemeklerinizle ekmek yemek yerine, 1 adet kepekli lavaş ısıtın ve pizza dilimler gibi sekiz-on parçalık dilimlere bölünüz.Öğünler arasında bunları pay ediniz.

2) Her ana öğünden sonra yeşil çay ya da mate çayı içiniz.

Her yemekten sonra yeşil çay

3) Tatlı krizine mi girdiniz? Hemen 1 adet elmayı diskler halinde doğrayınız, 1 kase yoğurdu çırpınız, üzerine dökünüz, üstüne tarçın serpiniz.

4) Çikolata diye ısrar ediyorsanız, 1 tablet bitter çikolata alıp damağınızda eriterek tüketiniz.

5) 2 saatte 1 yemek yiyiniz. Ama ara öğünler daha hafif olmalı. Seçenek olarak: 3 adet kuru meyve ya da üzerlerine labne peynir sürülmüş 3 adet diyet bisküvi olabilir.

6) Yatmadan önce 1 çay bardağı diyet kefirle, 1 ortaboy meyve tüketiniz.

7) 4 lt su içiniz.

Günde 4 lt su

8 ) Yemeklerinize 1 yemek kaşığı yağdan fazlasını kullanmayınız.

9) Karbonhidratlarınızı, lifli ve esmer olanlardan seçiniz. Örneğin, kepekli makarna, kepekli pirinç, tam tahıllı ekmek, kepekli lavaş ve karbonhidratları öğle yemeğinde tüketiniz. 1 kaseden fazla karbonhidratı aynı anda almayınız.

10) Tuz tüketiminizi azaltınız. Şeker yerine bitkisel toz tatlandırıcı tercih ediniz.

Tarifleri tüketirken…” üzerine 6 yorum

  1. Kepekli ve tam tahıllı karbonitdratların kalitesini ramazan ayında çok daha iyi anladım. Sahura tam tahıllı ekmeğim kalmamıştı ve o gece sahurda misafirlerimiz için aldığımız beyaz ekmekten tüketmiştim. O gün inanılmaz derecede acıktım ve çok halsiz kaldım ve iftarda tabiri caizse kıtlıktan çıkmış gibiydim. Ama tam tahıllı ve kepekli karbonitdratlarda asla bunu yaşamadım. Kefirin, yeşilçayın, tarçının mucizeleri saymakla bitmez. Su zaten olmazsa olmazımız. Bu öneriler herkesin kolayca uygulayabileceği püf noktaları. Paylaşımınız için teşekkürler. 🙂

    • Rica ederim. 🙂 Beyaz karbonhidrat (1 lokması bile) iştahı direkt fitilliyor… 1 dilim ekmek yerine kepekli grisini, kepekli çubuk, bisküvi olur ama yoook 1 lokma beyaz ekmek beni çok fena yapıyor, tıpkı sizin gibi…

    • Günde yalnızca 2 dilim ekmek tüketebiliriz (1 tane kahvaltıda, 1 tane de ikindi araöğününde). Kepekli lavaş yerine 1 dilim tüketebilirsin. Ama şunu söylemeliyim ki, 1 kepekli lavaş 1/2 dilim tahıllı ekmeğe eşittir. DOyuruculuğu ise 2 katıdır. Üstelik ısıtarak tükettiğimizde çok lezzetli. Baştan çok kararlı olmalısın yoksa olmaz. Ben 29 kg verdim. Sen de yapabilirsin.

  2. Hımm Ben tam buğday ekmeği yiyordum 3-4 dilim. Kepekli lavaşımı sipariş ettim.
    Öğünlerde çok çeşitlilik önemli mi?
    En çok çorba içiyorsunuz sanırım , size özel birşey bu tabi ki bana da emzirildiği için. Ben domates veya sebze çorbası yapınca öğlen ve akşam onu içebilir miyim?

    • İçin tabii ki, sıvı tüketimi çok önemli… 🙂 Zengin içerikli çorbaları tercih ediyorum bazen de yemekleri daha sıvı formda alabilmek için çorbalaştırıyorum… Yine sıvı takviyesi ve lif olarak… 🙂

Yorumlar kapalı.