Sağlıklı Gıdalar Heryerde…

Blogumun takipçilerinden biri, ev dışına sağlıklı yiyecekleri nasıl götürebileceğimizi, taşımaya uygun tarifler olup olmadığını sordu… Ben de dışarıda çalıştığım günlerden kalan bir kaç bilgiyi toparlayıp o ve onun durumundaki takipçilerimiz için biraraya getirdim.

Çalışanların çoğu kötü veya ıskalanmış bir kahvaltı öğünün ardından aceleyle ve çok büyük bir açlık hissiyle yenilen öğle yemekleriyle boğuşur… Bu tarz beslenmede ara öğünler yerine atıştırılan aburcuburlar daha yaygındır. Sonuç olarak kilo alımı kaçınılmazdır. Diyelim ki kişi daha özenli bir beslenme tarzını izliyor olsun; o kişi de diyet listesini sürdüremez ya da hep daha azına razı olmak zorunda kalır.

Daha azı: Yağsız ev yemeği varken, yağlı bir tabildot yemeği; tam tahıllı-peynirli sandviç yerine simit v.b

İlk adım: Doğru taşıma gereçlerini edinmek…

1) Kilitli buzdolabı poşeti: Hazırladığınız pişirilmiş gıdayı veya salatayı buzdolabı poşetinde taşıyabilirsiniz. İş yerinizde size ait tabak/çatal/kaşık varsa eğer sadece poşetten tabağa aktarma işi kalıyor.

Kilitli poşette haşlanmış tavuk göğsü

2) Soslar için: Eğer yanınızda salata götürdüyseniz, buna uygun -yağ/limon/tuz oranını sizin ayarladığınız- bir sos da yemeğinizi lezzetlendirecektir. Peki soslarınızı nasıl taşıyabilirsiniz? Miniminnacık bir kavanoz gibisi yoktur inanın….

Ne kadar minik olduğunu kıyaslayarak görebilirsiniz.

3) Çorbalar ve sıcak yemekler için: Geçen sene bir kahve firmasının özel üretimi olan kahve termoslarından bir tanesi bana hediye edildi. Çok işime yarıyordu, gittim fiyatını sordum, bir tane daha alacaktım. Uçmuşlar! Ama daha sonra IKEA gibi ev ürünleri satan yerlerde çok daha ucuzlarına ve çok daha geniş hacimli olanlarına rastladım. İçinde sadece kahve taşımak olmazdı… Çorba ve sıcak yemek için de uygun. Yedi saat içine konulan şeyin sıcaklığını muhafaza ediyor ve ağzı sıkı, sağlam…İhtiyacınız olan tek şey kaşık oluyor bu durumda…

geniş hacimli kahve termoslarını çorba taşımak için kullanabilirsiniz

İkinci adım: Sizin için uygun olan tarifleri tespit etmek…

1) Salatalar: Evinizde hazırladığınız yeşil salatanızı plastik bir kaba koyabilir ya da henüz sosunu eklemediğiniz için kilitli poşetinizde taşıyabilirsiniz.

2) Probiyotik yoğurtlar: Zaten ambalajlı oldukları için yanınızda, yemeğinizle tüketmek için taşıyabilirsiniz.

3) Haşlanmış sebze ve ızgaralar: İki ayrı poşet ve plastik bir tabak işinizi görecektir.

Sanırım bu yemeğin kokusu dışında taşınması o kadar zor olmayacak artık…

4) Kahvaltı için kepekli sandviç: Az yağlı peynir ya da hindi gibi az yağlı bir etle zenginleştirilen, domates/marul/salatalık gibi içeriklerle tatlandırılan bir sandviçi taşımak hiç de zor değil…

Bu tarz bir sandviçi sadece kahvaltıda değil, öğlen yemeğinde de yiyebilirsiniz.

5) Meyve: Yanınızda taşıdığınız 1 adet elma/armut/portakal gibi bir meyveyi probiyotik yoğurdunuzla yiyebilirsiniz.

Sağlıklı Gıdalar Heryerde…” üzerine bir yorum

  1. Çok ama çok teşekkür ederim Ezgi Hanım. Akşam eve gelirken sözü edilen termosu aldım. Daha önce bir arkadaşımda görmüştüm ama bir türlü bulamamıştım. Üstelik 10 TL gibi uygun bir fiyata aldım. Artık çorbalar, sulu yemekler taşıyabileceğim. Diğer yemekleri dediğiniz gibi saklama kabı ya da kilitli torbada taşımak kolay oluyor. Sabah kahvaltımı asla atlamıyorum. Akşamdan yulaf ezmemi pişiriyorum sabah taze meyve ve tarçınla tüketiyorum. Dediğiniz gibi kahvaltı atlanırsa gün boyu abur cubura saldırıyor insan. Tekrar çok teşekkür ederim. Emeğinize sağlık… 🙂 Bebeğinize ve size sağlıklı, mutlu günler… Takipteyiz. 😉

Yorumlar kapalı.