Babaanne Faktörü… (Beslenme hurafeleri ve babaannem)

İrademi sınavlara sokuyorum nicedir. Bu sayede 20 kg gitti bile… Fakat babaannem… İşte iradem ve ben onun karşısında şapka çıkartıyoruz… Ah babaanne ah, Allah sana uzun ömürler versin, beslenme konusunda seni takip edersem o 20 kg. geri alınır…

1) Bulgur/soğan ve tahin helvası ye kızım, yoksa bebeğin aç kalır, sütün kesilir… HAYIR BABAANNE, SÜT YAPAN TEK ŞEY SU VE SIVI BAZLI GIDALARDIR.

2) Bir defadan bir şey olmaz, hadi kebap yemeye gidelim: HAYIR BABAANNE… İLKELİ VE DİSİPLİ OLMAK, ÖDÜLLENDİRME ZAMANLARINI BİLE KONTROL ETMEK ÖNCE İZLEDİĞİM PROGRAMA SONRA DA KENDİME OLAN SAYGIMI ARTTIRACAKTIR.

3) Sen yemezsen ben de yemem… HAYIR BABAANNE… YERSİN! BEN BİR LİSTE TAKİP EDİYORUM VE SEN ÇİKOLATADAN DAHA ÇELDİRİCİSİN.

4) Yağını bol koymazsan o yemekten hayır gelmez: HAYIR BABAANNE… DÜNYADAKİ YEGANE PİŞİRME YÖNTEMİ KIZARTMA YA DA YAĞDA KAVURMA DEĞİLDİR. BUHARLAMA, FIRINLAMA, HAŞLAMA YA DA ÇİĞ TÜKETME BENİM SEÇENEKLERİM ARASINDA VE OLDUKÇA LEZZETLİ OLUYOR.

5) Ben akşama kadar bir şey yemez akşam 1 dilim börek yerdim yine de kilo alırdım, sen habire yiyorsun, nasıl kilo verdin anlamadım: KENDİNİ UZUN SÜRE AÇ BIRAKIP SONRA YEMEK YERSEN, VÜCUT BİR SAVUNMA BİÇİMİ OLARAK YEDİĞİ İLK GIDAYI YAĞ GRUBUNDA DEPOLAR. SU İÇSEM YARIYOR DENİLEN HİKAYE BUDUR. BEN SÜREKLİ YİYORUM YANİ BÜNYEM SÜREKLİ İŞLEM HALİNDE… VE DOĞRU BESİNLERİ DOĞRU ZAMANLAMAYLA YEDİĞİMDE, METABOLİZMAMIN ÇALIŞMA PERFORMANSI ARTIYOR.

6) Olmadı ben şimdi mantıyı yaparım, sen yersin. Akşam hiç bir şey yemezsin: KENDİMİ UZUN SÜRE AÇ BIRAKMAM ZARARLI, AKŞAM YEMEĞİNİ YEMEMEK ANLAMSIZ. ONA KALSA 6DAN SONRA YEMEYİNCE BİR ZARARI YOK. AMA MESELE YEDİKTEN SONRA 2 SAAT UYANIK KALMAK VE SONRA YATMAK… AMA MANTI YEDİKTEN SONRA O YOĞURT İNSANI BAYILTIYOR, O AYRI 🙂 AYRICA ŞU AN MANTI KONUMUZ VE LİSTEMİZİN DIŞINDA. 🙂

Ben bunları babaanneme anlattım. Babaannem dinlerken başını salladı. Anladın mı babaanne diye sordum. Ayyhhh diye bir nara koparttı ve şunları söyledi: “Bana şu bonbon çikolatalardan getir bir avuç içim kazındı…”

Peki babaanne…

Babaanne Faktörü… (Beslenme hurafeleri ve babaannem)” üzerine 15 yorum

  1. Çoookk şekerr :)) Benim anneannemi tarif etmişsiniz sanki, okurken “budur” dedim!! Ama azminize de bayıldım. Ben bazen anlatmaya çalışırken yorulup, neyse deyip konuyu değiştirip, vazgeçebiliyorum çünkü :p

  2. Yukarıdaki yazı ‘Anadolu Kadını’nın genel portresidir. Bir dirhem et bin ayıp örter, can boğazdan gelir vb… anlayışların günümüze yansımaları. 🙂 Sanırım sonraki nesiller (biz de dahil) böyle olmayacağız. Modern yaşamla birlikte hazır gıdalar artıp hareket azaldıkça insanlar şişmanlamaya mahkum oluyor.

    • Babaannem klasik bir Anadolu kadını sayılmaz. Babaannem klasik bir kadın sayılmaz ama bu hatalar klasik hatalar… Orası kesin. 🙂 Sonraki nesillere gelince… Ah ya, ben senin kadar ümitli değilim. Obezite bu çağın hastalığı…. 😦

  3. benim annemde böyle. hatta bazı onun gibi yapamadığım yemeklerde yağı eksik koyduğumu düşünüorum..
    harika bir blog. bende yeni yazmaya başladım diet maceralarımı. yazmadan olmuyor. motive için gerekli.. 🙂

  4. Ezgicim babaanneye bayldım sanırım hepsi aynı:) Ben 4 ay önce doğum yaptım, süt olsun diye zararlı ne varsa yememi söylediler, benim zaten bünyem almaz onları. Şimdi eski halime 5 kg kaldı, şuan 54-55 arası gidip geliyorum, bu arada boyum 1.55.
    Yalnız feci bir göbek kaldı, gören yeniden hamile sanıyor mekikle düzeltirim inşAllah. Kalan kilolarımı senin listelerinle vermeye çalışacağım gelişmeleri mutlaka yazarım..Kızımla çok çok öptük seni, sevgiler..

  5. ya sanki benim anaannem kadin benim yanimda yemek pisirken eli ayagina doLasiiyo kizim bak tuzu fazlami yagi ne kadar koyuyum? 😀 annem de gelip sinirLeniyor anne annemi bikdirma diye:)

  6. Ezgi hanım merhaba ben şuan 7 aylık hamileyim şimdiden 20 kilo fazlam var. Sizin blogunuzla tanışıp hemen kitabınızı edindim. Doğumdan sonra ne zaman diyete başlamam uygun olur birde ben baharda dogurmuş oluyorum. 6 günlük liste var sonra a ve b diye listeleer var hep sıraylamı yapmak gerekir. ve diyetin sütümü azaltma durumu olmaz değil mi . artık kilolardan kurtulana kadar sizden destek bekliyorum. emel

    • Kesinlikle uygundur. Bahar-1 ile başlayabilirsiniz. Siz yeter ki suyunuzu bol bol için ve asla öğün atlamayın. Sevgiler, sağlıklı doğumlar dileriöm.

Yorumlar kapalı.