Hedefe Doğru 5 Durak

Bu kilo verme serüvenine başlarken, kendime bazı duraklar belirlemiştim. Şimdi o duraklardan bir tanesindeyim…

ve 65 kg.

  • 87 kg.’dan 70’li kilolara geçtiğimde ilk durağı almış olacaktım.
  • 70’li kilolardan 60’lı kilolara geçtiğimdeyse ikinci durağı geride bırakacaktım.
  • 65 kg baskülün göstergesinde belirdiğinde 3. durak geride kalmış olacaktı.
  • 61 kg ise hamile kaldığım kiloydu. Yani 61 kg olursam başladığım yere ulaşacaktım. Yani 4. durak 61 kilo.
  • Sonuncu yani 5. durak ise hedef kilom olan 56…

Bu sabah baskülde 3. durağa gelmiş olduğumu gördüm. Üstelik bayram ve babaannem gibi iki çeldirici faktöre rağmen listelerimi dirayetle uyguladıysam, şimdi kendime “ha gayret!” derken daha bir coşkulu hissediyorum. Bilirsiniz, bayramları güzel kılan kurulmuş güzel sofraların etrafında toplanmaktır. Büyükler heyecan ve sevinçle uğraşıp türlü çeşit yemekler hazırlarlar. Bu durumda onlara “hayır” demek, büyüyü bozmaktan sayılabilir. Ama ne kadar yiyeceğinize siz karar verebilirsiniz. Benim de bayramda takip ettiğim metot buydu. Kavurmalar, kuyruk yağlı pilavlar, tatlılar, börek-çörekler sofralara kondu, gittiğimiz evlerde ikram edildi. Ancak küçük bir hileyle hem sofraya iştirak ettim hem karnımı doyurdum hem de kimseden “ye yavrum emziklisin!” telkinini duymadım…

1) Sofraya konulmuş salata ile tabağımın 3/4’ünü kapladım… 1 çorba kaşığı pilavdan, 1 çorba kaşığı da kavurmadan aldım…

2) İştahımı kontrol altına alabilmek için yemekten hemen önce büyük bir bardak ayran içtim.

3) Yemekten sonra çantamda taşıdığım yeşil çayı tükettim.

4) Tatlılar ikram edildiğinde çatalımın ucuyla tadına baktım veya servise gönüllü davranıp kendi tabağıma koyacağım miktarı kendim belirledim.

5) Ve her fırsatta su içtim…

Babaannem ise “şööööyle bir yemek yapalım da senin için iyi kurudu” diye benim uyguladığım listeden yıldı. Bu kadar yoğun bitkisel protein tüketmek, yağdan uzak durup sağlıklı ve lifli gıdaları hayatıma sokmam onun pek hoşuna gitmemişti (daha önce paylaşmıştım hatırlıyorsunuz…) Ama o dilediği yemeği pişirse de ben kendi mönülerimi hazırlamayı ihmal etmedim.

Bugün ödülümü aldım. Ve neredeyse 11 ay sonra baskülde “65” sayısını gördüm. Darısı dördüncü durağa…

Hedefe Doğru 5 Durak” üzerine 9 yorum

  1. Bu iş gerçekten azim ve kararlılık işi.. Sizi yürekten kutluyorum. Özellikle yeni doğum yapmış ve emziren bir anne olarak bu ısrarları alt edebilmeniz ve kararlılığınızdan taviz vermemeniz büyük bir başarı! 🙂 Çoğu gitti azı kaldı.. Bundan sonrası çorap söküğü gibi gelir inşallah… Sevgiler… 🙂

  2. 4. durağa çok az kaldığını düşünüyorum. İyi haberlerinizi sabırsızlıkla bekliyoruz! 🙂

    • 64 sayısı çok inatçı çıktı… Üstelik bu hafta, geçen haftanın 2 katı fazladan hareket ediyorum. Belli ki bir direnç noktasındayım. Metabolizma hızlandırıcı ve direnci kırıcı bir şeyler yapmam gerekebilir. Belki inanmazsın ama bu 1 tane ufak hamburger olabilir ya da 1 dilim börek… Benimki gibi uzun süre hiç bozulmayan diyet süreçlerinde, direnç noktaları oluyor bu direnci kırmak için de bazen vücudu şaşırtmak için böyle şeyler uygulanabiliyor. Eğer hafta sonuna kadar bu inat sürerse camı kırıp, imdat düğmesine basacağım… İmdat TK Yardım et :))

  3. Sizi o kadar iyi anlıyorum ki… Benim de metabolizmam en az karakterim kadar inatçıdır. Ve tutar en güzel yerde direnir. Sanki sabrı ölçmek ister. Böyle zamanlarda ne hareket, ne daha fazla dikkat etmek kâr eder. Benim de için 54 sayısı direnç noktasıydı. Ne yaptım ne ettim olmadı. Pilates, ip atlama, yürüyüş zamanını artırma… Hiç biri bana mısın dedirtememişti. Ta ki bayramda biraz sınırlarımı aşıp, ölçüyü hafif kaçırıp döndüğümde de Taylan Hanım’ın son listesine başlayana kadar. Her ziyarette yemesem de (normalde pek sevmediğim) şerbetli tatlıları tırtıkladım, zaafım olan yaprak sarmaya hayır demedim. Aşırıya kaçmadım ama kendi ölçümün üstüne çıkarak YEDİM bayramda. Çünkü biliyordum ki böyle inatlaşan metabolizmayı şaşırtmak gerek. Bayram dönüşünde hemen geride bıraktım tatlıyı, sarmayı. Taylan Hanımın listesine sarıldım. İlk haftada hemen çözüldü metabolizma. Şimdi ikinci haftadayım bakalım bu hafta ne olacak. Sizin de bu direnç döneminizi Taylan Hanım’ın destekleriyle ve güçlü iradenizle aşacağınıza inanıyorum. 🙂

  4. Selam,
    Çok çok tebrik ederim sizi!
    Yazılarınıza göz atarken 2 yıl önceki halime gittim…ben de doğum sonrası 82 kg idim, lohusalık dönemimde yanlış beslenme sonrası bu rakam biraz daha arttı.
    1 ay sonra bir mağazanın deneme kabinindeki görüntümü hiç beğenmeyince hemen yürüyüşlere ve sağlıklı beslenmeye başladım, diyet yapmadım..buna rağmen 6 ayda 68 kg.ya kadar düştüm..
    Sonrasında diyetisyene gitmeye karar verdim, bir de spor salonuna yıllık kayıt yaptırdım, sağolsun düzgün bir beslenme programı ve spor ile beni 58’e kadar getirdi..
    Bayram, oğlumun doğumgünü falan derken 2 kg yeniden aldım, şimdi tekrar diyete başlıyorum..hedefim 55 e inmek..amacım 0 beden olmak değil, sadece sağlıklı kilomda olayım, yeter.
    Bundan sonra baskülde son durağa gelinceye kadar birlikte olmak dileğiyle..

    • Oncelikle evladinizi Allah bagislasin. Bir tebrikler de benden size… Sonuc itibariyle siz de hem hedefinize ulasmis hem de daima bilincli davranmissiniz. Yardimci olabilecegimiz konular icin burdayiz. Hosgeldiniz diyelim 🙂

Yorumlar kapalı.