Misafirliğin Kısası Makbuldür Sevgili 64

Artık haftada 1kg ile 1200 gr arası kaybediyorum. Fakat bu hafta harfiyen uyduğum listem ve ikiye katlanmış hareket alanıma rağmen baskülde hep aynı sayı vardı : 64. Ah sevgili altmış dört, misafirliğin kısası makbuldür lütfen gider misin artık 🙂

64 kg

Bu hafta oğlum sünnet oldu… Babaannem bizdeydi, onu yolcu ettik. Geceleri iki satır yazabileyim diye arkama neft yağı sürülmüşçesine koşturup durdum. Bir de uyumadan önce azıcık okursam ne iyi olur diye düşünüp günlük programıma ona göre bir düzenleme getirmeye çalıştım. Bu esnada söylediğim gibi listemin dışına çıkmadım. Kuru ve taze ananas ağırlıklı bir listeydi. Mersin ilinde kuru ananas bulana aşk olsun. İstanbul’dan göndermelerini rica ettim. Çok lezzetli bir şey doğrusu. Eh Deniz de bu lezzeti keşfedince ananaslarıma ortak çıktı 😛
Akşam yemeği mönüsünde “1 kase çorba” geçiyordu.

Brokoli çorbasını tercih ettim. İçine 1 su bardağı laktozsuz süt koyduğum, brokolinin kendi suyundan faydalandığım bir çorba oldu. Ben bu çorbaları bol kimyonla tüketiyorum ki, bebeğime gaz yapmasın diye. Bu sayede listemdeki her şeyi rahatlıkla tüketebiliyorum. Eğer sizin de böyle bir sorununuz varsa, yemeklerinize kimyon eklemeyi deneyin ve/ veya yemeklerden sonra 1 fincan papatya-rezene karışımı bitki çayı tüketin. Baskülde 63’ü gördüğümde size yazacağım sevgili dostlar.

Misafirliğin Kısası Makbuldür Sevgili 64” üzerine 21 yorum

  1. sevgili Ezgi hanım..sizi tebrik ederim..çoğu gitti azı kaldı ha gayret 🙂 darısı benim başıma…sormak istediğim bir şey var: kan tahliline göre mi zayıfladınız acaba? gittiğim diyetisyen benden kan istemedi benim de aklım karıştı biraz..

    Ankara’dan sevgiler 🙂

    • Merhabalar 🙂

      Vallahi Selin hanım ben diyetisyen değilim. Ama annemin yöntemi şöyledir. İlk hafta herkes için genel geçer olan bir su atıcı liste verilir. Ve o hafta hasta sosyal, psikolojik yapısıyla tanınınır. Kilo geçmişi dinlenir. 100 soruluk bir anket çözerek kendi hakkında bilgi vermesi sağlanır. Ve bir dizi klinik bulgu istenir… İkinci hafta masanın başına oturulduğunda annem, danışanı hakkında klinik bilgilere sahiptir. Bir diyetisyenin kişiye özel diyet yazabilmesi için böyle bir yol takip etmesi lazım. Ama genel geçer bir liste verecekse sadece önceden şu uyarıyı yapar: “bildiğiniz bir metabolik rahatsızlığınız yoksa, hamile-emzikli-yüksek tansiyon durumunda değilseniz bu listeyi 1 hafta boyunca uygulamanızda bilinen bir sakınca yoktur.” Tekrar ediyorum, kişiye özel liste yazılabilmesi için kişinin klinik bulgularının bilinmesini ister annem hep. Sevgiler.

      Not: Annemde benim tahlillerim var. Bir de ben emzikliyim, benim listelerim süt üretimime göre yazılıyor 🙂 Kan tahlili çok önemli.

  2. Ezgi hanim merhaba ben sizin gecen yazilarinizda verdginiz 1 haftalik su atici yag yakici hizlandirici diyetinizi yarindan itibaren yapmayi kafama koydum. Bakalim bir hafta sonucunda nasil dgisiklikler olacak. Ben yurtdisinda yasiyorum ve size bir sey sormak istiyorum kefirin ingilizce anlami nedir? sozluklerden baktim ama bulamadim bir de size sorayim dedim. sayet burda (birlesik arap emirlikleri) kefir yoksa onun yerini nasil doldurabilirim? bu arada detox sivisi icerigindeki urunler burda yok avakado yapragi olsun dogadan form olsun ama alman cayim var maydanozum limonum kabuk tarcinim elmam var 🙂 rezene cayi da bulurum markette kiraz sapini da bulamadim:( ne yapabilirim oneriniz nedir?
    cok tesekkurler kolay gelsin sizden esinlendim gelismeleri de paylasicam ;))

    • Size öncelikle kolay gelsin diliyorum 🙂 Kefir türkçe bir kelime olduğu için (ayran ve yoğurt gibi) diğer dillere de bu şekilde geçmiş. Kefir yerine probiyotik yoğurt kullanabilirsiniz. Yine aktivia gibi markaların probiyotik içecekleri var. Bunu kefir bulamadığınızda kullanabilirsiniz. AYnı zamanda tam anlamıyla olmasa da laktozsuz süt/ light yoğurt/ ayran da KISMEN bu ihtiyacı karşılayabilir. Ancak dediğim gibi, kefirin en iyi mübadili probiyotik yoğurt ve probiyotik içeceklerdir. Kiraz sapı yerine konulabilecek alternatif malzemeyi anneme sorup sizinle paylaşacağım.

      Başarılar diliyorum tekrar… Sevgiler 🙂

      • bu hizli yag yakici 1 haftalik diyeti tekrar paylasmaniz mümkün mü acaba???cok sevinirim…tesekkürler

  3. Hayırlı olsun Elif Hanım. Bebeğinize Allah sağlıklı, mutlu ömürler versin. 🙂

    Brokoli çorbasına bayılırım bayılırım =) Şu aralar biraz pahalı, fiyatlar biraz düşünce brokoliye kavuşmayı ümit ediyorum. 🙂 Şimdilik karnıbahar, kereviz, lahana,ıspanak ile idare ediyoruz. Bunların da çorbaları harika oluyor. Doğada bizim için sınırsız lezzette ve faydada nimetler var. Ülkemizde de binbir çeşit sebze, meyve, bakliyat yetişiyor. Bunların kıymetini bilip sağlıklı bireyler olmaya çalışmak lazım. Dilara Hanım’ın yorumunu okuyunca bunu bir kez daha fark ettim. 64 sizin azminize fazla dayanamayacak bence. 😉 Sevgiler…

  4. Ezgi Hanim yine sizi rahatsiz edicem:(
    Burda laktozsuz sut var ama diyet degil ben de aldim valla.. Ama tadi tatli bunun light mi icsem acaba? Yoksa laktozsuz sutun ozelligi mi bu anlamadim? Ne dersiniz bu arada bu 3. gunum gayette rejimle aramiz iyi 🙂
    Sevgiler..

    • Ben burada laktozsuz light kullanıyorum. Onun tadı da tatlı… Çok lezzetli:))>
      Tebrik ediyorum tam gaz devam 🙂 Böyle küçük ayrıntılar genel disiplin olduğu srece pek mühim sayılmaz 🙂

  5. Bu sabah ikinci haftam bitti. İlk hafta 1 kg 400 gr vermiştim. Sabah tartıya çıktım büyük bir merakla. Bir de ne göreyim! 400 gr almışım. Önce başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Tamam vermiş olmayabilirim ama almış da olmamalıydım. Çünkü gayet disiplinli gidiyorum. Tartıdan indiğimde kısa süreli bir hüsran yaşadım. Bu gerçekten kısa sürdü. Taylan Hanım’ın sitesinde okuduklarım bir bir zihnime akın etmeye başladı. Çünkü PMS dönemindeydim. Bu gibi durumlarda ”yalancı kilo” dediğimiz ödem ve şişlik (ki benim en büyük sıkıntılarımdır) gayet normaldi. Tartıda gördüğüm de kilo değil ”yalancı kilo”ydu. Ben disiplinimi bozmadan, paniğe kapılmadan devam etmeliydim. Üstelik bu dönemi ve ardından adet dönemini fire vermeden atlatırsam bir ilki gerçekleştirmiş olacağım. Çünkü bugüne kadar adet döneminde hep nefsime yenik düştüm ve çikolataya teslim oldum. Kararlıyım! Adet sonrasına kadar tartılmayacağım. İçimdeki sesin ” aman canım şimdi tatlıya ihtiyacın var” bahanelerine kulaklarımı tıkayacağım. Tatlı ihtiyacımı da fırınlanmış tarçınlı elma ile karşılamayı düşünüyorum. Bir kere denemiştim. Harika bir lezzet! 🙂

  6. selam… birkaç hafta önce bir yerde yazını okudum (27 kg nasıl gider) ve ordan bloguna ulaştım. yazılarını severek takip ediyorum. ayrıca beni de motive ediyor.. zira ben de doğumla birlikte kilo almış ve eski kiloma dönmek siteyen bir anneyim. önümüzdeki hafta diyetisyene gitmeye başlıyorum inşallah. bu arada 2 haftadır da yediklerime dikkat ederek bir diyet programı oluşturdum kendime. umarım ben de senin gibi kilo vereceğim!!

    ve söylemek sitediğim şey: annenin kim olduğunu yazmamışsın hiç bir yerde.. TK diye geçiyor sadece… tesadüfen diyetisyenlere filan bakarken TK’yı gördüm.. aaa dedim baş harfleri TK! yoksa??? yok canıııım dedim kendi kendime, onun bu kadar büyük kızı yoktur.. sonra şööööööööööööyle bir google araştırması yapınca öğrendim ki, evet! onun kızıymışsın! gerçekten çok şanslısın! 🙂 umarım benim diyetisyenim de umduğumu veriri 🙂

    64’ten sonrası için kolay gelsin.. iyi akşamlaaaaaaar…

  7. Ezgi Haniiimmm 🙂
    aksama menude corba salata var Tarhana corbasi yapsam nasil olur?
    Ne onerirsiniz?

    • Tarhana, mercimek gibi karbonhidratça zengin çorbalardan kaçınmalı. Lütfen domates çorbası, sebze çorbası ya da brokoli çorbası gibi sebze bazlı çorbaları tercih edin. :))

  8. Merhaba,
    Bir sorum olacak. Ben günde bir fincan bazen de bir çay bardağı (Tarsusî) 🙂 Türk kahvesi içiyorum. Çok nadiren bu günde iki fincan olabiliyor. Sade içtiğim için kalori açısından içim rahat ama biliyorum ki kahve vücutta su tutuyor. Bitki çaylarını saymazsak günde 2.5-3 lt su içiyorum. Sizce yeterli midir? Bir kahve sever olarak sizin bu konudaki önerinizi almak istedim.

    • Tabii ki, kahve/ tuz gibi su tuttuğu söylenen içecek ve yiyeceklerin zararlarını (sadece ödem birikimi de değil) en aza indirmek için yanında ve sonrasında içtiğimiz suyun miktarını yarım ile bir litre kadar arttırmakta yarar var. Afiyet olsun :))

Yorumlar kapalı.