Ne 63müş ama…

SONUNDA 63 kg.

2 haftadır direnç kilomdayım. Bir önceki yazımda bahsetmiştim hatırlarsanız; “sevgili 64 misafirliğin kısası makbuldür” diye… Ancak o sayılar baskülümün ekranına yapıştı ki sormayın…

Annem, bu defa 4 aşamalı bir diyet hazırlamıştı benim için… Onun listelerinde en sevdiğim şey, mevsimin getirdiklerini sonuna kadar kullanmasıdır. Yani listede yer alan pek çok şeyi pazardan temin etmek mümkündür.

Bu hafta ilk aşama, balkabağı ve yeşil kabağın karışımı olan bir çorbayla başlıyordu. Tam bir lif fırtınası. Her zamanki gibi lezzetli, besleyici ancak kalori ve glisemik indeks olarak düşük… Bu sayede tok kalacağımı ama vücudumda “dirence” neden olan o düğümün çözüleceğini biliyordum. Nitekim tahmin ettiğim gibi de oldu. Bu sabah basküle çıktğımda 63.4 sayısı ile karşılaştım. Vücudumun direnme noktasında olduğunu bildiğimden, “aman başaramıyorum” diyerek vazgeçmemiş hatta aksine listelerimi tastamam uygulamaya devam etmiştim. Bugün o eşiği geçmiş bulunuyorum.

Sizinle bu kabak çorbasının tarifini paylaşmayı isterim:

3 adet balkabağı ( 50 gr x 3 ) 1 tanesi elinizin yarısı kadar olacak

3 adet yeşil kabak

1 tavuk baget ( derisiz )

½ demet dereotu

5-6 tane karabiber,kimyon ve istenirse 5-6 diş sarımsak

Tüm malzemeleri haşlayınız blenderdan geçiriniz

½ su bardağı laktozsuz diyet süt + nane+dereotuyla pişiriniz

AFİYET OLSUN 🙂

Ne 63müş ama…” üzerine 19 yorum

    • 2 gün boyunca sabah-öğle-akşam içiliyor. 2 günden fazla devam etmeyin lütfen.

      Sabah: Kabak çorbası (doyana kadar)
      2 saat sonra: Kefir+ 1 ortaboy elma (1 çay bardağı/ light kefir)
      Öğlen: Kabak çorbası(doyana kadar)
      2 saat sonra: Kefir+ 1 ortaboy elma (1 çay bardağı/ light kefir)
      2 saat sonra: Kefir+ 1 ortaboy elma (1 çay bardağı/ light kefir)
      Akşam: Kabak çorbası (doyana kadar)
      2 saat sonra: Kefir+ 1 ortaboy elma (1 çay bardağı/ light kefir)

      LÜTFEN BU MÖNÜYÜ 2 GÜNDEN FAZLA UYGULAMAYIN. EĞER METABOLİK BİR RAHATSIZLIĞINIZ VARSA UYGULAMAYIN. SEVGİLER, ŞİMDİDEN AFİYETLER OLSUN 🙂

      • merhabalar bu corbanin tadi guzeldir diye dusunuyorum :))sormak istedigim bu diyet iki gunluk demissiniz iki gun bitince ne yememiz hangi listeyi uygulamamiz gerekiyor
        yanlis anlamadiysam sizin diyetiniz bunu yaparken 4 asamaliymis siz hangi listeyi devam ettirdiniz birde bu corba diyetini kilomuz durdugu zaman direnci kirmak icinmi tuketicez daha onceki su attirici listeleremi ornek bir liste. cok soruyorum farkindayim:))ama bilincli yapmak isiyorum verdiginiz listeleri artik gitsinnnnnnnnnnn bu kara yaglar insallahhhhh:))

        • Anladım, ben kendi listemden bir parçayı paylaştım sadece… Geri kalanını yazmadım kimsenin aklı karışmasın diye çünkü ben süt verdiğim için bana özel hazırlanmıştı, paylaştığım listelerse büyük bir çoğunluğa uygun olanlar 🙂 Şİmdi benim listem sizde aynı etkiyi yapmaz belki bilemiyorum ki. Ama bu çorba herkesin içebileceği bir tarif…

          Bu arada, evet bu çorbayı direnç kırıcı olarak kullanabiliriz. Örneğin bir dizi liste yapıyoruz, 10 kg sonra kilo kaybı duruyor diyelim. O zaman 2 gün boyunca bu listeyi ve bu tarifi uygulayabiliriz.

          Sevgiler.

  1. Ben demiştim bu 64 senin azmine fazla dayanamaz diye. Hadi bakalım çok az kaldı hedefe. :)) Bu arada bu çorbaya bayılırım. Tam mevsimi..

  2. Ezgi Hanim sizi tebrik ediyorum butun sosyal paylasim sitelerinde de takipcinizim bildiginiz gibi ben de gayet basladigim gibi devam ediyorum mutlaka fark vardir ama ben daha hissedemedim gibi ama yola devam.. size yine bir sey sormak istiyorum..
    turk kahvesi de odem yapar mi aksamlari soyle esimle keyif yapsam sekersiz bi tane nasil olur ne dersiniz..
    kolay gelsin..sevgilerimle..

    • Merhaba 🙂 Sizin de inadınızı tebrik etmeli. Umarım mükafatını alırsınız en kısa sürede. Türk kahvesinin belirli bir ödem yapabilmesi için yarım litre içmeniz gerekir her halde. Ben günde 2 çay bardağı kahve içiyorum ama yanında bol bol su tüketiyorum. Zaten siz de bilirsiniz, su ödemin en büyük düşmanı. Hele de eşinizle karşılıklı 1 fincancık içmişsiniz. Bence CANINIZA DEYSİN :)) Afiyetler olsun

  3. Merhaba, ben de uzun süredir direnç kilomdayim. 62-63 arası gidip geliyorum. Bu tarif beni heyecanlandirdi açıkcası :))

    • Kabak çorbasını da denedim. Lezzeti öncelikle mükkemmel. Etrafımdakilere de tadını denettim. Aynı tepkileri aldım. Direç kilomda “gram” olarak da olsa azalma yaptı 🙂

  4. Ezgi Hanım merhabalar,
    Ben balkabağı çorbasını bu yazıyı okumadan önce yapmıştım tavuksuz soğanlı ve bol kimyonlu.Çok da severek içtim. Bir de böyle deneyeceğim. Kefir zaman zaman tüketiyorum ama light içmek gerekiyor sanırım, değil mi?

    Ama ben en çok sizin listenizi merak ediyorum. Malum ben de 2 aylık bebeğini emziren aynı zamanda da kilolarını Haziran ayına kadar ( kardeşimin düğünü var 🙂 vermek isteyen bir anneyim.
    Blogunuzla karşılaştığıma gerçekten çok sevindim, benim için iyi bir kaynak.
    Bebeğinize ve size sağlıklı günler dilerim.

    • Afiyetler olsun 🙂 Balkabağı çorbasına soğan koymama nedenimiz “su tutma” faktörünü elemek… Ama içine soğan girdiği zaman sahip olduğu lezzeti tartışmıyorm tabii :))

      Ben listelerimi burada bilerek paylaşmıyorum. Malum emzirmek/ emziklilik süreci çok hassas. Bana yarayan bir şey başka birisine yaramayabilir… İşte bu çok ciddi sorumluluk. Ayrıca 14 haftadır her hafta farklı listeler uyguluyorum. Hangi birini paylaşayım. AMa içerdiği sağlıklı, süt yapıcı ve inceltici tarifleri muhakkak ekliyorm.

      İlerleyen günlerde “ideal mönüler” paylaşacağım. Yani belirgin bir liste olmasa da sabah-öğle- akşam yiyebileceğiniz, arzunuza göre kombinasyonlar yapacağınız çeşitli tarifler.

      Bu arada bebeğinizle mutlu, huzurlu, sağlıklı bir hayat dilerim 🙂 Sevgiler

  5. Örnek olması için emziren annelere özel birtanesini paylaşabilirsiniz 🙂

    Tesekkür ederim. Aslında benim de demek istediğim ideal mönü, ne zaman ne yenmeli ne ile yenmeli. Bu konuda sıkıntı çekiyorum en çok. Yemekleri 1 kaşık zeytinyağıyla pişiriyorum şeker kullanmıyorum vs. Kabak tatlısını çok sevdiğim için onu ikindide tarçınlı ve cevizli tüketiyorum hata mı yapıyorum mesela? Bunun gibi şeyler yani…

    • Merhaba,

      Ben sizinle bol çeşitli mönüler ve tarifler paylaşacağım aksi halde yayınlayacağım örnek bir liste bazı okurlarımızca uygulanır ve zararları olursa bunun sorumluluğunu alamam, malum 🙂 Bir de sayfamızın en altında yer alan “son yazılar” ibaresinde, yukarıda sorduğunuz sorulara dair pek çok yazıya ulaşabilirsiniz. Zeytinyağının ateşe değmesi yani pişmesi çok zararlıdır örneğin. Çünkü z.yağı yağlar içinde ateşte en kolay zehirlenebilen yağdır. Onu yemek piştikten sonra en fazla 1 yemek kaşığı ölçüsünde kullanmalısınız. İçine 1 yemek kaşığı yağdan fazlası girmiş yemekten sizi zayıflatmasını bekleyemezsiniz. Bu ne olursa olsun… Kabak tatlısını tatlandırıcıyla pişirmediğiniz ve yanında da 1 yemek kaşığı lor ya da 1 kase yoğurt + tarçınla yemediğinizde sizin için kilo aldırıcı bir besine dönüşecektir.

  6. Elif merhaba!
    Yaz mevsiminde bal kabağını bulamıyorum… Yaz sebzelerinden olan direnç kırıcı bir tarifin varsa paylaşırsan çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

Yorumlar kapalı.