Diyet Listesi mi Sormuştunuz-3

UYARI: Bu listeyi metabolik bir rahatsızlığınız yoksa, hamile değilseniz ya da emzirme süreciniz sorunluysa, tahlillerinizde normal dışı bir bulgu görünüyorsa yapmayınız. Bu liste normal verilere sahip kişilerin yalnızca 1 hafta boyunca uygulayabilecekleri bir beslenme mönüsüdür. Tedavi edici ve tıbbi bir yönü yoktur.

3.liste

Detox Sıvısı

2 demet maydanoz
1 avuç içi avakado yaprağı
1 avuç içi mısır püskülü
1 avuç içi funda yaprağı
1 poşet alman çayı
1 ob elma doğrayınız
1 limon ve 1 portakalın suyunu sıkınız
2 adet karanfil
Kaynatın soğuduktan sonra üzerine çilek doğrayınız

UYANINCA
1 bardak detox sıvısı

SABAH
Haftanın 3 günü
2 dilim ananas
2 yk lor peyniri
1 ceviz içi

Haftanın 2 günü
Omlet + domates,salatalık..

Omlet Malzemeleri
1 yumurta
2 yk lor peyniri
Dereotu

Haftanın 2 günü
1 dilim çok tahıllı ekmek
30 gr light peynir
2 zeytin
Domates,salatalık..

ARA ÖĞÜN
SEÇENEK : ½ paket diyet büsküvi
SEÇENEK : 3 kırmızı erik

SEÇENEK: 1 adet meyveli probiotik yoğurt

ÖĞLEN

Malzemeli Yeşil Salata veya Çoban Salata veya Semizotu Salatası

Malzeme seçenekleri

100 gr et /tavuk/balık/köfte/hindi fume / 60 gr light peynir
Veya

1 su bardağı haşlanmış nohut / yeşil mercimek/kuru fasulye / barbunya

Veya
1 su bardağı kepekli makarna / pirinç/bulgur

2 SAAT SONRA
1. SEÇENEK : ½ paket diyet büsküvi
SEÇENEK : 1 orta boy elma
SEÇENEK: 1 adet meyveli probiotik yoğurt

2 SAAT SONRA
Kepekli tost veya ½ kepekli simit + 1 kk light peynir

AKŞAM

Haftanın 2 günü
2 ob Zeytinyağlı Enginar + 100 gr Izgara Köfte + Salata

Haftanın 2 günü
200 gr Izgara Balık + Salata

Haftanın 2 günü
1 kg Haşlanmış Kabak + 100 gr Kıyma ( domates,biber,kuru soğan)
200 gr diyet yoğurt

Haftanın 1 günü
Serbest

2 SAAT SONRA
1 ob armut + 1 çb diyet kefir

Diyet Listesi mi Sormuştunuz-3” üzerine 201 yorum

  1. Super ! Bu liste vardi zaten yazmistim 🙂 ama biliyor musunuz Ezgi Hanim o kadar didin ugras zahmet ver hani su serbest ogun varya ben ona kiyamam yine normal sebzemi yerim heba edemem cok kararliyim burda is yerime yakin yilbasindan sonra spor salonu aciliyor her gun 1 saat spor da yapmak istiyorum sonra daha da guzellesir diyetim 🙂
    paylasirim yine .. sevgiler 😉

    • Jübile yapmalısın… Yani seni çeldiren şeylerin listesini yapıp, haftanın 7 günü 1er öğün onları yiyip diğer öğünlerde sağlıklı beslenmeli; sonra da 4 başı mamur liste uygulamalarına başlamalısın. Bence… Bana kalırsa… Fİkrimce… 🙂

      • Ezgi hanim acil cevap verirseniz cok mutlu olurum su detox sivisina su ekliyor muyuz? Obur turlu cok susuz nasil kaynatirim? Ben su ekledim:( sevgiler..

        • Dilara hanım detox sıvısını 8 bardak suyun içine yapıyoruz.
          Bu arada “acil cevap” vermem her zaman mümkün olmuyor… Her zaman pc başında olamıyorum olsam da bebeğim olduğu için hemen yetişemiyorum :((

  2. Yemekle problemimiz yok çok şükür. Beni çeldiren tatlı. 20 gün boyunca tatlıya da direniyorum aklıma bile gelmiyor neredeyse. Kalan 10 gün (yani adet öncesi ve sırası) öyle bir saldırıyorum ki… Ne yaptıysam bunu aşamadım bu dönemlerde. Kendime ne sözler verdim ne sözler… Bir de kendimi kandırıyorum bu dönemlerde. En kötüsü de bu sanırım. Sözler tutulmayınca da kendime olan güvenim her geçen gün azaldı. Bir de ben ideal kiloma ulaşacağım diye abartmışım biraz diyet işini. Kendim farkında değildim bir arkadaşım uyarana kadar. O kadar azalttım ki yediklerimi çok az üstüne çıksam hemen kilo almaya başlıyorum. Ömür boyu 5 kg fazlası olan bir insan olarak yaşayacağım gibi geliyor bazen. Sanırım benim durumum psikolojik destek boyuta kayıyor… Bir psikologa mı gitsem acaba?

  3. Tatlı krizlerimin nedeni kaliteli karbonitdratları yeterli oranda tüketmemekmiş. Karbonitdrat tüketimim yeterli olmadığı için (özellikle kış aylarında) basit karbonitdratlara ve şekere yönelimim artıyormuş. Bir de kan değerlerim normalin altında çıktı. Ben tatlı krizlerimi duygusal açlık sanıyordum. Meğer kan değerlerim düşmüş.

    Hanımlara duyrulur. Tetkiklerinizi sık sık yaptırın. Benim gibi aylar öncesinden yapılmış tetkiklerle diyete başlamayın. 🙂 Sevgiler…

    • Fakat bu bilgiyi yanlış anlamamak ve doğru yorumlamak çok önemli. Tatlı krizim olmasın diye oturup bir somun kepek ekmek (kaliteli karb.) tüketmek değil mesele. Böyle zamanlarda, öğün aralarında 1-2 parça kepekli bisküvi, yemeğimizle ya da kahvaltımızla 1 adet light etimek gibi ölçülü tüketimler belki yardım edebilir 🙂

  4. Evet yanlış anlaşılmasın lütfen! Benim yeterli tüketmemekten kast ettiğim günlük 4 dilim hakkım varsa bunu 1’e düşürmek ya da bazı günler -bugün öğlen bulgur yiyeceğim sabah kahvaltıda da ekmek yemeyeyim- diye sıfıra indirmek. Bir somun ekmeği illa yiyeceksin deseler de yiyemem. 🙂 Zaten doktor ara öğünlerde meyve ve yoğurt/süt yanında belli ve küçük porsiyonlarda yememi söyledi. Mesela bugün öğleden sonraki ara öğünümde bir çay bardağı yağsız süt yanında bir dilim kepekli etimek ve yarım elma yedim. Tabii bunlar klinik bulguları normal olmayan kişilerde değişen ölçülerdir. Bunu asla unutmamak lazım! Sevgiler.. 🙂

  5. Bu arada 62’den tavşan yapıp atalım kenara.. O da 63 gibi bir an önce gider inşallah. 🙂

  6. ben buaralar kendimi maleseffffffff yemelerden alamiyorum :))insallah yarin sizin verdiginiz bu liselerden ilkiyl basliycam insalllahhhhhhh :))ben 1.60 boyunda 72 kilodayim bu listeleri bir ay boyunca uygularsam tahmini nekadar kilo verebilirim bir bilginiz varmi acaba herhangi bir rahatsizligimda yok 4 le 10 kilo arasi verilir denmis ama yenilenler fazla geldi okadar veriliyormu gercekten benim kilomda nekadari gider? ben 95 kilodan 72 ye indim bir yilda diyetisyenimle ama verdikleri listeden cok siklimistim biraktim hep ayni seyleri yiyordum sizinki farkli geldi. Birde ben bu diyeti yaparen sabah detox sivisini icmesemde sadece yesil cay yada kekik cayi icsem olurmu? sabirsizlikla cavabinizi bekliyorum tesekkurler. Buarada anneniz gunden gune guzellesiyor yeni resmini gordum masallah genc kiz gibi :)) son olarak yasimida soyliyim 31

    • Merhabalar, listelerin verdirdiği kiloları doğru duymuşsunuz. 4 ile 10 kg arasında, sizin metabolizmanıza bağlı olarak değişiyor. Bu detox sıvıları listeye ruhunu veren şey doğrusu… O yüzden yerine başka bir şey koyarsanız, listeden tam performans beklememelisiniz. 🙂 Annemle ilgili söyledikleriniz için çok teşekkür ederim. Daha bu sabah 41 kere maşallah dedim ben de 🙂

  7. 🙂 Ezgi Hanim asil siz kusura bakmayin biraz bencilce oldu acele cevap yazabilir misiniz istegi..
    icecegimi kaynattim her gun iciyorum turk kahvesini de icmedim hic yogunluktan ama dun evde asure yaptim ve ilk defa yaptim sadece bir tatli kasigi yedim hic canim istemedi teyzem rejimdeyken ikram edilenleri geri cevirirdi ben onun tadini biliyorum derdi ben de aynen teyzem gibi yaptim 🙂
    simdi size ufak bi sorum olacak 😦 gunde bi tane sade soda icsem nolur su tutar mi ?
    cok cok sevgiler..

    • Rica ederim keşke hemen yetişebilsem… Ama işte miniğim beni koşturup duruyor, malum.
      Soda çok faydalı… Ama mineraller ve tuzlar içerdiği için bazen su tutabiliyor yine de su tutması için 5 tane içmeniz gerekir :))
      Bu arada teyzenizin otokontrolüne bayıldım 🙂 Sevgiler

  8. İşten ayrıldıktan sonra düştüğüm depresyon tuzağıyla aldığım iki kiloyu hemen kendime gelerek gönderdim. Tartıda tekrar 54’ü görmek bir nebze de olsa mutlu etti beni. 🙂 Çünkü 54’ten bir gram yukarısı benim için felaket. Hedefim temmuza kadar 48’e ulaşmak. (Boy ve kilo oranımda ideal kilom bu) İlk hedefim 50, 50’den sonrası da çok zor olmasa gerek diye düşünüyorum. Temmuz başında nikahım var ve bu benim için kamçılayıcı oldu. 🙂 Kilo verme işinin bir süreç olduğunu ve istikrarlı bir şekilde devam etmek gerektiğini çok çok iyi öğrendim. Anlık buhranlarla yemeğe saldırma sorunu da ortadan kalktığına göre benim için engel kalmadı diye düşünüyorum. 🙂 Bu arada yarın aerobik’e başlıyorum. Bir arkadaşım aerobik hocası onun sayesinde spor işini de hallettim. Daha önce uzun zaman pilates yaptım. Malumunuz pilates tek başına kilo verdirmiyor ama vücudu çok güzel forma sokuyor ve sıkılaştırıyor. Kilo verebilmek için yanına sıkı bir yürüyüş eklemek gerekiyor. Tartıda 52’yi gördükten sonra da pilatese devam edeceğim. Şu an haftada üç-dört gün yürüyebiliyorum. Kış günü zor oluyor haliyle. 48 şu an hayal ama bu hayale ulaşmayı artık gerçekten çok istiyorum! 🙂

    • Yazdıklarını uslu uslu okudum fakat “Temmuz başında nikahım var” cümlesinde kaldım ve içimden “heey” diyerek sevindim. Şimdilik söyleyeceklerim bu kadardır. 🙂

  9. Bu liste hakkında da sorularım olacak 🙂
    1. Kahvaltı seçenekleri 1.-4.-7. günler birinci seçenek, 2.-5. günler ikinci seçenek ve 3.-6. günler üçüncü seçenek olarak şekilde mi sıralanacak?
    2. Enginarı bu mevsimde bulmamız imkansız. Yerine kereviz kullansam diye düşündüm. Ya da yakın bir sebze ne olabilir?
    Sağlıklı günler olsun…

    • Seçenekleri istediğiniz şekilde kombinasyon yapabilirsiniz. Yeter ki söylendiği ölçüde bütün mönüleri yemiş olun.
      Kereviz çok iyi olur 🙂 Eğer sevmiyorsanız konserve enginar alıp 1-2 saat sıcak suda bekleterek de tüketebilirsiniz.

      Size de sağlıklı günler 🙂

  10. elif hanım merhabalar ben emine bal ın kardeşiyim ablamdan sonra bende yapmaya başladım diyet listeleriniz gerçeten mükemmel eğer tam uyarsam hiç acıkmıyorum inşallah devam etmek ve 65 iloya düşmek istiyorum hedefim 10 kilo annemde bizimle beraber bu diyeti yapıyor ama o daha yavaş kilo veriyor yaşı 50 sanırım bu yüzden ben 160 cm boyunda ve 75 kiloyum umarım 60 lı rakamları görebilirim
    size sormak istediğim maydonozlar daki hormon beni rahatsız ediyor ..hergün maydonozları yıkayıp kaynatırken bunu düşünüyorum ama vazgeçmiyorum detox sıvısına devam ediyorum 😦
    bu haftanın detox sıvısıda hergün taze yapılıp içilecek ? herhalde
    birde bu detox sıvısını tüketince su içmek istemiyorum hiç.. zorla 2 bardak bitirebiliyorum su miktarı ne kadar olmalı?
    salatalık yerine yaban mersini tüketebilirsiniz demişsiniz ablama miktarı ne olmalı ?
    şimdiden emeğiniz için çpk teşekkürederim

    • Selamlar … :)) HElal olsun hepinize. Beni çok mutlu etti bu destekleşmeniz 🙂 Detoks sıvımız her gün yapılıyor evet. Ama çok faydasını göreceksiniz. BU listeler size suyu da sevdirecek görün. Bunu bir eğitim gibi düşünün… Örneğin su şişeniz ya da sürahiniz daima sizinle olsun. Bana bunu yazarken diyelim 2 bardak yuvarlayın. Yemek hazırlarken 2 bardak… -hiç sormayın, beklemeyin, susadım mı demeyin derhal için 🙂 Bu şekilde durup dururken arka arkaya ikişer bardak için… Toplam 10 bardak olduğunda minimum seviyeye geliyorsunuz ancak. 🙂

  11. 🙂 sizinle görüşmek müthiş motive ediyor 🙂 ben bu diyete başlamadan önce kan gruplarına göre beslenmenin kitabını okudum başta çok mantıklı geldi ama sonuna doğru kitapta büyük eksikler ve yanlışlar vardı kafamı biraz karıştırdı kitap ama o kitapta ki bir bölüm yüzünden su içmemeye başladım çünkü kitapta yemekten hemen önce yemekle beraber ve yemekten 1 saat sonra ya kadar su içilmemesi gerktiği yazıyordu bende küçük bir atıştırmalık bile yediysem su zararlı olur diye içemiyorum siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ?
    şimdiden herşey için teşekkürler

    • Annemin en şiddetle karşı çıktığı diyetlerden bir tanesidir. 2005 yılında Milliyet gazetesinde çıkan bir röportajında bu yöntemin son derece uydurma olduğunu söylemişti. -ki annem başka metotlar hakkında öyle kolay kolay konuşmaz… Velhasıl yol yakınken dönmüşsünüz 🙂

  12. =)))) sevgili kardesım sumeyye hg.aramıza …..
    ezgi ben geldim benim saglık beslendıgımı goren kardesım ve annemde burda=))))) aılecek gelıyoruz sana…..
    sevgiler….

  13. Slm
    Sevgili Ezgi bu detoks sıvısını sabah uyanınca yazıyor ama sadece sabah mı içecegiz ??Yoksa hergün yeniden yapıp kalanını gün içinde tüketecegizmi???Sevgiler…

  14. ezgi…. gene ben (
    yarın bu lısteye baslıyorum insallah
    aksam yemegınde enginar var ve asla yemedıgım bır tad
    sırf kofte ve salata yesem olurmu ….
    2.soruda gene aksam yemegınde 1 kilo haslanmıs kabak gecıyor
    yanlısmı yazılmıs yoksa
    1 tane mı bu hafta birebir uygulamak ıstıyorum ondandır senı gecenın bu saatınde rahatsız etmem (
    3.soru da detox sıvısında su olcusu yok gecen haftalar gıbı 8 bardakmı
    yarın ki kilomdan memnun olmayacagımı hıssedıyorum ama olsun bu 5 haftayı bıtırıp kendıme olan ınancımı devam ettırecegım……
    sevgilerr….
    saygılar….
    muhabbetler….

    • Selam hemen soruları yanıtlayım:
      1) Enginar yerine kereviz olur mu?? Eğer olmazsa brokoli…?? Vardır çünkü elbet o pişmiş sebzenin bir kerameti 🙂
      2) 1 kilo haşlanmış kabak, 1 kiloya kadar olabilir. Doyurucu olması amaçlı. Sonuçta su bazlı bir sebzemiz, gani gani yiyebiliriz 🙂
      3) 8 bardak kafidir… 🙂

      İstediğimizi alana kadar mı? 5 hafta mı??
      sevgiler, saygılar, muhabbetler bizden… Bence yarın eskisinden daha iyi olacak İnşallah 🙂 Böyle düşünmeli. Belki 2 kilo olmaz ama kilo almaca da olmaz 🙂

      • Bir soru da benden 🙂
        Brokoliyi mevsim değişiminden artık kalite olarak bulamıyorum. Yerine ne tüketebilirim?
        Hoşça kalın…

        • tabii ki karnıbahar ya da brüksel lahanası. Aslında brokoli müthiş bir lif kaynağı olmasının yanında süper bir antioksidan, bu ona yeşil rengini veren şeyden yani klorofilden kaynaklanıyor. O yüzden sanırım brüksel lahanası yerini tutabilir… Karnıbaharı da maydonoz, ıspanak veya roka ile tüketebilirsiniz 🙂

  15. =))))))))
    ınanmıyorum sana
    bu saatte dakıkalar gecmeden cvp yazdıgın ıcın tsklr……
    yuzumu guldurdugun ıcın tskler
    bana benden cok ınandıgın ıcın tskler
    brokoli zevkle olur…..
    istedıgım 62 kıloydu bunu haftada 2 kıloyla 5 haftada tmmlarım dıye dusunmustum ondandır 5 hafta yazmam …..yoksa buralardayım….
    iyi geceler dost ezgi………

    • Bu arada her hafta 2 kilo veremeyebiliriz. Haftalar ilerledikçe yağ ağırlıklı kaybedeceğimiz için daha kalıcı fakat daha düşük gidebilir. Örneğin 1- 1,5 kilo… Bazen 800 gr. Ama bunlar size az gelmesin. 1 şişe yağ alıp bakın ve diyin ki, “işte ben vücudumdan bu kadar yağ attım…” İşte o zaman gözümüze küçük gelen sayıların kilo bazındaki karşılıklarını anlamış oluyoruz.
      İyi geceler sevgilerrrr 🙂

  16. Teşekkür ederim, aklımda tutacağım 🙂 Bilgisayarımı yanımda götüreceğim. Her nekadar şimdiki yoğunlukta olmasa da sıksık bakıp size ulaşmaya çalışacağım İnşallah. 🙂

  17. Merhaba 🙂
    Öğle yemeği seçeneklerinde yer alan baklagil ve makarna vb. grupların ölçüsü 1 su bardağı olarak verilmiş. Bu ölçüyü haşlamadan önce mi yapacağız? Haşladıktan sonra hacimleri büyüdüğü için 2-3 katına kadar çıkıyor. Bu benim kafamı sürekli karışıtırmıştır 😀
    İyi haftalar dilerim…
    Sevgiler…

  18. sezen senin adına çok sevindim ve ben de bu hafta herkesten “sen zayıfladın mı, daha fit görünüyorsun bu aralar neler yapıyorsun? daha az mı yemeye başladın sanki inceliyorsun?” tarzında sorular duyunca çok daha motive olarak yoluma devam etmeye kararlıyım. Fakat sana bir sorum olacak ezgi, ananas benim midemi çok fena yapıyor yiyemiyorum onun yerine ne kullanabilirim. bu arada umarım İstanbul ziyaretin keyifli geçiyordur 🙂 sevgiler ve oğluşuna öpücükler çok tatlı maşallah 🙂

  19. selam ezgi! yarından itibaren bu listeye geçiyorum. (ben hafta ortasında başladım da diyete) 🙂 listeyi excel tablosunda günlere bölerek güzelce düzenledim. pazar günü akşamına “serbest” yemeği koydum. bu serbestten kastımız nedir? “kaçamak” öğün gibi mi, yoksa sağlıklı beslenme adına istediğimiz bir şey (sebze, et vs) yemek midir? bu ilk sorum..
    2) enginar ve kabak yerine mevsim sebzelerini yesek oluyor mu? ıspanak ve pırasa gibi.. cevabını dört gözle bekliyorum 🙂

    • hafta ortasında diyete başlayanlara bayılırım :)) hahhaha Bu “pazartesi” klişesine kafa tutmaktır.
      Hemen sorularınızı yanıtlayım,
      1) Serbest: sağlıklı beslenme serbestliği bu… Örneğin blogdaki diyet pizzayı yapabilirsiniz.
      2) kesinlikle mevsim sebzeleri olabilir 🙂

    • Selam Özlem 🙂 Ben de senin gibi excel tablosu hazırlıyorum. Bulmaca gibi oynuyorum sonra 😀 Şunu yedim bu kaldı diye :)) Ben bu listeyi yapıyorum tekrar. Sonuçları iyi olsun!

      “Kadın” olgusunun bekaretle ilişiklendirmeyip “kadın olmayı” hayatta yaşam mücadelesi olarak gören, “kadın olmayı” yaşama olgunluğu olarak benimseyen tüm kadınlara…Dünya emekçi kadınlar günümüz kutlu olsun!

      Sevgiler…

        • Ezgiciğim teşekkür ederim yaptığın değerlendirme için 🙂 Ben de burada sizinle olmayı seviyorum.
          Mutlucuk mutlusu 🙂 , özgürce yaşanan günler olsun…
          Sevgiler

  20. bir sorum daha vardı: ara öğün seçeneklerinde yarım paket diyet bisküvi yerine, yarım paket eti form mısır-pirinç patlağı olabilir mi acaba?

  21. Merhaba 3. liste sormak istedigim soruları yorumlardan okudum.yalnız birşey var ben kesinlikle yumurta yiyemiyorum küçükken çok yemişim midem almıyo:( onun yerine ne yiyebilirim.
    – detox sıvısında olan çilek yerine be koyabiliriz yada koymasak olurmu
    -ve ben adet dönemindeyim bu hafta tartı günümde haftaya tartı günümdemi tartılayım hüsrana ugramak iştemiyorum da:( Bu arada komşum geldi istanbuldan onada aynı uygulamayı başlatıcam aşılıyorum:)
    – 5 aylık bebegi var sezeryan dogum yapmış emzirmede sorun yok, hemaroit varmış, birde bebegindede kansızlık çıkmış onu hayata döndürmem gerek listeler emzirmeyi etkilemez değilmi aç kalmasın.birde plates yapabilir değilmi dikişlere bişey olmaz sanırım. tşkler öptüm ezgicim

    • Selam,
      Geç cevap için özür dilerim
      -Detoks sıvımıza çilek koymasak da olur.
      – Adet dönemimizde 8-10 gün tartılmıyoruz.
      – Spor için doktor kontrolünden sonra onay alması gerekiyor fakat listeleri yapabilir. Eğer doktoru demir takviyesi öneriyorsa bunu da alırken listeleri sürdürebilir. İnşallah bir an evvel yaşam sevincini kazanır geri, senin de çabalarınla…

  22. inş. yavaş yavaş oluyor kefirle tanıştı ve mayalamaya başlayacak. yumurta yerine ne yiyoruz ben hiç yumurta yiyemiyorum demiştim:(
    – Alman çayı bulamadım onun yerine ne kullanıyoruz.
    -Birde omega 3 kapsülü var günde 1 tane alabilirmiyim etkilermi iştahı yada kilo kaybını.
    -Bu arada emzikli anneler kefir içebiliyormu?
    tşk ederim cvplar için geç cevap olabilir tabiki estagfrulah.)

    • – Alman çayı yerine form çay -lipton kayısılı form
      – Emzikli anneler için kefir şahane bir içecektir, sütü arttırır, bağışıklık sistemini hiç bir besinin olmadığı kadar güçlendirir ve bebeğe geçtiğinde bebeğin sindirim florasını çok olumlu yönde etkiler

      *** Yumurta yerine olan her şeyde yağsız kıyma kavurması -o da kısmen yumurtanın yerine geçebilir.

    • Omega 3 sorusunu anımsayamadım canım. Rica etsem yeniden sorar mısın? Bu arada omega 3-6-9 çok güzel ve bizim için önemlidir. Eczacınızın önereceği miktarda takviye etmenin de bir sakıncası yok. Ayrıca somon gibi soğuk su balıklarından alabilirsin. Bunları da dip not olarak belirteyim. 🙂

  23. omega3 tableti almıştım listelere başlayınca kullanamadım günde bir sefer alsam iştah açarmı kilo kontrolümde artış yaratırmı merak ettim canım.Kullanmak istiyorum ama hangi saat ve nasıl kullanmalıyım listelere zararı dokunurmu bilmiyorum.Ne yapmalıyım? Birde adet döneminde 8-10 gün tartılmak yoktu ya bittiminden itibaren mi bekliyoruz okadar. ben sabırsızlandım biteli 5 gün oldu tartıya çıktım son kilodan fazla çıktı listede de 5. gün biraz huzursuz oldum:( gerçek o olmaz değilmi? 😦

    • Omega 3 listelerle rahatlıkla kullanılabiliyormuş. Tartıya aç, kıyafetsiz, sabah çıkıyoruz. Dönemsel şişkinliklerimiz bazen basküle yansır ama geldiği gibi giden yanılsamalardır bunlar, endişelenme.

  24. slmmm ezgim…
    yarın hızlandırıcıyı yapacagım ama oglen kepeklı pirincle domateslı pılav var ((( gecen sefer yaptım ve yıyemedim alternatifi varmıdır varsa yazarsan benı mutlu edersin gene=)
    sevgilerrr sana

  25. Sevgili Ezgi,
    Ben bir kaç konuyu daha merak ediyorum. Senin listelerin Taylan hanımın listeleri mi annenin listeleri mi? Sen annenin diyetiyle mi zayıfladın Taylan hanımınkilerle mi? Taylan hanımla tanıştın mı ondan bu listeleri nasıl edindin?
    Liste No: 3 te çilek de konunca bütün malzemeler blenderdan mı geçirilecek yazmıyor. Süzülecek mi?
    Bir de çok önemli bir soru, diyelim ki ben 3. listedeyken istediğim kiloya indim. Bundan sonra kalan listelere devam edersem sürekli kilo vermeye devam mı ederim? Örneğin 57 kiloda kalmak istiyorsam ve daha çok vermek istemiyorsam nasıl o kiloda sabitleneceğim?
    Sevgiler

    Özlem

    • Sevgili Özlem,

      Taylan Hanım benim annem, yani annemin listeleri taylan hanımın listeleri oluyor doğal olarak 🙂

      İstediğin kiloda kalmak için koruma programı uygulamak gerekiyor, önümüzdeki günlerde bununla ilgili yazacağım 🙂

  26. Canim nihayet 3.haftaya gecmek üzereyiz. her ögünde senide aniyoruz 🙂 bu haftanin listesi biraz fazla kalabalik gibi geldi bana önceki iki haftaya göre?! özellikle aksam menösü. 1kg haslanmis kabak + 100gr kiyma ?! üstüne birde 200gr yogurt?! hayir sikayetci degilim ne olsa yerimde kardesim pek bir sasirdida soralim dedik. Ayrica bizde seni cok seviyoruz 😉

  27. Merhaba,
    Aklıma takılan bir konu vardır benim 🙂 Şimdi hazır veya fırın ekmeği alıyorum. Hazır ekmeklerde bir dilim ekmek 25-40 gr. arası değişiyor. Ben hep düşünmüşümdür (akşam üstleri yazan 1-2 dilim ekmekten yapılan tostlar için) ortalama sağlıklı beslenip zayıflarken kaç gr. olmalı? Ya da kepek, çavdar veya çok tahıllı ekmeklerde bu gram hesabı doğru mudur?
    Teşekkürlerimle.
    Sevgiler.

  28. e bu liste süpermiş 🙂 1. listeyi hiç taviz vermeden yaptım, zorlu günler geçirdim :)) gerçekten sabır gerektiren bir liste, ikinci listenin 3. günü hastalandım yatak döşek, bıraktım.Baktım diyeti bıraktım diye gözüm dönmeye başladı,canım tatlı istemeye başladı,yeniden ikinci listeye başladım. Hala tam iyileşemedim fireler verebilsem de bari abur cubur tarzı fazladan birşeyler yemiyorum (fireden kastım arada öğün atlıyorum yada ara öğünü kuru kayısıyla geçiştiriyorum,canım pek birşeyler yemek istemiyor.) 3,5 kilo verdim ilk listeyle, iyileşeyim bir tekrar tartılacağım inş.

  29. Merhaba Ezgi,

    1 hafta sonra soru ile karışık durum bildirimi yapmak istiyorum:) 18-24 temmuz arası liste-2’yi yaptım. bugün tartıldım. 400 gr vermişim sadece. ben 2 kg falan bekliyordum. liste-1de yaklaşık 3 kilo verdiğimden değildi beklentim. wallahi kıyafetlerim öyle söylüyor:) aynaya bakınca da bir daralma görüyorum. hassas terazi yok burada, bu nedenle ne kadar yağdan, ne kadar kastan gitti bilemiyorum ama hissiyatıma göre:) : 400grdan fazla olmalı.
    liste2’nin özeti şu: detox sıvısı yine yapamadım şartlardan dolayı. listenin 3. günü ara öğün yerine patlamış mısır yemek zorunda kaldım:) porsiyonu biraz abartmış olabilirim. 5. gün de akşam yemeği saati akşam 9 gibi olacaktı. bu nedenle akşam yemeğini(balık-salata) atladım, son araöğünle günü kapattım.

    bu listeyle ilgili tek sorum var.umarım 1 kg kabağın hepsini yemek zorunda değilimdir:) çok fazla. bazı günler o günkü menüden mi bilmem kendimi tok hissediyorum. aç olmasam bile yiyorum ki o zaman eziyet oluyor biraz. ne kadar kabak yemem gerekir?

    bir de liste’deki gidişatım hakkında yorumlarını merak ediyorum:)
    sevgiler,

  30. İyi aksamlar ( burda sksam 9 da) ezgi hanim, yildiz ben avustralya sydneyden.. 2 . Listeyi hu hafta bitiriyorum.. Haftaya 3. Liste insallah.. Ramazan 1. Liste ile birlikte su ana kadar 5 kilo verdim. Pazartesi 2. Listede ne kadar verdigimi ogrenecegim.. Simdi 3 . Listenizi inceledim.. Oglen yemegi seceneklerinde anlamadigim
    Malzemeli yesil salataya 100 gr et/ tavuk/ balik/ hindi fume/ 60 gr light peynir konuyor veya demissiniz.. Yine salataya 1 su bardagi haslanmis nohut yada yesil mercimek yada kuru fasulye yada barbunya mi konabiliyor.. 1 su bardagi herhangi birisi mi? Salataya konabiliyor.. 1 su bardagina takildim da?? 1. Listede 1 kasik nohut kullanabiliyorduk??
    2. Olarak ara seceneklerde erik var??? Burda erik bulmak!!!! Mumkun degil erigin ne oldugunu bile bilmiyorlar;)) onun yerine elma armut mandalina hani genel meyvelerden hangisi olabilir?????
    Cvp lariniz icin simdiden cok tesekkur ederim..

    • Selamlar aradaki “/” işareti “ya da” anlamında 🙂

      elma iyidir ara öğün için ya da kabuklu orta boy armut.

      Sevgiler.

      Bu arada bu sorularınızın daha süratli yanıtlanması için facebook grubumuza gelebilirsiniz. Sevgiler.

  31. Merhaba Ezgi, ingilterede yaşadığım için çok aradım ama ne funda yaprağı nede misir puskulunu bula bildim…bunların yerine ne kullanabilirim???? Sevgiler

  32. selam herkese 🙂 gün itibariyle 3.listem bitti başlangıç kilom:75.7 şuanki kilom:72 bu hafta nasıl geçti bende anlayamadım hakikaten okul ev arası koşturmaca derken malesef uyamadığım zamanlarda oldu 😀 detoks sıvısını mümkün olduğunca yapıp içmeye çalıştım kokusu ne kadar berbat olsa da 🙂 hatta adını “zafere giden yolda çekilen çile kutsaldır suyu” olarak koydum 🙂 ama benim sabırsız yapım yine harekete geçmeye başladı ezgi motivasyonumda düşüş hissediyorum o ilk hafta ki heyecan yok sanki olmuyormuş gibi geliyor bana 😦 öğrenciyim ve öğrenci evinde yaşıyorum ders programım çok düzensiz ama bunlara rağmen elimden geleni yapıyorum bulamadıklarıma alternatif arıyorum ama bu içime bir huzursuzluk veriyor biliyorum uzunca bir yorum oldu ama önceki yorumlardaki samimiyetine güvenerek yazmak istedim sana 🙂 şimdiden çok teşekkürler

    • Yasemin “hedefe giden yolda cekilen cile kutsaldir” isimli detoks icecegimiz yapildigi ilk gunden beri boyle bomba bir isim almadi 😉 ben de listeleri uygularken bebegimin en minik zamanlariydi uykusuzluk, ev telaslari, yazi islerim surekli bir karmasa hali vardi bunlarin zamanlamasi surekli oynuyordu. Ama degismeyen tek sey listelerimdi. Onlar o kadar duzenle hairlanmislardi ki ben de o duzene tutundum dogrusu. Belki sen de boyle dusunursen bir yardimi olur

  33. Ezgıcım, vazgeçdim 3. Lıstenın ortasından saldırdım yemeğe, tatlıya….:(((( anlamadım gıttı, üstüne bırde reglı oldum…:((( Çarşamba gunü tartıldım ve 100 gram almışım..:(( offf şu an napacagımı bilmiyorum, tekrar birinci listedenmi başlasam? Yoksa 3. Lıstedemi devam etsem??? Moral sıfır ve kendime çok kızıyorum çok..:(((

    • Tamam tamam :)) uzulme ve batti balik yan gider psikolojisine girme. Kaldigon yerden devam et lutfen regl oldugumuzda tarti +2 gosterir bu yalanci kilodur bu yuzden adetliyken tartilmitoruz

  34. merhaba Ezgicim:)bende bugün bu listeye başlıyorum bu hafta 1 kg falan verdim az gelmişti gözüme ama yorumları okuyunca moralim bozuldu…listelere bayılıyorum hep farklı şeyler olması çok eğlenceli geliyor:) yaza bomba gibi girmeyi hedefliyorum seninde motivasyonlarınla desteğinle iyiki varsın:)

  35. Merhaba ezgi Hanim
    Bugün 3.haftaya başladık 🙂
    Annem tartısı bozulduğu icin tartilamadi
    Bense hiç kilo vermemişim 😦 hatta almisim
    Adet gunundeyim sanırım o yüzden
    Ama istikrarla devam ediyorum 🙂
    Size bir soru sormak istiyorum
    Gıda intolere testleri icin ne düşünüyorsunuz ?
    Acaba benim herhangi bir gıdaya alerjim olabilir mı diye düşünüyorum bazen yaptırmamı onerirmisiniz
    Şimdiden teşekkürler 🙂

    • Selamlar,
      adet zamanlarımızda tartı +2 kg kadar gösterdiği için tartılmayız… Adetimiz bitmeden doğru sonucu elde edemeyiz çünkü. velhasıl sakın moral bozmayın, gelecek hafta tartı gününüzde demek istediğim şeyi daha net anlayacaksınızdır.
      gıda intolerans testine gelince, bildiğim kadarıyla bazı besinler bedenimizi savunmaya geçiriyorlar. Bu yüzden metabolizma yavaşlıyor ve kilo verme işlemi durma noktasına geliyor ya da duruyor… Peki bize bunu yapan besin hangisi? İşte bunu tespit etmek için gıda intolerans testlerini, (hakkıyla yapabilen yerlere) yaptırmakta fayda var denir. Yine de başta doktorunuzun sonra da sizin kararınız. 🙂

      • Dediğiniz gibi hakkıyla yapan yer bulmak sorunlu
        Bazen yaptırsam mı diye düşünüyorum
        Ama fiyatlar acaip 🙂
        Neyse bakalım Perşembe gunü inşallah vermiş olurum
        Amacım diyetimin önündeki bütün engelleri kaldırmak 🙂 bu sefer kararliyim inşallah zafer bizim olacak

  36. Merhaba ezgi Hanim
    İyisinizdir inşallah
    Gönlünüzden gecen bütün güzellikler sizinle olsun 🙂
    Üçüncü listenin üçüncü gunü bitmek üzere
    İnsallah bu hafta daha güzel sonuclar elde ederim 🙂
    Ezgi Hanim enginde yerine istiridye mantarı kullanabilirmiyim 🙂
    Evde mantar var be ben cok seviyorum
    Yada mantar yiyebilecegim bir ogun var mı ?
    Şimdiden teşekkürler
    Bu arada oğlunuz aynı size benziyor maşallah cok tatlı

  37. slmmm..bugun alısewerısımı yaptım yarıınn 3.listeye baslıorummm.. 🙂 hergunum super gecıoo :)) bu arada detox sıvısının ıcıne olmuyan malzemelerın yerıne bı tutam kadar sınamekı yapragı atıcam funda ve avakado yapragı alman cayı yoktur… hersey ıcın tesekurlerr… :))

  38. gunaydııııınnnnn 🙂 3.listemın ılk gunu ve rapor werıyım 🙂
    1.listeye baslarken 70 kg ve 1.liste ıle 3 kılo werdım 67 oldum 2.listeye 67 ıle gırıs yaptım cooookk sukur 2.listemıde vukuatsız atlattım ve kocaman bı gulucuk ıle soylemelıyım 😀 65 kg yanı 2.listeyle 2 kg werdım 😀
    şimdı bugun lıste 3 e bı merhaba dedım 65 kg ıle hadı bakalım boooolll kılo wermelı bı hafta olsun benım ıcınnn ve herkes ıcın ınsalllahhh 60 kılo olurumm 30 aralık hedefım cunku tam 30 aralıkta 1 ay doluyo ve 5.listem bıtıo…. ınsallah 5.listemın sonunda 60 dıye cıglık atarım…..herkesı coooooookkkk opuyorummm mutlu kılo wermelı gunler dılıorummmmm….. 🙂

  39. Selllaaammmm!!!İkinci hafta çok keyifli geçti, Ankara’ya gezmeye geldim eşimle birlikte eşimin ailesi bana anlayışlı davransa da sağolsun babannem, halam ve kuzenlerim beni sabote etmek için ellerinden geleni yaptılar ara sıra başardılar da… Bu hafta regl olacağımı bile bile tartıldım ve tartı bana -200 dedi. Bu sonuç beni hiç de üzmedi aksine vücudumdan bir paket yağ atabildiğim için çoook sevindim. Bugün de regl oldum Az önce kuzenlerim, babaannem ve halam ile anlaşma yaptık artık beni rahat bırakacaklarına söz verdiler ve ben de 3. haftaya yarın tekrardan başlayacağım… Bu şekilde çok daha mutlu olacağımı biliyorum… %70-75 yerine yine eskisi gibi %100 uyacağım listeme…Sonrasında 4. listenin sonunda tartılacağım ve hemen size bildireceğim… Şimdilik benden bu kadar Cuma günü Antalya’ya geri dönüyorum, buralarda olduğumu ve devam ettiğimi bilin istedim…

    Sevgiler,
    Evren

  40. ıyı aksamlar 🙂 ezgı hanımm nasılsınızzz :))) sıze kucuk bı sorum olcak onumuzdekı hafta 4.listeme baslıycam ve yenı yıl haftasına yakın 5.listeme gırcem ama ben annenızın yanı taylan hanımın sayfasında gezınırken gecen seneye aıt bı lıste war yenı yıla yakın ıncelmek ıcın taylan hanımın wermıs oldugu lısteyı 5.lıstem yerıne uygulamak ıstıorum bı sorun olur mu? mutlu gunler :))

  41. slm ezgi hanım listede 3.haftadayım ama 2 hafta boyunca toplam 2500 gr vermişim bunu yeterli olmadığını düşünüyorum emziriyorum önerebileceğiniz başka birşey varmı sevgiler………..

    • Yeterli değil mi? Yani koca teneke yağ gitti vücudunuzdan yetmez mi? 🙂 250 gr versek dahi (hele de bu kadar sağlıklı ve tok) 1 paket margarini attığımızı düşünmeliyiz. Sevgiler.

  42. ben nereye yorum attım.sorumu nereye yazdım bulamıyorum beniiiii.:))listemi hazırladım ve bu gün startı verdim…öğlen eve gidemiyorum.kefir armut tarçın yerine ne kullanabilirim.ha bide bu çabuk çorba hakkında ne düşünüyosunuz.sevgili elif ezgicim…

  43. tesekkür ederim 4.haftaya başlıyorum metabolizmam çok hızlı olmadığından sabırla ve azimle takip edeceğim

  44. slm ezgi hanim benim sorum bir liste secip sürekli onumu uygulucaz yoksa herhafta ayri listemi uygulucaz ben ikinci liste yi yapicam bugun eksikleri alicam ins sevgiler

  45. yorumları okumak gerçekten önemli ben “serbest” öğününü yanlış anlamışım:) kaçamak yapacaktım az kalsın:) detoks sıvısı mucizevi bence.. ruh halimi bile güçlendirdi benim.. iyiki varsınız..

  46. Merhaba Ezgi,

    İkinci listenin sonuna geliyordum ki yilbasi icin ufak bir tatile cikinca listelere de 4 gun ara vermis oldum. Simdi tekrar ilk listeden mi baslamaliyim yoksa 3. Listeye mi gecmeliyim?

  47. selamlarr.. ben bugün 3.listeye geçtim. 2.listenin sonunda 900 gr vermişim. ilk listenin sonunda 2.3 kg vermiştim:( ama iki gündür biraz kabızlık sorunu yaşadım. 3.liste hayırlı ugurlu olur inşallah. iki haftada toplam 3.2 kg verim. 50 leri görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum. en yakın zamanda yeniden spora da başlayacağım Allah nasip ederse.
    herkese sevgiler..

      • Bu arada ben bu detoks sıvısı içerisindeki bitkilerin faydalarını araştırdım biraz, hepsi vücuttaki yağların yakımını kolaylaştırıyor, idrar söktrücü ve antioksidan özelliği taşıyor. Kısacası vücuttaki ödemi attırıyor ve yağ yaktırıyor. Bu durum çok hoşuma gitti doğrusu ve listelere ruhunu veren şeyin bu detoks sıvısı olduğu noktasında Ezgi Hanıma çok hak verdim. Emek verip listeleri uyguluyoruz bu detoks sıvısıda kilo verme sürecini hızlandırıyor bir bakıma ve işimizi kolaylaştırıyor. Bir de ben simdirim problemi yaşayan birisi olarak cok faydasını gördüm hani içimin temizlendiğini hissediyorum. Mesela avokado yaprağı vücut hücrelerini de yeniliyormuş yani güzelleşmemizi sağlıyor:) üstüne bir de 4 litre su içince ohhh şifa olsun inşAllah:) üçüncü liste bitmek üzere kendimi gerçekten mutlu hissediyorum. Bir nokta da nefis terbiyesi de yapıyorum. Bu gün sabah kahvaltımda 2 zeytini tadına vara vara ufak ufak yedim ve aç olan insanları düşündüm. Birden bire ne kadar çok nimete sahip olduğumuzu ve bunun kıymetini hiç bilmediğimizi fark ettim. Allah kimseyi açlıkla imtihan etmesin. Ayyyy ne kadar çok konuştum:) liste bittiğinde kilomu paylaşacağım inşAllah.
        herkese sevgilerimi gönderiyorum:)

  48. selam ben 2 listeye başladım ama 3 listenin malzemelerini ayarlıyorum hazırlık yapıyorum.bişey sorucam çilek ve ananas yerine ne yiyebilirim

  49. slm ezgi hanimcim evvela herkeze almanyadan sevgiler okadar mutluyumki okadar sevincliyimki hersey cok güzel görünüyor bana yaptigim listelerden ötürü dalga konusu olsamda yola devam arkadaslarim kilolu olmadigimi düsündükleri icin, eger dikkat etmessem 3 kilo olur 5 5 olur 7 bende onu istemedigim icin zevkle listeleri uyguluyorum yarin ins 3 listeye basliyorum, buarada evde yarim saat spor 40dkk da yürüyüsümü aksatmiyorum bide sayfadaki arkadaslari eger izniniz olursa zumba yapmalarini tavsiye ederim müthis kalori kaybettiren bir spor sevgi ve saygilarimla aeo

    • 🙂 Mutluluğunuz, güzel enerjiniz bana da sirayet etti 🙂 Her zaman böyle olun İNşallah… Oralara benden de sevgiler.

      ZUMBA demek… Araştırmak lazım, siz faydasını gördüyseniz duyuralım arkadaşlarımıza, deneyebilen yapsın.

  50. Meraba ezgi abla:) ben 17 yasindayim.:) bendee sizin diyetinizi takip ediyorum. 1.haftaki listede 2bucuk kilo verdim. 2.haftada 500 gram verdim. Ton baligi yedim balik yerine nasil gidiyor sence 🙂 bu hafta 3. Haftada serbest var aksam ne yemeliyim sence ben bulgur pilavi ile yogurrt cok severim yemelimiyim sence 🙂 ilgilenirsen sevinirim gencligimi kilolu devam etmek istemiyorum:) son olarak 60.300 gramim 🙂 twssekkurler:)

    • Selamlar 🙂 Serbest öğünde mesela diyet pizza yiyebilirsin. Tarifi var burada.
      Onun dışında süper gitmişsin maşallah.
      Cacık-pilav diyorsan pilavı kepekli bulgurdan az yağlı yapmanı öneriyorum. Sevgiler.

      • Cevabin icin tessekkurlr ezgi abla:) ara sira boyle yazarsan bana motive olurum cok daha iyi tekrardan sevgiler tesekkurler:))

  51. Eveet geldik 3. Listeye bu gun tartilma gunumdu ve 61 kilo 100 gram hmm guzell benim icin onemli olan bundan sonrasi cunku dogumdan sonra hic kendimi 50 li rakamlarda gormedim :))) olsun artik gorucem kendimi diyet yapiyo gibi hissetmemem cok hosuma gidiyo ya gercekten sadece saglikli besleniyorum ucuncu listeye bayildim omletlet yicemmmm bi hafta kacamaksiz gecti oh derken bi iki kurabiyeyle bu lafim yarida kaldi neyse artik ama bu kacamaktan sonra oyle bi vicdan azabi cektim ki ben bu listeleri sadece o duyguyu tatmamak icin devam edicem bu yaz cok guzel olucakk öpuyorumm ezgicim herkeze basarilar kendimiz icin elbette basaricaz

  52. yarin3.listeye geciyorum.bu hafta 1kilo vermisim.hersey yolunda eskisi gibi acikmiyorum.yeme zafimi yenmek icinde buhafta surekli kek.pogoca.borek ne biliyosam yatim yemedim.ama itiraf etmek gerekirse icim gitti.aklima takilan bise var ama.son ogunum saat 10yada11denk geliyo.ben en erken 2de3te yatiyorum.acikiyorum suyla bastirmaya calisiyorum.ac yatiyorum.biseler yemelimiyim.yanlismi yapiyorum

  53. Merhaba Ezgi
    Bu hafta 3.listedeyim her şey güzel gidiyor. 5 aylık bir bebeğim var ve emziriyorum. Bu ara bebeğim biraz rahatsızlandı ve antibiyotik kullanmak zorunda kaldık. hastalığı uzun sürdüğü için kilo kaybımız oldu. Bugün bebek doktorumuz ana öğünlerde 1 kibrit kutusu tahin yememi önerdi. sütümün kalitesinin artması açısından peki beslenme listesini ne yönde etkiler ne yapmalıyım? Şimdiden teşekkürler. Sağlıklı günler…

  54. Su an oyle bi sinav verdimki oyle dönduki gozum oyle cabaladimki misafirim icin yaptigim kurabiyeler gozumun onunden gitmedi bi tane yiyim diyorum ama bi taneyle kalmam biliyorum off oyle bi savas verdimki kendimle yesemmi yemesemmi derken neyseki ortaliktan oyle bi kaldirdimki simdi istesemde yiyemicem sekildeder 🙂 o sinavi gectim o savasi kazandim kendimi azarladim hayir dedim yemiceksin hayir zayifladigimi goren esimin guzel sozlerinden cabami taktir edisinden sonra bi tabak kurabiye hayiirrr…!! ve kendimi burda buldum ohh bu nasil bi ferahliktir mutluyummm migdemde kurabiye yok beynimde kendimle kavgam yok vicdanimda sizlamiyo oh ki ne oh 🙂

  55. slm ezgi hanim.. sizi taktir ediyorum.. super gorunuyorsunuz.. bi sorum var bu detox cayin malzemelerini ben burda isvicrede bulamiyorum.. alterntivi varmi?? simdiden cok tsk..

  56. mrb ezgi hanım aşağıdaki öglen menümüzün seceneklerını kendımıze göre ayarlayacagız anladıgım kadarıyla.. yesil mercımek kuru fasülye barbunya seceneklerını yemeğini tüketecegız yoksa haşlayarakmı tüketecegiz o kısmı anlayamadım… et seceneklerınden bırını yıyebılırız 100 gr seklınde ama ızgara olarak mı tüketegiz yıne… şimdiden cok tesekkür ederim…

    ÖĞLEN
    Malzemeli Yeşil Salata veya Çoban Salata veya Semizotu Salatası
    Malzeme seçenekleri

    100 gr et /tavuk/balık/köfte/hindi fume / 60 gr light peynir
    Veya

    1 su bardağı haşlanmış nohut / yeşil mercimek/kuru fasulye / barbunya

    Veya
    1 su bardağı kepekli makarna / pirinç/bulgur

  57. merhaba ezgi hanim. oncelikle tesekkur ederim sorularima cevap verdiginiz icin.2.listem firesiz devam ediyor onumuzdeki hafta 3.listeye gececegim. bir sorum olacak listeyle alakali.
    kabak yerine baska kullanabilecegimiz sebze var mi?
    tekrar tesekkur ederim.

  58. Elif Ezgi merhaba,
    Aklima takilan bir konu var. Detoks sivisi icin kullandigim bitkilerin uzerinde kesinlikle kaynatmayin diyor. Ama listede kaynatin yaziyor. Ben ilk listeden beri hepsini demlige koyup uzerlerine sicak suyu dokup 5-10 dak. Bekletiyorum. Sen ne onerirsin? Sevgiler…

  59. Merhaba ilk iki hafta diyeti tamamladim ama ucuncu hafta midemden rahatsizlaninca hastaneler falan filan bozmak zornda kaldim. Ama ne bozmak….. Tekrar ucten baslamak saglikli olur mu sizce? inancim inanilmaz kirildi bi daha tek gram veremezmisim gibime geliyor:(

  60. Ezgi Hanım Merhabalar
    3.listedeki ara öğünlerden birinde kepekli tost diyor ama iş yerinde bunu yapmamız mümkün değil. Kepekli simidi bulmakta bizim için zor. Kepekli lavaş yesek nasıl olur? Teşekkürler.

  61. ezgiiiiiiii niye yorumum haftalardır bekliyor ya.cevap vermişsin ama benim msj gelmedi sanırım.neyse 3. haftadayım ilk hafta 3 kilo verdim halen yerimde sayıyorum birde regl oldum ama olduğumda biliyorum diğer aylardan yarım kilo alıyorum ama ben 1.5 kilo aldım ya listeyide aynen uyguluyorum herhangi rahatsızlığımda yok emziriyorumda 4 lt su nerede yanlışlık var.Birde bu 2 saatlere ben acıkmıyorum bazen çocuklar ev işi derken öğünler geçiyor ama kaldığım yerden devam ediyorum neyin saati geldiyse onu yiyorum giden gidiyor.sorun olurmu sence yetişemiyorum bu 2 saatlere:( birde ekmek olayını bitirdim 4 ay önce ceviz yada sadece yemek uygunmudur yalışmı yapıyorum.

    • Selamlar, evimde internet sorunlu. Telefonum isi kisitli ve yorumlarin bazilari aciliyor, bazilari acilana kadar yillar geciyor, yarisi geliyor geri kalan kismi boyle semboller isaretler seklinde arizali geliyor. Lutfen beni mazur gorun. İslerim de aksadi. 😦

  62. tamam canım işte bizimki de acelecilik sen kusura bakma sitem ediyoruz die.eeee cvp yok mu benmi göremedim

  63. 3. haftadayım ilk hafta 3 kilo verdim halen yerimde sayıyorum birde regl oldum ama olduğumda biliyorum diğer aylardan yarım kilo alıyorum ama ben 1.5 kilo aldım ya listeyide aynen uyguluyorum herhangi rahatsızlığımda yok emziriyorumda 4 lt su nerede yanlışlık var.Birde bu 2 saatlere ben acıkmıyorum bazen çocuklar ev işi derken öğünler geçiyor ama kaldığım yerden devam ediyorum neyin saati geldiyse onu yiyorum giden gidiyor.sorun olurmu sence yetişemiyorum bu 2 saatlere:( birde ekmek olayını bitirdim 4 ay önce ceviz yada sadece yemek uygunmudur yalışmı yapıyorum

  64. zeytinyağlı enginar pişiracam ama acaba nasıl pişirsem diye bir dert aldı beni yağı ne kadar? içerisine ne koymalıyım havuç var mı mesela patates var mı sogan var mı ufak bir tarif versen ne güzel olur umarım akşama kadar da tarif gelir gelmezsede canın sağolsun 😉 bu arada 2. hafta 800 gr gitmiş az detoks sıvısı içerek malesef 😦

  65. Sevgili Ezgi biheves basladigim diyet gayet iyi gidiyorduki 2. BAFTA diyetni inceleyince bisorunla karsilastim detox cai icin gerekli olan avakado yapragi misir puskulu funda yapragi gibi malzemeleri Burda yani almanya da bulamiyorum Burda aktar diye bisey yok wird Bu yuzden diyeti birakcak halim yok ya! Nolur eher bildigin alternativ biseyler varsa soyle ben diger yorumlari okumaya c alistim da ha once yazdigin BI cevapsa sadece yazmistim diye haber versen yeter hem bebeginde var ya o yuzden gerksiz zamnini almak istemiyorum:-) sevgiler ve tesekkurler

  66. merhabalar,öncelikle gerçekten bu paylaşımlar için teşekkür ediyorum.Uzun zamandır kilo vermek için çalışmalara başlamak istiyor ancak o ilk adımı atamıyordum.Sizinle birlikte nihayet başlamış bulunuyorum.İlk hafta süperdi ben bile inanamıyorum ama yaklaşık olarak 4 kilo birden verdim.Ancak 2. haftayı bitirmiş ve 3. haftanında ortasına gelmiş olmama rağmen bir gram bile oynamıyor kilom.Ve inanın herşeye ciddi anlamda uymaya özen gösteriyorum.Fakat artık moralim bozulmaya başladı,ne yapmam lazım ? bir yanlış mı var bende ?

    • Merhabalar Pınar Hanım 🙂 Bu gibi durumlarda annemin önerisi, genel bir kan ve idrar tahliline baktırmaktır. Eğer her şey normalse minimal oranda bir direnç başlamış olabilir. Doğru olansa vazgeçmeden devam etmektir. Çünkü istediğimiz sonuç bu listelere uyarak geliyor, başka bir yeme düzeni ise ne yazık ki bizi başladığımız yere geri taşıyor. Lütfen moral bozmayın 🙂

  67. anlıyorum,aslında ben doktor kontrolünden geçeli bir kaç ay oluyor,lise son döneminde malum sınav stresiyle boğuşuyorken barsak problemlerim başlamıştı ve o zamandan beri yaklaşık 12 yıldırda devam ediyor,doktorumun söylediğine göre artık bunun düzelmesi gibi bir durum yokmuş,ara ara ilaçlar kullanacak ara arada normal şekilde beslenmeme devam edecekmişim.hayatımı tamamen değiştirsem bi denli durum hafifleyebilirmiş.aslında 1. haftaya başladığımda çok sevinmiştim çünkü ilaçları kullanmama gerek kalmamıştı,belki de bu durumumla ilgilidir…Cevap verdiğiniz için teşekkürler…

  68. Detoks sıvımı kaynattım bile =)) Ama birşeyi yanlışmı yaptım diye tereddutteyım, sabahları 1 bardak detox sıvısı diyorsunuz ya bu sıvıyı 1 bardaklık mı hazırlıyoruz ? Bide detox sıvıları tokmu tutuyor bana mı oyle geliyor ?

  69. Elif Hanım valla nasıl teşekkür etsek az size. Hiç mecburiyetiniz olmadığınız halde bizimle ilgileniyorsunuz böyle. Doktorumuz olsa ilgilenmez o derece söyliyim =)) O zaman ben 8 bardak suyla yapıyorum bi önceki liste gibi sonra bütün gün içiyorum =)))

  70. Selam Ezgi, sayende hayalini kurduğum 65 kiloyu bu sabah gördüm:) ama durmak yok çünkü asıl hedef 57 🙂 Biliyorum sizin muhteşem listeleriniz ve yardımlarınız sayesinde artık onuda görebileceğim.Bu gün 3. listeye başladım kendimi gayet iyi hissediyorum.Yardımlarınız için size ve sevgili annenize sonsuz teşekkürler….

  71. benden bu hafta sadece 300 gram gitmis :((( listeleri harfi harfine uyguladim ama detoks sivisini icemedim sanirim onun cok buyuk etksii oldu … her icmeyi denedigimde kendimi lavaboda buldum ama bu haft biraz daha fazla cabaliycam icmek icin 😦 bu haftanin listesi pek hosuma gitti … tesekkur ediyorum tekrar tekrar bu emekleriniz icin … hayirli cumalar

  72. Merhaba, ben de bu hafta 3.listeye başlayacağım, detox sıvısı için bir malzemeyi bulsam diğerini bulamıyorum o nedenle chado çayından sipariş vermek istiyorum, 3 farklı çaydan Arınma#3 olan uygun diye düşünüyorum sence hangisini almalıyım? Teşekkürler.

  73. selam ezgicim yine sana bir sorum olacak kusura bakma canım yanlış yapmammak adına sık sık soru soruyorum şu malzemeli salatayı karştırdım mesela ben makarnayı seven biriyim haftanın kaç günü en fazla yiyebilirim artı semizotu salatasının yanınada malzemelerden birini yiyebilirmiyiz cevaplarsan çok sevinirim bütün apartman bu sorunun cevabını bekliyor hep birlikte yapıyoruzda:)

    • Ben de makarnayı çok severim fakat makarna uzak durmamız gereken şeylerden birisi. Listelerimizden bazılarında makarna yer alıyor ama o gün sabah ve akşam menüsü ona göre yazılmış oluyor. Semizotu salatasının yanında malzemelerden birini yiyebilirsin, doğrudur 🙂 Bütün apartmana selam olsun 🙂

      • 2. listemin son gününden merhabaaa! :)) Cumaları listem değiştiği için perşembeleri bir başka heyecanlı oluyorum. 2. Listem çok düzensiz geçti, dayanamadım, bir gün erken tartıldım. Buna rağmen -900 :)) Merak ettiğim iki şey var.
        1) Detoks sıvılarının tansiyon yükseltici etkisi var mıdır? Ödem çözücü oldukları için ihtimal vermedim ama birkaç gündür tansiyon problemi yaşıyorum.
        2) 3. Listedeki kabağın pişirme şekli önemli midir? Fırında mücver gibi falan pişse olur mu? Şimdiden çoookkk teşekkürler 🙂

        • Selamlar Dilhan,
          1- Detoks sıvılarındaki bazı maddelerin “sana özel” bazı etkileri olabilir. Lütfen bunları takip et. Eğer bir olumsuzlukla karşılaşırsan tüketimi durdurabilir, yerine yeşil çay, beyaz çay, mate gibi tek tip çaylardan faydalanabilirsin. Bu gibi durumlarda etkileri takip etmek esastır… Önemli olan sağlığımızı yitirmek değil aksine güçlendirmek 🙂
          2- Mücverin içinde un var. Ama eğer unsuz bir tarifle hazırlarım diyorsan deneyebilirsin. 🙂

          sevgiler.

  74. Ezgi hanım merhaba, ben Selma, grubunuzu biraz “dı dı nın dı dı sı “aracılığıyla gibi olacak ama kardeşimin arkadaşının eşi aracılığıyla keşfettim, benim biraz karışık bi kilo alma olayım var, ben yemek yemeyi, aslında daha çok tatlı yemeyi çok seviyorum, kızım dünyaya geldikten sonra kendi çabalarımla önce 74 ten 65e düşmüştüm, düşünce tekrar başladım yemeye ve tekrar 74e çıktım, bu kez diyetisyenle başladım,74 ten 60 indim,çokda sağlıklı inmiştim, ama tam durduruşa geçeceğimizde diyetisyenim yine kan, b12, kolestrol tahlili falan istedi, sonuçlarda yine kan değerlerim ve b12 düşmüştü, kan ilacına başlamamla (belki psikolojik belki de o arada kızımı sütten kesmem etkili oldu bilmiyorum) tekrar 66 ya çıktım, 3 haftadır sizin listelerinizle çok başarılı bir şekilde 62,5 u görmüştüm, ama bu hafta diyete ufak bi kaçamak haricinde (öğle yemeğinde bir tane közlenmiş patates yedim)uydum ama geçen hafta 62,5 iken bu hafta 63,5 olmuşum, 2 gün önce regl oldum, ondan mı yoksa bende mi problem oluştu anlamadım, ne olur bana yardım edin:(

  75. merhaba yarın sabah bu listeye başlıyorum araöğünlerde hep yogurt yersem sorun olmaz dimi?.Alman çayı yerine ne koyabilirim?Anladığım kadarıyla öğlen salatalar sabit diğer 3 seçeneklerden hangisini istersen sanırım bu listede çok seçenek olması beni biraz şaşırttı galiba :)) şimdiden teşekkürler 🙂

    • Ara öğünlerimiz, ana öğünlerimizle bağlantılı olarak şekilleniyor. Lütfen yazılan menüye bağlı kalmaya çalışalım. 🙂 Yoğrt diyorsa yoğurt yiyebilirsiniz. Ama kuru meyve demişse, kepekli tost demişse mutlaka bunları tüketelim:) malzemeli salatayı ise, aynen anladığınız gibi tüketebilirsiniz. Birgün balık, bir gün tavuk v.s :)) sevgiler.

  76. herkese merhaba ben 3. haftamdayım ama ecde durmadıgım ıcın bu haftanın detox sıvısını yapamadım ve bır kac gun kacamak yaptım ama yınede uymaya calıstım lısteye acaba bu hafta olmamısmıdır yanı tekrar en ılk haftadan mı baslamalıyım yoksa bu hafta bıttıgınde kı 2 gunum kaldı bu haftanın bıtmesıne 4. haftadan devammı etmelıyım yoksa 3. haftayı tekrar mı yapmalıyım? herkese mutlu gunler

    • Kaçamaklar var ama diğer iki gün tam yaparsak, kaldığımız yerden devam etmemiz her zmaan daha iyidir. Yoksa listelerin etkisini azaltıyoruz bilmeden. Baştan başlamak vücudumuzu yoruyor 🙂

  77. pekı bır dey daha sormak ıstıyorum ben acaba 3. haftanın detox sıvısını 4. haftada ıcsem olur mu yoksa 3.hafta gectı gıttı dıyerek 4. haftanın sabah bıır bardak sıvısı var onu mu ıcsem sadece

  78. cevap verdiğiniz için teşekkürler yoğurt konusunda 3 secenek var ya hep yogurt seçmek isterim demek istedim tabii diğer ara öğünler nasılsa o şekilde yapıyorum . Ben sabah kahvaltı seçeneğini dediğiniz gibi düşündüm 3 gün aynı şeyleri haftanın farklı günlerine diğer ikişerleri ortalarına hazırlayıp bir liste yaptım ve buzdolabıma yapıştırdım 35 yaşındayım ilk defa diyet yapıyorum çok kilo fazlalığım olmadığı için 2 haftada 2 kilo verdim mutluğum beni zorlamayan listeler olmasıda cok süper bence teşekkürler . Aklıma takılan olursa yazarım umarım sıkmam iyi geceler 🙂

  79. 🙂 Ezgi ben seni çok sevdim, sadece bunu yazmak istedim, çok doğal ve samimisin, annemle birlikte başladık diyetlere ben bu hafta hariç (sebebini az üste yazmıştım, regl olayıymış)3 haftada 4 kilo verdim, annem de 2,5 kilo verdi, senin şu margarin olayıyla bağdaştırsam baya bi dinlendi vücudum, şu an 4. haftadayım ben, öğle yemeğimde ton balıklı salata vardı ama dün marketten almayı unuttum, köyde öğretmen olduğum için de dışarda yeme imkanım yoktu, şimdilik tarhana çorbası ve salatayla idare ettim, ama hem doyup hem kilo vermek inanılmaz bir şey, İlk hafta mısır patlağı beni pek doyurmamış ve gözümü korkutmuştu ama şimdi öyle bir yiyorum ki diyetten önce bu kadar yemiyordum galiba:)

    • Eşim de bunu söyler, sen diyet yapmıyorsun doğru dürüst besleniyorsun, biz ise ne bulursak yiyoruz diye… .)) Afiyetler olsun, normalde tarhana çorbasını tercih etmiyoruz ama o an için en uygunu bu ise, yine de iyi yapmıssın, aç kalmak en kötüsü çünkü.

  80. bir sey daha sormak istiyorum ben 3. haftanın detox sıvısını içemedim o hafta 4. haftada içsem olur mu ezgiciğim. bir de 4. haftada 5 badem diyor ara oğun de onun yerine önceki haftalar gibi alternatif olarak 10 fındık yesem olur mu? çok teşekkürler şimdiden

    • 10 fındık tamamdır, eğer rahatsız etmiyorsa detoks sıvısını da kullanaiblirsiniz. Ama ben biraz ara vermek iyi olur diyenlerdenim. Yine de tüketmek istiyorum diyen arkadaşlarıma tamam diyorum.

  81. Mrb bi yazinizda okumustum yukaridaki detox sivisindaki malzemeleri bulamadim örnegin, misir püskülu, avokado yapragi, kiraz sapi. Bunlarin yerine mate cayi, yesilcay ve beyaz cay kullanabiliriz diye yazmistiniz. 3 cayida berabermi kullanacagiz? yoksa bir gun mate cayi, 2.gun yesilcay, 3. gün beyaz caymi eklememiz lazim? tskurler

    • slm Ezgi, benim size bi sorum olacakti, gecen hafta gonderdim ama yorumunuz denetim icin bekliyor yaziyor…. bu normalmi? tsskurler xxx

      • Senay hanım, o kadar deli bir zamandan geçiyorum ki ancak bugün bir fırsat buldum hemen koştum sizlere… Yani bilin ki “denetim için bekliyor” diyorsa ben sağa sola karınca gibi koşuyorum demektir 🙂

  82. Adet öncesi tatlı krizine karşı koyamayıp bir gofret yedim sanırım. Evet bunu yaptım! Bir de ilk hafta verdiğim 4-4.5 kiloda kaldım. Nedense ilerlemiyorum uyduğum halde. Sanırım bu gofreti bana yediren şey biraz da bunun moral bozukluğu 😦

    • Direnclerimiz olacak. Ama asil soru su, dogru olani yaparak mi bu direnc kirilir yoksa sagliksiz yiyerek mi? Bize en yardimci olacak olan bu basit soru.:) ayrica pismanliga gerek yok, afiyet olsun… Tekrar etmeyin yeter 😉

  83. Sevgili Ezgi,

    Ben 3. Listeyi bitirdim ve tartildim. Ama kilo vermemis ustene yarim kilo almisim. Listeyi guzel uyguluyorum ve ozel donemimde degilim. Moralim bozuldu😔 bu nasil olur ve neyapmam gerek..???

    Sevgilerimle Fatma

    • Fatma hanım acaba daha önceden bilmdiğiniz ve vücudunuzun direnç gösterdiği bir besin içeriyor olabilir mi? Tahlil yaptırdınız mı hiç bir de?
      Eğer bu gibi koşullar da normalse moralinizi bozmayın dönemseldir. Çünkü çok sağlıklı besleniyorsunuz. Sevgiler.

  84. Elif Hanım merhabalar 🙂
    evleneli 1 yıl oluyor ve biz eşimle o yoğun koşuşturmacadan sonra evlenip rahata erince kendimizi saldık ve bir kışta yaklaşık 15 er kilo aldık 🙂 bugün 3. liste ve full motivasyon ile yolumuza devam ediyoruz 🙂 Ramazanın başlangıcında 10.haftayı bitirmiş olacağız; ramazanda annenizin ramazan için olan listesini uygulayıp ramazan bitiminde 11.liste ile devam etmeyi düşünüyoruz 🙂 sizden onayını almak için rahatsız ettim doğru mu ilerlemiş oluruz böyle yapınca 🙂 Rabbim sizi yawrunuzu ve tüm ailenizi kötülüklerden ve kötü insanlardan korusun 🙂

  85. cok tessekkur ederim cevabiniz icin. Blogunuzu cok begendim ve bende sizin takipciniz. Sizi gercekten tebrik ediyorum bize zaman ayirdiniz icin.

Yorumlar kapalı.