Ben Seni Böyle Bilmezdim-1 (Diyet Pizza)

Bazı yemekler vardır ki, onlardan vazgeçemediğimiz için diyetler bize zor gelir. Ama benim canım annem, canım diyetisyenim onları bakın nasıl yeniden şekle sokmuş…

Diyet Pizza

***Bu tariflerin tamamı Dyt. Taylan Kümeli’ye aittir.

1-Diyet Pizza

Malzemeler

1) Kepekli lavaş-1 adet

2) 3 yemek kaşığı lor peynir.

3) 1 tatlı kaşığı domates salçası

4) 1 ince dilim light kaşar. (isteğe göre)

Üstü için:

1) 1 adet kırmızı dolmalık biber

2) 1 avuç doğranmış mantar

3) diskler halinde kesilmiş kabak

4) yuvarlak kesilmiş domates

5) sadece renklendirmesi için 1 tatlı kaşığı mısır

Diyet Pizza

Lavaşa, salçayı çoook ince bir tabaka halinde sürüyoruz. Üstüne kabaklar, üstüne lor peynir, onun da üstüne diğer malzemeleri yerleştiriyoruz. Fırına verip, peynirler pişene dek bekliyoruz. Fırın sıcaklığı 200 derece… hazır olduğunda 8’e bölerek tüketiyoruz.

Ben Seni Böyle Bilmezdim-1 (Diyet Pizza)” üzerine 23 yorum

  1. valla super gozukuyor free ogunumde yapmayi dusunuyorum veeeee Ezgi Hanimcim sen yazarsin da ben yazmamiii 🙂
    1.8 kilo gider 😉
    cok calistim cabaladim oldu.. 1 ayi askin suredir diyetteyim ama evde tarti yoktu diyete basladigim kiloyu biliyodum iki haftadir tarti aldim da rahatladim artik hafta hafta ben de yaziciim cok kiskandim 🙂
    sevgiler

  2. Pizzayı denedim. Çok lezzettli ve damak tadıma hitap etti. Kabak yerine közlenmiş patlıcan kullandım 🙂

  3. Yılbaşında akşam öğünü olarak kendime armağanım bu pizza olacak. Eh iki haftada 1. 700 gr gitti, aerobik, yürüyüş ve sağlıklı beslenme disiplinli bir şekilde devam ediyor. Küçük bir ödülü hak ettim galiba. 🙂

  4. Bu güzel karlı günde hiç üşenmedim kepekli unumla bir güzel hamur yoğurdum. İçine bir çorba kaşığı yulaf ekledim. Kepekli lavaşlarımı kendim hazırladım. Hazır satılan lavaşların kepeklisi beni pek tatmin etmedi. İlk aldığımda bulmakta hayli zorlandım. Çünkü rafta normal lavaşla yan yanaydı ve gözle görülür bir fark yoktu. Benim lavaşlarım epey esmer oldu. Tuzunu da yok denecek kadar az koydum. Şimdi pizza olmak için hazır durumdalar. Bu arada 4 kg gitti benden. Kaldı 4 kg. 🙂 Ama acele etmiyorum. Yavaş olsun temiz olsun. 😉

      • kepekli lavaşı fransada bulabilirsiniz. Ben Paris’teki marketlerde görmüştüm… Durun ben fransızcasını sizin için bulabilirim. http://fr.wikipedia.org/wiki/Wrap (Wrap olarak geçiyor, sandwich wrap, de grains entiers wrap… Eğer bunu da bulamıyorsanız, işte benim kepekli lavaş tarifim.

        Aldığı kadar tam tahıllı un.
        Kepek
        Kepek ekmek
        Su
        Tuz

        Derince bir kaba unu, kepeği, tuzu koyup parmak uçlarınızla bu kuru malzemeleri karıştırın. Bir yanda kepekli ekmeklerinizi suyla (HAFİFÇE) ıslatarak ufalayın. Sonra malzemeleri birbirleriyle YAVAŞÇA karıştırın. Lavaşımıza koyduğumuz ıslak ekmekler, unumuzu mayalayacak. 1 fiske tuz atıp elimize yapışmayacak bir hamur olucaya dek su ilavesi ile yoğuralım. Tam tahıllı un serptiğimiz tezgahta orta boy bir tencere kapağı çapında klasik bir lavaş kalınlığında açıp, tavada arkalı önlü pişirelim. Eğer bol miktarda yapmışsak buzlukta saklayabilir, ihtiyacımız olduğunda çıkartıp tavada ısıtarak tüketebiliriz. Tuğba hanım evet… Sizden de kepekli lavaşınızın tarifini bekliyoruz. Sevgiler. 🙂

  5. Keşke komşuda pişer bize de düşer mesafesinde olsaydın bir koşu getirirdim sana. 🙂

  6. Artık atanmak gibi bir arzum yok. Bu atama-atanma işlerinden o kadar midem bulandı ki artık devletin memuru olmaktansa özel sektörün kölesi olurum daha iyi diye düşünüyorum. Bir nesli böyle tükettiler…neyse… Ama bir gün bir vesile ile görüşeceğiz. Bunu hissediyorum. Gerçi yıllardır görüşüyormuşuz gibi yakın hissediyorum ya… 🙂

  7. ben de 1.listedeyim,bu pizzaya göz koydum:) agiz tadiyla yemek icin haketmek gerek,bakalim merak ediyorum sonumu.. 65 ile basladim gelismelerle karsinizda olcam efendim,beni bekleyin anacim:)

Yorumlar kapalı.