28 Kiloya Veda…

Hamileliğimde 27 kg aldım. Ama sanıyorum verdiğim 28 kilo ile 60 kg. olmam bir hedefi egale etmek demek oluyor…

Bana son süreçte yardımcı olan “yeni” bir kaç unsur :

– Detoks iksirleri.

– Sağlıklı, düşük kalorili, bol lifli, doyurucu çorbalar

– Bol su ve sıvı tüketimi

– Hareket

– Emzirme…

– DİSİPLİN! DİSİPLİN! DİSİPLİN!

Daima söylüyorum, benim emzirmek -verimli emzirmekten başka hiç bir önceliğim yok şu anda. Burada kaybettiğim kiloları paylaşıyor olsam da ilk altı ay, bebeğime yalnızca anne sütü verebilme amacım her zaman 1. sırada yer aldı, yer alıyor… Rüzgar Ali ile 4 ay geride kaldı. İnşallah, sağlıklı mutlu bir ömrü olsun miniğimin 🙂 Bu zaman zarfında onu dilediğimce anne sütü ile besleyebildim. Doktorum sütümü onayladı, memnun kaldı. Öte taraftan 28 kilodan kurtuldum 🙂 Bu cümleyi onlarca defa kurabilirim. Öyle mutluyum ki.

28 kilodan 4 ayda kurtulup, bebeğinizi emzirmek ve aynı zamanda sağlıklı kalmak için yapmanız gereken şeyler çeşitlidir. Ama yapmamanız gereken bir şey var ki o da: ASLA BASMA KALIP LİSTELER YAPMAYIN, İSMİNE “REJİM” DENİLEN VE İNSANLARI AÇ-GÜÇSÜZ-SAĞLIKSIZ BIRAKAN SİSTEMLERE DAHİL OLMAYIN. İYİ, KALİTELİ VE YETERLİ BESLENİN LÜTFEN 🙂

Şimdi aldığım kiloları verdim. Peki sırada ne var? Hedef kilom… Yani 55… Bir “5” kilo kadar daha beraberiz. Neden 55 kiloyu hedeflediğimizi, diyetisyenimle buna nasıl karar verdiğimizi anlatacağım. Ama şimdi kutlama zamanı :))

28 Kiloya Veda…” üzerine 26 yorum

  1. Süpeeerr!!!
    Sanki kiloları ben vermiş gibi sevindim. Darısı son 4 kilomun başına 🙂 Kiloları verdikten sonra yine burada beraber verdiğimiz kiloları koruyalım 🙂
    Mutlu Yıllar!

  2. Valla su an kiskancliktan catir catir catliyorum 🙂

    Saka bir yana, gerceten sizi tebrik etmek isterim. Cok guzel bir basari bu lutfen bizimle muzip ogunlerinizi de paylasir misiniz 🙂 Hani su odullendirme kismi 😉

    28 kiloyu ben versem tig gbi olurum cok degisik olurum herhalde ben yaa..

    Bu arada bilmenizi isterim benim zayiflamamdaki en buyuk faktorum sizin blogunuz ve siz oldunuz. Bu yazilar beni kamciladi, ben de yapabilirim cumlesini dedirrtiniz bana.
    Tesekkur ederimm 🙂

    • Bunu birlikte başarmışsak, bu çok kıymetli bir şey oldu :)) Siz de hedef kilonuza geldiğinizde memnuniyetimizi de paylaşacağız İnşallah…

      Aslında benim ödülüm çok bellidir. Şu sayfamda paylaştığım pizza yok mu, işte onu yaparım ya da 2 tahıllı ekmeğin üzerine light kaşar, domates, mantar, biber fırına verip yine mini pizza yerim. Bunu seviyorum… Haaa… Bir de 1 tablet fıstıklı bitter, nescafe ile… 🙂

  3. Ben de en çok kabak çorbasına benzer bol lifli çorbaları merak ediyorum. Kabak çorbası ile aylardır kıramadığım direnç kilomu kırdım. Tartıya sanki 62-63’den sayılarından aşağısını kodlamamışlar diye düşünüyordum 🙂 Burada karşılaştığım tarifle umutladım ve de başardım 🙂 🙂 🙂
    Tabi bir de bu verilen kiloları nasıl koruyacağız?
    Herkes sağlıklı ve istediği kilosunda olsun!

  4. 4. diet listesini nezaman vericeksiniz sabirsizlikla bekliyorum? verdiginiz diger listelerden ve tariflerden cok faydalaniyoum tesekkurler kara yaglar gittikce sizinle paylasacagim insallah:)) Buarada sizin iradeniz basariniz kendime guc veriyor.

  5. okuduğum bloggerlardan biri sizin sayenizde zayıfladığını yazınca kimmiş diye bi bakayım dedim…siz taylan kumelinin kızı mısınız?? zayıflama çabalarıma internet üzerinden başlamam onun sitesi sayesinde oldu..adını tvde sıkça duyduğumuz 2005 yılında google adını yazdım ve kendimi bambaşka bir dünyada buldum yeni arkadaşlıklar..birlikte çabalamalar..hatta nişantaşındaki ofisinde konferansa bile katıldım ama hastası olamadım malesef…o dönemde 75ten 67lere kadar düşebilmiştim..sonra evlendim ve 6 ayda 10 kg aldım hamilelikle bi o kadar daha..157 boya rağmen doğuma 94le gittim. oğlum 3 yaşını bitirdi.. bu arada doğumdan sonra 88le başladım yeniden çırpınmaya 77lere kadar inebilmişken ne olduysa istikrarlı bi biçimde vermeye değilde almaya başladım yeniden..emzirmeyi bırakmama rağmen..şu an 2012nin ilk günlerinde 88e dayanmış durumdayım yeniden…bana da yardımcı olursanız çok sevinirim o zayıfladığım dönemden tutun hamileleiğime ve ilk anneliğime kadar hepsini paylaştığım 2 blogum var benimde..
    sizi de beklerim her türlü önerinize açığım yardımlarınızı bekliyorum…

    • Her zaman yanınızdayım 🙂 Ben hemcinslerimi aynı zamanda kaderdaşım olarak görüyorum. İlk fırsatta blogunuzu inceleyip, size daha ayrıntılı bir yanıt yazmak isterim. Ama şimdiden söyleyeceğim ilk şey: Vazgeçmeyin! 🙂

  6. Taylan Hanım’a ve sevgili Ezgi’ye sonsuz teşekkürler…

    Ben de bir metabolizma var Allah düşmanıma vermesin. 🙂 O kadar inatçı o kadar inatçı ki anlatamam. Ama ben Taylan Hanım’ın önerileri, Ezgi’nin azmi ve çok yararlı paylaşımları sayesinde bu direnci kırdım. 3 haftada 2 kg 700 gr verdim. İkinci hafta bir yavaşlama oldu sadece 700 gr verebildim ama eskiden olduğu gibi moralimi asla bozmadım. Bunun bir süreç olduğunu, aceleye gelmemesi gerektiğini ve bu süreçte inişler-çıkışlar hatta duraklamalar olabileceğini artık çok iyi biliyorum. Ezgi’nin burada paylaştığı tariflerin bir çoğunu denedim ve hepsi inanılmaz lezzetli. İlk defa bu kadar keyifli bir şekilde kilo veriyorum. Bu arada daha önce Taylan Hanım’ın sitesindeki bilgiler doğrultusunda hiç diyet yapmadan sadece hayatımdaki yanlış beslenme alışkanlıklarını düzelterek 8 kg verdim. Bence dört başı mamur bir beslenme programına başlamadan önce yanlışları düzelterek ufak ufak yaşam tarzını değiştirmek sonraki safhaları kolaylaştırıyor. Diyet (bu kelimeyi kullanmak istemiyorum aslında) yapamayan arkadaşlara naçizane önerim Taylan Hanım’ın web sitesine geniş bir zaman ayırın ve makaleleri okuyun. Önce beslenme yanlışlarınızı düzelterek başlayın. İnanın farkında olmadan kilo vereceksiniz. Kalan kiloları da sağlıklı listelerle temizleyebilirsiniz. 🙂

    İdeal ya da bizi mutlu eden kilolara ulaştığımızda da koruma aşaması için yine burada sık sık buluşalım. 🙂

  7. Elif Hanım merhabalar,
    Sizi canı gönülden tebrik ediyorum. Bu yazıları okuyana kadar emzirirken kilo verilir mi diyordum. Zira 2 aylık bir oğlum var ve sadece anne sütüyle besleniyor ve 7kg 🙂
    Şu an itibariyle sizi kendime model alıyorum. 6 gündür yediklerime dikkat ediyorum adına diyet demeden. Bu kadar kilo verip sütün azalmamasını hala aklım almıyor. Vermem gereken 22 kiloyu umarım ben de verebilirim.
    Tekrar tebrikler, bol sütlü günler 🙂

    • Çok teşekkür ederim. Oğlunuza 100000000000 Maşallah 🙂 Çok lezzetli, çok tatlılar 🙂

      Kilo verme sürecinizde daima yanınızdayım. Bilgilerim ve kaynaklarım ölçüsünde destek olmayı çok isterim.

      Başarılar diliyorum. Sevgiler.

      • ya Ezgi Hanim dort gundur spora basladim salona gidiyorum kardiyo yapiyorum bir kac aerobik hareket yapiyorum iki haftadir tartilmadim yagdan bir kilo 400 gram gitmis tartida sadece 300 gram gitmis gozukuyor halbuki ben haftada bir bucuk kilo veriridim cok canim sikildi bu durum 😦 kuzenime sordum diyetisyendir o da vucudun kas yapmistir dedi ama ben kas istemiyorum kilo vermek istiyorum 😦

        • Kuzeniniz güzel demiş. Kas yapmak demek her zaman Arnold tarzında baklavalar edinmek değil. Sıkılaşmak demektir 🙂 Ayrıca rakamlara takılmamamız gereken zamanlar var. Bu da onlardan birisi. Sürecin içindeyseniz, saburlı olmak zorundasınız. Örneğin 1 yılda aldığımız kiloyu 1 haftada vermek istiyoruz… Bu büyük beklenti. Ayrıca sayılara bu kadar takılsaydık, ham hesaplara dayalı, kalori sayan insanlar olur çıkardık. Kuzeniniz haklı, o bu işin sırrını biliyor 🙂

  8. Tesekkür ederim. Sizi bulmuşken bırakmayacağıma emin olabilirsiniz. Hem emziren hem de sağlıklı beslenerek kilo veren birini…

    Hatta çok soru sorarak sizi bunaltırsam lütfen kusuruma bakmayın 🙂

  9. Merhaba ben de şimdi gördüm blogunuzu cok begendim,gercekten zor olanı başarmışsınız ben de bu hafta başladım bakalım nasıl olucak,tatil için hazırlanıyorum yaklaşık 12 kilo vermem gerekiyor,istediğim kiloya ulaşabilmek için.Siz kaç kilo verdiniz tam olarak ve kaç ayda oldu bu?
    Öylesine zor bir ili başarmışsınız ki ne kadar tebrik etsem sizi azdır.
    Ve bu yolculuğa ben de sizinle başlamış bulunuyoruum.

    • 6 ayda saglıklı beslenerek 32 kg verdım. Suan 56.5 oldum. Tam 56 gorunce paylasmayı dusunuyorum. Sıze kolaylıklar dılıyorum. Eger sızın ıcın ozel bır lıste hazırlanmadıysa bızım beslenme lıstelerınden faydalanabılırsınız sırayla 🙂

  10. Ezgicim (samimiyetinden yola çıkarak bu şekilde hitap ediyorum), tüm yorumlarını paylaşımlarını nerdeyse okudum sayılır. Azmini kutluyorum ve başarından ötürü seni tebrik ediyorum. Ben de yaklaşık 5 ay önce doğum yaptım, eski halime dönmeme 5 kilo kaldı. Hala az da olsa emziriyorum. Şimdi bu 5 kilo için hangi listeyi bana önerirsin? Ne şekilde, nerden başlamalıyım, direkt 1 den mi başlasam? Yazarken bile heyecanlandım:) Ayrıca sezeryandan dolayı göbek olayı malum sen o konuda neler yaptın? Şimdiden çokk teşekkür ederim, sevgiler canım..

  11. Merhaba Ezgi hanım,
    19 aylık bir kızım var ve hamilelikte aldığım 20 kiloyu 4 ayda verdim ama karın ve bel bölgemde hala fazlalık var eski kilomdayım ama kesinlikle eski fiziğim yok ve tabi eski neşem de yok..sanırım sarktım:(( spor yapıyorum 3 aydır ama ne kilom farketti ne de fiziğim..sizde de böyle bi durum var mı yoksa eski kilonuzla eski fiziğinize de kavuştunuz mu?

    • Size ümit vereceğine inanıyorum, Maşallah diyeyim eskisinden iyi oldu fiziğim… .) Hem spor da yapmadım. Ama 20 liralık bir sıkılaştırıcı korse aldım, bir de ucuzundan nivea q10 krem… Hani imkan varsa daha etkili, daha güçlü bir krem ve korse de alabilirsiniz. Her gün sabah akşam karnıma, baldırıma bacağıma yedirdim, giydim korseyi unuttum 😀 hahaha işe yaradı vallahi 😀
      Hele sporlar gayet işe yarayacaktır…

Yorumlar kapalı.