Ben Seni Böyle Bilmezdim- Sebze Çorbası

Bazen kilo verme sürecindeki en zahmetli iş, sağlıklı besinleri hazırlamak için çok çaba harcamak gerekir. Böyle anlar, bizim sınav noktalarımızdan birisidir.

Sonra evde yaşayanlar için yemek yaptığınızda bütün enerjinizi buna harcadığınız için kendi tabağınızı hazırlayacak gücünüz kalmaz.

Sebzeleri doğramak, yıkamak, bir araya getirmek… Uzun iş…

Ama bir de şu yöntemi denemenizi önereceğim.

Malzemeler:

1 lahana

1 kg ıspanak

3 adet pırasa

3 adet kabak

1 kase haşlanmış kepekli pirinç

1 kase haşlanmış yeşil mercimek

1 kase haşlanmış dövme

4 adet haşlanmış derisiz baget

Tuz,

Biber

Sarımsak

Hazırlanışı:

Sebzelerin tamamını SADECE 2 DAKİKA 1 yemek kaşığı yağda kavurun… Dirençlerini çok hafif kırmak için yapıyoruz bunu. SOnra 4e bölün. 4 adet buzdolabı poşetine pay edin. 4 adet bageti ayıklayıp pay edin. Kaselerde duran malzemeleri 4e bölüp, pay edin. Tuz, biber ve sarımsağı pay edin. Derindondurucuya kaldırın.

Zamanı geldiğinde dolaptan çıkartın, 4 su bardağı suya, 1 limonunun suyunu ilave ederek, haşlayın… İşte çorbanız hazır. Ne dersiniz, böyle hazır çorba olur mu? Ben söyleyim, çok lezzetli oluyor.

Ben Seni Böyle Bilmezdim- Sebze Çorbası” üzerine 9 yorum

  1. Supermisss hemen bugun gidip yapiyorum calistigim icin aksam eve gidince ne yemek yapayim diye bir derdim var benim 😦 Esim ikinci gunun yemegini yemez her gun yemek pisiriyorum.. Dunden yemegim kaldi bugun rahatim diyenlere cok ozeniyorum 😦

    Yorumlarimi ileticem 😉

    Sevgiler..

  2. Sabah aç karnına içmemizi önerdiğiniz karışım çok işe yaradı. Açlığımı bastırdı ve kahvaltıda bal, reçel gibi tatlı şeyler olmasına rağmen canım istemedi. Bu süper bir şey benim için. Hazırlaması da çok kolay. Her evde olan malzemeler olması işi kolaylaştırıyor. Bu arada tatlı krizini kesen tek şey tarçın mıdır ? Başka önerileriniz de var mı ? Çok teşekkür ederim 🙂

    • Tarçın çok etkilidir. Bununla birlikte tatlı krizlerimizde 1 porsiyon meyve ile birlikte içeceğimiz 1 bardak ayran ya da kefir tatlı ataklarını ehlileştireceklerdir. 🙂 Sevgiler.

  3. Merhaba ezgi hanım 🙂 Bir sorum olacaktı. Ben doğum yapalı 5 ay oldu,bu diyet listesinde, haslanmıs nohutu,haslanmıs pirinci yiyemiyorum.Onun yerine ne yemeliyim? Ve Sabah aç karnına hazırladığınız ve içmemizi önerdiğiniz içecek yağ yakmak içinmi? Teşekkürler 😀

    • Selamlar adaşım 🙂 O iksir iştahımızı kontrol altna almak için, açlık krizlerinde (gün içinde de kullanablirsiniz) haşlanmış nohut ve pirinci gaz yüzünden yiyemiyorsanız böyle düşünmeyuin ve 1 yemek kaşığı çok da olsa kimyon atıp tüketin.

      Sevgiler.

  4. aaa süper pratikmiş bu buzluğa atma olayı 🙂 zaten senin deep-frezee nin resmini görünce çok özendimmm…benim ki mantı,hamburger köftesi,dondurma gibi abuk sabuk şeylerle dolu…senin ki enfes görünüyoduuu…hemde çook düzenlii…ya zaten bu kadar herşeye yetişip bu kadar herşeyi tam layığıyla yapıosun anlayamadımmm 🙂 maşallahhh …10 numara 5 yıldız valla

    • Çok teşekkür ederim 🙂
      Buzluk benim kurtarıcım oldu. Yoksa minik bebekle, tek başıma imkansız başaramazdım.
      “karanlıkta bile aradığımı bulursam zaman kaybetmem” diyip, her şeyi düzenleyenledim. Bir de az uyuyorum, çare yok:)) Tabii sonuç ne mi oluyor, ara sıra babaannem gibi sandalye üzerinde uyuklamalarım başladı :)) ahahhah
      Sevgiler.

Yorumlar kapalı.