Başardım İşte : 59

10 günlük bir reçetenin ardından, bir buçuk yıl sonra baskülde “5” ile başlayan o sayıyı gördüm… 59 kiloyum… İrade ile sağlıklı beslenme buluştu mu, engel tanımıyor arkadaşlar…

Bu hafta için yine bir çorba tarifim var :

1 ob tencereye alana kadar su ekleyiniz + 3 adet domatesi rendeliyiniz
½ demet maydanoz + 4 yk kepekli pirinç + 1 yk haşlanmış nohut  + 1 kereviz sapı
1 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
1 tutam kişniş + ½ limon suyu  + 7-8 tane karabiberi ekleyip pişiriniz.

** Bu tariflerin tamamı Taylan Kümeli’ye aittir.

Başardım İşte : 59” üzerine 45 yorum

  1. Ezgi Hanımcığım çok sevindim sabah sabah 🙂
    Ben de senin gibi uzun bir aradan sonra görmek istiyorum “5” li haneleri. Ben de senin gibi paylaşacağım anı sabırsızlıkla bekliyorum.
    Azmine hayranım verdiğin destekler için de teşekkür ederim.
    Geçen hafta verdiğin listede öğünlerde çorba yer alıyordu. Orada da kullanabilirim! Yoksa kabak çorbası tarifindeki gibi kür mü uygulayacağız?
    Sevgilerimle.

    • Ben teşekkür ederim 🙂

      Evet, bu tarifi de listenizde “çorba” geçen yerlerde kullanabilir, normal zamanlarınızda da ödem atıcı besin olarak kullanabilirsiniz 🙂 Bugün bir kaç tarif daha paylaşacağım 🙂

      Sevgiler bizden

      • Tarfileri heyecanla bekliyorum 🙂
        Yeni listede 4. günüm. Tartıya çıkmak için bitmesini sabırsızlıkla bekliyorum. Bu arada ideal kilomun altına inmeye çalışıyorum ben de artık! 🙂 🙂

  2. Harikasın canım! 🙂 Azminin eliden kurtulamadı kilolar… Bu çorbayı da en kısa zamanda deneyeceğim. Kulağa ve göze çok hoş geliyor. 🙂

  3. Blogda ”mezura” konusuna da değinsek diye düşünüyorum. Artık evlerde tartı kadar önemli bir yeri olmalı mezuranın. Özellikle bel çevresi ölçüsünün önemi, o bölgenin yağ durumunun sağlık açısından nelere sebep olacağı ile ilgili Taylan Hanım’ın bilgi ve önerilerini paylaşsak çok yararlı olur. 🙂

    • Ben bu ölçümler konusunda o kadar ayrıntılı kültüre sahip olmadığım için paylaşmadım. Ama annemin sayfasından bir link verebilirim… Geçenlerde bir ölçüm yaptım göğüs-bel-kalça şeklinde… Ama bana iyi geldi, anneme danışmadım fazlasını… 🙂 Şimdi ne yapsak, bilemedim 🙂

  4. Öncelikle sizi gönülden tebrik ederim. Çok güzel birşeyi başardınız. Diyete başlayalı kaç ay oldu acaba? Birde 28 kilo verdim dediğiniz doğumla birlikte herhalde değilmi. Doğumdada 6-7 kilo gidiyor. Birde sormak istediğim kabak çorbası diyetinizi yapacağım iki gün. Bu iki gün boyunca aralarda kefirden başka birşey yiyip içemezmiyim ? Light yoğurt, kahve vb.Bende kilo verme aşamasındayım ama 2 haftadır 63 rakamı baskülüme yapıştı kaldı. Motivasyon olması için kabak çorbasını yapmaya karar verdim sabah içtim tadı çok güzeldi. Ama 2 gün boyunca başka hiçbirşey yiyemecek olmak beni geriyor. Doğrumu anladım acaba elma, kefir ve kabak çorbası hariç birşey yiyip içmeyeceğiz.

    • Teşekkür ederim. Böylelikle 29 kilo vermiş oldum. Doğumda 5 kg gitti. Yani 4,5 kg ama yuvarlak 5 kg diyorum. Geri kalanlar da 4,5 ayda gitti. Bebeğime ek gıda vermeden, sadece emzirdim, birinci önceliğim buydu, hâlâ da öyle 🙂 Yani listeleri uygularken fedakarlık yapamayacağım konu buydu, çok şükür listeler sütümün hacmini ve kalitesini arttırdı 🙂

      Lütfen bu 2 gün boyunca kabak çorbası içip aralarda da 1 elma yerine 1 ayva+kefir için… 2 güncük… Ama o 63 rakamını baskülden nasıl kovduğunuza inanamayacaksınız. Evet, bu 2 günlük şok etkisi olduğu için böyle bir liste ama çorbanızı bol yapın ve doyana kadar için isterseniz 5 tabak için yani… :)) Aç kalmayacaksınız, merak etmeyin… Sadece çok çeşit olmayacak…

      Başarılar.

      • Merhaba, bende de aynı korku olmuştu ya çok acikirsam diye dusunmustum. Açlık hissetmedim ve takıldığım kiloyu bu çorba ile astim. Ayrıca çok lezzetli bir çorba 🙂

    • Cevabınız için teşekkür ederim. 4.5 ay gerçekten büyük başarı. Sanırım emzirdiğiniz için metabolizma hızınızda bizden fazla. Bende doğum yaptığımda rejim aklımdan bile geçmiyordu çok yememe rağmen emzirirken kilo veriyordum. Kabak çorbasını bol içeceğimi bilmek iyi geldi. Ben sadece verdiğiniz ölçüyü 2 gün içebileceğiz sanmıştım o yüzden gerilmiştim. Birde normal zamanda geceleri light tarçınlı süt içiyorum bana bayağı iyi geliyor ama saat 22.00 gibi içiyorum yanlışmı yapıyorum diyede aklımda soru işaretide var. Siz akşam yemeğinden sonra sadece meyvemi yediniz acaba..

      • Akşam yemeklerinde 2 saat sonra meyve, yatmadan hemen önce de 1 çay bardağı light kefir. Nadiren de sizin yaptığınız gibi tarçınlı ve (zencefilli) laktozsuz light süt… 🙂

    • Merhaba,
      Bu kürü denemeden önce ben de aç kalırım diye düşünmüştüm. Ama yanıldım. Ayrıca çorba çok lezzetli 🙂 Bol kimyon kullandım, bu kürü denediğimde hastaydım. İyileşme sürecim oldukça kısalmıştı 🙂
      K

      • Gelmiş geçmiş olsun… Eğer gün içinde 1 su bardağı, yatmadan önce de 1 çay bardağı light kefir içerseniz hem kilo verme sürecinize yardım eder hem de bağışıklık sisteminizi güçlendirir. 🙂

        • Listelerde yer alan kefir/light süt seçeneklerinden tercihim hep kefir oluyor. Aralara da alayım o zaman 🙂
          Dizimde tümör vardı. Ameliyat oldum ve 4-5 yıldır bağışıklığım çok düşüktür. Sürekli aftlarla uğraşırdım. Kefiri tüketmeye başlayalı 3 ay oluyor neredeyse. 3 aydır bir kere çıktı aftım. Kefir haricinde genel yemek düzenimde değişiklik yapmadım. Bu iyileşmeyi kefire bağlıyorum.

  5. Hiç vazgeçmeyin ve istediğinizi alın lütfen 🙂 Bence harika şeyler katmışsınız beslenme alışkanlıklarınıza bu hızla o 10 kg. da gider bence… 1 ile 2 ay dişinizi sıkmaktan geçiyor her şey düşünsenize 🙂

  6. merhaba,
    öncelikle azminizi tebrik ediyorum. 11 haftalık hamileyim ve bu 2. hamileliğim bende ilkinde 23 kilo alıp vermiştim. boyum 1.55 47+23=70 fakat şimdi daha temkinliyim ilkindeki gibi abur cubur,kebap,tost,hamur işi,tatlı çılgınlığına kaptırmamaya çalışıyorum kendimi. bu blog ta paylaştıklarınız,deneyimleriniz,tarifleriniz hepsi harika :)) doğumdaan sonra emzirme aşamasında özellikle çorba tariflerinizden hangileri uygun olur paylaşırsanız sevinirim,sevgiler…

  7. birde 2. hamileliğime ideal kilomun üstünde başladım. 49 kiloda :(( tariflerizden hem besleyici hemde bu dönemde bana uygun olanları da paylaşırsanız çççççççooooook çooook mutlu olurum.

  8. Ben de bu hafta adet döneminde olduğum için tartılmadım. Üç haftada yaklaşık 3 kilo verdim. Dört haftadır da (haftada 2gün) aerobik yapıyorum. Metabolizmamın hızlanmaya başladığını hissediyorum. Adet döneminin hemen ardından bu kabak çorbalı, kefirli kürü uygulayacağım. Bu adet dönemini tatlı krizi geçirmeden atlatıyorum ve bu benim için büyük mutluluk. Sabahları içtiğim karışımın (bir su bardağı sıcak su, bir çubuk tarçın, bir dilim elma, serçe parmak inceliğinde bir dilim taze zencefil, bir dilim limon, yarım çay kaşığı bal) çok yararını gördüm. Bir de bu günlerde tüketmek için kuş üzümlü, karanfilli ayva kompostosu (şekersiz) yaptım. Ben de 4’le başlayan o sayıyı bir görsem… 🙂

    Bu arada ölçüm konusunda Taylan Hanımın sitesinde bilgilendirici bir yazı var. İlgilenenler oradan ulaşabilir. Bakmanızı tavsiye ederim, önemli bir nokta.

  9. Hergüne ayrı çorba diyetinizin tüm çorba tariflerini paylaşsanız ben de çok mutlu olurum 🙂
    Verdiğiniz çorba tariflerinin hepsini yaptım hepsi çok lezzetli oldu. Eşimin, bunları nasıl yiyorsun laflarına hiç aldırmadan afiyetle de yedim 🙂
    Sevgiler,

  10. Elif hanım merhaba. ben 63 kiloda takıldım kaldım 55’e inmeye calısıyorum. bana ne tur bir diyet onerirsiniz? birde verecegim bu 8 kilo icin 2 hafta mı idealdir?Blogunuzu yeni kesfettim bu arada hem paylastıklarınız ıcın tesekkur edıyorum hemde azmınızden oturu sızı kutluyorum. Sevgiler

    • Çok teşekkür ederim. 🙂 Blogumda 4 adet liste paylaştım. Bu 4 listeyi, sırayla 4 hafta boyunca yapabilir ve şikayet ettiğiniz kilolardan kurtulabilirsiniz. Konuya dair sorualrınız olursa bilgim dahilinde yardımcı olmaya, bilemediklerimi de araştırıp, sorarak yardım etmeye çalışırım. Bu listeler size yardımcı olacaktır.
      1)https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2011/10/20/diyet-listesi-mi-sormustunuz-iste/
      2) https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2011/10/26/247/
      3) https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2011/12/04/diyet-listesi-mi-sormustunuz-3/
      4)https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/01/06/diyet-listesi-mi-sormustunuz-4/

      Bir de anasayfanın en altında yer alan SON YAZILAR başlığı altındaki yazılara tıklayarak bir çok sorunuza yanıt bulabilir, diyetiniz esnasında size yardımcı olacak bilgiler edinebilirsiniz. Sevgiler, kolaylıklar

  11. valla ezgicim senin 5li rakamlarinin yanina benim 82 kilom pek yakismaz soyliyim bunu bastan sana
    ama azimliyim yilmadim belki 5lere inemem ama 6lar bana gozkirpiyor ben de onlari selamliyorum askla:)
    5 hafta icinde 3 kilo 400 gram verdim spora basladim benim biraz ivmeye ihtiyacim vardi gecen hafta 100 gram vermistim cunku benim diyetisyen olan kuzenim iki gunluk sok bir diyet verdi geriye kalan 5 gunde normal diyetimi yapacagim o iki gunde spora gitme dedi zaten verdigi kargacik burgacik diyet spora gitmeye mecalim kalmaz vallahi
    haftaya yine yazarim kilomu
    sevgiler saygilar efendim

  12. Basardim iste ! 🙂

    6 haftada 4kilo 900 gram gitmis yuppii (5 kilo olur mu bu duz hesap 😛 )

    cok mutluyum ama simarmadim daha bi 5 daha gitsin zaten 7li rakamlara cok az kaldi (1kilo) o zaman kendimi kucuk pizza ile oldullendiricem 🙂

  13. Blogunuzu az once kesfettim. Soyle bir goz attim. Daha sonra detayli olarak okucam insallah.
    Ve, su anda, kiskancliktan kudurmak uzereyim:(
    Nasil yaptiniz ya, nasil?
    Sizin de bebeginiz var iste, emziriyorsunuz, siz de benim gibi 80 li kilolarda dogum yapmissiniz. Ama bukadari da fazla dedim, ve sizi kiskanmaktan kendimi alamadim yaa:((((((((((

    Bak gorursun sen, ben de zayiflicam ben de:)

    Saka bi yana, gercekten tebrik ediyorum. He, kiskanma kismi saka degildi. Yarin sabah tartildiginizda kilo aldiginizi gorurseniz, bilin ki benim nazarim degmistir:)
    Ay ay ayyyyy!

    • hihi 🙂 Ben bir diyetisyen kızı olmama rağmen hayatım boyunca görünüşüm odaklı yaşamadım. Bazen 36 bedendim, bazen de 40. Uzun boylu sayılırım. Fakat asla nasıl derler şirazeyi kaçırmadım… Ölçülü olmak lazım dedim. Gelgelelim hamilelik beni allak bullak etti. 4 ay boyunca bulantı ilk golü attı çünkü sadece beyaz ekmeği midem alıyordu. Elbette 1,5 paket sigarayı bırakmak ikinci golü çekti. Hormonlar süslemeleri yaptı ve yıllardır içimde gizlenen oburix meydana çıktı ve hunharca yemeye başladım. Hele de bulantılarım geçtikten sonra yıllardır açmışım gibi hissetmiştim.

      Peki sonra ne oldu.
      Bacaklarımın arası birbirine değdiği için kocamın boxerlarını giyindim inanabiliyor musunuz? Bel ve mide ağrısından duramıyor ve çok kolay yoruluyordum. Hamileliğin buna etkisi %40’tı biliyorum.
      Sonra hep bu anı kollayan insanların var olduğunu anladım. Çok tuhaf tecrübelerle benim kilo almamdan, mutsuzlaşmamdan ve hantal görünmemden hoşlanan kişilerin olduğunu keşfetmek çok canımı yaktı. Çektiğim fiziksel ve psikolojik sıkıntıları umursamıyorlardı. Benim yanımda daha ince görünmek, tek dertleri buydu.
      Sonra bir bebek daha düşünüyordum. Allah kısmet eder de bir çocuğum daha olursa bunun önünü alamazdım.
      Doğumdan hemen sonra düzenli ve sağlıklı beslenmeye, 2 hafta sonra da listelere uygun beslenmeye başladım.
      Kendimi asla başkalarıyla kıyaslamadım. Hah şu benden kilolu ben onun yanında zayıfım dersem eğer bu hedefi ben değil o kişi belirlemiş olur.
      İnsanlara dair tek hoşuma giden onları iradem ve zaman içerisinde değişen ve eski haline dönen görünüşümle şaşırtmak oldu.
      AMa başımı yastığa koyduğumda hiç birisi benim yanımda değil. Benim sağlık sorunlarım da, psikolojik çatışmalarım da umurlarında değil. O yüzden hep kendim ve yavrum için davrandım. Ha bir gün, şu fıstık senin annen mi derseler hiç itiraz etmem 🙂 Bir de emzirmek… Bu hep ilk önceliğimdi. Annem de diyetlerimi bu doğrultuda yazdı zaten. Benimle aynı yolda ilerleyen bütün kadınları -evet özellikle kadınları yüreklendirmek istiyorum. ÇÜnkü onlar mutlu olsunlar eleştiren gözler tarafından üzülmesinler istiyorum. Kendilerini sevsinler istiyorum. Çünkü bana göre mutlu bir kadın mutlu bir erkekten çok daha fazla şey katıyor bu dünyaya 🙂 Siz kilo vermeye and için, blogunuzun adını da -eğer yanlış anlamadıysam- Bu diyet bitecek olarak değiştirin, ben her türlü sizin yanınızdayım. Bugün, hayatınızın geri kalanının ilk günü olsun… Bugün hep arzu ettiğiniz kiloya ulaşmak için son ve en etkili hamleyi yaptığınız gün olsun. Sevgiler. Ezgi.

  14. 4 ay değil 5 aydır hiç bozmadım 🙂 Hiç… An itibariyle 58 kg oldum ve 30 kg verdim. “Her şeyin tadını biliyorum” dediğimde bir düğmeye basılmış gibi oluyordu sanki.
    1 saniye… 1 defasında kepekli lavaş arasında haşlanmış sosis yedim. Bu da listemde yoktu. Tabii bana göre o hot dog idi :=P Bir sakıncası olmayacağını söylediler. Bir de 1 defa stiks çikolata yedim. 1 sigara boyunda. İŞte günahım budur hocam :)) hehhe -Ama süper soru 🙂

    • Ezgi Hanım merhaba sizi tanıdığıma inanın çok ama çok sevindim. Kitabınızı sipariş verdim ama henüz elime ulaşmadı 😦 Dün itibariyle sizin güz listesi – 1 diyetinizi yapmaya başladım. Çok da keyifli gidiyor :)) Ama akşam yemeğimde kepekli şehriyeli domates çorbası var. Kitap olmadığı için tarife ulaşamıyorum. Yukarıda belirttiğiniz domates çorbası bu çorba mıdır ? Bu tarifinizi uygulasam olur. Cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Sevgilerimle 🙂

  15. Ezgi hanim,
    yorumunuz icin can-i gonulden tesekkur ediyorum.
    Dun yazilarinizi okurken, daha blogunuzun adindan, optimistliginizi, pozitifliginizi farketmistim. Evet, eski kiloma donuyorum dediniz, dondunuz.
    Bense, daha koydugum isimle kendi kendimi yenilmeye , yenilgiye hazirlamisim, haberim yok!
    Simdi blogumun adini degistirsem, eski kayitlarimi goremicem, o yuzden, baslik kisminda degisiklik yapmayi yeterli goruyorum.
    Bunu farketmemi sagladiniz, tesekkurler tekrar.

    Peki bisey daha desem:)
    Diyet listeleri benim oldum olasi canimi sykmystyr. Biseylere bagimli kilmak, negatife surekler hep beni. (Bagimli olmadim da ne oldu sanki:))

    Peki, siz diyebilir misiniz ki, ben diyet listeme, listelerime uydum, ve 58 kiloya oyle indim!
    Porsiyonlarinizi kucultseydiniz, yine ayni noktaya gelebilir miydiniz?

    Veya soyle diyelim!
    Benim bu azimsizligimi, dirayetsizligimi, istikrarsizligimi yenmem icin, bazi listelere uymam faidem icabi midir?

    Bu arada, demek ki tam haset edememisim, kilonuzda artma degil, azalma olmus resmen:)))

    • 🙂 Biz bazı başlıkları aslında kafamızın içinde değiştiriyoruz dediğiniz gibi 🙂 Ben listelere uymanın gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu işin sırrı ne spor ne diyet ne başka bir şey sadece Disiplin… İrademizi hayatta ve taze tutan bir şey bu disiplin ve inanılmaz bulaşıcı. Yani, ben diyet listelerimde disiplin gösterdiğim için başka şeylere de aynı bakış açısıyla yaklaştım. Ne bileyim, eskiden hergün kullanmam gereken vitaminler ya da kremler alır üç gün sonrasında öylece bırakırdım. Şimdi zevkli rutinlerim var. Hayatımı vakfetmeden, zamanımın sadece küçücük bir parçasında kendim için bir şeyler yapıyorum. İnanın, yeme şeklimizde bir şeylere dikkat etmek bile belli bir disiplin sonucunda oluyor. 3 kilo sonra geçeceğim koruma programı böyle bir şey. Doğrusunu isterseniz ben en başından beri diyet yapıyorum demedim. İşte ağzımız alıştığı için her türlü listeye “diyet” adını takıyoruz…Oysa ben nicedir böyle doğru dürüst doyduğum, acıkmadan bir sonraki öğüne geçtiğim, bu kadar yoğun ve çeşitli besinleri barındıran bir beslenmemiştim. Ara öğünler ve ana öğünler olarak günde 8 kez yiyorum. Sonra listelerimde “doyana kadar ” gibi önce beynimi ikna eden ibareler var. Ben bu zaman zarfında sürekli olarak eşime yemek yaptım. Kendi mönüm ayrıydı. Zaman içinde onun yemeklerini de hazırlarken listelerimden öğrendiğim bazı püf noktaları uygularken buldum kendimi. Çoğu zaman sadece 1 yemek kaşığı yağ kullanıyordum, margarine el sürmüyor, unlu bir şey yapmaya yeltendiğimde kepekli una uzanıyordum. Zaten 1 ay içinde canımın çekmediği bir noktaya geldim. Hele de 1 kez, “hayır” demeyi başardım ya, bu başarı çok ama çok işime yaradı ve bunu sürdürdüm. O noktada hayır diyip, şimdi yenilmeyeceğim dedim. Kısacası 1 hafta sonra başarınca sırf o 1 haftalık disiplinin hatırına aylarca mücadeleye devam edebiliyorsunuz. EĞer haftalık ve çok çeşitli listelerim olmasaydı 87.8’den ancak 77’ye inebilirdim. Sonra azıcık şundan yiyeyim, bu nasılsa böyle, şu da sağlıklı sayılır diyerek coşardım. Kendimi tanıyorum ben :)) keh keh…
      Bu arada pişen her yemekten (en fazla 3 çeşit) silme 1 çorba kaşığı hakkımız vardır. Bu da lezzet hafızamıza selam çakmak için…
      Ama gün oluyor ona bile “kalsın” diyebiliyorsunuz. Ben de inanamıyorum ama oluyor .)

    • Merhaba, bu yorumları yalnızca ben okuyorum. İlk fırsatta size ayrıntılı yanıt yazacağım. Endişelenmeyin herşeyin bir alternatifi, karşılığı var. 🙂 Örneğin kefirinki probiyotik yoğurttur. Bununla yaptığınız koyu bir ayran kefirin işini görecektir. 🙂
      – ya da activianın sade içeceğini kullanabilir,
      – katı activia ile bir çay bardağı büyüklüğünde ayran yapabilirsiniz.

  16. Ezgi hanim,cok oldum artik, size de gina geldi:( Ama napiyim, dustum, ve simdi elleridmen tutacak birini buldum gibi geliyor:(

    Peki diyet listelerinde olan, ve burda bulamayacagim malzemeleri ne yapicam ben:(

    1. listenizde olan,
    Pirinc-misir patlagi (nasil bisey bu?evde mi yapiliyor?)
    veya onun yerine ne yiyebilirim?

    Kefir dediginiz seyin ingilizcesi de kefirmis galiba,rica etsem, su linke bakar msiiniz, sizin kefiriniz de boyle bisey mi?

    buralarda marketlerde yok sanirim, internetten order etmem gerekecek(yavas yavas diyet lsitelerine isinmaya basladim sanirim:)

    2. listenizde olan, kiraz sapi? bunu bulamam burda:(
    avakado yapragi, ve kayisi cayini da bulamam, e geri ne kaldi, maydonozun sapini napicam yalniz basina:(((

    3.listenizdeki,
    misir puskulu misirin icinden cikan puskuller di mi? Allah allah, cok ilginc gercekten. ama bunu bulabilirim.
    funda yapraginin ingilizcesini buldum da, burda nerde bulurum onu bilemedim:(

    • Merhaba, lütfen çekinmeden aklınıza takılan her şeyi sorun. Ben bildiklerimi söyler, bilmediklerimi de sorar araştırır ve cevap bulurm.

      1. Öncelikle kefir yerine şu içeceğin aromasız olanını tüketebilirsiniz: http://www.activia.si/activia-drink-jagoda-kivi.php Sanıyorum bu ve türevleri USA’da mevcut. Ama sade olması çok önemli. Bu sanıyorum daha ulaşılabilir, sık sık ihtiyacınız olacak.
      2. Pirinç ve mısır patlağı şekil olarak şöyle: http://www.etietieti.com/urunler.aspx?mainId=1&subId=132 / Evde yapılmıyor… İngilizcesi de, pop corn&rice crisps.
      3. Kiraz sapı yerine içeceğinize 1 poşet daha form çayı ilave edebilirsiniz. Mısır püskü mısırın içinden çıkan ve kurutulan püskül… Funda yerine biberiye ya da sinameki kullanabilirsiniz.

      Hala aklınıza takılanlar varsa sorabilirsiniz. Baharat reyonlarında, aktarlarda ve doğu mağazalarında satılıyor. 🙂

Yorumlar kapalı.