Emzirme Performansınızı Arttıran 3 Süper Tarif

Defalarca söyledim, yine söylüyorum, yanılgılarla karşılaştıkça da bu bilgiyi paylaşacağım. SÜT YAPTIĞI İSPAT EDİLEN TEK BESİN: SU’DUR.

Bu açıdan süt hacminin artması için su, su açısından zengin sebzeler, bitki çayları, gazsız/ alkolsüz doğal içecekler tüketilmelidir.

“GÜNDE EN AZ 4 LİTRE SU…”

Onun dışında süt yaptığı rivayet edilen gıdalar 1 defaya mahsus göğüsleri şişirebilir, ancak yetersiz sıvı aldıktan sonra ne içerseniz için fayda etmeyecektir. Oysa gerçek anlamda bol sıvı aldığınızda da başka hiçbir şeye ihtiyacınız olmayacaktır.

Şimdi sırada tarifler var:

YULAF KISIRI:

yulaf kısırı

Malzemeler:

5 yemek kaşığı yulaf, (yarım çay bardağı kaynar su ile ıslatınız)

2 adet ince kıyım domates,

1 adet biber,

1/2 marul (ince kıyım) diğer yarısını da yanında yerken kullanabilirsiniz.

İnce kıyım maydonoz

İnce doğranmış 1 adet kuru soğan

İnce doğranmış 2 adet taze soğan

Toz kimyon

Pul biber

Tuz

Limon

Nar ekşisi

Yapılış:

Bütün malzemeleri karıştırıyoruz 🙂 Afiyet olsun…

*

*

*

SEBZE ÇORBASI

Sebzekeri Çorbalaştırın…

8 bardak su
¼ kg ıspanak
¼ ob lahana
1-2 adet pırasa
1 kereviz ve sapı
1 çb yeşil mercimek
1 çb buğday
½ çb kara buğday
2 adet tavuk baget ( derisiz olacak piştikten sonra didikleyiniz )
½ limon suyu
Baharatlar : karabiber,pulbiber,1 parça zencefil,tuz
Tüm malzemeleri düdüklü tencerede pişiriniz

*** Bu çorbayı her öğünde doyana kadar içebilirsiniz.

*

*

*

KARIŞIK KOMPOSTO

Malzemeler

5 adet gün kurusu kayısı

1 adet ayva

1 adet elma

1 avuç kuru yabanmersini

5 adet kuru erik

1 adet çubuk tarçın

4-5 karanfil

Hazırlanışı:

8 su bardağına bu malzemeleri ilave ediyoruz. Posalaşana dek kaynatıp gün içerisinde bitene dek süzmeden içiyoruz. Lütfen tarifimize şeker ilave etmeyiniz.

Not: Bu tariflerin tamamı Taylan Kümeli’ye aittir.

Emzirme Performansınızı Arttıran 3 Süper Tarif” üzerine 39 yorum

  1. Kısır deyince aklıma bulgur geliyor bulgur pilavınıda çok seviyorum haftada 3 gün öğle yemeklerinde 1 tatlı kaşığı yağlı bol kuru domatesli pişirip sebzenin yanında yiyorum yanlış mı yapıyorum? Bugün tam 7 gün oldu ben yaklaşık 1,5 kg vermişim.

    Bugün akşam öğünü için bu çorbayı yapacağım ama kara buğdayım yok organik bugdayım var sadece. Şehir dışına çıkacağım, kavanoza koyup yanıma alacağım 🙂

    • Evet taneli çorba, tarife bir de 1 baş (yani 8 diş kadar) sarımsak ilave ederseniz çooook da lezzetli, yemeği aratmayan bir çorba oluyor… DÜn mönümde bu vardı göğüslerim hala dolu dolu süt Maşallah 🙂

      • Tariflerde yer alan çorbaları “öğlen” tüketirken “sabah-akşam-ara öğünler”de neler tüketiyorsunuz? Şundan dolayı öğrenmek istiyorum; kahvaltı seçeneklerini Taylan Hanım’ın sitesinde verdiklerinden çeşitlendirip tüketiyoruz. Ara öğünler ve akşam da mutlaka bir şeyler tüketiyoruz. Ancak fazla ya da eksik yiyebilme ihtimalimiz (çok)yüksek. Yeme alışkanlığımız tam olarak bir değişim sürecinde ve bir rehber mönü olursa ona benzer biz de çeşitlendirebiliriz belki 🙂
        Sağlıklı günler dilerim herkese…

        • Ara öğünler için şu seçenekleri tercih edebilirsiniz.

          1) 1 çay bardağı kefir+ 1 porsiyon meyve
          2) Sadece 1 dilim ekmekten, günde sadece 1 defa arasına beyaz peynir koyarak yapılmış tost.
          3) 1 bardak ayran+2 kepekli grisini
          4) 5 badem + 1 ortaboy meyve
          6) 3 kuru erik+ 5 badem + yeşilçay
          7) 1 kupa laktozsuz süt+ tarçın + zencefil ile güçlendirilmiş
          8) Sayfada yer alan ayva tatlısı tarifi (günde sadece 1 defa)
          9) Mate çayı+ Yarım paket (3 adet) limon lifli bisküvi
          10) 10 adet “kuru” altın çilek
          11) 1 su bardağı kefir+ 1 adet kiwi (blenderdan geçirilip içebilirsiniz)
          12) 3 adet diyet bisküvi, her birine 1 çay kaşığı light labne sürerek tüketebilirsiniz.
          13) 2 adet mısır-pirinç patlağı üzerine ligt labne ve domates.
          14) Papatya,rezene çayı + 1 adet armut
          15) 1 adet kepekli wasa + ayran

          Ara öğünlerinizi yemeklerden 2 saat sonra yapmanızı öneririm. Akşam yemeğinden sonra ise yalnızca (2 saat sonra) 1 porsiyon meyve + 1 çaybardağı kefir tüketiniz. Sevgiler, başarılar dilerim 🙂

        • Aman aman amaaaannn 🙂 Süper ara öğünleeeer!!! Benim bilmediklerimi sizin deyiminizle “repertuarıma aldım”
          Bir iki gün içinde (ödemim gittiği gibi) sonucu yazacağım 🙂
          Teşekkür ederim paylaşımınız için…

          Aşağıda cevapla alanım olmadığı için buraya yazdım.

  2. Yaptım dün akşam yedim, yedim diyorum zira yemek gibi oldu. Bugün öğlen ve akşam da mönümde bu çorba var.Vallahi bu ölçülerle çok oldu. Dökmeye kıyamam ben şimdi. Çok da lezzetli oldu zaten sebze çok severim.
    Size kocaman kocaman maşaaAllah diyorum.
    Daha çok tarif bekliyoruz Ezgi hanım
    Sevgiler.

  3. Ezgi Hanım, bu kompostoyu yapıp gün içinde içersek içindekiler kadar meyve de yemiş oluyoruz mantığımca. O halde ara öğünlerde mi kaşıklıyoruz bunu? 🙂 Okuyup cevap yazdığınız için tekrar teşekkür ederim.

    • Bu artık meyve ya da meyve suyu değil, posa ve sıvıdır. O yüzden çay ya da kahve yerine rahatlıkla tüketebilirsiniz. Özellikle emzirirken 🙂 Sevgiler.

  4. Ezgi hanım merhaba, boyunuz kaç cm acaba? 55 kiloyu ideal kilo olarak nasıl hesapladınız. bende rejim yapıyorum ama ideal kilomun ne olduğunu tam bulamadım. Esasında insan kendini anlar ama yinede merak ediyorum ideal kilo hesabı nasıl yapılır diye

    • Boyum 174. İdeal kilom 55 değil ama normalden 2 kg daha aşağıda olmam gerektiğine karar verildi. Bunun bazı nedenleri var. İdeal kilomuz BEDEN KİTLE İNDEKSİ sklasıyla hesaplanır (BMI) Beden kitle indeksi hesaplayıcılarını kullanarak ideal kilonuzu öğrenebilirsiniz. Ben buna kendim karar vermedim, uzman görüşüyle karar verdik. Ama bunun nedenlerini ayrı bir dosya olarak paylaşacağım.:)

      • ben ideal kilo hesaplayıcılarında kilomu hesapladığımda 168 cm boyum olmasına rağmen 60 kilo çıkıyor. Oysaki ben kendimi 60 kiloda zayıf hissetmiyorum. sizinde hayli düşük çıkmış. sanırım bütün sitelerdeki hesaplar normal kilolu insan için ayarlanmış. Birde sormak istediğim vücüt yağ kas oranı ne olmalı ideal bir kilo için? önemli olan kastan değil yağdan vermek çünkü. benim %28 yağ %32 kas çıkıyor. geçen bir tv programda diyetisyen hastasını ölçtü %11 yağ çıktı çok ideal dedi.e o zaman dehşete kapıldım benim oranım çokmu diye. sizinle şu an yaklaşık aynı kilodayız sizin bu oranlarınız ne çıkıyor acaba

  5. Ben de bugün öğle mönüsünde bu kısırı deniyorum tarif için açtım blogu. Nasıl olacağını çok merak ediyorum gerçekten. Ezgi umarım sizin yaptığınız kadar güzel olur 🙂

    Bu arada ben bu hafta da 1,5 kiloya haddini bildirdim. Fakat okuduğum bir yazıda ; parçalanan atıklar sütten bebeğe geçer diyordu. Ben de endişelendim bir an. Hızlı kilo vermek buna sebep olur mu ki?
    Sevgiler…

    • Parçalanan atıklar ??
      Vallahi 29 kg verdim ama bebeğim sağlıkla gelişmekten, afiyetle (Maşallah) emmekten başka bir şey yapmadı. 🙂
      Endişelenme, sağlıklı besleniyorsan ama hızla kilo kaybediyorsan endişelenme…
      Ama ekstrem şeyler uyguluyorsan ve böyle metotlarla kilo kaybediyorsan o vakit korkabilirsin 😛

      Bu arada 1,5 kg helal 😀

      • Yiyorum aslinda, baya baya hemde. Yalniz gobek gitmiyor, ne yapmak gerek acaba?

        Oglunuza masaallah , benim pehlivanda 3 aylik olacak 1 yasinda cocuk gibi. Birde yemelisin ki sütün olacak diyorlar , daha ne kadar olacaksa:)

        Komposto tarifiniz super super onu ictikce insan zaten aclik hissetmiyor. Yulaf kisirida nefis oldu. Sadece daha cok zayiflamaya yardimci doya doya icebilecegim corba tarifi gerekiyor:)
        Selam ve sevgiler

  6. Kilo verme döneminde hergün komposto içtiniz mi Ezgi? Ben çok sevdim bunu hergün yapıyorum:)

  7. Şekere gerek yok , çok lezzetli oluyor. Birde ayva çekirdekleriyle kaynadığı için kıvamlı oluyor. Süper tarif!

  8. merhaba bende 51 günlük emziren anneyim.sayfanızı yeni keşfettim ve tarifleriniz cok güzel yalnız aklıma takılan corbada lahana kereviz var bebekde gaz yapmıyor mu ?

    • Gazdan korkmadim ben 1 corba kasigi kimyon attim herseye o gaz olusmasini engeller evet tadi cok sahane olmayabilir ama sutun kalitesi de bunlarla artar ve gaz sorunu cozulur. Hmm bi de yemek sonrasi papatya ve rezeneyi karistirin ve icin hem size hem de bebeginize coook rahatlik vereektir yine gaz sorununu da ortadan kaldirir. Allah bagislasin meleginizi 🙂

  9. Yok hocam sorunum. Evet benim. Valla yemek için sormadım, bi sonraki menüdeki yiyeceklerim için soruyorum yoksa ilk listemin 4. gününe sadık bi şekilde ilerliyorum bitişe. 😀

  10. SEBZE ÇORBASINI BLENDERDAN GEÇİRİYOMUYUZ EZGİCİM?YULAF KEPEĞİ ALDIM MARKETTEN O YULAF YERİNE GEÇİYOR MU?ÇOOK SAĞOLL

  11. Ezgi hn merhaba,Ben su an 2.liste 2.gundeyim.1.gun icin corba olarak bu tariftekini yaptim.Acayip hafif ve lezzetli oldu.Esim bile bayildi bu tarife.Ancak miktarlari asmamam ragmen bayagi fazla oldu.Sonraki gunlerde corba listelerde yok.Ekstra kalori almak istemiyorum ama Dokmeye de kiyamam.Bu corbayi ara ogun vs bir seylerle degistirmek mumkun olur mu?Veya dondurucuya konur mu? Emziriyorum bu arada.Simdiden tesekkurler.

  12. merhaba ezgi hanım 🙂 bugün komposto yaptım ayva ve elmayı küp küp doğradım,diğerlerini de kattım, posalaşana kadar yazmışınız ama bu seferde suyu çok gidecekti bende yumuşayınca blenderdan geçirdim, doğru mu acaba 🙂

  13. Merhaba Ezgicim.Gunlerdir yazilarini okuyorum,bir soru sormak istiyorum.Benim 4 aylik bir oglum var ve emziriyorum.Kitabiniz yeni gecti elime ve yarin alisveris yaparak pazartesi 1 numarali yaz listesinden basliyorum insallah.2 numarali yaz listesinde bolca maydonoz var,kimi doktorlar maydonozun emzirirken fazla tuketilmemesi gerektigini,sutu azaltabilecegini soyluyorlar.Kafama takildi,ne dusunuyorsun bu konuda bilmek isterim.

    Sevgiler

    • Selamlar 🙂
      Ben maydonozu hep yedim, bahsettilleri etkileri gorwbilmek icin asiriya kacmak gerekir bizde de o yok diyorum. Zaman zaman maydonozu taze nane, feslegen seklinde degisimlerle kullanabilirsin. Degisiklik de
      Seni motive edecektir. Koyu yesil yaprak emzirirken candir 🙂

  14. ezgi hnim merhaba bende listelere basliyorum. insallah 3,5 aylik bi kizim var ve emziriyorum.merak ettigim sut artirici kompostoyu yaz aylarinda hangi meyvelerle yapabiliriz cok tesekkurler

Yorumlar kapalı.