Doyana Kadar Çorba

Bu tarif çok sağlıklı, lezzetli ve kilo verme sürecinde olanlar için çok iş görecek…

Kepek Pirinçli Yoğurt Çorbası

Malzemeler:

  1. 5 bardak su,
  2. 1 yemek kaşığı zeytinyağ
  3. 2 adet ortaboy kabak ,
  4. 2 çorba kaşığı kepekli pirinç,
  5. 2 yk haşlanmış nohut,
  6. 100 gr didiklenmiş tavuk
  7. 6 çorba kaşığı light yoğurt,
  8. 1 adet yumurta
  9. 1 tutam dereotu,
  10. 1 çay/ tatlı kaşığı tuz

Hazırlanışı:
Küp küp doğranan kabaklar ve kepekli pirinç 5 bardak su ile zeytinyağ ve az miktardaki tuzla kaynamaya bırakılır. Yumurta ve yoğurt karıştırılarak terbiye edilir. Ilıyan çorba ile hazırlanan terbiye karıştırılır. Üzerine dereotu serpilir. Kısık ateşte kaynamaya bırakılır. Limon ve karabiber ile servis edilir.

*** Bu tarif  Taylan Kümeli’ye aittir.

Doyana Kadar Çorba” üzerine 30 yorum

  1. Yarın akşam menümde bu çorba var. 😉

    Bir sorum olacak. Bu aralar ben de karşı konulmaz bir ekşi yeme isteği var. Günde iki greyfurt, bir limon yiyorum. Kendimi tutmasam daha fazla da yerim 🙂 Acaba bu isteğin nedeni nedir bilginiz var mı?

    • O ayrı bir uzmanlık alanı ve annem neredeyse 20 yıldır bu tat analizi için çalışıyor… Yani yüzlerce sebebi, dönemi var… 🙂 Yani ben bilmem annem bilir 🙂

  2. Mmm… Nefis gorunuyor, hemen bugun deneyecegim,
    Bolcorba bol süt. Tarif icin tesekkurler.
    Selam ve sevgiler…

  3. Çorbaların sayısı git gide artıyor 🙂 Öğrenmek istediğim bir şey var. Öğle ve akşam doyana kadar salata ile birlikte mi tüketelim? Bir de çorba yediğimiz ana öğünlerde kahvaltıda neler yiyelim?
    Ben 59.5 kg oldum 😀

  4. Evet Taylan Hanım’ın bu konuda çalışma yaptığını biliyorum. O kadar yoğun ki onu meşgul etmek istemedim. Teşekkür ederim. 🙂

  5. Sayfa fonunu ben de çok beğendim ama bu konuların altına alakasız olur diye yazamamıştım. 🙂

  6. Bugün yine bu çorbadan yaptım. Çorba ne güzel bir şey ya… 🙂

    Bu arada sayfanın yeni halini çok beğendim. Kuşlara bayıldım bayıldım. (kuş gibi hafif olacağız mesajını da alabiliriz buradan ya da kuş kadar yemek fikrini ) 🙂 🙂

    • Ellerine sağlık öncelikle… Ve teşekkür ederim, en kullanışlı şekli vermeye çalışıyorum bloga. 🙂 Vallahi akşam yemeğimde doyana kadar salata vardı. Eğer bunu bir kuş yeseydi minik bedenini uçuramazdı 😀 😀 Sevgiler

      • Malzemeli salata mi Ezgi hanim? Detaylari bile merak ediyoruz artik 🙂

        Malzemeli salata mi Ezgi hanim?:)

        Ben de bu aksam yagsiz kizartma yapan makinanin icine attim hamsileri , bizimkiler hamsi tava yerken o yagli seyleri onceleri nasil yiyormusum dedim. Yedigim en lezzetli hamsiydi. Zaten karadenize kar dusmus balik iyice
        lezzetlenmis:)

        • Oh afiyetler olsun. Ben de 50’li kiloları gördüğümde 1 ödül vereceğim demiştim. O gün ona göre bir liste yazıldı. AKşamına balık-ekmek yedim. Kola da içeceğim demiştim canım istemedi. Dahası, ekmeğin bir kısmını yedim sonra açıp içindeki balığı lüplettim. Devam edemedim.
          Malzemeli salata… 😀 Suda bekletilmiş hellim ve ananas 🙂 Nar ekşili sosla 🙂

        • Hmm… Lezzetli olmuştur mutlaka 🙂 Peki peynirimizi 50-60 gr. kadar mı kullanacağız?
          Mutlu günler…

  7. Ben bu salatayı yapacağım kızarmış hellim peynirini çok seviyorum fakat tarifte 1 ananas deniyor 1 koca ananas mı? 🙂

  8. merhaba ezgicim,yarın 2.listeye başlıyorum ve sana sormam gereken bazı sorular var canımcım..
    şimdi sınırsız salatalık yerine roka demişsin onun yerine ne geçebilir?
    meyvelerden mandalina,portakalda varmı?
    yazın menemenlik hazırlamıştım ama onların içinde zyağı var kullanabilirmiyim?(yağ yakıcı sabah öğününde)
    bu detoxsu 8 bardak olarak hazırlarken içtiğimiz 4lt sudan ayrı olarak mı içicez ?doyana kadar çorbada 2-3…mı içicez?(yok artık dediğini duyar gibiyim:)))1.listeden sonra çorba içmek bile harika:)çok soru sordum dimi?
    şimdiden teşekkür ediyorum canımmm….

    • Selam,

      Roka yerine marul; mandalina portakal olur…
      Lütfen yağlardan uzak duralım.
      Doyana kadar çorbayı sahiden doyana kadar içebilirsin, istersen 1 tencere içebilirsin.

      Sevgilerrrr :))))

Yorumlar kapalı.