30 Kiloya Veda… (Son 3)

Son duraktan 3 önce..

30 kiloyu karnım tok  verdim.
30 kiloyu bebeğimi sadece anne sütüyle besleyerek verdim, Maşallah.
30 kiloyu disiplinle, severek ve öğrenerek verdim.
Ve bu süre zarfında gördüm ki, istemek ve vazgeçememek klişe iki fiil değilmiş. Bizlerde bahane ganidir. Bende de öyleydi. Ama bu kez bahanelere geçit vermeksizin, aman boşver demeksizin devam ettim yoluma. Hedefe giden yolda son üç kiloya geldim. Bir takipçimin ricası üstüne önceki hali-sonraki hali fotoğrafı da ekleyeceğim, peki 🙂
Bugün sizi caydıran her şeyi yazmanızı öneriyorum size… Neden diyete devam edemiyorsunuz? İnanın bana, yazdıklarınızdan %90 için bir çözüm üretebiliriz. Evet,bunu birlikte yapabiliriz. Ben hepimizde güçlü iradeler olduğuna inanıyorum… İş o gücün üzerine yığılan çeri çöpü kaldırmakta… Ben başardıysam, siz de yapabilirsiniz. Sağlığınızdan fedakarlık yapmadan… Aksine daha sağlıklı bir bireye dönüşerek.

30 Kiloya Veda… (Son 3)” üzerine 50 yorum

  1. tebrikleeeeer =) bende 61’deyim umarım devamı da gelicek. önemli bir sorum var, ideal kilomuzu nasıl hesaplayacagız? beden kitle indexine gore benim su anki kilom normal, bence degil =) boyum 1.63 bu arada. bildiklerinizi paylasırsanız cok sevinecegim

    • Normal şartlarda düşününce sizin için 55-50kg form tutmak demek… Şu anda “normal”siniz. Ama form tutmanız ve fazlalıklardan kurtulmanız için 5 ile 10 kg arasında vermek sizi hafifletecektir, bence. Bunu tamamen kendi şahsi tecrübelerime dayanarak söylüyorum. Bilmiyorum bir uzman ne düşünür?

  2. merhabalar ezgi hanim sizi tekrar tekrar tebrik ediyorum sizin yazilarinizi okudugumda kendimi iyi hissediyorum demekki isteyince oluyormus diyorum vermem gereken bir 20 kilo var 15ti ama ben onu malesef 20 yaptim:(( ben iradesiz bir insan degilim ozumde ama sorun bazi zamanlar problemlerimi yemekle unutmaya calisiyorum kisa zamanli mutluluklar yasatiyorum boyle avunurkende obez olma yolunda tam gaz ilerliyorum acikcasi baslamak istiyorum cok istedigm bebegimi kucagimi almak istiyorum ama bu kiloyla hamile kalirsam daha cikmaza girecegimide biliyorum hem fiziksel hem ruhsal acidan biran once verip kilolari hem ruhen hemde bedenen saglikli olup bebegimi kucagima almak istiyorum zaman cok cabuk geciyor evleneli 3.5 yil oldu yas 31 fakat nerden nasil basliyacagimi bilemiyorum sizin tarifleriniz harika verdiginiz liselerde ama hangisini hangi sirayla uygulamam gerektigini hic bilmiyorum kilo 77 oldu buarada bana birinin yardim etmesine sunu yap demesine cok ihtiyacim var bir disipline ihtiyacim var…OFFFFFFF necok konustum ben bile kendimden sikildim kusura bakmayin buarada sizi cok seviyorum garip bir duygu sanki tanisiyormusuzda arkadasmisiz gibi geliyor belki bir gun oda olur kimbilir:)) tekrardan yazismak dilegiyle…

    • Çok teşekkür ederim Amber 🙂

      Evet… Sorun başlamak. Bu Pazar, blogda yer alan Liste-1 ile başlayın… Daha fazla ertelemeyin. Bir gün bile…

      1- Her şeyin tadını biliyorsunuz.
      2- 1 kaşık da aynı lezzet 100 kaşık da. Ama siz de biliyorsunuz mutsuzluk ve kilo kısır döngü. Mutsuz oldukça yiyip, kilo aldıkça mutsuz olmak var işin içinde. Ne olur vazgeçmeyin. Ne olur kilolu varoluşu kabullenmeyin. Hepimiz dönem dönem alabiliriz ama sağlığımızdan fedakarlık yapmadan bundan kurtulmanın yolunu aramalıyız.
      Sizi ne motive eder, 10 tane sebep bulabilir misiniz? Örneğin sizi 6 aydır görmemiş olan bir arkadaşınızın “Ne kadar zayıflamışsın!” demesi mi?
      38 beden bir pantolon satın almak mı?
      İncecik göründüğünüz bir fotoğraf mı?
      Eşinizin sizi çok hoş bulduğunu belirtmesi mi?
      Kilonuzdan bahsetmekten çekinmeyen ve sizi kıran birinin söyleyecek bir tek sözcük bulamayışı mı?
      Bunu en iyi siz biliyorsunuz. Kendi patronunuz olmalısınız ve çok disiplinli, otoriter bir patron olmalısınız.

      Bu yolda çok hurafe vardır. Sonuca bazen çabuk ulaşmak istersiniz ama bu inanılmaz bir tehlikedir. Acele etme arzusu… Forma kavuştuğunuz her anın tadını çıkartın ve spordan-ve uzman tarafından yazılmış listelerden uzaklaşmayın 🙂
      Şimdi tekrar soruyorum: Başaracak mısınız? istediğiniz kiloya gelecek misiniz?

  3. Günaydın,
    Ameliyattan sonra aldığım kiloyu vermek için yaklaşık 1.5 sene önce harekete geçtim. Boyum 166 cm, kilom en son 69,8 kg. idi. Sonra iki ayrı doktor denendi. Kilo verdim vermesine ama açlıktan ölecek gibi oluyordum. Sabah standart kahvaltı, bilinen klasik ara öğünler, öğle sebze+yoğurt+salata+ekmek dörtlüsü akşam da sebzenin yerini et alıyordu. İkinci doktorda daha farklı mönüler vardı. İkinci doktor daha çok işe yaradı diyebilirim. Ama 6-7 aydır baskül resmen aynı kilolalara takılı kalmıştı. Sonra tesadüfen facebook gruplarından annenizin grubuna dahil oldum. Sitesine göz atıyordum belirli aralıklarla ama gruptaki cevapladıklarından etkilendim biraz. Sonra sizin blog linkinizi buldum. Ve buradayım bir süredir. Hergün mutlaka en az bir kez baktığım bir yer haline geldi. Burada yazılanları deniyorum. Sonuç almaya da başladım. Geçen hafta çok uzun süredir beni görmeye arkadaşlarımla Oda seçiminde karşılaştım. Çok zayıflamışsın dediler 🙂 Öncesinde de denetim için gittiğim bir fabrikada çalışan herkes (uzun süre görmemişlerdi) ne kadar zayıfladığımı söyledi 😀 Bunlar inanılmaz bir motivasyon oldu. Ancak havadan dolayı vücudumdaki ödem kilo artışı yaptı. Moralim bozuldu. Ödemin farkındayım ama ister istermez yüzüm düştü. Bu benim için demotive bir durum! Bunun yanı sıra iş yerimde öğle yemeği ve ara öğün yaparken ufak ufak tacizlere maruz kalıyorum. Gene garip garip şeyler mi yiyorsun sen! İnsan gibi yemek ye! Şunun tadına bir bak bence, Bulamazsın bir daha! Tabi bunun yanı sıra onların ara öğünlerinde tükettikleri cezbedici gıdalar! Bunlarla savaşıyorum tüm gün 😀 Bazen yenik düşsemde % 95 gibi bir oranda galip ben oluyorum 😀 En önemlisi benim için “beslenme arkadaşı”udı. Burada ortak yönler yakaladım insanlarla. Bunun yanı sıra sizinle sanki arkadaşmışız da uzaktan görüşüyormuşuz gibi hissetmeye başladım ben de…Kedi Merdiveni ve Kendime Verdiğim Sözler yazılarınız düşüncelerimin kağıda dökülmüş haliydi 🙂
    İşte benim caydırıcılarım yukarıdakiler…Beslenme düzenimi bırakmıyorum ama ufak ekleme ya da yer değişikliği haftada bir veya iki olabiliyor. Kendimi bu konuda suçlamaktanda vazgeçtim. Genelinde çok sağlıklı besleniyorum 😀
    Kilolara gitsin ve sizin koruma programınıza bizlerde dahil olalım artık! 😀
    Sonuç: Boy 166 cm kilo 59.5 kg 😀 (hedef:56 kg)
    Sevgiler.

    • Öncelikle bravo… Koca bir tebrik! Hem de çok mutlu oldum, bunu bir çeşit etkileşimle başarmış olmanız çok mutluluk verici…

      Ne tuhaf bir tespit değil mi? “İnsan gibi ye”: Yani yağlı, salçalı, kızartma ya da kavurma yoluyla pişmiş, tıkabasa yemek mi? Yoksa bizler için varolan bütün gıdaları en doğal metotlarla tüketmek mi?
      “Bulamazsın bir daha” ise koca bir aldatmacadır… Bulursunuz. En olmadı, siz yapmayı öğrenir ve yaparsınız. Üstelik siz onun tadını biliyorsunuz, şimdi değişen hiç bir şey yok. Sadece 1 çorba kaşığı alıp bırakın. Sizin mücadelenize destek olma konusunda ne kadar istek gösteriyorlarsa siz de onların size sunduğu yiyeceklere o kadar istek gösterin. Siz mücadeleye devam edin. Bütün samimiyetimle söyleyebilirim ki, sizin kadar iradeli olamayan herkes sizi kendi irade düzeyine çekmeye çalışır. Bir laf okudum dün, “Tanrım, eğer ben zayıflayamıyorsam etrafımdaki herkes şişman olsun” Bunu paylaşan arkadaşım belli ki şaka yollu yazmıştı fakat sizin, benim ve o arkadaşımın etrafındaki insanlar bu cümlenin gerçek olmasını ister.
      59.5tan 56 kg.ya… Az kalmış… 🙂
      Çokk az kalmış. Kimse sizi vazgeçirmesin. Çünkü göreceksiniz haplara, salonlara, kozmetik ürünlere “çabuk sonuç” almak için sarılan insanlarla karşılaşacaksınız pek yakında… Yaza şu fazlalıklarımla girmesem iyiydi, diyecekelr. Oysa bu işler uzun vadede, sağlıkla olur. Siz de o vakit sorarsınız, “İnsan gibi yiyebilirsin sonuçta bulamazsın bir daha” Espriler bir yana, siz yolunuzdan sapmayın ve sağlıktan şaşmayın derim.
      Sevgiler benden… 🙂

  4. Canım benim harika bir haber! 🙂 Açtığın yolda bizlerde ilerliyoruz. Gerçekten ”istemek ve vazgeçmemek” klişe değilmiş. Bütün sır bu iki anahtar kelimede. Zaten sağlıklı beslenmeyi öğrenmek bu bilgi çağında çok kolay. Uzman diyetisyenlerin web siteleri, tvdeki kaliteli programlar, gazete-dergi yazıları her an her yerde sağlıklı beslenme ile ilgili bir bilgi çıkıyor karşımıza. Önemli olan bu bilgiyi hayatımızda uygulayabilmek. Bunun içinde gerçekten ”istemek ve vazgeçmemek” 🙂 Sen bunu başardın, sıra bizlerde… Ben de 51 oldum sonunda hedef 48 ama 47 istiyorum. Ama her zaman dediğim gibi -özellikle kış aylarında- acele etmemek lazım. Yavaş olsun temiz olsun. 😉

  5. Kiskancligimin yerini, ofke, hirs, ihtiras almaya basladi Ezgi hanim:)Ilahi, nasil veriyorsunuz yaa:(((
    Aslinda cevabini bildigim bir soru bu, siz vermeyeceksiniz de, ben mi vericem diye, unleme donusturuyorum sorumu:)

    Yazin demissiniz sizleri neyin caydirdigini, bir dokun bir ah isit, vallaha soylicem beni neyin caydirdigini.

    Guya gurbet ellerde, yaban ellerde, gariban yasamam gerekekirken, burda bir suru arkadasin icinde, icli disli, adeta aileden biriymis gibi edindigimiz dostlarimiz var. Ve inanin, haftanin 3-4 gunu beraber oluyoruz , bir sebeple bu arkadaslarla.
    Ve bir araya geldigimizde, illaki, benim yememem, sizin bu 5 ayda dudaginiza surmediginiz bi ton sey oluyor sofralarimizda.
    Bi pazartesi karar alsam, sali aksami bi sofraya konuk oluyorum. Desem ki, bu hafta boyle, nolcak, e bi dahaki haftada boyle. YAz da boyle kis da boyle. Zaten dogumdan cikmisim, fazlam var. Aktivitem sifir. Ufacik bsiey bile yesem, gercekten yariyor.

    Gecen hafta inanin her gun, her Allahingunu disardaydim. Bi sekilde gitmem icap etti.
    Bu hafta karar aldim, hic bi yere gitmicem dedim. Bu gun cuma, 5 gundur evdeyim. Yalan soylemedim ama, gitmem gereken bi iki kisiyi atlattim.
    Bu aksam caya, yarin aksam da yemege misafirim var.
    DIceksiniz ki, yemeyin. Batan oyle oluyor. bi iki hafta yemiyorum. Ama sonra bi bakmisim, bi kac hafta sonra, onun ucundan, bunun kiyisindan kosesinden derken, haydaaa, bozuldu gitti diyorum. Bu defa dikkat etmeyi de birakiyorum.
    Dag basina gitsek keske dedim gecen esime. Gitsek de, zayiflayana kadar ben, katilmasak hic bir seye. Ama bu durum, esim ve cocugum icin hic adil degil. Ben diyetteyim diye, onlari eve mahkum edemem. Ben bogazimi tutamiyorum diye, onlari eve hapsedemem:((

    Iste boyle be Guzin abla:)Derdim buyuk Sordunuz soyledim.
    Kendinizi benim yerime koyun, benim sartlarima. Ne yapardiniz?
    Lutfen soyleyin, lutfen lutfen:(

    • İyi yaptınız… 🙂 Bundan sonra ne hakkında isterseniz yazabilirsiniz. Ben çözümlere inanıyorum. “Yeme” demek kolaydır, ben hiç de böyle demeyeceğim. Eve kapanmak da gerçekçi değil. 1 hafta dayanırsınız, 2 hafta ama nereye kadar?

      O halde 3 seçenek var.

      1) Davetlere tıkabasa tok gidersiniz… Örneğin evden çıkmadan burnunuzdan taşacak kadar salatanızı yer, sofraya oturduğunuzda ise 3 çeşit yemek belirleyerek hepsinden birer yemek kaşığı tabağınıza alıp geri kalanını salatayla doldurursunuz ve hepsini yemek zorunda da değilsiniz. Onlarla oyalanır, o tabaktan soğursunuz. Ama nedir ki, yemeğin en büyük olayı olan “muhabbet” faslına katılmış olursunuz. Alıştıktan sonra ise “ben yemeyeceğim” diye kendiliğinizden söylersiniz. Ama ilk hafta daha kendi halinizde geçirmeniz herhangi bir faule karşı iyi olur. İlerleyen haftalarda ise konuşulan tek konu siz olacaksınız zaten 😀

      2) Yemekli davetler yerine, çay-kahve buluşmaları düzenlemenizi tavsiye edebilir miyim?
      3) Ya da davetler bir süre sizin alanınızda olabilir mi? Böylelikle mönüyü siz belirlersiniz.

      Eğer ilk ayı bu şekilde idare edebilirseniz yeni beslenme stilinize adapte olmuş, artık reddetmeyi bir zorluk testi olarak değil bir çeşit oyun olarak görmeye başlamış oluyorsunuz. İlk 10 hayır çok önemli bence. Bu büyük “hayır” yanıtlarını verebilmek için de daima çözümler olacaktır. Ben hamburgerperesttim bir vakitler, ama sonra MC Donald’s’a arkadaşlarımla, tanıdıklarla gittiğimde birilerini arıyor ve herkesin yemeği bitene dek aramam gerekenler listesinde bekleyen bir çok arkadaşımı telefonla arayıp, sohbetimi tamamlıyordum. Bu arada herkes için yeme faslı bitmiş oluyordu. Benim için de konu kapanıyordu.

      Şu anda yaşadığım şehirde, misafir ağırlamanın yolu yemek ve yedirmekten geçer. Bir de Mersin mutfağı da kallavidir. Herkes için pişiriyorum, herkesi doyuruyorum ama benim bir amacım var ve o yemelerin sonu yok. Yaptığımız listeler bizim hayatımızı değiştireceği kadar, hayatmızın gerçekleriyle uyumlu olmalı. Bu senkronizasyonu sağlayacak olan da biziz. Ne dersiniz olacak mı?

      ***son bir şey daha… Asla battı balık yangider demeyin. Ola ki, bozdunuz. Gün içinde 8 öğün yapıyorsunuz bunlardan sadece 1 tanesini bozarsanız ve haftada sadece 1 öğün liste dışı yerseniz, kendinize o an söz verin haftanın geri kalanında 1 öğün bile bozmadan devam edeceğim. Ve bunu söyledikten sonra makul ölçülerin dışına çıkmadan yiyin. Hedefiniz firesiz bir hafta olsun. 5 fire yerine 1 tane… Bu kabul edilebilir. Eğer şeytana uymaya niyetlenirseniz, bana ulaşın. Niyeti bozduğunuzda önce derin bir nefes alın bana ağır ağır, ta ki o düşünceden uzaklaşana dek yazın. Dikkatinizi dağıtabiliyorsanız yapın. Ola ki buralardaysam size cevap veririm, değilsem siz dikkatinizi dağıtmış olursunuz. 🙂

      • Ezgi merhaba, ne kadar icten ne kadar tatlisin. Soluksuz ve gulumseyerek okudum tum cevalarini. Verdigin kilolar ve gayretin icin seni cok ama cok tebrik ederim ama en cok insanlara bilgilerini aktarma gayretinden sebep… Kucak dolusu sevgiler hayirli kandiller.

      • Yazdıklarınızı okudumda beni yolumdan alıkoyan birşey daha geldi aklıma. Normal şartlarda öğle yemeğimi ve ara öğünlerimi yanımda taşıyorum. Ancak gün içerisinde işim gereği fabrikalara gidiyorum ve işim uzadığında öğle yemeğini gittiğim fabrikada yemek zorunda kalıyorum. Yemeğim yanımda olsa bile gittiğimde yerde yiyemiyorum 😦 Ara öğünlerimde dışarıda tüketemeyeceğim yiyecekler var ise (tost gibi) onun yerine galeta vb. şeyler alıyorum çantama, tuvalete diye çıkıp iki dakikada yiyiyorum 😀 Ama bu aksama elimde olmadan bazen 2-3 kez oluyor.
        İçimi kemirenleri buraya yazdıkça rahatlamaya başladım 🙂
        İyi haftasonları dilerim 😉

        • Bence siz, zaten herkesin normal şartlar altında yapacağı kadar ara öğünlerinizi aksatıyorsunuz… Ara öğün seçeneklerinden yanınızda, cebinizde taşıyacağınız kadar kolay olanları böyle zamanlar için ayırın. Örneğin 10 fındık, 10 kuru yaban mersini cebinizde dursa, bir yandan gezseniz bir yandan da 1er tane tüketseniz… Sonra öğle yemeklerinde dışarıda olduğunuzda “ızgara+salata” ikilisinden asla şaşmayın… Soslara ve yağlara yaklaşmayın. KOla ve alkolden kaçının…Bu bile size yardımcı olacaktır 🙂

        • Merhaba 🙂
          Zaman zaman başıma gelen, besleme düzenimin dışına çıkartan bir caydırıcı sebep daha. Duygusal açlık 😀 Uzun sürmüyor. Bazen bir-iki öğün bazen de bir gün sürüyor.
          Örneğin bu cumartesi öğleden sonra başladı farkındaydım ama hiç birşey yapmak canım istemedi ve ben de abartmadan yedim 😦 Pişman mıyım? Evet. Çünkü ödem oldu ve kötü hissediyorum.
          İyi bir hafta olsun hepimize…

        • Hepimize iyi haftalar. Önemli olan durumumuzun ismini koyup, ona göre önlem alabilmek. Yoksa sürekli tetikte durarak yiyemeyiz. Önemli olan ölçülü yemeyi zaman içinde kendimize alışkanlık olarak kazandırmalıyız.. 🙂

          Sevgiler

  6. merhaba suan 69 kilodayim.kilolara dur demek istiyorum.boyum 163 yasimda 28.gunde 2litre su iciyorum.diyet te yapiyorum.sanki sonuc almiyorum sanki su ictikce vucudumda.suyu atamiyorum.bana onerebilceginiz bir diyet listesi varmi.sizce verebilirmiyimfazla kilolarimi. 5 ayda 8 kilo aldim.ne yalan ydiklerimi abarrtttim birazda ama…ilginc olan su icinde daha kotu oluyorum gibi.bana yardimci olun lutfennn

    • Elbette verebilirsiniz. Dİyet yapmayın ama… Sağlıklı beslenmeyi öğrenin, siden ricam bu sayfayı itina ile incelemeniz. Bu sayfada 4 tane liste var. O listelerin 1 numarasından başlayıp her hafta bir tane yaparsanız ve hiç bozmazsanız eğer değil sekiz on kilo bile verebilirsiniz. 🙂 Sevgiler, kendinize inanınnnn ::))))

  7. birde ezgi taylan hanimin yilbasinda verdigi bir liste vardi bunu uyguladim ama son 2 gundur bozdum.sanki yazilanlar bana cok geld iyani cok tok kaliyorum.kilo vermem hatta alirim diye dusunuyorum:)ise yariyormu .ne olursun bana 1 aylik bir liste ver:(
    eger kilolari verirsem sanacok dua edecegim:)
    simdiden cok teskkur ederim…

  8. Ben de ikinci dugumumu yaptım 🙂 ilk doğumdan sonra tam 30 kilo verdim bir senede eski kılomdan bile daha zayiftim fakat ikinci bebekte vereceğime aldım çünkü sütüm o kadar azdı ki bu yüzden moralim bozuluyordu ve kendimi yemeye verdim Şimdi eski kiloma gelebilmek için 20 kilo vermem gerekiyor ama azıcık dikkat etsem sutum azalıyor Bebeğim daha 5 aylık Ek gıdalara gecene kadar diet falan yapamicam sanırım ama bir daha eski kiloma da inemeyecegimden korkuyorum 😦

    • Merhaba özlem. Benim de bebeğim 5 aylık, Allah hepimizin evlatlarını bize bağışlasın 🙂 Ben zaten asla diyet yapmam… Emzirirken de yapmam, emzikliliğim bitince de yapmam. İşte ağız alışkanlığı diyet diyoruz. Çok şahane beslendim ya. Kimsenin yemediği gıdaları yedim, kimsenin almadığ vitamini, minerali, sıvıyı, lifi aldım. Eğer ben bu listeleri yapmasaydım benim de süt sorunum olurdu. Ama ben çok düzenli, lifli ve sıvı ağırlıklı beslendim çok şükür sütle ilgili bir sorun olmadı, Maşallah diyeyim.
      Sen de istedikten sonra verirsin. İstersen 2 istersen 5 çocuk olsun… Kafamıza koyduktan sonra bombastik oluruz :))

  9. merhaba öncelikle sizi tebrik ederim gercekten cok büyük bir basari bu. Simdide sizden yardim isticem wordpressde yeniyim hatta daha 1 saat bile olmadi acali , ingilizce oldugu icinde hic birsey anlamadim bana yardimci olumusunuz. Daha önce blogcudaydim ve cok sorunlar yasandigi icin geldim. Burasi blogculan cok farkli ,,yardim ederseniz cok sevinirim

      • sablon ayarlarindan tutunda , sayfami nasil türkceye cevirebilceme kadar sorularim var ama simdi cikmam gerekiyor, bana yazarsaniz sonra cevap veririm. u arada ben Zeynep cevabiniz icinde tskler

        • Şimdi en yukarıdaki gri çizgiden “bileşenlere” tıklayıp, önce ayarlara tıklayın. General yani genel ayarlara gelin. En altta dil seçeneği var. Oradan Türkçeyi seçin… Bundan sonra da altında mavi bir link daha göreceksiniz. Oraya da tıklayarak arayüz dilini de değiştirebilirsiniz.
          Şablon ayarları yerine burada “tema” sözcüğü kullanılıyor.
          Eminim çok daha etkin bir şekilde kullanan kişiler vardır bu blogu ama ben en basit biçimde kullanıyorm. Yine de umarım yardımcı olmuşumdur.

  10. Ezgi hanim,
    Kucucuk bebeginiz var. Ve kim bilir planladiginiz ne kadar cok sey, o uyurken, ya da huzurlu bi sekilde aglamiyorken. SIzse, bu kiymetli zaman dilimlerinizi, benim, ve benim gibi olan degerli arkadaslarin sorularina cevap veriyorsunuz.
    Lutfen, bu konuda, hakkinizi helal edin! Bunu oyle icten soyluyorum ki…Lutfen helal edin.

    Evet, yazdiklarinizi yapmak imkansiz degil. Kesinlikle degil. Dantela orer gibi, ilmek ilmek, adim adim sebat etmek gerekecek bu yolda. Ama degecek!
    Bu benim kroniklesmis bir yaram artik. Git gellerden biktim, artik menzile varayim istiyorum. Varmak:(

    Bu hafta sizin yonteminizi denicem insallah. Verdiginiz 4 cay , ve corbalarin disinda, her hangi bir diyet listesi yok sanirim. Size ozel oldugu icin, paylasmaya cekinmsitiniz hakli olarak.
    Simdilik corbalardan, ve sivilardan baslicam. Probiyatik yogurdu alicam. Ve size yazicam.

    Sizi karsima cikardigi icin, mydepo’ya, onu vesile ettigi icin de Allaha tesekkkur borcluyum…
    Iyi geceler.

  11. Ezgi hanim,

    yarin basliyorum insallah. ve dediginiz gibi, bu listelerle basliyorum .
    Birinci liste, su aticiyla baslicam. Emziriyorum, oglum 11 aylik. listeye aynen uyarsam, sizce gunluk almam gereken herseyi almis olur muyum ezgi hanim?
    burdan bakildiginda, sebze yok, sanki ac kalcam gibi:))))

    ayrica, listede bikac kere gecen kefir yerine, probiyotik yogurt mu yiyeyim?
    Misir pirinc patlagi yerine, buralarda satilan, misir patlagindan yapilmis, diyet icin bisey var. Onu alicam artik.

    keske herseyi birebir bulsam, icim daha rahat edecekti, ama napalim.
    ayrica, tarifde gecen, 3 yemek kasigi pirinc, pismeden once mi 3 kasik? cig hali?
    nohut icinde ayni seyi sorucam, cig olarak 1 yemek kasigi alip, haslicam degil mi?

    • Tavsiyem 1 paket nohut alıp, akşamdan ıslatıp gündüz haşladıktan sonra poşetlere koyarak buzluğa atmanızdır. Çok rahat oluyor 🙂

      Mısır patlaklı diyet ürün bence karşılayacaktır. Ben size acaba, bosandasemeriniye@gmail.com adresinden ulaşabilir miyim?

      Günde en az 4 litre su içmeyi ihmal etmeyin. Her fırsatta yeşil çay, rezene, papatya gibi bitki çayları için… Bu süt rezervlerinizi coşturacaktır. Benim oğlum da beş buçuk aylık ve onu anne sütünden başka hiçbir şeyle beslemedim şimdiye kadar. Endişelenmeyin. Size hangi sebzeleri tüketip, hangileri tüketmeyeceğiniz ya da diyette hangi ilkeleri takip edeceğinizi anlatan bir metin göndermek isterim.

  12. bütün yorumları ve cevaplarınızı hayranlıkla okudum,süpersiniz gerçekten ,ne kadar pozitifsiniz maşallah.kendimi çok sinirli buldum sizi okuyunca.tekrardan tebrik ediyorum.listeleri şimdi incelicem.sevgiler……

  13. Ezgi Hanim,

    Bu gun ikinci gunumdu. Ilk listenizi uyguluyorum ya, su atici olani. Sanirim listeler icinde en zor olani bu. Ben yine tam uyamadim. Absurd bisey de yemedim. Ama kocama pisirdigim etli nohutun etlerinden bi iki tane attim agzima. Hay Allah, lsiteye uymak ne kadar zormus yaa. Gercekten cok zorlaniyorum, niye boyleyim ya:(
    SIze simdi yine super bir soru sorucam!
    Siz bu listeleri uygularken, harfi harfine uyguladiniz mi, Allahaskina soyleyin:(
    Hic eliniz biseylere gitmedi mi?
    Pes etmek yok! Pilavdan donmeyenin kasigi kirilsin, egilsin, buzulsun insallah!
    Donmek yok! Yok!

    • 🙂 Çok tatlısınız vallahi… Gözümün önünde eğilen büğülen kaşıklar canlandı öğle yemeği üstü. 5 ay boyunca hiç bozmadım. İnsanlar “pes” dedi, kendime bile “bu kadar da olmalı mı?” dedim. Sonra bu çoraptan bir ilmek sökersem gerisi gelir dedim. O yüzden hiç bozmadım. 4 ayın sonunda 1 akşam kepekli lavaşın arasına (akşam öğünümde bu değil başka bir şey yazıyordu) haşlanmış sosis koydum ve domates ilave ettim. Onu yedim. ANnem bir şey olmaz ondan dese de onu bozmak saydım diyebilirim. Bir defa da stiks çikolata yedim. Listelerim hep sosyal gerçekliğime göre yazıldı öte yandan. Örneğin bayram seyran oluyor. Kurban bayramında annem tutup yulaf ezmesi yazmadı da omlet yazdı kahvaltıda. Herkesle sofraya oturup omlet, menemen yedim. NEdir ki yanında ekmek yemedim fakat çayımı içtim.Öğle yemeğinde kavurma-salata vardı. AKşam ise kefirli smootie vardı… Velhasıl, kişiye özel listenin kerameti de orada sanıyorm.
      Fakat, siz devamının gelMEyeceğine inandığınız sürece, battı balık yan gitmez dediğiniz sürece 1 öğünde tam uyamasanız da diğer öğünlerde bunu dengelediğiniz sürece sonuca ulaşacaksınızdır. Tam uymak sürecin sağlığı açısından daha iyidir tabii. Daha çabuk sonuç alır, sonucu geciktirmezsiniz…Ama ılımlı olunmalı. “Ben aman şimdi bir şey yerim, o başka bir şeyi yağ olarak depolamama neden olur yemeyim en iyisi”, dediğim için elimi başka şeylere sürmedim.

      Ama hep şunu düşünmek lazım, bir şeyler yapmak hiç yapmamaktan daha iyidir. 1 kerecik bir kaç parça et ağıza atmakla oturup afiyetle nohutu yemek ve suyuna da ekmek bandırmak arasında fark var mutlaka. Afiyet olsun velhasıl…

      **Bu arada programı uygulayan başka bir arkadaşım da ilkk günü atlattı. Çok zor geçtiğini ve sürekli aklında “diyet” olduğunu söyledi. Ben de her diyet düşünüşünde 1 bardak su iç dedim. 1 bardak su- 1 bardak yeşil çay- papatya – rezene… 🙂

  14. Nerden başlasam neler sorsam diye bakınıyorum dünden beri.
    Öncelikle şahane olduğunuzu ifade etmem lazım.
    Ve teşekkür de etmeliyim kendi adıma en azından.
    Kısaca şöyle, 2 aylık bebeğim var. Sadece anne sütü veriyorum. Yoğun ve koşturmacalı bir iş hayatından sonra, balkona bile çıkmamacasına eve kapanmış bir emzikli kadınım. E haliyle doğumda verdiğim kiloları bile geri almaya başladım. Hem hareketsizliğimden hem de dengesiz beslenmemden kaynaklı.Ne zamandır bir liste arıyordum ben de başlamak için.
    Sizin de emzikli bir kadın olmanız bu listeler için cesaret verdi bana da.
    İlk listeye yarından itibaren başlıyorum.Bugün de başlardım aslında ama bazı eksikler var evde.Onları tamamlamak icabeder.
    Tamam şimdiden uzattım farkındayım.Benim de aklıma takılan bosandasemeriniye ile aynı.Özellikle ilk liste için. Tamam bir hafta idare edilir ama kızımın sütünün besin değeri azalsın istemem. Dediğiniz gibi kaş yapalım derken göz çıkartmalıyım.
    Bir sorum da herşeye birebir uymak zorunda mıyız?
    Mesela çaydan nefret ederim.Yeşil Çay zorunlu mu?
    Eğer zorunluysa ilaç içer gibi burnumu tıkayıp içmeye çalışacağım da o açıdan 🙂
    Evet uzun oldu biliyorum ama bilgiye de açız. Hep açız biz zaten 🙂
    Şimdiden size çok teşekkür ediyor minik yavrunuzun gözlerinden öpüyorum.
    Bu arada mail atmak isterseniz banyosuyu@gmail.com 🙂

    • Merhaba, öncelikle Allah bebeğinizi size, sizi de ona bağışlasın.
      Sütümüzün kalitesi ve yoğunluğu için bizlerin günde en az 4 litre su içmemiz gerekiyor,
      Öte yandan başlangıç olarak kuru kayısı, erik gibi meyveleri “şekersiz” olarak kaynatıp posalı olarak tüketebilir zaman içinde süt yoğunluğumuz azaldıkça bu takviyeyi yapabiliriz. Ancak bizim durumumuzda “şeker” eklemeMek çok önemli. Hiç endişe etmeyin, 6 aydır bir kez bile anne sütünden başka bir şeye ihtiyaç duymadım. İnşallah fazlası olur azı olmaz, yeter ki düzenli beslenin ve sıvı tüketimini asla ama asla azaltmayın.
      EĞer listede yeşilçay yazıyorsa lütfen tüketin. Alışmak için size doğadan markasının büyülü bohça serisini önerebilir miyim? Yaseminli yeşil çay tam bir sanat eseri. Ben o seriyi içtikten sonra yeşil çay müptelası oldum.
      Listelere birebir uymak sonucu elde edebilmek için bir formülü eksiksiz yazmak gibi. Matematiksel düşünmeli bu noktada… Bu liste hazırlanırken, herşey birbirinin katalizörü, tetikleyicisi, çözücüsü olarak örülmüş…
      Size kocaman sevgiler, evladınıza miiissss öpücükler. 🙂

  15. Canim ya harikasin. Bir insan bu kadar samimi ve durust olabilir. Dogum sonrasi 13 kilo verdim ama bir senede. On and off. Taki mike dowun kitabini okuyana kadat. Diet rehab diyordu. Kitap bir harika herseyin beynimizde yattigini o yuzdende onu meslememiz icin dogru gidalanmayi tercih etmemiZ gerektigini soyluyordu. Ne sanslisinki cocukluktan beri en azindan dogru gidalanmayi biliyor olarak yetistin. Daha ben yeni yeni sekerin yaga donustugunu beni anxiety denen hastaligin kollarina sikica attigini goruyorum. Benim problemim disiplin degil ama yorgunluk cok uzun zaman aliyor kilo vermem. Usaniyorum . Bir yilda sadece 13 kilo. Cok az ama insallah senden ogrendiklerimle bir ivme olacak. Hatayima suyu tekrardan ekledim vede senin o heyecan dolu kilo vermeyi kolauliga indiren yazilarini . En siki takipcin benim . Sevgilerle nurgul ingiltere

  16. ezgi hanım çncelikle merhaba sizi azminizden dolayı yürekten tebrik ederim yavrunuzu allah bağışlasın bende 2kız annesiyim 2yıl arayla ikikez doğum yaptım ve daha birinci doğumdan 6-7kilo fazlam varken ikinci kızıma hamile kaldım 28yaşındayım aslında 2.doğum sonrası diyetisyene gidip 80kilodan 67ye düşmeyi başardım ama kız döneminde tekrar 70li kilolara çıktım şimdi kendimi 2nisanda diyete başlaaya adapte ettim daha doğrusu düzenli beslenmeye benim önceden kalan listelerim var onları uygulamayı planlıyorum ama sizin tariflerinizle çeşitlendirerek sizce bu şekilde bi yol çizersem başarılı olurmuyum yoksa sizin listelerimi uygulamamı tavsiye edersiniz iki çocukla yürüyüş yapamıycam ama ikinci el bi koşu bandı edinip evde kenim spor yaparak desteklemeyi düşünüyorum destekleriniz için şimdiden çok teşekkürler gerçekten çok içten paylaşmışsınız yaşadıklarınızı bu beni daha da fazla motive etti bunu da belirmek isterim 🙂

    • Allah evlatlarınızı size, sizleri de onlara bağışlasın 🙂

      Merhaba,

      Bence diyetisyeninizin listeleriyle bu tarifleri pekiştirmek harika bir fikir. Aklınıza takılan bir şey olursa yine biz buralardayız. Başarılar dilerim

  17. Oncelikle rehberliginizdn ve samimiyetinzdn dolayi cok tesekkur ediyorum 77.5 kilodan 59 kiloya dustum 5 kilo daha vermek istiyorum ama kendimce bahanelr ureterk erteliyrm verdigm kilolar beni rehavete dusurdu ve coksevdigim tatlilara hayir demekte zorlaniyorum artik tekrar nasil motive olacagimibilmiyorum belki bu konusa yardimci olabilrsnz diyedusundum

    • Selamlar Sümeyye,

      aslında aradığın motivasyon çok basit soruları kendine sormaktan geçiyor,
      1- neden şu anda bu yemeği yiyorum?
      2- Şimdi hemen bırakıp kendime bir yeşil çay yapamaz mıyım?
      3- Kendimi 1 ya da 2 haftalık bir itinayla istediğim kiloda görecekken neden tam tersi yönde ilerliyorum?
      4- Şu anda yediğim yemeğin tadını bilmiyor muyum?
      5- şu anda yediğim yemeği son yiyişimmiş gibi yemesem olmaz mı?

      🙂 Bence başarabilirsin. Ama kendine karşı net ol ve hemen şimdi gibi klasik fakat çok güçlü telkini tekrar et.

      • İnanir misnz dah sizdn cevap gelmedn soyledgnz gibi kendimi sikica tembihledm karar verdm eski gunlerdeki gibi sonra cevabnizi okudm ve cok mutlu oldum aslnda sitenizde paylastignz bilgiler farkinda olmadan beni canlandirdi cok tesekkur ederm ins hedefime ulasirsm tekrar sizinle paylasacgm

  18. merhaba, bugün melekte seyrettim sizi. Azimli olmanız bence en büyük şansınız. 15 ay önce doğum yaptım, 9 kilo aldım. Fakat doğumdan sonra ben kilo almaya başladım. 5 ay süt verebildim. Şuan 70 kiloyum. 168 boyum. Yanlız kendimi aynada hiç beğenmiyorum ve ümitsiz vak’a gibi görüyorum. Çocukları yatırdıktan sonra ben de yatana kadar yiyorum. Sandviç, çikolata vs. Benim tek sorunum bu ama üstesinden gelemiyorum. Kan değerlerim normal. Yeme isteğimin önüne geçemedim bir türlü. Fikirleriniz benim için önemli.

    • ne olur yapmayın Çiğdem… Gencecik anneleriz biz. Kendimizi o kilolara mahkum etmek zorunda değiliz. Hemen şimdi diyip başlamazsak, ne zaman başlayacağız? O aynalardan istediğimizi ne zaman alacağız? Bakın burada 13 liste var. Onlar model olacaktır size. Ne olur vazgeçmeden başlayın: eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/11/19/beslenme-listelerine-nasil-ulasabiliriz/
      Ssevgiler

Yorumlar kapalı.