Başarı, Başaracağım Diyenindir! -Size İnanıyorum Hatun Kişiler…

B.S.Y diyor ki:

Blogunuzu az once kesfettim. Soyle bir goz attim. Daha sonra detayli olarak okucam insallah.
Ve, su anda, kiskancliktan kudurmak uzereyim:(
Nasil yaptiniz ya, nasil?
Sizin de bebeginiz var iste, emziriyorsunuz, siz de benim gibi 80 li kilolarda dogum yapmissiniz. Ama bukadari da fazla dedim, ve sizi kiskanmaktan kendimi alamadim yaa:((((((((((

Bak gorursun sen, ben de zayiflicam ben de:)

Saka bi yana, gercekten tebrik ediyorum. He, kiskanma kismi saka degildi. Yarin sabah tartildiginizda kilo aldiginizi gorurseniz, bilin ki benim nazarim degmistir:)
Ay ay ayyyyy!

:) Ben bir diyetisyen kızı olmama rağmen hayatım boyunca görünüşüm odaklı yaşamadım. Bazen 36 bedendim, bazen de 40. Uzun boylu sayılırım. Fakat asla nasıl derler şirazeyi kaçırmadım… Ölçülü olmak lazım dedim. Gelgelelim hamilelik beni allak bullak etti. 4 ay boyunca bulantı ilk golü attı çünkü sadece beyaz ekmeği midem alıyordu. Elbette 1,5 paket sigarayı bırakmak ikinci golü çekti. Hormonlar süslemeleri yaptı ve yıllardır içimde gizlenen oburix meydana çıktı ve hunharca yemeye başladım. Hele de bulantılarım geçtikten sonra yıllardır açmışım gibi hissetmiştim.

Peki sonra ne oldu.
Bacaklarımın arası birbirine değdiği için kocamın boxerlarını giyindim inanabiliyor musunuz? Bel ve mide ağrısından duramıyor ve çok kolay yoruluyordum. Hamileliğin buna etkisi %40′tı biliyorum.
Sonra hep bu anı kollayan insanların var olduğunu anladım. Çok tuhaf tecrübelerle benim kilo almamdan, mutsuzlaşmamdan ve hantal görünmemden hoşlanan kişilerin olduğunu keşfetmek çok canımı yaktı. Çektiğim fiziksel ve psikolojik sıkıntıları umursamıyorlardı. Benim yanımda daha ince görünmek, tek dertleri buydu.
Sonra bir bebek daha düşünüyordum. Allah kısmet eder de bir çocuğum daha olursa bunun önünü alamazdım.
Doğumdan hemen sonra düzenli ve sağlıklı beslenmeye, 2 hafta sonra da listelere uygun beslenmeye başladım.
Kendimi asla başkalarıyla kıyaslamadım. Hah şu benden kilolu ben onun yanında zayıfım dersem eğer bu hedefi ben değil o kişi belirlemiş olur.
İnsanlara dair tek hoşuma giden onları iradem ve zaman içerisinde değişen ve eski haline dönen görünüşümle şaşırtmak oldu.
AMa başımı yastığa koyduğumda hiç birisi benim yanımda değil. Benim sağlık sorunlarım da, psikolojik çatışmalarım da umurlarında değil. O yüzden hep kendim ve yavrum için davrandım. Ha bir gün, şu fıstık senin annen mi derseler hiç itiraz etmem :) Bir de emzirmek… Bu hep ilk önceliğimdi. Annem de diyetlerimi bu doğrultuda yazdı zaten. Benimle aynı yolda ilerleyen bütün kadınları -evet özellikle kadınları yüreklendirmek istiyorum. ÇÜnkü onlar mutlu olsunlar eleştiren gözler tarafından üzülmesinler istiyorum. Kendilerini sevsinler istiyorum. Çünkü bana göre mutlu bir kadın mutlu bir erkekten çok daha fazla şey katıyor bu dünyaya :) Siz kilo vermeye and için, blogunuzun adını da -eğer yanlış anlamadıysam- Bu diyet bitecek olarak değiştirin, ben her türlü sizin yanınızdayım. Bugün, hayatınızın geri kalanının ilk günü olsun… Bugün hep arzu ettiğiniz kiloya ulaşmak için son ve en etkili hamleyi yaptığınız gün olsun.

Kilo Verme Sürecim

B.S.Y diyor ki:

Ezgi hanim,
yorumunuz icin can-i gonulden tesekkur ediyorum.
Dun yazilarinizi okurken, daha blogunuzun adindan, optimistliginizi, pozitifliginizi farketmistim. Evet, eski kiloma donuyorum dediniz, dondunuz.
Bense, daha koydugum isimle kendi kendimi yenilmeye , yenilgiye hazirlamisim, haberim yok!
Simdi blogumun adini degistirsem, eski kayitlarimi goremicem, o yuzden, baslik kisminda degisiklik yapmayi yeterli goruyorum.
Bunu farketmemi sagladiniz, tesekkurler tekrar.

Peki bisey daha desem:)
Diyet listeleri benim oldum olasi canimi sykmystyr. Biseylere bagimli kilmak, negatife surekler hep beni. (Bagimli olmadim da ne oldu sanki:))

Peki, siz diyebilir misiniz ki, ben diyet listeme, listelerime uydum, ve 58 kiloya oyle indim!
Porsiyonlarinizi kucultseydiniz, yine ayni noktaya gelebilir miydiniz?

Veya soyle diyelim!
Benim bu azimsizligimi, dirayetsizligimi, istikrarsizligimi yenmem icin, bazi listelere uymam faidem icabi midir?

Bu arada, demek ki tam haset edememisim, kilonuzda artma degil, azalma olmus resmen:)))

:) Biz bazı başlıkları aslında kafamızın içinde değiştiriyoruz dediğiniz gibi :) Ben listelere uymanın gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu işin sırrı ne spor ne diyet ne başka bir şey sadece Disiplin… İrademizi hayatta ve taze tutan bir şey bu disiplin ve inanılmaz bulaşıcı. Yani, ben diyet listelerimde disiplin gösterdiğim için başka şeylere de aynı bakış açısıyla yaklaştım. Ne bileyim, eskiden hergün kullanmam gereken vitaminler ya da kremler alır üç gün sonrasında öylece bırakırdım. Şimdi zevkli rutinlerim var. Hayatımı vakfetmeden, zamanımın sadece küçücük bir parçasında kendim için bir şeyler yapıyorum. İnanın, yeme şeklimizde bir şeylere dikkat etmek bile belli bir disiplin sonucunda oluyor. 3 kilo sonra geçeceğim koruma programı böyle bir şey. Doğrusunu isterseniz ben en başından beri diyet yapıyorum demedim. İşte ağzımız alıştığı için her türlü listeye “diyet” adını takıyoruz…Oysa ben nicedir böyle doğru dürüst doyduğum, acıkmadan bir sonraki öğüne geçtiğim, bu kadar yoğun ve çeşitli besinleri barındıran bir beslenmemiştim. Ara öğünler ve ana öğünler olarak günde 8 kez yiyorum. Sonra listelerimde “doyana kadar ” gibi önce beynimi ikna eden ibareler var. Ben bu zaman zarfında sürekli olarak eşime yemek yaptım. Kendi mönüm ayrıydı. Zaman içinde onun yemeklerini de hazırlarken listelerimden öğrendiğim bazı püf noktaları uygularken buldum kendimi. Çoğu zaman sadece 1 yemek kaşığı yağ kullanıyordum, margarine el sürmüyor, unlu bir şey yapmaya yeltendiğimde kepekli una uzanıyordum. Zaten 1 ay içinde canımın çekmediği bir noktaya geldim. Hele de 1 kez, “hayır” demeyi başardım ya, bu başarı çok ama çok işime yaradı ve bunu sürdürdüm. O noktada hayır diyip, şimdi yenilmeyeceğim dedim. Kısacası 1 hafta sonra başarınca sırf o 1 haftalık disiplinin hatırına aylarca mücadeleye devam edebiliyorsunuz. EĞer haftalık ve çok çeşitli listelerim olmasaydı 87.8′den ancak 77′ye inebilirdim. Sonra azıcık şundan yiyeyim, bu nasılsa böyle, şu da sağlıklı sayılır diyerek coşardım. Kendimi tanıyorum ben :) ) keh keh… Bu arada pişen her yemekten (en fazla 3 çeşit) silme 1 çorba kaşığı hakkımız vardır. Bu da lezzet hafızamıza selam çakmak için…
Ama gün oluyor ona bile “kalsın” diyebiliyorsunuz. Ben de inanamıyorum ama oluyor .)

B.S.Y diyor ki:
4 aydır bir kere bile listelerin dışına çıkmadınız mı?
4 ay değil 5 aydır hiç bozmadım :) Hiç… An itibariyle 58 kg oldum ve 30 kg verdim. “Her şeyin tadını biliyorum” dediğimde bir düğmeye basılmış gibi oluyordu sanki.
1 saniye… 1 defasında kepekli lavaş arasında haşlanmış sosis yedim. Bu da listemde yoktu. Tabii bana göre o hot dog idi :=P Bir sakıncası olmayacağını söylediler. Bir de 1 defa stiks çikolata yedim. 1 sigara boyunda. İŞte günahım budur hocam :) ) hehhe -Ama süper soru :)

Öncesi- Sonrası

Başarı, Başaracağım Diyenindir! -Size İnanıyorum Hatun Kişiler…” üzerine 21 yorum

  1. Akşam yemeği için bulgurlu kapuskamı yaptım (Sadece 1 tatlı kaşığı zeytin yağı ile) o pişerken Ezgiciğimin bloguna bir bakayım dedim. Yine birbirinden faydalı bilgiler, püf noktaları, kendi sağlıklı beslenme serüveninden örnekler paylaşmışsın. Yorumları okurken o kadar duygulandım ki… Yanında olup sana sıkı sıkı sarılmak istedim. Söylemek istediğim çok şey var ama bir gün gözlerinin içine bakarak söylemek istiyorum. 🙂 Seni tanıdığım güne ve seni tanımama vesile olan her şeye şükürler olsun güzel yürekli insan.. 🙂

    Bu arada benim özellikle çok mutlu olduğum bir nokta var. Sigarayı bırakman. Buna ne kadar sevindiğimi anlatamam! 😉

    • Sigaraya yeniden başladım. Bunu dürüstçe ve rahatça söylüyorum…. ÇÜnkü eskiden günde tam 30 tane içiyordum şimdi 3. Ama ben yine de başladım diyorum. Kendime yalan söyleyemem. Eskiden olacak şey mi? Geride bıraktığımız 2 gün içmedim örneğin.

      İyi ki bu konuyla yorumu noktalamışsın, az kalsın ağlatacaktın beni. Yüreğime dokundun. Ben de inanıyorum ki birgün karşılaşacağız. Hiç görmediğim canım arkadaşımsın sen 🙂

  2. Ezgi Hanim,
    Gazi Mustafa Kemal’in bu sozunu ispat edecegim ! Evet, evet inaniyorum buna. Kalben, Allahin da izniyle.

    Size cok buyuk bir tesekkur borcluyum.Sarstniz beni, sasirttiniz beni.

    Sariliyorum size. Lutfen kabul edin…
    Iyi geceler

  3. Ezgi hanim,
    Sanirim yarin markete cikip, buralarda form cay ve turevlerini arastirip bulmam lazim.
    Bir de, activia’nin yogurtlarini biliyordum, hazmi kolaylastirmak icin kullaniliyor. probiyotik demissiniz, bunun amaci nedir? bunu icme amacimizi sorsam:(?

    • Sindirim floramızı tazeler, faydalı bakterilerle yeni bir sindirim ordusu oluşturur. Böylelikle hazmetmekten tutun da tuvalete çıkma faslına kadar daha rahat, daha hafif bir sindirim sistemi düzenlenmiş olur.
      Bağışıklığı arttırır.
      Kalsiyum ihtiyacımızı karşılar.
      Meyve şekerini notralize eder. Çünkü meyve şekerin şekil değiştirmiş hali. Oysa kefir, aktivia gibi süt ürünleriyle tüketildiğinde glisemik indeks dengelenir ve açlık ortaya çıkmaz.
      Tok tutar.
      Probiyotik bakteriler sayesinde metabolizmamız hızlanır. Arabalardan anlamam ama, 100 kilometrehız yapma kapasitesi olan bir araba 200 km.ye çıkar.

  4. Ezgi hanim,
    Siz de emzirdiginiz icin rahatca soruyorum:)
    Sizce ilk olarak hangi listeyle baslamaliyim?
    Ya da bir listeyle baslamayip da, verdiginiz sebze corbalarini yaparak mi baslayayim?
    79 kiloyum. Suyum da var, yagim da, balim da:) Hersey mevcut.
    Ya da ilk olarak su atmaya mi baslasam. Ay ay ay, sevindirik oldum, kararlar aldim, kafam karisti, panik atak oldum:)Ilk olarak, ne yapsam diye sorsam:)

    Cok tesekkurler,

    • İlk olarak su atmalıyız.
      Sonra asıl ve kalıcı kilo kaybı olan yağ yakımına geçeceğiz.
      Ama annemin listelerinin çoğunda 3 aşama vardır: SU atma, yağ yakma ve hızlandırma… Yani 1 haftalık listede bütün çeşitler mevcuttur. Bunu dönüşümlü olarak yaparız. Bunların hepsini anlatacağım. Ama önce arındırıcı liste. Yani ödemlerimizden bir arınalım.

      Bu arada bosandasemeriniye@gmail.com adresinize bir mail gönderdim.

  5. fotoğrafları görünce mutluluktan delirdim .demekki o göbeğin gidebilme ihtimali varmış:( yani bendeki göbeğin .9 kilo fazlam var ama en çok o kalan koca göbeğime dayanamıyorumzayıflasamda kalacak diye korkıuyorum.hiçbirşey giymek zevk vermiyor bana .korse takmadım .sezaryanla doğum yaptım ve üç ay oldu .üç ayın sonunda korse taktım ama artık işe yarar mı bilmiyorum..tek isteğim eski düz karnıma kavuşabilmek ve en azından 5-6 klo verebilmek..bana da bi liste gönderebilir misiniz .yada burda varmı listeler nereden nasıl başlamak lazım.

  6. woooow kisacasi mankenLeri kiskandiracak kadar guzel,hossunuz 🙂 benim boyum 163 keske 3 4 sm uzasa o kadar spor yapiyorum uzamiyor:(

Yorumlar kapalı.