Taylan Kümeli’den Yeni Bir Liste (Liste no.5)

UYARI: Bu listeyi metabolik bir rahatsızlığınız yoksa, hamile değilseniz ya da emzirme süreciniz sorunluysa, tahlillerinizde normal dışı bir bulgu görünüyorsa yapmayınız. Bu liste normal verilere sahip kişilerin yalnızca 1 hafta boyunca uygulayabilecekleri bir beslenme mönüsüdür. Tedavi edici ve tıbbi bir yönü yoktur.

Hem Sağlık Hem Lezzet

1 bardak sıcak su + 1 dilim limon + 1 dilim elma + 1 parça kabuk tarçın
1 avuç içi maydanoz + 1 parça zencefil + 1 -2 adet top karabiber
5 dakika demlendirip aç olarak içiniz

KAHVALTI
Haftanın 2 günü
1 adet probiotik sade yoğurt
2-3 yk dondurulmuş vişne
½ ananas
2 yk yulaf
1 çk toz tarçın

Haftanın 2 günü
1 yumurta
2 yk lor peyniri
1/5 demet maydanoz
Karabiber,pulbiber
½ veya1 adet kepekli lavaş
Domates,salatalık

Haftanın 2 günü
2 dilim taze ananas
1 kk dil peyniri veya 2 yk lor peyniri
1 ceviz içi

Haftanın 1 günü
4 yk yulaf
1 su bardağı soya sütü veya laktozsuz diyet süt
4 yk vişne veya 4 yk nar
1 çk toz tarçın

2 SAAT SONRA
( aşağıdaki seçeneklerden yalnız birini uygulayınız )

3 adet mısır pirinç patlağı
2 dilim taze ananas + 2-3 badem
6 adet kestane
1 fincan light süte 1 çk tarçın ve zencefil + 1 kuru kayısı
3 kuru erik veya 1 kuru kayısı veya 5-6 elma kurusu veya 2-3 ananas kurusu + 5 badem

ÖĞLEN
Haftanın 4 günü
Malzemeli salata
(190 gr ton balığı veya 2kk light peynirli veya 1 su bardağı haşlanmış kuru baklagil veya 150gr tavuklu)

Veya
Doyana kadar çorba + Salata ( 1 yk zeytinyağı )

Haftanın 3 günü
Kepekli pizza (
1 kepekli lavaşa incecik biber veya domates salçası sürünüz
Üzerine 2 yk lor peyniri ilave ediniz ve aşağıdaki seçeneklerden birini ekleyip fırına veriniz

5-6 yaprak roka + 5-6 adet dolmalık fıstık + ½ armut + nar
Közlenmiş patlıcan + cherry domates
Kabak
Ispanak
Domates,biber,ceviz
Mantar,cherry domates

+ 1 çb diyet kefir

2 SAAT SONRA
1 ob meyve + 1 /2 çb diyet kefir
Veya
1 kuru kayısı + 3 badem

2 SAAT SONRA
Eğer öğlen yemeğinde malzemeli salata yendiyse
3 adet mısır pirinç patlağı

Eğer öğlen yemeğinde kepekli lavaş yendiyse
1 adet probiotik meyveli yoğurt

AKŞAM
Haftanın 3 günü
Izgara tavuk veya balık veya et
Salata ( 1 yk zeytinyağı,limon )

Haftanın 1 günü
4 yk yulaf
1 su bardağı soya sütü veya laktozsuz diyet süt
1 ob kırmızı elma
1 çk toz tarçın

Haftanın 2 günü
Doyana kadar etli (100gr) veya etsiz sebze yemeği
2 yk probiotik sade yoğurt

Haftanın 1 günü
Yeşil salata
1 su bardağı haşlanmış mexican fasulyesi
½ avakado
½ ceviz içi
Kırmızı dolmalık biber
Limon,1 yk zeytinyağ
2 SAAT SONRA
1 ob meyve
1 çb diyet kefir

Taylan Kümeli’den Yeni Bir Liste (Liste no.5)” üzerine 145 yorum

  1. slm….
    yazılarınızı umutla okudum sadece umut….artık kendimle verdiğim savaşı bitirdim sanki…bi 10 kg verebilsem kendime ödüller vereceğim ve çoookkk mutlu olacağim(ama pes etmişim almaktan ve vermekten caymışım vazgeçmişim..sizin verdiğiniz kiloları okuyunca ve görünce tekrar umutlandim….acaba dedim yapabilirmiyim…4 çocuk annesi 36 yaşında ev hanımıyım ….kendime ayrı yemek yapmak zoruma gıdıyor ve ilk haftadan sonra bırakıyorum ……ama size bayıldımm…. resimleriniz fevkalede sırf fotolar için verilmeli kilolar……..158cm 72 kg herkes 4 çocukla çok ıyısın diyorlar ya bende onlara evet diyor ve yemeğe devam ediyorum ama umutsuz ve mutsuz devam ediyorum….

    • Emine hanım ne olur umudunuzu yitirmeyin… Umudun yanısıra hayal ettiğinizz kiloya sağlıkla sıhatle ulaşmak zor değil aslında. Gerçekten sizi mutlu edecek sonucu istiyorsanız eğer, insanların size söylediklerini unutun lütfen… Daha önce yaptıklarınızı, bildiklerinizi de unutun… Yeni bir sonuç için yeni bir gidiş yolu tutturmanız gerekiyor.
      Biliyor musunuz? İnsanlar ya incelmenizi istemez ya da sizi kırmayı göze alamazlar. Ama hakikat şu ki, az önce 8 çocuk doğurmuş bir kadın gördüm ve “pes doğrusu” diye söylendim. Kadının maşallahı vardı, incecik, genç kız gibi… Biz ne yazık ki, “nasılsa çocuk doğurdum bu kadarı normal diyoruz”. Oysa az önce gördüğüm kadın bir genç kızdan farksızdı. Üstelik orta halli, normal koşullarda yaşayan öyle ekstra şeyler yapabilecek bir kadın değildi.
      Sizin de bir başarı öykünüz olabilir. Bu sayfada 5 tane diyet listesi var. Eğer sağlık koşullarınız “normalse” bu listelere 5 hafta yani bir buçuk ay bile denilemez, hiç çıkmadan uyarsınız. SOnuç olarak 15 kg kadar bile verebilirsiniz. O zaman da size “aaa ne çok verdin, yeter, iyisin” diyecekler. Oysa, hafifliğin, giydiğini yakıştırmanın tadı hiç bir şeyde yoktur, tahmin edersiniz. Daha da güzeli, 4 çocuğunuz için daha güçlü ve sağlıklı bir kadın haline gelmiş olacaksınız. Bakın aklınıza takılanları sorabilirsiniz. Ama bu listeleri yapıp, bir buçuk ay dayanarak formunuza kavuşursunuz. Bakın benim bebeğim var, evimi çekip çeviriyorum, her iş bana bakıyor üstelik evim aynı zamanda iş yerim. Buna rağmen kendime bahane üretmedim. Eşim ince olduğu için ona baklavasına, böreğine kadar pişirdim fakat ben kendi listelerimi uyguladım. 1 gün bile aksatmadım şimdiye kadar. Artık umut etmekten fazlasını yapacak mısınız? Ne dersiniz? 🙂

      • yazınızı görünce heyecanlandım ….üstüme alınmadım başka emine hanım heralde derken baktım benim yazıma cvp…..her satırını heyecanla okudum tekrar tekrar…..bu kadar mı bu kadar basit mi diye okuyorum….gerçekten umutsuz vaka olduğumu biliyorum…beni tekrar umutlandırdığınız için tşkler……şimdi listeye bakacağım…umarım herşeyi bulabilirim …5 hafta sonra tek çocuklu halime dönebilme imkanı sunuyorsunuz bana ……bu teklifi reddetme ihtimalim olmasa gerek……her ayrıntıyı sormak istiyorum……çok çokkk tşkler……bu umut için tşkler…..

  2. İlk defa emziklilere uygun bir dyet listesi:)
    Blog basligini da guncellemissiniz, okudugunuz kitabi da merak ettim benim mavi renkli kitaplara karsi takintim var , kumral ada mavi tuna^ yida bu yuzden mi sevdim acaba?:))

    Listelerde yazan her besinin oraya yazilma amaci farklidir muhakkak mesela dondurulmus visne gibi hani oldu da bulamadik yerine ne yenebilur?
    Ama visneyle ilgili soyle bir anim var dogumdan sonra oyle cok sismistim ki yere basamiyordum. Seker ilavesiz visne kompostosu kaynatmisti annem aksama kadar idrarla tum sisligi atmistim.
    Bunu niye anlattimbilmiyorum :))
    Sevgiler

    • Merhaba 🙂 Ben bütün listelerin emziklilere uygun olduğunu bugün öğrendim desem. Yıkıldım resmen. 🙂 Bütün başlıkları değiştirdim, eğer emzirme sürecinde bir problem yoksa bunların uygulanması sakıncalı değilmiş, yalnız fazladan 4 litre su içilecek.

      Bu arada o roman, benim romanım. Yani ben yazdım onu 🙂 İsmi Okyanus Odalar.

      Vişne yerine nar yiyebilirsiniz.

      Sevgiler

      • Hehe ben onu yorumu yazdiktan sonra fark ettim, kusubakmayin cok utandim simdi…

        Himm… Diger listelere bakmadim ama bunu duyduguma sevindim.

      • Merhaba,
        Takip ettiğim bir blog sayesinde buldum sizi ve çok da mutlu oldum bulduğuma çünkü vermem gereken yaklaşık 30 kilom var ! Lakin sonra bu yorumunuzla kafam karıştı biraz 😦 Bu yüzden tekrar sormak ve emin olmak istedim:
        Buradaki listeleri sağlığı yerinde herkes yapabilir mi yoksa bu listeler sadece emzirme sürecinde olan kadınlar için mi uygun?
        Herkesle tek tek ilgilenmeniz ve tüm sorulara cevap vermeniz de çok ilgimi çekti. Tebrik ve teşekkür ediyorum 🙂
        Sevgilerimle

      • not: aşağıdaki yorumu yazmıştım, içine de bir soru eklemiştim.. Aslında “okumadan soru soranlara sinir olurdum” ama işte ben de aynısını yapmışım!!! Özür dilerim! Nedense sizin özel durumunuzdan dolayı, “Listeler, emziren annelere özel” diye bir algı oluşmuş bende… Yorumları ve sizin cevaplarınızı tekrar okuyunca anladım ki; listeler sağlıklı her birey için ve hatta emzirme sürecinde problem yaşamayan “emzikli anneler” de dâhil!!!
        Tekrar özür ve teşekkür Ezgi

        merhaba,
        Takip ettiğim bir blog sayesinde buldum sizi ve çok da mutlu oldum bulduğuma çünkü vermem gereken yaklaşık 30 kilom var ! Lakin sonra bu yorumunuzla kafam karıştı biraz Bu yüzden tekrar sormak ve emin olmak istedim:
        Buradaki listeleri sağlığı yerinde herkes yapabilir mi yoksa bu listeler sadece emzirme sürecinde olan kadınlar için mi uygun?
        Herkesle tek tek ilgilenmeniz ve tüm sorulara cevap vermeniz de çok ilgimi çekti. Tebrik ve teşekkür ediyorum
        Sevgilerimle

        • Beni şaşırtan aslında biraz da yukarıdaki uyarı yazısı oldu 😦
          Sayfanın başında yazan:
          “UYARI: Bu listeyi metabolik bir rahatsızlığınız yoksa, hamile değilseniz ya da emzirme süreciniz sorunluysa, tahlillerinizde normal dışı bir bulgu görünüyorsa yapmayınız.”
          mı?
          UYARI: Bu listeyi metabolik bir rahatsızlığınız varsa, hamileyseniz ya da emzirme süreciniz sorunluysa, tahlillerinizde normal dışı bir bulgu görünüyorsa yapmayınız.
          mı?
          Detaylara fazlaca takılan biri olduğum belli oluyor, değil mi?
          🙂
          😦
          Kusur ettiysem, affola!

  3. Listedeki her besin birbirini tamamlayıcı ve destekleyici nitelikte biliyorum ama ananas yerine kivi kullanabilir miyiz? 🙂 Bir de mexican fasülyeyi nereden bulabiliriz?

    Hatice Hanım ”Okyanus Odalar”ı okumanızı şiddetle tavsiye ederim. 🙂

    • Dİyetler 1 haftalık ve annem hiç kalori hesaplama üstünden liste oluşturmaz. Çünkü kalori hesaplama kilo vermede çok tek taraflı bir yöntem diye biliyorum.

  4. Buna sevindim 🙂 Ananası çok seviyorum ama hem ulaşmak hem de saklamak benim için zor oluyor.

  5. Tuğba hanım; kitap kurdu biri için hemen listeye yazıldı
    Ananas için Ezgi hanım yazmış bugün, bulunca hemen 3-4 adet almalı dilimleyip buzluğa atmalı 🙂

  6. 1 kg daha gitti bugün itibariyle. Kaldı 3 kg. 🙂 Bu liste de bugün son günüm. Hiç aç kalmadım. Diyetteyim fikrine hiç kapılmadım bu listelerle. İki ay önce çok beğendiğim 36 beden bir pantolon almış ve onun içine girebilmeyi hedeflemiştim. Bugün girdim. Hem de sağdan soldan fışkıran yağlar olmadan. 🙂 Taylan Kümeli’ye ve canım Ezgi’ye bir kez daha teşekkür ediyorum. Sanırım bir ay sonra gelinlik provalarına başlayabilirim. 🙂

    • Çok heyecanlı bir şey Tuğba… Ben hayatta her konuda, özellikle de evlenirken mütevazi ve makul olmaya çalıştım. Lüks şeylerden daima kaçındım. Fakat hayalimdeki gelinlikten asla taviz vermedim. Şans bu ya, onu da Kemeraltı’nda (İzmir’in Mahmutpaşası diyelim) minimini bir gelinlikçide bulmuştum. Dün gibi… 🙂

  7. İşte ruh kardeşim benim. 🙂 Bu konuda sana katılıyorum. Zaten abartılı bir düğün asla istemiyorum. Kimseyi memnun etmeye çalışmayacağım en mutlu günümde. Her şey olabildiğince sade olacak. Gelinliğim de… Sade ve sadece benim istediğim gibi. Bakalım benim hayalimdeki gelinlik nerede karşıma çıkacak. 🙂 Cumartesi günü eğlence-kına gecesi karışımı bir şey yapacağız. Bu eğlence kuzenimin yaseminlerden duvarları olan bahçesinde olacak. 🙂 O gün ağırlıklı olarak arkadaşlarım, dostlarım olacak yanımda. Hayatımda en ihtiyacım olduğunda yanımda olmayan, bana bir ‘nasılsın’ı çok gören akraba ve yakınlar ise nezaketen de olsa davet edilmeyecek. 😀 Pazar günü de sade bir nikah… Umarım o tarihlerde İstanbul’da olursunuz Rüzgar Ali ile.. Bunu yürekten istiyorum. 🙂

  8. Malzemeli salata
    (190 gr ton balığı veya 2kk light peynirli veya 1 su bardağı haşlanmış kuru baklagil veya 150gr tavuklu)
    Ezgicim bu ögünde esmer bulgurla küçük bir kase kısır olabilirmi !!
    İyi geceler …

  9. Ya hayır ya… Niye öyle diyorsun kendine. Olabilir… Yanlış anlamalar yüzünden hemen her şey tepe taklak olmuyor. Sonuç atıyorum, 5 olacaksa 3 oluyor performans düşüyor biraz yani o kadar.

  10. sezen…….
    sakın benim yaptığım hatayı yapma sakınnnnnnnnn!’!!!!!!!!!
    bende aynen senin gibi dusundüm ve mahfettim saülıklı beslenmemi… ama ezginin dedıği gibi devam ……
    devam et lütfennnn
    kendin için başar bizde görüp mutlu olalımm………
    hatta cezbe gelip bizde senin yolundan gelelimmmm
    tmmdır yoldaşş

  11. Estagfrullah 🙂 Burada hepberaber hareket etmemizin faydasını göreceğiz, birisi dönecek olsa diğerimiz tutarsak daha önceki gibi vazgeçişlerimizde yılmayız… Çok teşekkürlerrrrrrrrrr

  12. slmm kızlar=))))
    ezgi sırf tam yapabılmek adına lıste 1 den basladım…..dun bir kez daha ne kadar cok istediğimi anladım…….çok istiyorum…..sende yazdın ya motıve olacaksa evettt dıye hanı ilk 2 kg yı verdım ya hıc aksatmadım ya ….sankı ıyı gelecek bana basladım bugun cuma demedım pazartesıyı bekleyım demedım …..sen seversın pazartesıyı beklememeyı dedım ve basladım
    16 mart 2012
    sabah 71.2 kg
    allam yaaaaa bi 60 olsam 60 ne zaman mayıs sonu olurmuuuuu=))))))))
    muhabbetler ankaradan………..

  13. Çok teşekkür ediyorum Nuriye Hanım. 🙂

    Bu arada pazar günü aile arasında yemek-söz-nişan gibi birşeyler var. İki gündür yüzük, elbise, ayakkabı derken ne listeme uyabildim ne spor yapabildim. 😦 Hoş gün içinde hep ayaktaydım. Dışarda yemek zorunda kaldığımda liste ile birebir olmasa da sağlıklı tercihler yaptım. Ara öğünleri yanımdan eksik etmedim. Yine de listenin dışına çıkmış olmanın verdiği bir huzursuzluk var. Şu süreç bir geçse…Hiç benlik değil bu işler. Ama bu sabah nihayet tartıda 49’u gördüm. Salıya kadar İstanbul’dayım umarım 49’umu koruyabilirim oralarda. 😀 Canım benim canım 49’um. 🙂

    Sezencim olur böyle şeyler. Yılmak yok, kendine kızmak yok. Sonuçta bal börek yağlı çörek yemedin ya. 😉

  14. Sevgili Tugba

    :)49 mu ?Bak şahane durumdasın.Burada bir 80 görebilsem diyen Nuriye ablan var.Ama gerçekten bu kadar beklemeden hareket etmek en dogrusu.7 yıl önce 40 beden giyen sonra 56 bedene çıkan ,o burada paylaştıgınız herkesin çevresinde tetikte bekleyen,iyi gözlerle görmek istemeyen bir çok olumsuz insanla yüzyüze gelen :)kilo mağdurlarından Nuriye abla.Ama olsun.En azından çevrende ki insanlardan kim olumlu kim olumsuz ve yıkıcı onu öğreniyorsun.Yani bu durum herkesin karşılaştıgı ortak durum:))karar vermek mesele:)yılmadan yola devam.3.listedeyiz kızımla ikimiz aynı günde başladık.Sevgili Ezgi’nin paylaştıgı listeleri aynen uyguluyoruz.Kendisine ,sevgili yavrusuna,onun bütün sevdiklerine çok ama çok dua ediyorum.Güzellikleri paylaşan bütün insanları allah korusun.
    Sevgili Tugbacıgım,tekrar tekrar çok mutlu hayat diliyorum sana hiç güzel gönlünü yoran üzen olmasın yaşamın boyunca.Ben burada ki ailenin bir ferdi olarak kalben güzel anlarında yanında olacagım:)tekrar sevgi ve mutluluklar sevgili hocam:))bu dostlugu bize sağlayan sevgili Ezgi ye de kucak dolusu sevgiler.

  15. Sevgili Tuğba umarım çok mutlu olacağın bir yaşamın olsun. Herkes süper bir azimle devam ediyor 🙂 Moral bozucu dış etkenlerin yanında duyduğumuz “ne kadar zayıflamışsın” gibi sözlerde artık ruhumuzu okşamaya başladı 🙂 Bana da bugün “aaa iyice bitmişsin sen zayıflıktan” dediler. Nazik bir şekilde “evet zayıfladım” dedim ama içimdem lalalaaaa lalaalaaaa diye şarkı söylemeye başladım 🙂 Tabi bunu yanında öğle yemeğimde haşlanmış brokoli ve ton balıklı salata vardı, iş arkadaşım “aaa yosun getirmiş yemeğe” dedi 🙂 Ben bu şekilde beslenmeyi tercih ediyorum diye üstelemeden kapattım konuyu 🙂 Etraftakilerle uğraşmak çok daha zormuş 😦 Ben herkesteki değişimi çok merak ediyorum. Facebook kullananlar fotoğraf gönderesek mi birbirimize. Ne dersiniz?

    Sevgiler…

  16. Sevgili Nuriye Abla 🙂

    Öncelikle güzel dileklerin için çok çok teşekkür ediyorum. İdeal kilo hesaplamasına göre benim ideal kilom 48. Boyum biraz kısa olduğu için 49 bende bir 55 kg gibi duruyor. Yani şöyle incecik görünebilmem için bir 45 kg falan olmam lazım sanırım. 😀 Tartıda rakamlar değişiyor ama ben aynada artık fark göremiyorum. Sanırım kilo problemine fazla yoğunlaştım ve algım bozuldu. Ama tabii benim için önemli olan yağ-su-kas oranını ideal sınıra çekmek. Aynaya pek takılmamaya çalışıyorum. 🙂

    Azmin elinden hiçbir şey kurtulmaz. Senin de 40 bedene tekrar merhaba diyeceğin günler gelecek. Kızınla beraber başaracaksınız. Kilo verme sürecinde aynı ev içinde bir yoldaş olması o kadar büyük şans ki… Kızına ve sana sevgilerimi iletiyorum. İyi haberlerinizi bekliyoruz.

    Hadi gelmişken bir iki itirafta bulunayım. İki gündür yeme düzeni, liste hak getire. Alt tarafı aile arasında bir nişan yaptık ama yine de iki gündür ayaktayım. Temizlik, yemek, alışveriş derken ne bulduysam makul ölçülerde onu yedim. Ama dün akşam nişan çikolatamdan kaçırdım biraz. Hatta abarttım diyebilirim. Salıdan sonra evime dönüyorum ve şu birkaç günü toparlamam lazım. Şimdi uslu uslu bir bardak süt-bir porsiyon meyve kahvaltısı yapıp dün akşamı telafiye bugünden başlamalıyım. Öğlen de malzemeli bir salata yemeli.. Bugün koltuk takımımızın kumaşlarını seçmeye gidiceğiz. Çok heyecanlıyım. 🙂

    Bu arada bahar geldi İstanbul’a içim kıpır kıpır… 🙂

  17. Sevgili Tugba

    :))Tekrar tebrik ediyorum.Nişan çikolatasından yememek olmaz.))Afiyet bal şeker olsun.Güzel dileklerin ve sözlerin için teşekkür ederim.İnşallah burada ki herkes hedefine ulaşacak.Bu arada aynı evde degiliz kızımla,ben Bursa Mudanya da oturuyorum.Kızım İstanbul da.7 nisan da 1 yaşına girecek olan dünyalar tatlısı bir torunum var.Bütün bebekler güzeldir.Onlar insanın en saf en temiz hali çünkü:)inşallah evlilik sonrası da burada senin bebegini kutluyor oluruz.Sana kucak dolusu sevgiler.Burada yazan herkese de kolaylıklar sevgiler dilerim.Yılmak yok vazgeçmek yok yola devam:))

  18. :)Sevgili Sezen Acem

    Annecigine kucak dolu sevgiler selamlar:)Anneler ve kızların hedef kilolarını kutlayacagız inşallah:))Annecigine allah sağlık versin inşallah.Bütün anneler kendilerine öncelikle evlatları için iyi bakmalı:))Hepimizin belirli yaştan sonra rahatsızlıkları var.Ben de 52 yaşımdayım :))var bir dolu rahatsızlık ama yıkılmadım ayaktayım:))).4. listedeyiz kızım geldi dün İstanbul dan Daha keyifli geçiyor 4.listemiz kızım 6 kilo ben 5 kilo ya yakın verdim.Elif ezgi’me çok çok çok sevgiler yine minnetler Taylan Kümeli Hanımefendiyi unutmayoruz tabi:))öncelikle Elifezgi ve burada ki herkes:)iyi ki varsınız.Güç ve hayatın ta kendisisiniz.:))

  19. Canım ya, 2 yıllık hasret gurbetlik… Gözlerim doldu 😦 Allah’ım salimen kavuştursun, biz de iki ince hatun olarak kavuşup, tanışırız inşallh 🙂

  20. Çok kıskandım anne-kız ikililerini. 🙂
    Canım Sezen yaza az kaldı. Göz açıp kapayıncaya kadar geçer inşallah da bir an önce kavuşursun anneciğine.
    Nuriye Abla seni de yürekten kutluyorum. Çok haklısın bir anne kendine daima iyi bakmalı. 😉

  21. Ben de bayılırım eski kıyafetlerimin bol gelmesine. Beni motive eder. Kızlar yeter artık gayet iyisin böyle diyor ama hiç kulak asmıyorum. Benim hedefim var diyorum. Kendime verdiğim sözü tutup kendimi kendi istediğim şekilde görmek istiyorum diyorum.
    Ezgi’nin ”Sağlığım Güzelliğimdir” sloganına sonuna kadar katılıyorum. 🙂

  22. Sevgili Tuğba
    Burada sizlerle olmak çok güzel.çok İnşallah birgün hep birlikte karşılaşır tanışırız.sevgiler.

  23. ezgicim 3 listede 5 kilo verdim şimdi 4ün yarısındayım 5.liste için kontrollerimi yapıyorum.
    -taze zencefil yoksa toz zencefil kullanabilirmiyiz ölçüsü nedir:)
    -yumurta yerine ne yiyebilirim hala söylemedin 😦
    -kırmızı eti 1 su bardağı haşlanmış kuru fasulyeyle telafi edebilirmiyim?
    -Avakado yerine ne kullabiliriz?
    -kırmızı dolmalık biber yerine ne kullanabiliriz?
    Tşkler şimdiden cvplar için 🙂 sevgiler

    • Helalllllllllllllllll :)))

      – kullanabiliriz, 1 çay kaşığı -isteğe göre arttırabilirsin.
      – Yumurta yerine 100 gr yağsız kıyma yenilebilir.
      – Tahıllar yüksek protein içerseler de asla kırmızı etin yerini tutmazlar. Yeşil mercimek, soya fasulyesi yine bir yere kadar ama kırmızı et çok önemli…
      – Avokado yerine enginar o da yoksa limon+kereviz
      – Yeşil dolmalık biber 🙂

  24. Afiyet olsun… Bizler enginarı kabuklarıyla pişirip yeriz. Buluşmaya ben de enginar getiririm 🙂

    • Ben ilk kez Londra’da kabuklu yemiştim çoook ama çok sevmiştim. Sanırım ben enginara aşığım… evet evet burada açığa çıkan gerçek bu oldu 🙂

      • Ben de eylul ayinda gidecegim kismetse ingiltere’ye. Surekli bir arastirma icerisindeyim. Nereye ve hangi dil okuluna gideyim. Hem butceme gore hem de tecrube edinebilecegim bir yer olsun istiyorum. Herseyi bir kenara birakip istedigimi yapmayi sececegim 🙂 simdi tecrube edinip ikinci kez akıllıca yasabilecegim bir hayatim yok 😀 sevgiler

        • ben Regent’s School’a gitmiştim. Yer olarak çok güzel ve dersleri de çok iyiydi. Ben özellikle Londra istemiştim fakat Cambridge’de daha iyi dil okulları olduğunu biliyorum. Bir de Londra güzel yer 🙂

  25. Ahmet maranki enginarın her derde deva oldugunu söylüyordu.hatta kabuklarının da daha fazla şifalı oldugunu enginar alamayanların pazarcılardan kabuklarını isteyip alabileceklerini sonra kurutun ve blenderden geçirip toz haline getirdikten sonra her yemeğe döküp yememiz gerektiğini söylemişti. Benim burda öyle bir şansım yok ama olanlar lütfen yapsın 🙂 bu arada nar ekşili salataya bayılıyorummm. ezgicim bir şey daha sormak istiyorum bir dilim tatlı bile yersek yanında süt içmelisiniz diyen birini duymuştum yakımı kolaylaşıyormuş tabiki bunu yedikten birgün sonra kabak çorbasyla durumu kurtarabileceklerini söylemişti dogrumudur? tatlı ile süt yada ayranmı içilmeli?

    • Maranki doğru söylemiş.
      Süt ve tatlının aynı anda tüketimini annem söylüyordu 🙂 O birisi benim annemceğizim 🙂 hahahha Hatta meyvelerimizin yanında kefir ya da ayran ya da süt tüketmemizin nedeni bu. Yakımı kolaylaştırmak değil, o şekerin vücudumuzdaki olumsuz etkilerini azaltmak, etkisiz hale getirmek diyeyim. Çünkü o şeker iştahımızı tetikleyecek ya… Hah, işte süt ve süt ürünleri bu etkiyi azaltıyor.

  26. yok yok ben annenden duymadım taylan hanım söylese zaten kuşku duymam sormam başkasından duydum adınıda biliyorum ama söylememe gerek yok demekki oda dogru demiş:)
    ya ezgicim ben bu hafta 4. listenin bugün 5. günündeyim dayanamadım gidişat nasıl diye tartıya çıktım birde ne göreyim 😦 1 kilo fazla:(( neden öyle oldu bu liste bana yaramadımı ne:( adet dönemindede değilim 😦
    -bu arada sabah aç karnına bu karşımı içtikten sonra gün içerisinde yeşil çay tüketiyoruz değilmi detox sıvılarından sonra az gelmezmi sadece bu karışım.

    Sezencim durmak yok 😀 hedefe ulaşana kadar azimliyim benim saglıgım için ve kendime saygım için buna son vermeyecegim:) Seninde benden aşagı kalır yanın yok azim konusunda pes etmek yoooooooooookkkkkkk. Evleneli 9 ay oldu komşumuzunda 4 aylık bebegi var eşşim geçen gün kendide artık çocuk istedigini söyledi bende biraz daha sabretmesini bu zamandada benim ideal kiloma kavuşacagımı sonra da herşeyin güzel olacagını söyledim:D Bir ev alalım o arada bende özümü geri alırım süper olur:D

    • Genelde önce annem söyler. 🙂 O yazar… Sonra birileri de………… Örneğin 1999, annem çıkıp diyor ki, kefir denilen içecek müthiş bir şeydir, şuna şuna yarar… yıl 2010 herhangi bir uzman “Kefiri Türkiye’ye tanıtan benim… vesaire..”
      Annem, 1990 : “Sabah aç karnına ılık su ve limon dilimi+ kabuk tarçın için”
      Birileri 2012: “Sabah aç karnına ılık su ve bilmem ne bilmem ne…”
      Annem, 2002: “Tatlılarla, havuç-bezelye-patatesle birlite süt ürünü tüketirseniz onun şekerinin iştah üzerindeki olumsuz etkilerini azaltırsınız.”
      Birileri 2012: “Tatlının yanında süt için…”

      Doğru… Aklın yolu birdir ama bizim ülkemizde kopyala yapıştır mantığıyla çalışan çok kişi vardır. O yüzden canım onu annem demiştim annem 🙂 aahhahhaha

      Bu arada baskülde fazla çıkma nedenimiz sadece adet değil, güçlü mevsim rüzgarları (lodos gibi), antibiyotik kullanımı ya da gribal durumlar, uyku düzensizliği gibi sebepler de olabilir.

      Hayır bazen detoks sıvıları gibi yoğun sıvı alırız bazen de nokta atış yaparız 🙂

      Bu arada bebekle ilgili Allah gönlüne göre versin, yazıldığı saatte gelip yuvanıza konacaktır o melek 🙂

  27. KEşke taylan hanımın dediigni duysaydımda en azından zaman kaybedilmezdi.Ama hakkın var o yıllarda herkes birşeyler diyor insanın kafası karışıyordu:) BEn zaten bir söyleyene bakarım birde mantıgına taylan hanım bu yaşında hala genç kız gibi öyle insanlar varki balık etli çıkıyor ekran karşısına bu böyle şu şöyle önce bir seni görelim çık sahneye ama yok.hadi benim yaşım küçük daha 3 4 yıl oldu taylan hanımı takip edeli onlar yüzünden kafası karışanlar kimbilir kaç yıllarını yitirecekler.
    Bu arada bişey sormak istiyorum canım benim seni soruya bogan benim sanırım:) İnsülin direnci düşün olan bir arkadaş var 85 kiloyla dr eşliginde 64 e düşmüş 2 ramazan önce oruç tutmamış listeleri uygulamış bu geçtigimiz ramazanda dru demiş ramazanda oruç tutarsan hızla kiloları geri alırsın ve durduramazsın diye kızda orucunu tutmuş akabinde 70 kilo olmuş şimdi ne alıyor ne veriyor. bu listeleri uygulayabilirmi acaba insülin direnci düşükmüş ben bir sorayım dedim.

    -VE birşey daha sormak istiyorum mesela biz kahvaltıyı 8:30 9:00 arası yaptıgımızda listeler aksamıyor ama geç kalkarsak 10.30 gibi örnegin ara ögündenmi devam ediyoruz yoksa kahvaltıdan başlayıp öğün yerlerinimi değiştiriyoruz. aklıma takıldı da:)
    BEn soruyorumda ben listelere başlamadan yorumları okuyorum verdigin cevaplar aydınlatıyor ne yerine ne yenilir gördüklerimi sormuyorum. benim sorduklarımda yararlı olur umarım:)
    tşkler sanada Allahım güç mutlulk saglık huzur versin:)

    • Ben hemen bildiğim yeri cevaplayım. Kaçta uyanırsak uyanalım kahvaltı faslından başlıyoruz. Ve asla öğün atlamıyoruz. Buradaki sihirli sözcük, son öğünden 2 saat sonra uyumak 🙂

  28. an itibariyle 4.liste bitti ve ben 6 kiloya elveda demiş durumdayım.çok mutluyum .iyi ki varsın EZGİİİİİİİİİİİ:))

  29. Yaaa oturup aglamak isteyenler kervanina benide alin..
    Sizler listeler sayesinde artida 6 kiloya kadar eksileri görün,benim gibi garibanlar en fazla 2 kilo 300 grammi anca görsün.Hatta üstüne üstlük 3. haftada 0 kilo versin morali iyice sifirlansin.Yarin tarilacam 4.Haftam bugün itibari ile bitmis durumda meraktan catliyorum ya yine birseyler oynamamissa ne yapmaliyim? Kahve icmeyide fazlasiyla özlediiiim…damarlarimda kan degil artik envayi cesit bitki cayi dolasiyor.Saygilar =)

    • Merhaba… 🙂

      Hemen önce şu haberi vereyim. Listeleri uygularken kahve serbest… Niye böyle bir düşünceye kapıldınız, çok üzüldüm bir kahve tiryakisi olarak 😦
      Bu arada kilo vermemenizin klinik durumunuzla ilgisi olabilir, lütfen en yakın sağlık ocağından bir tahlil listesi isteyip bir dahiliye uzmanına ya da aile hekimine durumunuzu değerlendirtin. Çünkü söz gelimi kolesterolünüz, şekeriniz ya da tiroitleriniz yüzünden kilonuz takılmış olabilir. Ya da sadece “direnç kilonuz” olabilir. Bu sebeple hiç vazgeçmeden denemek gerekiyor. Düğüm çözülünce daha hızlı gidebilir kilolar.
      Unutmayın ki, bazı iyi tatlandırıcılar (ASpartam içermeyenler) ya da az şekerle ya da sade olarak çay ve kahve tüketebilirsiniz 🙂

  30. ezgi yaa dier listelere ulaşamıorumm korumalı olarak görünüo, napmam gerekio?
    bu arada yarın yada ertesi gün doğum yapıorum, sezeryan olcak malesef:(
    doğumdan sonra kilolar konusunda yanımda olcağını söylemiştin, şimdiden başlayalım. şuan 81 kiloyum 63le hamile kaldım yani 18 kilo aldım. hedefim 55 olmak ama 60 bile yeter gibi aslında:) neyle başlamalıyımm hadi yardım et bana:)

  31. Merhaba ezgi yeni kesfettim siteni harika bilgiler var ve ben de en kisa zamanda uygulamaya gecirmek istiyorum fakat bende ilk dört listeye ve facebook grubuna ulasamadim bende emziriyorum bu arada oglum 1,5 aylik bide kizim var 19 aylik emzirirken bi sakincasi olurmu bi listeleri uygulamanin gerci bakinca iceriklerine gayet saglikli bi beslenme duzeni iki kucuk bebek olunca zamanda kalmiyor duzene :)ama kendimce pratik cozumler uretmeye calisicam cunku baslayip birakmak istemiyorum birde bu detox emzirirken yapilabilir birsey mi ? tskler efeeeem 🙂

  32. Merhaba, dorduncu listenin son gunu tam anlamiyla fiyasko oldu ama onun disinda cok iyi gidiyorum. Besinci haftanin alisverisini yaptim ve tamamiyla uymak niyetindeyim. Artik batti balik yan gitmiyor benim icin 🙂 sormak istedigim sey su; tam da bu haftanin bitiminde tatile gidecegiz ve gittigim yerde listenizi uygulamam mumkun olmayacak. Yani tabiki dikkat edecegim ama listelere tam uyma konusunda takintiliyim. Tatilden dondukten sonra 6. Haftadan mi devam etmeliyim yoksa bir hafta ara verdigim icin en bastan mi baslamaliyim? Cevabiniz icin simdiden tesekkurler

    • Vazgeçmemeniz ne kadar güzel… Kısa vadede sonuçsuz gibi görünseniz dahi uzun vadede istediğinizi alacaksınız İnşallah (fal gibi yazdım ama sahiden öyle)
      tatilde dikkat ettikten sonra ilk listeyi yapıp 6. listeye geçin. Yani 1-2-3 … diye değil 1-6 şeklinde devam edin lütfen.

      iyi tatiller, bolll eğlenceler 🙂

  33. Çok teşekkür ederim, zaten kefirli kahvaltıları da özlemiştim 🙂 Ayrıca da yaklaşık 5 kilo vermiş bulunmaktayım 🙂 Bu iş ya olacak ya olacak inşallah:)

  34. kime nasıl ulaşabileceğim konusunda bir bilgi yok ,gerçekten ilgilenip ilgilenmeyeceğiniz konusunda tereddütlüyüm ama bir umut deyip tekrar sorunumu yazayım dedim(daha öncede yazdım herhangi bir yanıt alamadım)ben 110kgda 1.30boyunda engelli bir hanımım.bende zayıflayıf hiç olmazsa bu rahatsızlığımda kurtulmak istiyorum.diyetlerin kişiye özel olduğunu zannederdim,nasıl olacak şimdi ne yapacağız kim yardım edecek.lütfen e-postama ayrıntılı bilgi verilirse sevinirim…

  35. elif hanım teşekkürler şimdi sizden ricam uzman bir diyetisyen bulup derdimi anlatabilmek. maalesef bulunduğum ilde uzman diyetisyen yok.bir e-posta adresi telefon numarası uzman bir doktor adı rica edebilirmiyim.durumum gerçekten çok acil nereye başvurabileceğimi bilmiyorum lütfen yardımcı olur musunuz

    • Ebru hanim size bu konuda nasil yardimci olsam ki, hangi ildesiniz bilmiyorum. Sonra hangi diyetisyen iyidir, metotlari nedir bilmiyorum 😦 ne yapabilirim acaba? 😦 simdi bir sey soylesem ve siz ya fayda goremezseniz…

      • bildiğiniz tanıdık bir doktor adı verebilirmisiniz muayene olsam gerekli tetkikler yapılsa benimki diyetle olabilecek bir şey değil gözetim altında tedavi olmam gerekiyor.bana bu konuda uzman bir doktor ve adresi lazım.yardımcı olabilirseniz sevinirim olamazsanızda canınız sağolsun…

        • Aşk olsun, yardımcı olmak istemez miyim? Ama hangi şehirdesiniz onu bile bilmiyorum. Bakın ben Mersin’de yaşıyorum, eğer burada yaşıyorsanız sizinle irtibata geçelim ama başka şehirlerden doktor, diyetisyen tanımam. SOnuçta ben sade bir blog yazarıyım. Öyle derin bağlantılarım yoktur. Varlıklı, nüfuzlu biri de değilim. Eğer diyorsanız ki, “bu kadının annesi diyetisyen kesin çok kişi tanıyordur.” Hayır, yanlış fikir… Ben bebeğinin peşinden koşan, yazısını yazan, terziliğini yapan bir kadınım. 🙂

        • Anladım Elif Hanım. Amasya’da yaşıyorum.Ben heyecana kapılıp yanlış anladım galiba;sizide bu konularda uzman,yönlendirici ve bilgi sahibi zannetmiştim.Benim tek isteğim işinde uzman bir doktora ulaşabilmekti.Bu Ankara’da olur,Samsun’da olur,Antalya’da olur.Bir umut kapısı işte.Elif Hanım kıymet verip sorularımı yanıtladığınız için teşekkür ederim.Hakkınızı helal ediniz…

        • Helal olsun tabii…
          Bilgi sahibi olduğum doğrudur. Çok okur, çok sorar, çok araştırırım… Ama uzmanca değil, yıllardır biriken, oluşan bir genel kültür ve tecrübe diyelim artık benim bilgime… Ama uzmanlık bambaşka… Ya yanlış bir şey söylersem, ya kaş yaparken göz çıkartırsam diye ödüm patlar. Eğer yolunuz istanbul’a düşerse size annemin kliniğinin numarasını verebilirim: 0212 291 75 15
          Kıymet vermez olur muyum, keşke elimden çok faydalı şeyler de gelseyi 😦
          Sevgiler, şifa dolu günler.

        • Şu an ne kadar mutlu olduğumu anlatamam.Çok çok çok yardımcı oldunuz.Anne olunca umudu kaybetmemeyi öğrenmek zorunda kalıyorsunuz.Allah çocuğunuzu size,sizide çocuğunuza bağışlasın.Sevgi ve saygılarımla…:)

  36. husran dolu bir haftaymış meğer 😦
    500 gram almışım
    dün doktora gittim durumumu anlattım beslenme listelerini söyledim
    o da bana insülin direncinden bahsetti
    yarın sabah tahlil vereceğim inşallah
    başka bir sebebi olabilir mi ezgi hanım
    bu hafta 5. haftaya başlıyorum
    bana önerceğiniz başka birşey var mı ?
    sevgiler güzellikler sizinle olsun

  37. banada yardım edin lütfenn 😦 2 çocuk annesiyim büyük oğlum 10 küçük oğlum 7 yaşında 1 72 boyunda 85 kiloyum .benim kilolar hamileyken aldığım ve hala veremediğim kilolar- ilk hamileliğimde 65 kiodan 85 kiloya çıktım doğumdan 1ay sonra eski kilomdaydım yani 65 🙂
    aradan biraz zaman geçince 5 kilo aldım tabi yanlış beslenme .2. hamileliğime 70kiloyla başladım 90 a çıktım sezeryan doğum yaptım ve 85 e düştüm emzirme süresince birşey yapmadım ve 1yıl sonra diyetle ve yürüyüşle 3 ayda 5 kilo verdim. Sonra diyeti bıraktığım halde 2 kilo daha verdim 78 kiloydum tabi dikkat etmedikçe geri aldım böyle böyle 6 yıldır böyleyim 5 kilo verip 3 kilo geri alıyorum 3 verip 5 almak gibi falan. geriye dönüp baktığımda küçük oğlum 7 yaşına geldi ve ben hala 85 kiloyum kilo vermem bayağı zorlaştı düzensiz diyet yapmaktan şimdi nerden başlamalıyım yaşım 28 önerinizi bekliyorum 🙂 🙂 🙂

  38. Liste 4 dün bitti amma ben 500 gram almış olarak
    Doktor a sordum listeni anlattım
    İnsulin direncine bakalım dedi
    Bugün gidecektim asırı kar yağışı sebebiyle gidemedim
    Ezgi Hanim
    Bu hafta daki kepenki diyet pizzalar yerine aynı malzemeyi pişirmeden kullansak olurmu ki
    Dürüm yapsak. Mesela

  39. evet kesin karalıyım yaza kadar incelmek istiyorum sizlerin desteğiyle tabi teşekkür ederim şimdiden 🙂

  40. Merhaba ezgi hanım ben Betül 25 yasında 2 cocuk annesiyim Temmuz 16 da dogum yaptım 75 kiloyum 157 boyum doğumdan sonra kilo aldım 70 kiloya düşmüştüm tekrar aldım ve çok takıyorum kafama bebeğimi emziriyorum bana yardımcı olurmusunuz lütfen

  41. ezgi hanım merhaba ben ankaradan yazıyorum annenizi melekte izlerken çocuklar yüzünden sizi izleyememiştim ama bayıldım size şimdi yorumları okurken nasıl vermiş ama verir annesi en ünlü diyetisyenlerden biri o vermesinde ben mi vereyim dedim ama şimdi yorumları okurken gördümkü ne kadar mütevazi birymişsiniz inanın çok şaşırdım her yazıyı kayda almışsınız gocunmaan cevaplamışsınız helal olsun Allah yavrunuzla size hayırlı güzel ve uzun ömürler versin.şimdi ben 1.63 boyunda 72 kiloda 2 çocuk annesiyim emzirmiyorum aslında imkanlarımı çooook çooook zorlayarak biraz annemler biraz ben ücretini karşılayark bir diyetisyene başladım 4. haftaya gireceğim sadece2.200 gr verdim uymaya çalışıyorum ama çocuklar misafir çok geliyor derken birşeyler kaçıyor ama bana göre bir hayal kırıklığı eşimede birşey söyleyemiyorum çünkü şartlar ve imkanlar ben mutlu olayım biraz psikolojim düzelsin diye o kadar zorlandıki bu normalmi sporda yapmaya çalışıyorum hafta 2 ya da 3 gün 1 saat yürüyüş yapıyorum haftada 2 kez belediyenin spor salonunda fıtness yapıyorum evde bisiklet var komşumdan aldım onu kullanmaya çalışıyorum ama bu kilo verimi beni hiç tatmin etmedi 74 le başladık şimdi 71.5 teyim bazi diyetisyene gitmiş kişilerle karşılaşınca bana diyorlarki biz haftada 4 kilo veriyorduk sen boşuna para veriyorsun diyorlar moral bozukluğundan kimseyede açılamıyorum inanın çıldırcam lütfen banada yardımcı olun 62lere bi düşsem evlendiğimde 49 kiloydum ve ne yaparsam yapayım asla kilo alamıyordum hamilelikten sonra evrim geçirdim ve kabullenemiyorum çok üzülüyorum lütfen yardımcı olun bana bir yol gösterin şaşırdım kaldım sevgiler….

  42. slmmmm ezgıı :))sana bı kac sorum olcak ben annenın werdıgı yenı yıl lıstesını yapıorum bıtmesıne 2 gun kaldı dıger ılk 4 lısteyı yaptım sadece 4.lısteyı tamtakır yapmadım bunun anlamı kendımı yemege vurmadım sadece tam olarak lıstede yazılanları yerıne getırmedım o hafta ole bıse oldu 😀 yenı yıl lıstesı super gıdıo herseye harfıyen uydumm sonucu pazartesı yazarım 😀 şimdi asıl soruma gelıyım lıste 6 danmı yoksa 5 ten mı dewam edıyım bılemedım yenıyıl lıstesını 5.liste yerıne yapabılırımıyım dıe sormustum sıze olur demıstın bu yuzden 6.lıstememı dewam edıyımmm :)))) sımdıden tesekurlerrr… mutlu gunlerrrrr :))

  43. Selammmm!!!Bugün 5. hafta listesinin ilk günü ve kahvaltımı yaparken yazıyorum bunları… Öncelikle sabah tartlıldım ve açıkcası tartıda hiçbir hareket yoktu, yine 85.7 g gördüm ve fena halde bozuldum. Ben bayağı 84ler 83ler görmeyi hayal ediyordum. Ama sonra dedim ki kendi kendime Evren aferin sana en azından almadın, çünkü geçen hafta benim için çok yoğun geçti; yılbaşı için urabiye, pasta, cupcake, çikolata siparişlerini hazırlarken bir de ekstradan çıkan doğum günü partilerinin pastaları ve hazırlıkları beni oldukça yordu. Hiç uyumadan sabahladığım ve sonrasında 2-3 saat gündüz uyuyabildiğim günler oldu… Bir de buradaki bir meanın yılbaşı organizasyonu da vardı…Yataktan kalktığımda dizlerimdeki sızıyı size anlatacak kelime bulamıyorum, bazı günler ağladım bile… Neyse geldi geçti, paralar kazanıldı, şimdi yeni bir hafta ve bu hafta çoook güzel olacak bunu biliyorum ve istiyorum…( Hem belki ben de arap atları gibi sonradan açılırım değil mi 😉 haaahhhhaahhaaa…)
    Yılbaşı gecesi dışarıda olacağız eşimle merak etme, kendim için ızgara hindi ve salata hazırlattım, başlangıç olarak da ordöv tabağında bulunan enginardan ve belki biraz da peynirden tadacağım… Zaten alkol kullanmıyorum ama alolsüz meyve kokteyli içebilir miyim ya da önerebileceğin başka bir içecek var mı? Açıkcası tek bir gece için emeklerimi heba etmek istemem her ne kadar hızlı gitmesem de…
    Herkese çoook mutlu, huzurlu, sevgi dolu, bol paralı veeee sağlıklı ve formda olacakları bir yıl diliyorum. 2013 tüm isteklerinizin gerçekleşeceği muhteşem bir yıl olsun!!! Sevdikleriniz ve sevenlerinizle birlikte tabi….
    Sevgiler,
    Evren

    • Sevgili Evren…

      Önce Allah el emeği ile para kazanan herkese bol bereket versin. (Ben de buna dahilim, bebeksel dokuman isimli bir girişimimiz var. Bebeklere, hatta bazen büyüklere giyimler tasarlıyoruz. Ve her zerresi alın teri işte…)

      Şimdi… Beşinci haftaya geçtiğin düşünülünce vücut “küçük direnç” dediğimiz kısa vadeli bir direnç süreci yaşıyor olabilir. Sonra adet, lodos, antibiyotik kullanımı tartıya bazen artı kilo olarak bile yansıyabilir. Ve bu artı, +2 bile olabilir. Sonra, uykusuzluk metabolizmayı yavaşlatıyormuş… Direnci düşen vücudu korumak ve benzini idareli kullanmak için yavaş yavaş ilerliyor gibi düşün… Ama ne olursa olsun, doğru olan bir şeyi yapmak ve bunu vazgeçmeden yapmak önemlidir.

      Şimdiden iyi, mutlu, bereketli yıllar dilerim.
      🙂

  44. kadere inanmamak mümkün değil:) bu yaz sanki vişneleri domatesleri büyük bi azimle buzluğumun kapağına kadar doldurmamın nedeni bu güzel listelermiş:)) yarın bu listeye başlıyorum yeni bir heyecanla:) 5.haftama geçerken diyetimi hiç aksatmadım, sporu haftada “hiç”ten “5”e çıkardım:) sağlıklıyım bedenime ruhuma faydalı işler yapmanın keyfindeyim vallahi:)

  45. ezgi hanım, öğle yemeği tercihimize göre ara öğün değişecek ya hani, salat yediğimizde mısır patlağı yicez, çorba içince de mi mısır patlağı?detay gibi duruyor ama yanlış yapmak istemem:) çok sağolun..

  46. ezgi hanııımmmm!!! been bu haftaa taam 1,4 kg vermişim 🙂 sabahtan beri bunun sevinciyle öyle mutluyum ki:) suyu 3 lt içmiyormuşum demekki:) sporu da artırınca 1 kilonun üzerine çıktım, ayrıca azalan yağ 1,5 kg, kasa dönüş bile var:) böylece 1 ayda 5 kilo verdim.. size ne kadar teşekkür etsem az..bu programdan önce ruhen ne kadar büyük sıkıntılarla uğraştım anlatamam, ama diyet bana hayata yeni bi pencere açtı bi umut oldu.. taktığım üzüldüğüm şeyleri şööyle bi geri plana attım:) darısı kalan 6,7 kilonun başına olsun:)

  47. ezgi hanım pizzayı bugün denedim bayıldım:) közlenmiş patlıcanlarım vardı buzlukta yazdan, harika oldu, tarif mükemmel Taylan hanıma teşekkürler:) kabak ve ıspanakla da domates hatta soğan eklesek olur mu? teşekkürler tekrar..

  48. EZGİmmm çok sağol ya 85le başladığım yoluma 78.6 lara gedim 5. haftaya bugün başladım.ekd grup süper motive ediyor insanı ALLAH senden razı olsun inşallah devamıda gelecek canımm 🙂 😉

  49. merhabalar..
    bugün 5.listeme başladım biraz moral bozukluğu ile:(
    3.listenin sonunda 59.0 kg’dım bugün 4.listem bitti, tartıldım 61,0 kg:(
    iki kg almış bulunmaktayım. motivasyonum yerlerde. yine de listelerime devam ediyorum. bugün itibari ile tartıya aramıza mesafe koydum, çok radikal bir karar aldım, tartıda değil aynada istediğim kiloya gelene dek tartılmayacağım. çünkü sürekli moralimi bozuyorum. ben kilo vermeninde psikolojik bir boyutunun olduğunu düşünüyorum.
    bebeğim 3 aylık , ilk 2 ay gögüs ucu yarası çektim. 2.aydan sonra geçmişti iki gündür yeniden acımaya başladı bu da beni çok üzüyo:( çok canım yanıyo. genel olarak bir moral bozukluğu içerisindeyim.
    herkese sevgilerimi gönderiyorum.
    😦

  50. Mrb ezgi hanim su an yoksunuz ama ben genede yazmak istedim tam 5. Listeye baslamak uzereyken rahatsizlandim ve tabi baslamadim ama ben sizinle tanisalidan beri 4.700 gram verdim ve sunu anladimki yavas ve saglikli kilo verince kolay kolay kilo almiyosunuz su an istemeyerkte olsa dikkat edemiyorum yediklerime ama kilo almiyorum bi kac gun icinde baslicam bu listeye cok mutluyum ya geriye bi 6 kilom kaldi ve kilo vermeyi gozumde okadar buyutmusumki simdi zor olmadigini dogru beslenme ve azim girince cokta kolaylastigini gordum normal beslenirken bana tabaklar fazla geliyo bitiremiyorum yagli tuzlu agir geliyo yemekler eger o tabagi bitirirsem migdem rahatsizlaniyo buda iyi bisey benim icin cok tuzlu ve surekli yiyen biriolarak migdemin bunlari redetmesi super bu alisan migdenin ritmini bozmadan huyunu degistirmeden hemen iyilesip baslicam allahin izniyle tesekkurler Ezgi tum samimiyetimle tesekkurler kendimle barismaya basladim bile Herkeze basarilar kolay kilo vermeler cm cm incelmeler fit günler diliyorum 🙂

  51. selam ezgi kahvaltıdaki dondurulmuş vişne yerine ,bizim bahçemizin mahsulü dondurulmuş böğürtlen var olur mu ?? 🙂

  52. merhaba bugün 5 listeye başlıyorum. ve moralim çooooook bozuk
    1 hafta 2 kilo gitti
    2 ve 3 haftalarda toplam 500 gr gitti
    4 hafta tık yok hiç gitmemiş üstelik adet dönemim,lodos vs yok
    hani sen diyorsun ya yazın diye ,yazıyorum işte çokkkk moralim bozuk. niye böle oluyor anlamadım. harfiyen uyuyorum listelere
    hiç bir sağlık problemimde yok üstelik
    sabah sabah offfff
    neyse
    görüşürüz

    • Dilerseniz devam edin ve vücudunuz direnmekten vazgeçip, kilo vermeyi sürdürsün. Dilerseniz yaptığınız şeye nokta koyup eski yeme düzeninize geri dönün. size böylesi daha doğru geliyorsa bunu yapabilirsiniz. tercih tamamen size ait. Ama eğer devam etmeyi planlıyorsanız şikayeti hayatınızdan çıkartın derim, bu bir süreç, bazen yoğunluğu bazen de duraklamaları oluyor… Sabır ve bilinç esas. iyi günler.

      • merhaba
        vazgeçmek gibi bir niyetim yok allahtan 🙂 ama standarta bağladık bu hafta da 500 gr gitmiş,alıştık,:)hani çookk şey beklersinizde istediğinizi alamayınca moral bozulr ya öyle oldum ozaman sanırım eşime söyledim . eee tamam işte toplamda 1 ayda 2,5 kilo hesapla bakalım kaç paket sana yağı yapıyor dedi ( ben okuduğum yorumları ona anlatıyorum. bu hesap çok hoşuna gitmişti.)zaten normal olanda o niye kafaya takıyorsunki dedi
        aslında seninde söylediğin gibi benim tek sorunum sabır. başladığım bir şey hemen olsun . kafama taktığım istediğim şey hemen gelsin vs isterim . şu an 6.liste 3 gündeyim . sabır sabır sabır. yani 5 liste toplamında 3 kilo gitti :)))

  53. merhaba ezgi hanim.4.listem bitmek uzere ve 3.listede 900 gr verdim ve 50.6 oldum hedefim 44 olmak.insallah bekarken oldugum kiloma gelmek istiyorum 40li rakamlari gormek icin sabirsizlaniyorum.5.listeme gececegim ama tabiki yine sorularim var.
    Burada yulaf yerine müsli kullanabilirmiyim? kara fasulye mexican fasulye yerine kirmizi olan fasulyeden kullanabilir miyim yada siz ne tavsiye edersiniz? kepekli pizza yerine baska birsey yiyebilirmiyim cunku bulndugum ulkede kepekli lavas yok 😦 ben genelde kepekli lavas yerine 1 dilim borodin ekmegi tuketiyordum.o bir dilimlik borodin ekmegine mi yapsam?son olarak da avakado yerine enginar veya kereviz kullanabilrsiniz demissiniz ama burada ikisi de yok baska ne onerirsiniz? bu seferki sorular uzun ve cok oldu kusura bakmayin..cok cok tesekkur ederim ezgi hanim..

    • Hemen yanıtlar geliyor.

      1- Pizzanızı 2 tane tam tahıllı ekmek üzerine hazırlayabilirsiniz. Ya da dediğiniz gibi 1 dilim borodin ekmeği iş görür.
      2- Avokado, enginar, kereviz yoksa klasiklerden yardım alabilir, domates, biber, patlıcan 😀 veya kabak kullanaibliriz.

      Sevgiler.

  54. ezgi hanimm suan 5.listemdeyim.cok yogun ve yorgunsunuzdur eminim.o yuzden cevap yazamiyorsunuz.bende yazacaginiz cevabi dort gozle bekliyorum.4.listemde 400gr verdim.zira bebegim rahatsizlandi ne gece ne gunudz dogru duzgun uyuyabildim ama listeme hep sadik kaldim.galiba uykusuzluktan dolayi gecen haftaya gore az verdim.hergun bilgisayarim acik sizi bekliyorum 🙂 sevgiler,Allah kolaylik versin.

    • Lutfen vazgecmeyin bu gibi gecisleri hepimiz yasiyoruz zor giden her seye ragmen kendimiz icin dogru bir sey yapiyoruz. Ayrica 400 gr iki paket margarin demek hic az degil inanin 🙂

  55. Ezgi Hanım, yanlışlık yapmayalım diye soracağım, garip gelecek belki 🙂 haftanın 3 günü deyince, herhangi bir 3 gün mü? yoksa sıralı bir 3 gün mü?

  56. Merhabalar Ezgi hanım, bir dukan gazisi olarak yazıyorum buraya. Bir türlü cesaret edip baslayamiyorum listelere. Sanli uygulayamayacakmisim gibi korkuyorum. Sıkı bir dukan sonunda 14kg vermistim fakat sonra dikkat etmediğim ve işim ve yaşadığım ulke sebeiyle hareketsiz bir hayata sahip oluşum bu 14 kg’yi 20 kg olarak geri almama sebep oldu. Listelere baslamak istiyorum fakat cesaretim yok. Bir haftadir blogunuzu inceliyorum. Bana yardim edin lütfen. 😦

    • Hayatimizin her noktasina bir aliskanlik olarak yerlestirebilecegimiz beslenme davranislari bizi bu denli hayalkirikligina ugratmaz. Bizim listelerimiz de oyle aslinda. Her besin grubunu haftalar icinde kucaklayabilen bir yapisi var. O sebeple kaygi duymadan mantigini anlayacak sekilde uygulamaya calisin lutfen. Diyet degil de bir beslenme egitimi olarak bakarsaniz dogru ogrendiklerinizin yani sira verdiginiz kilolar isin kaymagi olacaktir zaten. 🙂

    • Size geçen hafta yanıt yazmıştım ama telefondan “gönder” tuşuna bassam da gitmiyor bazen. Yeniden bir kaç hususu yazmayı isterim: Öncelikle yaptığımız şeylerin temel hedefi hep kilo vermekmiş gibi durur oysa kilo verip korumak tam bir bütünlük teşkil ediyor. Gerçekten beslenme alışkanlığımızı değiştirmedikçe de bu gibi diyetler kalıcı ve sağlıklı sonuçlar vermiyor. Şimdi lütfen artık diyet yaptığınızı değil, uygulamalı bir beslenme eğitiminde olduğunuzu düşünün. Bu metotta her şey bir formül gibi itinayla yazılmıştır. Yani bir şey yazılıyorsa sırf sizin yağlarınızı eritmekle, ödeminizi atmakla kalmıyordur; o saatte, o şekilde, o pişirme usulü ile yememizin bir anlamı vardır. Bu sebeple bu formülü anlamak önemli. Neden sadece meyve değil, meyve+kefir tüketiriz mesela… Derken bu sayede alışkanlıklarınız oturur. Belki kilo alırsınız ilerde ama 10 verip 20 almazsınız 2 kilo aşağı yukarı oynar, çünkü beslenme hatalarınızı bilir ve anlar ve tercih etmiyorsnız tekrar etmezsiniz. Daima dengeleme mantığı ile ilerlersiniz. Velhasıl korkmayınız efem… Bu defa başka bir mecradasınız:)

  57. Birde sorum olacak: listeleri uygularken elimde bulunan yulaf kepeklerini yumurta, yağsız süt, ve kabartma tozu ile ekmek yaparak tuketebilir miyim?

  58. Selam ezgi hanim ben alti ay once dogum yaptim. Doguma 92 kilo ile girdim 82 ile eve dondum o gunden bu yana bir gram bile eksilmedi bebegimi halen emziriyorum.10yil once ikiz dogum yapmistim ve onlari cok emziremedigim icin eski kiloma hemen donmustum . boyum 168 ve hayatim boyunca hep 55 kiloyken alti aydir 82 kiloda olmak beni cok mutsuz ediyor. Hicbir kiyafetimi giyemedigim gibi etraftakilerin elestirileride cabasi bol bol su iciyorum hic ekmek yemiyorum cnm tatli istediginde kakaosu bol cikolata yiyorum vakit buldukca egzersiz yapiyorum ama kilo veremiyorum. Ayrica odem sorunum cok fazla acaba emzirirken odem sokturucu caylardan icebilirmiyim ve baska neler yapmam gerekiyor diyet listelerine de uyum sagliyamiyorum lutfen bana yardimci olursaniz cok sevinirim.tesekkurl ediyorum basarilarinizin devamini diliyorum.

    • Allah evladınızı size sizi de ona bağışlasın Ayşe hanım 🙂 Ben doğumdan sonra çözümü tam disiplinde bulmuştum. Çünkü gördüm ki, biraz dikkat edeyim nasılsa kilom gider düşüncesi sekteye uğramaya mahkum. Çünkü yanlışlarımız doğrularımızı götürebiliyor bazen ve farkında bile olmuyoruz. Söz gelimi kakao çok yağlı bir çekirdektir. Tatlı isteğini bastırmaya da yardımcı olmaz çünkü kan şekerimizi dengelemez. oysa içine bir çubuk tarçın atarak şekersiz pişirdiğiniz meyve kompostosundan doyana kadar içerseniz sütünüz bollaşacağı gibi tatlı isteiğiniz de bastırılır. Çünkü tarçının etken maddesi kan şekerini dengeliyor ve bizde iştahi/tatlı arzusunu oluşturan durumu engelliyor. Velhasıl ister blogdaki listeleri isterseniz kitaptaki listeleri emziren anneler kılavuzunu okuyarak uygylayabilirsiniz. Sevgiler.
      İşte linki: https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/12/21/hamile-ve-emziren-annelere-selam-olsun/

  59. bugun ihtibari ile liste 5 geçtim ama liste 2 den beri hiç kilo veremedim aslında normal bir durum ama benim moralım çok bozuluyor 100 gr verseydım sıkıntı etmezdım belki 😦 ama diyeti hiç bozmadım hep dikkat etim azmediyorum ama kalbim buruk :(((

  60. merhaba, benim annem şeker hastası ve 100 kilo, aynı zamanda kolesterol ve karaciğer yağlanmasıda var. bu diyeti uygulamasında herhangi bir sakınca var mıdır acaba ya da başka bir diyet listesi var mı uygun olan yardımcı olabilir misiniz

    • Sakincali Olabilir… Kendisi icin doktor kontrolunden sonra uzman diyetisyenin hazirlayacagi listeler daha uygun olacaktir. Su durumda belki faydadan cok zarar dokunabilir. Cunku bizim yalnizca kolesterol veya seker olarak gordugumuz unsurlari uzmanlar ve doktorlar enine boyuna degerlendiriyorlar. Neyin iyi neyin yasak olacagini da onlar eminim en bilimsel sekilde aciklayacaklardir 🙂 sevgiler, saglikli gunler

  61. sevgili ezgi hanımcım selamalar listelerinizle ve 40 dk yürüyüşle ve emzirmemin etkisi ile 66 ile başladığım listelere 4 hafta tam uyarak 5 hafta öğrendiklerimi uygulayarak 59 a kadar geldim hedefim 56 :)) misafirim var yurtdışından onlar gidince 5 liste ile devam edicem değilmi???birde detox sıvıları nı şuan kullanabilirmiyim listelere geçmedim ama dikkat ediyorum ve kilo vermeye devam etmek istiyorum:)

  62. Merhabalar Elif Ezgi, perşembe günü 5.listeye başlayacağım.Dondurulmuş vişne bulamazsam kuru vişne kullanabilirmiyim?Ayrıca bir ananasın yarısınının tümünü sabah kahvaltısında yersek çok olmuyormu bunu daha az yiyebilirmiyim.Malum midem küçüldü listelerinizle 🙂 Sizin listelere başlarken 70 kiloydum en son 10 gün önce tartıldığımda 65 olmuştum.Regl dönemim olduğu için tartılmadım tartılınca sizi yine bilgilendiririm.Listeleriniz harika sayenizde tüm aile çok sağlıklı beslenmeye başladık.Yardımlarınız için size ve tabiki sevgili annenize sonsuz teşekkürler.

    • Selamlar, vişne yerine çilek ya da kivi yiyebilirsin. Lütfen tam porsiyonu tüketmeye çalış, o tokluk hissinin yanında besinin başka etkileri de var, bundan faydalanmak için doğru porsiyonu tüketmek en önemlisi. 🙂

  63. Yine harika bir liste olmuş ezgi. Annenin aklına ilmine sağlık. 5e başlarken ben 6, eşim 9 kilo vermiş bulunuyoruz. 🙂

  64. Merhaba Elif.. Listelerine başladım bugün 3. günüm. Harfiyen uyuyorum. 1. liste zor gibi görünmesine rağmen hiç açlık çekmiyorum. Beslenme programına başladığım gün sabah 62.3 kg’dım. Bu sabah tartıldığımda 60.4 kg gördüm 🙂 Süreci seninle ve seni takip edenlerle paylaşacağım. Herkese Eskişehir’den sevgiler…

Yorumlar kapalı.