31 kilo gider, hedefe 2 kilo kalır… 57!

57 -kimleri görüyorum

2 yıl…

Evlenmeden önce, düğün arefesinde 2 kilo almıştım. Çevremdekiler beni uyarıyorlardı… “Ezgi dikkat et, gerginlik iştahını açtı!” gelinliğime giremeyeceğimden korkuyorlardı. Yeni mezun olmuştum, başka bir şehire yerleşmiştim, hayatımın aşkıyla bir hayat kuracaktık ve fakat etrafımda başarısız örneklerini gördüğüm bir eylemi gerçekleştiriyordum: EVLENİYORDUM…

Ve çeneme kuvvet yiyordum… Kaç kilo mu olmuştum: 54…

İnsanlar beni daima çok ince görmeye alışmışlardı. Bu halimle onlara nasıl görünüyordum kim bilir?

Aradan 5 yıl geçti.

Şunu asla unutmamalı, insanın yaşına ve hormonal durumuna göre ideal kilosu değişiklik gösteriyor.

57’ye nasıl geldim? 31 kilo nasıl gitti, geçmiş yazılarda ayrıntılarını bulabilirsiniz. Ama bu hafta ilk kez bir listeye tabi değildim ama yine 8 öğün yedim, bitki çaylarımı içtim, 4 litre su tükettim. Ara öğünlerimi asla aksatmadım. Eşim için pişirdiklerimden 1 çorba kaşığı tattım. Öğlen sebze yemeği akşamları da salata tercih ettim. Sabahları yulaflı kahvaltım da oldu, menemen de yedim. Aç karnına içtiğim kan şekerimi dengeleyen suyumu asla ihmal etmedim 🙂 ondan önce ağzıma asla bir şey sürmem… Bu sıvı sayesinde asla tatlı krizi yaşamam ya da açlık atağım olmaz…

İşte Taylan Kümeli’nin sağlıklı beslenme alemine kazandırdığı bir nimet daha, “aç karnına içilen iksirler” biz ona aç iksiri diyelim:

Bunlardan kışlık olanı paylaşayım:
1 çubuk tarçın, 1 dilim elma, 1 dilim limon, 2-3 tane karabiber, 1 parça zencefil (1 kaşık toz zencefil de olur…) Bunları bardağınıza koyun, bardağın yarısına kadar kaynar suyla doldurun. İki dakika sonra bardağı soğuk suyla tamamlayıp için… 5 dakika sonra kahvaltınızı edin… Ta ta… O da ne? Tokluk hissi 🙂

Gün içerisinde açlık ya da tatlı atakları gelirse bu iksiri deneyebilirsiniz ya da tatlı krizleri için başka bir formülü daha var Taylan Kümeli’nin…

1 dilim limon, 1 çay kaşığı toz tarçın… Bunları bardağa koyun, yarıya kadar kaynar su, diğer yarısını da soğuk suyla tamamlayıp için…

Tarçın Sen Ne Müthişsin 🙂

Tavsiyem gün içinde tükettiğiniz bütün bitki çaylarına 1 adet çubuk tarçın atmanız… Bunu da sevgili T.K’dan öğrendim…

O bir beslenme gurusu 🙂

31 kilo gider, hedefe 2 kilo kalır… 57!” üzerine 19 yorum

  1. Sevgili Ezgi Hanim,
    Sayfama biraktiginiz, cook degerli yorumlar icin, size coook tesekkur ederim. Beynimin, kulagima kupe olacaklar lopuna attim hepsini. Zamani gelince, hepsini uygulamak uzere insallah.

    E ben sizi yine kiskandim:( Benim, nam-i diger, yakisikli sayimi zimmetinize resmen, alenen gecirmissiniz de, benim haberim yok ayol::)
    Nolur, darisi basiniza diyin, nolur!

    Gelelim sorulara.
    Bir bardak su, bu kadar mi ise yariyor diye dusunmeden edemedim. Elma, limon, tarcin diyorsunuz yani. Hadi bakalim, bu hafta basliyorum bunu icmeye:)

    Ben de 76yi gordum bu gun. Tartilmamam lazimdi ama, niye dayanamiyorum anlamiyorum:)

    Ayrica, bu aksam katilacagim programa, oglumu da biraz bahane edip, katilmadim. Eskisi gibi, batti balik yan gider demiyorum. Az yiyorum, tadina bakiyorum . Ama oyle de olsa, bu beni demoralize ediyor, ve surati 5 karis asik butun haftam berbat geciyor. Istiyorum ki, hersey kurallarina uygun olsun. Robot gibi:(
    Diyette degilim, saglikli yasiyorum kizim diye kendime telkin versem de, olmuyor. Bu asamada yapamiyorum. Belki biraz daha ilerde.

    Ay benim de bi konusasim varmis, size vurdu:)

    • 🙂 Sizin şahane mesajlarınızı özlemişim. 🙂 Otuz iki diş meydanda okuyorum. Size duam şöyle: İnşallah benden de zayıf olursunuz en sağlıklı şekilde… İnşallah 57 değil 55 görürsünüz basküllerde de “hmm eh işte” dersiniz 🙂 Kendinize bile hava atarsınız İnşallah… hahah

      – Baharatların organik bir kimyası var ve suyun içinde beklediği 2 dakika içinde her sabah bizler için bir tok tutma iksiri oluveriyorlar. Tarçın açlık kan şekerini dengeliyor, limonun yağ hücrelerini yakacak dinamikleri var, elma sirkesi kolesterolü dengeliyor, karabiber, zencefil vücut ısısını yükselterek “biber haplarının” vaat ettiğini SAĞLIKLI yoldan yapıyor yani vücut ısısını yükselterek metabolizmayı hızlandırıyor. Bu yüzden her açlık atağında yapılabilecek karışımlar bunlar. O tokluk hissine inanamıyor insan.
      76 harika..:)) Onunla selamlaşın, çünkü onu son görüşünüz… Böyle düşünmeli 🙂

      Her zaman bana uzun uzun yazabilirsiniz. Ben zevkle okuyorum. Biliyorum, kısa süre zarfında diyet sosyofobisini de aşacaksınızdır. Çatır çatır gidip “hayır yemeyeceğim” diyerek insanları şaşırttığınız günlerin yakın olduğunu düşünmek istiyorm. Az kaldı…Az kaldı… Şu “7” hanesinden dönmemecesine bir ayrılın da bakalım değil yemekli toplantılar, baştan uca açık büfeler size vız gelecek…

      Sevgiler.

  2. Günaydıınn,
    Başarını bir kez daha imrenerek okudum 🙂
    Bizim süreçler biraz ağır ilerliyor 😀 Berlirli kilolarda takılıp kalmalar, ufak kaçamaklar vb. Darısı bizlerin de başına…
    Sevgiler.

  3. gnydnnnn
    bugun 6.günüm…. ve mutluyum ….persembe evimde misafır vardı tatlıdan tuzluya yaptım ve ben onlarla beraber masaya oturdum ve cayımla eslik ettim ve canım cekmedı …sankı olmayacak bırseyı basarmanın mutlulugu vardı bende ……bugunde mısafırım var ama ben sıze pazartesı gunu yazacagım kıloyu dusunerek yemeyecegım =))))iyiki varsınız…. 6 gun boyunca lıste dısına cıkmadım sadece gun ıcınde tukettıgım kuru erık ler harıc…sevgiyle……

  4. 🙂 Siz de son derece pozitif bir insansınız hele de yaptığınız iş… Ben böyle insanlara cennet-mekân derim. Muhtaç olan çocuklarla bir hayat… Sabrınız, gücünüz, sevgi ve şefkatiniz bol ve daim olsun…
    İnşallah kiloların geri kalanı da gidecek ve lise hayatınızdan bu yana görüşmediğiniz kilolarla yeniden tanışacaksınız. İradenizi kutluyorum. Diyecek bir şey bulamıyorum. Maşallah :))

  5. slmmmm…..
    ezgi hanım sizi mutlu edebilmek çok güzel…..ama emin olun sizin bana samimiyetle yazdığınız cvplar olmasa ben yapamazdım buna emin olun…….
    kaç kere başladım kaç kere yapamadım……..tatlıya hayır diyemeyen ben misafirlere ikram için yaptıklarımın tadına bakmadım bile… canım istemedi…
    bu pazartesi tartıda ne görürüm bilmiyorum ama emin olun devam edeceğim
    ve kendimi şaşırtmaya devam edeceğim …aynı zamanda mutlu olacağım ….
    sayenizde
    iyiki varsınız……

  6. Canım Ezgi!!! Yaşasın!!! 🙂 🙂

    Ben de bu hafta sonu zor bir sınav verdim. Beni yaklaşık bir aydır görmeyen bir arkadaş sağlıklı beslenme yoluma koca bir taş koymaya kalktı ama ”yemezler” dedim içimden. ”Aaa ne kadar zayıflamışsın, yeter artık. Bir deri bir kemik mi kalacaksın? Hiç yakışmaz sana böyle iyisin.” gibi cümleleri ardı ardına sıraladı önce. Sonrasını duymadım, dinlemedim. Derin bir nefes aldım ve sadece gülümsedim. Çünkü biliyorum ki cevap vermek karşı atağa geçmesine yardımcı olacak. Ama arkadaş yılmadı. Bu sefer başka bir taraftan saldırmaya başladı. ”Gerçi sen ne kadar kilo verirsen ver yüzün küçülmüyor. Biraz ablak bir suratın var.” dedi hızını alamayarak. ”Yüzüne bakınca şişman vücuduna bakınca normalsin.” dedi en son… Ben yine gülümsedim.

    Eskiden bu arkadaşı ciddiye alıp ”amannn vermişim zaten, şimdi canımın istediğini yiyeyim” derdim. Ama demedim. Sonra suratımın ablaklığı ile ilgili düzdüğü hakaretlere alınır eve gelince hüngür hüngür ağlar, kendimden nefret eder sonra da soluğu bir paket çikolatanın ya da bisküvinin başında alırdım. Çünkü bu son söyledikleri benim takıntı haline getirdiğim şeylerdi. Ama yapmadım, takmadım. 🙂 Kendi kendime ”duyma” dedim. Hedefe giden yolda kimseyi duymuyorum artık. Üstelik bu sadece sağlıklı beslenme ile ilgili değil her konuda düsturum olmaya başladı. Sayende çok şey öğreniyorum. 😉 Teşekkürler…

    • Bu laflar bir diyetçiye yapılan psikolojik tecavüzün en saldırgan kalıplarıdır. Ben bir defasında, “beni kıskanıyorsun ve sen de kilo vermeyi deli gibi istiyorsun” demiştim. Aynı anda “hiç de değil” dedik. Bana baktı… Ben onla birlikte, onun vereceği yanıtı vermiştim. Kilo verme konusunda çelişkiler yaşayan kadınların birbirini takip eden iki reaksiyonu böyledir dedim. Hadi birlikte yapalım… 🙂 hahahh Sonuç, kendisi şu an 13 kg verdi ve çok mutlu.

  7. ezgi hanım yine ben. hep aklımda olan bir soru daha var. bu listeleri ne zamana kadar uygulayacağız. 8 haftam bitti şimdi buradaki 8 haftayı da uygulayacağım sonra en olacak aynen böyle beslenmeye devam edecek miyiz yoksa baklava börek yiyeceğimiz günler gelecek mi? yada bir süre kiloyu koruma moduna mı gireceğiz.veya baklava börek faslına geçersek onca emekler boşa mı gider. sizin sanırım şu an listeleriniz bitmiş ama dikkate diyorsunuz haliyle günde 7-8 öğüne alıştık o şekilde devam ediyorsunuz sanırım.

    • Elbet baklava da yiyeceğiz börek de… Ama biliyor musunuz, öyle güzel alışkanlıklar kalıyor ki bizde, bu bahsettiklerimizi yeme şeklimiz bile değişiyor. Dediğiniz gibi bir koruma sürecimiz olacak. Ama asla dünyanın lezzetlerinden vazgeçmeyeceğiz, yeter ki sağlıklı olmaktan da vazgeçmeyelim… O gün tatlı yediysek akşam afiyetle salatamızı yiyelim, porsiyonlarımızı küçültelim, her sabah tarçın+limon ve elmanın yer aldığı ılık birleşimizi içelim. Kahvaltı edeceğimiz zaman kefirli karışımlara da, yulafa da yer verelim. Az az sık sık yemenin güzelliğini bilelim… Öğün atlamadan, bol su içerek, bitki çaylarını hayatımıza yerleştirerek devam edelim. 🙂

  8. Merhaba ezgi abla (abla dememde bir sakıca olur mu acaba :/)
    Blogu daha bugün keşfettim. Çok güzel bilgiler var içinde.
    Lise son sınıf öğrencisim, 18 yaşındayım ve üniversiteye hazırlandığım için çok stresli bir dönem geçiriyorum.
    Geçen sene diyetisyen yardımıyla 14 kilo vermiştim ama 6 kilo aldım.. Şu an 80 kiloyum, boyum 1.78 ve çok dikkat çekiyorum
    Hazırladığınız diyetlerin bulunduğu yazıdaki tüm diyetleri inceledim, aralarından birine başlıycam inşallah. Sizce bana zararı dokunur mu?

  9. merhaba…tarçınlı elmalı limonlu sirkeli suyumu yudumlarken yazıyorum demeden geçemedim…sizi meleğin programında keşfetmiştim.66 kg daydım.sayenizde şuan 59 kg dayım.daha 3 kg var ama o da göbeğim 🙂 benimde 8 aylık bir oğlum var.hala düzenli bir şekilde emziriyorum.regl olmadım doktora gitmiştim ama 6. aydaydı normal demişti.sanki 6 aylık hamile gibi duruyo karnım 😦 bu da çok can sıkıcı…geceleride emzirdikçe canım nasıl tatlı istiyo bunu durduramıyorum.kan şekerimi ölçtürdüm normaldi…bir çözüm var mı ?tşk sizi seviyorum…

  10. ezgi hanım merhabalar.tüm sitenizi yaladım yuttum ama tek merak ettiğim benim kilolarım sadece basenlerimde acaba bu diyet sadece yağlardanmı kaybettiriyor çünkü yüzümden kilo kaybetmek istemiyorum.

    • Kilo vermek bir butundur ama endiselenmeyin simdiye kadar bu listelerle kilo veren cogunluk cokmedi. Cokme genelde “diyet” yapanlarda yani eksik beslenenlerde oluyor. Bu listeler butun besin gruplarini iceriyor 🙂

Yorumlar kapalı.