Kaç Kişiyiz?

Bu blogu hazırlama amacımı anlatırken hamileliğimin son günlerindeydim.

önceki halimiz sonraki halimizi döverse 🙂

İstiyordum ki, dakika dakika genişleyen ve ağırlaşan bünyeyi hafifletirken, beni yolumdan çevirecek herhangi bir şeye uzandığımda, beni okuyan insanlara karşı sorumlu hissederek durayım. Çünkü söz ağızdan bir kez çıkıyor…

“Eski kiloma dönüyorum!” demişim, “Nasıl dönüyorsun, böyle olur mu?” derlerse ben ne yapacağım diyordum. Ve o yüzden tutmak üzere önce kendime sonra da okuyanlarıma söz vermiş oldum.

Ardından, doğum yapan pek çok kadın benzer kaderleri paylaşıyor… Ya hemen ya da yıllar içinde kilo sorunuyla cebelleşiyor. Doğum yapmaya da gerek yok, bizler hormonlarımızın peşisıra ağırlaşıveriyoruz… Bu ortak paydada ben de bir yerde birilerine yardımcı olabilirim, destek olabilirim, bildiğim, öğrendiğim, araştırdığım ne varsa paylaşabilirim diye düşündüm.

Nihayetinde kocaman bir grup oluverdik. Benim 4 yıllık bir edebiyat blogum var. Mesleğim yazarlık… Fakat o blogun 4 yılda elde edemediği başarıyı eski kiloma dönüyorum, sadece 6 ayda elde etti. Bunu biraz da aramızdaki etkileşime borçluyuz.

Sayfamıza canım annem ve diyetisyenim Taylan Kümeli’nin katkısı asla yadsınamaz. Özel yöntemiyle hazırladığı ve bir çok kişinin yararına sunduğu listeler takipçilerimiz için eşsiz birer rehber niteliğinde…

Şimdi soruyorum… Biz kaç kişiyiz? Sağlıklı, mutlu ve formda olmaya karar verenler kaç kişi?

Lütfen yorum kısmına,

İsmim Ezgi Uzmansel- soyadınızı dilerseniz yazın-, boyum 1.74, 6 aydır sağlıklı besleniyorum, 31 kg verdim gibi, isminizi başlangıç kilonuzu, ne kadar zamandır listeleri takip ettiğinizi ve sonucu yazar mısınız? Böylelikle kaç kişi olduğumuzu görebiliriz.

Sizi göremiyorum, ama bana gönderdiğiniz destekleriniz için ve kendinizi sevip, sağlıklı yaşamaya söz verdiğiniz için yürekten kucaklıyorum…

Görüşmek üzere…

Kaç Kişiyiz?” üzerine 46 yorum

  1. Merhaba, Ben saadet, 1,63 boyundayim. 2 haftadir saglikli beslenmeye basladim. Baslangiç kilom 68,9 iki haftanin sonunda 65,6 ya geldim. Hedefim 55 kg olmak 🙂 Durust olmak gerekirse listelerinizi malzeme sikintisi oldugundan tam tamina uygulayamiyorum. Kendimce uyarlamaya çalisiyorum ama yogun misafir trafigimden onu bile bazen yapamiyorum 😦 Ama asla bozmuyorum. Iradem bu sefer tam 🙂 sizi ornek aliyorum. Hatta kadinlar kulubu forumda bile basarinizi paylastim ve herkes okusun onlarda ogrensin yapsin istedim. Umarim bende eski kiloma donerim. sizi çok tebrik ediyor ve tesekkur ediyorum 🙂

  2. Merhaba blogunu tesadüfen keşfettim bende blog açtım benim yolum epey uzun 40 küsür kilo vereceğim böyle blogları görüğnce iyiki bende açmışım diyorum
    sevgiler

  3. Ben Dilara Elci 🙂

    Kasim (2011) ayindan beri Taylan Hanim ve Ezgi Hanim sayesinde saglikli yasama yoluna bas koydum.

    1.72 boyum 87.6`dan 80.00 kiloya dusmus bulunuyorum. Haftanin 5 ya da 6 gunu spora gidiyorum beslenmemden gayet memnunum.
    Sizi seviyorum opuyorumm 🙂

  4. Slm
    İsmim Mukatdes ,33 yaşındayım 2 cocuk annesiyim .Boyum 170 kilomm şuan 92 1 hafta önce başladım saglıklı yaşamaya liste 1 yaptım.Tam 2.5 kilo verdim bir haftada bugün liste 2 ye gectim.sevgilerimle….

  5. Merhaba; ben Didem, bloğunuzu twiterdan öğrendim. 10 gündür takip ediyorum. Boyum 1,62 kilom 67,7 3 aydır diyetisyen kontrolündeydim ama 100 gr bile veremedim. Çünkü haşimato hastasıyım. Geçen hafta verdiğiniz diyet listesini uygulamaya başladım. Henüz kilomda bir azalma yok. Azimliyim sizi izlemeye devam edicem:)))

  6. Selam,
    1.5-2 yıldır sağlıklı besleniyorum. Aralık 2011’den beri buradayım. Kendi beslenme listelerimi bırakıp buradaki listeleri uygulamaya başladım. Farklılık olarak ana öğünlere değişik seçenekler daha fazla bu listelerde. Örneğin yulfalı kahvaltı vb. 62-63 kg’da takılı kalmıştım, burayı keşfettiğim zamandan beri 3-4 kg verdim.
    Boy: 166 cm, kilo: 59 kg, hedef: 56 kg
    Sağlık günler dilerim.
    Şeyda

  7. Merhaba ben Tuğba,
    Boyum 1.56 kilom 50, hedefim nisan sonuna kadar 47 kg olmak ve o kiloyu korumak. Ben 2010’dan beri sağlıklı besleniyorum. Erkek arkadaşım askerdeyken hızla kilo almaya başlamıştım ve bu durumdan çok çok rahatsızdım. Bir çare ararken Taylan Hanım’ın web sitesini keşfettim. O site sayesinde önce hayatımdaki beslenme yanlışlarını düzelttim. Hiç diyet yapmadan sadece doğru seçimler yaparak ve hareketimi artırarak 62 kilodan 54 kiloya inebildim. 54 benim inatçı rakamım. Ne yaptıysam onu aşamadım. Sonra yine Taylan Hanım sayesinde bu blogu keşfettim ve yaklaşık 4-5 aydır seninleyim. Bu sürede hayatımdaki dalgalanmalara paralel olarak kilomda da dalgalanmalar oldu. 😀 Ama sonunda 54 gitti ve tartıda geçen hafta 50’yi gördüm. İki aydır listeleri düzenli takip ediyorum. Bulamadığım ürünler yerine fikrinizi alıp bulabildiklerimi ekliyorum. Ve tabii spor yapıyorum. Spor benim olmazsa olmazım. Hem sağlık hem mutluluk kaynağım. 🙂

  8. merhaba,adim ozen,sizin verdiginiz kadar vermem gereken fazlaligim var..fakat henuz saglikli beslenemiyorum 🙂 sanirim 1 ay oldu bu siteyi kesfedeli,o zaman size yazmistim hamileyim fazla kiloluyum diye ama bebegimi kaybettim simdi,artik “tekil” bir fazla kiloluyum..
    samimiyetinizi ictenliginizi cok hissediyorum yazilarinizdan..annenize cekmissiniz sanirim.. 🙂
    etrafimda cok kisiye tavsiye ettim sitenizi umarim sizin bana olacaginiz kadar benim de kendimce bir yararim oluyordur size..teserkkurler paylasimlarinz icin..

  9. Merhaba ben nurdan ,2 aydır sizi takip ediyorum.1aydır sağlıklı besleniyorum.1.60 boyundayım.başlangıç kilom78.9 1ayda 75.3 düştüm . haftanın 3 günü spor yapıyorum. güzel bilgileriniz için teşekkürler..

  10. Ben InceBeli Saziye, veya Fevkalade de diyebiliriz:)
    Size iki hafta once tesaduf-u rast geldim. Gelmez olaydim, artik gonul rahatligiyla yiyip icemiyorum:( Ne zaman elim sagliksiz, bol kalorili, ama son derece cekici biseye gitse, siz, Gulyabani gibi, yanibasimda beliriveriyorsunuz…Hemi de 57 kiloluk cussenizleeee:((((((

    Dogumdan sonra 88 kiloydum, simdi 77 kiloyum. Sizi tanidiktan sonra, 80’den 77’ye sippadanak dusuverdim!
    Ha bir de, blogunuzdaki diyet lsitelerini uygula(ya)mayip kilo veren, verecek olan, tek kisi ben olursam sasmayin:)
    Bu kiskanclik nelere gebe, goriciz:)

  11. merhaba ben elif ay,ikinci çocuğuma 17 haftalık hamileyim. 1.54 boyunda 50 kiloyum. 1. hamileliğime 47 de başlayıp 70 te doğuma girmiştim. 47 ye anca 1.5 -2 yılda dönebildim sonra 2. ye 49 da hamile kaldım ve tesadüfen bloğunuzu keşfettim 3 aydır takip ediyorum ve ders çıkarıp aynı sıkıntıları yaşamamak için bana ve bebeğime yarayacak şekilde dengeli beslenmeye dikkat ediyorum.şimdilik 1 kilo aldım ve geçen haftaki kontrolde bebeğimin boyu,gramı gayet iyiydi. ama makarnalrı börekleri mantılarıda canım istediğinde öğlen yiyiyorumki vücuduma yakması için zaman kalsın.iyiki bu bloğu açmışsınız çok teşekkürler,emzirme performansını arttıran tariflerinizide şimdiden defterime not aldım :))

  12. ben sevgi.163 boyundayim.68kiloyum.2 haftadir verdiginiz listeleri uygulamaya calsitim.ama hep kacamak yaptim.bugun yeni bir karara aldim.ver listenin disina hic cikmayacagim..bakalim sonuc ne olacak.bu sefer basarmaliyim:)

  13. Merhaba, ben de burdayım 🙂 28 yaşında, 1.69 boyunda 69 kiloyum. Eylül ayından beri takip ediyorum sanırım blogu.İlk tanıştığımızda 75 kiloydum.Listelere uyamasam da önerilere uyarak,ara öğün ve ana öğünlerle toplamda 7 öğün tüketerek 6 kilo verdim.Son 2 aydır dikkat ederek beslensemde kaçamaklarım arttı ve kilo veremiyorum 😦 tabi bir de haşimato hastasıyım tiroid ilacı kullanıyorum ki sanırım buda kilo verme sürecimi yavaşlatıyor. ama listeleri uygulamaya tekrar başlamak istiyorum umarım uyabilirim.bendeki durum da budur işte…sevgiler herkese

  14. Merhaba,
    35 yasındayım ,kızım 1 yasında ve ben hala hic kilo veremedim,cabam da olmadı.. 1 haftadır blogunuzu inceliyorum,sindirmeye calısıyorum,okuyorum,notlar alıyorum,henuz listelere baslamadım,alısverise gidip once eksikleri tamamlıcam.. cok yeni bir blog oldugunu gorunce cok heyecanlandım… bu benim sansım olabilir. bu bana bir isaret olabilir,dogru yerde dogru zamandayım bunu hissediyorum.. basaracagım ama herseyi bi okuyorum simdi,iyice moda sokayım kendimi… dürtün beniiii noooluuurrr… neden dürtülmek istiyorum hicbir fikrim yokkk… oysa eski kilomu cook özledim… eski kıyafetlerimi … bir valiz dolusu kaldırılmıs kıyafetleri eski yerlerine koymak istiyorum…

    • O zaman “şimdi” diyin. Şimdi istiyorsunuz, hr şeyin tadını biliyorsunuz. Aynada görmek istediğinizi pekala alabilirsiniz. Ben böyle söyledim. Biz hepberaberiz, devam ediyoruz… Siz de bize katılabilirsiniz. Merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. Var mısınız?

  15. esma sevinç / bende yazmak istedim . boyum 173 cm.sanırım 63-64 kilo ile hamile kaldım. ve 82 kilo ile doğuma gittim 2011 eylül ayında.doğumdan çıktığımda 73 kiloydum.1 hafta içinde de 71 e düştüm fakat sonra çıkışlar başladı. 74-75-76 diye gidiyordum.bu duruma el koymam lazımdı her gün kendi kendime söz veriyor ama tutamıyordum.kk dan tanıştığım arkadaş grubumdan bir arkadaşım nasılsa bu siteyi keşfetmiş ezgi hanımla görüşmüş ve bize diyet listesiyle geldi biz de hayır diyemedik tabikiii. 3 arkadaş başladık . ben 8 haftalık diyetin sonunda 8 kilo verdim. aslında daha çok olabilirdi ama 4. ve 8. haftalarda az biraz bozdum ve karşılıını aldım tabiki kilo vermek şöyle dursun fazla fazla aldım.benimki biraz mehter yürüyüşü gibi oldu ama yinede benim için hayal olan 6 lı sayılara indim.çok bişey istemiyorum bir de 5 li leri görsem yetecek inş. 😀 herkese başarılar … ezgi ve taylan hanıma çoook teşekkürler hakkınızı helal edin . (bu arada beni 3 kişi sayabilirsiniz üçümüzde aynen devam ediyoruz)

  16. EZGİİİİİİ
    mayısda kankamın dügününe 200 tl bayılıp bedenimden kucuk elbise aldım… zayıflamazsam rezil olcam… yanii zorundamıyımmmm.. zorundayımmm… en az bir beden inmek zorundaaayımmmm….ilk listemde . 2 gunumdeyim daha ama bozmucam soz verdim sana ve blogundaki dostlara…

    herkese güzellikler dolu bir gun dilerim….

  17. Merhaba ,34 yaşında iki çocuk annesiyim.Sizinle 24 martda twitter sayesinde tanıştım.1.68 boyunda 70 kiloyum.hedefim 58 kilo :))1.listeye dün başladım ve hiç bu kadar mutlu rejim yapmamıştım.sağlıklı tıkınıyorum lafınıza bayılıyorum:))

  18. Sezen merhaba evet çok motive oldum ,zaten bu siteye girdiğimden beri motive şeklinde dolaşıyorum:)))süper kilo vermişsin ,darısı başıma inşallah:))ilk defa evde kimseye bağırmadan rejim yapıyorum,çünkü aç değilim :))iyi ki sizinleyim ,hoşbuldum….

  19. Aramıza hoşgeldin Ayça. 🙂
    Zaten bu listelerle hiç aç kalmadığı için ‘diyetteyim’ düşüncesinde olmuyor insan. Kolay gelsin, iyi haberlerini bekliyoruz. Sevgiler…

  20. :)Sevgili Ayça

    :)Hoşgeldin.Kesinlikle haklısın diyetteyim duygusundan uzak,saglıklı besleniyorum bu listelerin içerigi:)sana da kolaylıklar kesinlikle ,çok güzel olacak:)zaman zaman direncinin kırıldıgını hissedersen:)hepimiz yanındayız.Bizimle paylaş:)sevgiler

  21. Nida Otluoğlu 🙂 1.58 boyum ,69.8 le başlayıp 8 hafta lık sağlıklı beslenmeden sonraa yaklaşık 6 kilo verip 64 lü sayıları gördüm ,1 aylık memleket tatilinden döndüm ve bu sabah 64.2 yi gördüm..hafta başında sağlıklı beslenmeye devamm:))) hedefim yaklaşık 8 yıl önceki kilomm 58 :))yanımda ol Ezgiiii…Sensiz olmazz:)))

  22. hatice ozcan 29 yasinda uc cocuk annesiyim:) kasim ayinda dogumdan sonra hic fazla kilom kalmamisken esimin isini degistirmesi iki cocuk birde bebekle kalmak beni zayiflatacagina sismanlatti ve ocakta kendimi 80 de buldum ve dur demelisin dedim uzun sure blogunuzu inceledikten sonra hadi basla artik deyip bir bucuk hafta once lbirinci listeden basladim ilk gun tarti 78 I gosteriyordu sanirim blogu incelerken yediklerimide azaltmisimki listeden once iki kilo gitmis zaten bugun itibari ile iki haftada 8 kilom gitti her zsabah kahvaltidan sonra bir saat spor ve ogleden sonra cocuklari okula almaya giderken bir saat tempolu yuruyus elde poussette olunca daha yorucu:))ama buna pek sevinemiyorum cunki ben hizli kilo verim ayni hizla geri alanlar grubuna dahilim sanirim:) puff diye 8 kilo gidermi iki haftada sastim kaldim hedefim 11 yil onceki halime donmek yani 54 luk bir citir olmak:)) bunu 8 aydami yaparim biryildami bilmiyorum ama pes etmek yok yola devam tesekkurler ezgi

  23. Merhaba Ezgi hanım; Bende bir an önce doğum yapıp sisin bu listelere başlamak için sabırsızlanıyorum hedefleriniz benimde hedeflerim siz başarmışsınız ya en büyük dileğim bende başarayım. merak ettiğim şey siz doğumdan hemen sonra başladınızmı bu birinci listeye ve yürüyüşe falan yani doğumdan kaç gün sonra başlamıştınız. bide şuan 22 haftalığum 7 kilo aldım normalmi sizce sizin hamiler için beslenme listesine harfiyen uyduğum halde. su toplamış olabilirim değilmi aman neyse bebeğim sağlıklı olsunda nasılsa veririm demi kilolarımı nolur biyerlere kaybolmayın ben doğurana kadar 🙂 kendinize iyi bakın sevgilerimle

    • Sevgili ebru harikasiniz 7 kilo cok saglikli bundan sonra da bi 7 kilo daha almaniz ideal gorunuyor tabii ki bunueniz ve hamileligin getirileri kilonun rakamsal degerini etkileyecektir ama bence 7 kg cok iyi 🙂 hele kendi hamileligimi dusununce

  24. Merhaba ben esra, sizleri 2aydir takip ediyorum listeleri uygulayarak 10 kilo verdim. Su an 9. Listedeyim. Vermek istedigim bi10 kilo daha var. Boy um 1.65 baslangic kilom 81.2 8. Liste sonunda 71.3 30 yasindayim 2 kizim var kucugu 13 aylik hala emziriyorum. Size tesekkur etmek ve bende sizinleyim demek icin yazmak istedim. Annenize ve size tekrar tesekkurlerimi sunuyorum. Saglikla kalin.

  25. biraz geç tanıştım seninle ama ne kadar kendime yakın buldum anlatamam. sizleri bırakın dediğin için izninle sen diyorum 🙂
    ben 32 yaşındayım. bekarım. boyum 1.73 ve 82 kiloyla sağlıklı beslenme listelerinden 1.sine başladım.
    Kendimi bildim bileli yemek özellikle tatlı yemeyi severim. yıllardır sürekli kilo aldım verdim. kendimi zaman zaman kontrol ettim çoğu zaman koyverdim. en son 90 a vurduğumda panik oldum kendi çabamla 87ye indim. sonra yine yeniden diyetisyene gittim. 10 kilo verdim yine aldım 86 ya çıktım. kendimi sıktım 82ye indim. artık diyetisyen de istemiyorum sıkıldım.
    bunları anlatırken utanıyorum bi yandan da. insan bu kadar iradesiz olabilir mi diyorum. ama malesef hayatımın her alanında gayet kararlı iradeli ve disiplinli olsam da bu kilo işini beceremedim bir türlü. bu süreçte kendime aferin dediğim tek durum spora başlamam. 2 yıldır düzenli sayılabicek şekilde spor yapıyorum. spor da benim allah korusun 100lü sayılara çıkmamı engelledi.
    şimdi seninle ilk listeye başladım. açıkçası yemek konusunda seçici olduğum alanlar var. kefir hiç içmemiştim çok tereddütlü başlamıştım listeye. ama maşallah 3 gündür yapıyorum. kefire aşık olmasam da içebiliyorum:) ve listeyi rahat uyguluyorum. yumurtayı da 6 yaşımdan beri ağzıma sürmüyorum. deneyeceğim yemeyi. ama yiyemezsem yerine ne geçebilir?
    yaşının ve boyunun bana yakın olması neden bilmem çok sempatik geldi:) bir muhteşem bir ışığın var maşallah 🙂
    bu arada ben anneni çok kasıntı biri zannederken buradan ve sosyal medyadan nasıl da paylaşımcı bir insan olduğunu gördüm. senin gibi de bir evlat yetiştirmiş ne mutlu ona. kimse hakkında ön yargılı olmamak lazımmış.
    ben de seninki gibi bir aşk ve güzel sağlıklı bir evlat istiyorum:)
    mutluluğun huzurun daim olsun çok çok sevgiler…

Yorumlar kapalı.