Liste no.6… Taylan Kümeli’den…

UYARI: Bu listeyi metabolik bir rahatsızlığınız yoksa, hamile değilseniz ya da emzirme süreciniz sorunluysa, tahlillerinizde normal dışı bir bulgu görünüyorsa yapmayınız. Bu liste normal verilere sahip kişilerin yalnızca 1 hafta boyunca uygulayabilecekleri bir beslenme mönüsüdür. Tedavi edici ve tıbbi bir yönü yoktur.

Programı izleyemeyenler için paylaştık; işte Taylan Kümeli’ den 3+1+3 günlük beslenme listesi. 3 gün listenizi, 1 gün hızlandırıcı listenizi, sonra tekrar 3 günlük listenizi 7 günü tamamlayacak şekilde uygulayınız…

Salatalar… vazgeçilmezlerimiz…

1. Gün :
Sabah kahvaltısı: 1 kibrit kutusu az yağlı beyaz peynir, domates, salatalık, yiyebildiğiniz kadar mevsim yeşillikleri (maydonoz gibi) ve 1 dilim çavdar ekmeği yada tam tahıllı ekmek.Kahvaltı ile birlikte sınırsız sayıda açık çay içebilirsiniz. Ekmeğim tam tahıllı olmasının nedeni içerdiği mineraller yönünden zengin olmasıdır. Kaçta uyanırsanız uyanın mutlaka güne kahvaltı ile başlayın. Ama mutlkaka kalkar kalmaz kahvaltı öncesinde ılık bir bardak suyun içine bir dilim limon,bir dilim elma, bir miktar  çubuk tarçın koyun. ve içine çay kaşığı elma sirkesi koyun beklettikten sonra için.

Ara öğünleri kahvaltıdan 2 saat sonra tüketin. Ara öğün olarak 1 yeşil elma, 5 fındık.

Öğle yemeğinde sınırsız domatesli şehriyeli çorba, sınırsız zeytinyağlı yeşil salata yiyebilirsiniz. Salata içinde olmaması gerekenler: havuç, patetes, mısır.

Ara öğünde 1 çay kaşığı tarçınlı zencefilli laktozsuz süt, 1 adet diyet bisküvi.İkinci ara öğünde yarım dilim tost yiyebilirsiniz yada 1 yeşil elma, 5 badem

Akşam yemeğinde tavuk, et, balık yada 1 su bardağı haşlanmış kepekli makarna ilave ettiğiniz büyük bir salata.

Yemeğinizden 2 saat sonra 2 kiwi, 1 porsiyon meyve, 1 çay bardağı diyet kefir.

Günde içmeniz gereken su miktarı 3 litredir.
2. Gün:
Kahvaltı: limon dilimli bir bardak ılık su, 1 adet probiyotik sade yoğurt içine 3 yemek kaşığı ayıklanmış nar, 1 dilim ananas, 1 tatlı kaşığı keten tohumu, 3 yemek kaşığı yulaf ezmesi

Ara öğün: 1 armut, yeşil çay,

Öğle yemeği: sınırsız sebze çorbası

Ara öğün : 1 porsiyon erik, rezene çayı

2. ara öğün: yarım dilim peynirli tost

Akşam yemeği : Sınırsız sebze yemeği, yoğurtAra öğün: 1 porsiyon meyve
3. GÜN:Kahvaltı: ilk günkü gibi kahvaltı yapıyorsunuz.

Ara öğün: 1 adet kepekli biskuvı, 1 orta boy nar veya 1 porsiyon meyve,

Öğle Yemeği: Sebze yemeği, 200 gram yoğurt

Ara öğün : 1 adet kepekli bisküvi, 1 kibrit kutusu peynir, domates.

2. ara öğün : Yarim dilim tost

Akşam Yemeği : 100-150 gram et tavuk balık yada kuru baklagil yanında bol salata.

Ara Öğün : 1 porsiyon elma

1 GÜNLÜK HIZLANDIRICI DİYETİNİZ

SABAH
1 su bardağı diyet yoğurt
Veya
2 adet sade probiotik yoğurt
Veya
1 su bardağı diyet kefir veya diyet süt
2 dilim taze ananas
1 kiwi
1 adet limon lifli diyet büsküvi
1 çk toz tarçın
1 çk toz zencefil
Tüm malzemeleri blenderdan geçiriniz

2 SAAT SONRA
3 adet mısır pirinç patlağı

ÖĞLEN
Doyana kadar çorba

Çorba malzemeleri
8 bardak su
2 adet derisiz tavuk baget
1 demet maydanoz
½ limon suyu
5-6 tane karabiber
2 ob kereviz ve sapları
3 yk haşlanmış kepekli pirinç

2 SAAT SONRA
3 adet mısır pirinç patlağı

2 SAAT SONRA
3 adet mısır pirinç patlağı + 1’er tk labne light peynir

AKŞAM
Sabah kahvaltısının aynısı

2 SAAT SONRA
1 avuç altın çilek
1 çb diyet kefir veya diyet süt

Liste no.6… Taylan Kümeli’den…” üzerine 88 yorum

  1. günaydın…..
    bu sabah itibariyle 71.3 kg. ac kalmadan tatlı krızlerıne gırmeden ……2 kg gitmiş spor yapsam belkı daha fazla olabılırdı bu kilo ama yapamadım….
    liste 2 den devam ediyorum….ezgi çok yazıp bunaltmak ıstemıyorum ama dun bugun ıcın salatalık aldım ama mevsımı deyıl ya hıç saglıklı gelmedı onun yerıne sınırsız yıyebılecegım bırseyler varmı……
    yanımda oldugunuz ıcın tskler……..

    • Harika 🙂 Bu günün müjdesi gibi :)) Salatalık yerine kuru yemişçiden kurutulmuş yaban mersini alabilirsen onu 1 kase dolusu tabii ki yavaş yavaş yiyebilirsin. Her zaman İnşallah 🙂

  2. ezgi hanim ben tam bir tatli bagimlisiyim uzun zamndir bunun disinda hicbir kotu aliskanligim olmadi bugune kadar sigarada dahil olmak uzere ama gunun sonunda baktimki en az sigara vb… kotu seyler kadar zararli uykumdan uyanip yedigim tatliyi sayenizde yulaf lapasiyla terketmeye basladim mukemmel birsey en sevdigim tatlilardandir asure yedigimde asure yemis gibi hissediorum sayenizde kesfettim cok tessekkurler ederim. Ben 4 kasik yulaf 250 ml sut kaynatiyorum soguyunc icine bir orta boy nar 2 dilim ananas ve 1yk kuru uzum koyuyorum birde 3 tam ceviz kiriyoum icne tabiki vazgecilmez 1ck tarcinla iyice karistirip 3 ayri minik kaba bolusturuyorum ve tatliyi cok sevdigim icin ara ogunlerde bunu tuketiyorum bu karisim rafine seker aliskanligimi torpiledi bir haftadir hic seker tuketmiyorum sizce bunu uce bolup yemem dogrumu ben bir haftada 3kilo verdim boyle yaparak bunun disindada listelerdeki tarifleren faydalaniyrum sabah oglen ve akam yemeklerimi bu lapayi yedigimi dusunerek diger yiyceklerimi dengeleyerek tuketiyorum bu tarif icin cokkkkkkkkkkk tesekkur ederim ben ve benim gibi tatli bagimlilarinin kurtaricisi olucak . Basladim ve basarili olucam sayenizde bu kilolardan kurtulucam cok tesekkurler.

    • Bence gayet iyi yapıyorsunuz. Doğrusu, meyvesini ve cevizini bol tutuyorsunuz fakat oturup da keşkül yemekten onlarca kat iyidir. Bir de lezzetli, ben çok ama çok seviyorm. 🙂 İnşallah kurtulacaksınız, tarifler lezzetli ve makul bence. Sevgiler.

  3. Merhaba Ezgi,
    Öncelikle gönderimi ayrı bir başlık altında yayımladığın için çok mutlu olduğumu belirtmeden geçemeyeceğim 😀 😀 😀
    Bu listedeki sınırsız sebze çorbasına da diğer listelerde yer alan sebze çorbalarında ekleme yaptığımız bir miktar tavuk etini koyarak mı hazırlayacağız? Sadece rengarenk sebzelerimizi mi kullanacağız?
    Güzel bir haftasonu olması dileğimle…

    • Merhaba 🙂 Rica ederim… Belki bir kaç kişiye daha ulaşabiliriz… Umarım öyle olur.
      Eğer listede bir tarif verildiyse onu birebir takip etmek en iyisi, ama ucu açık bir “sebze çorbasıysa” içinde havuç-bezelye-patates ve mısırın olmadığı, diğer sebzelerle hazırlanmış ve 100 gr. kadar yağsız göğüsle lezzetlenmiş bir çorba çok iyi olabilir. .)

  4. Merhaba arkadaşlar, uzun zamandır yazamıyordum sizlere çünkü baharı hasta olarak karşıladım ne yazık ki 😦 bir haftadır nerdeyse yatma modunda gribi atlatmaya çalışıyorum ama şimdilik ufak bir burun tıkanıklığı ve dudak kenarındaki ve burundaki uçuklar dışında hiç bir şey kalmadı çok şükür 🙂 yalnız bu arada listelerime uyamadım malesef ama yine de ara öğünleri atlamamaya olayı abartmamaya çalıştım ama yine de 5. listemi uygulayamadım tam anlamıyla şimdi tekrar kaldığım yerden yani 5.listeden devam etmeyi planlıyorum. uygun olur değil mi ezgi? bu arada sezen seni tebrik ediyorum benim de şu anki ilk hedefim 64 ü görmek 🙂 sevgiler hepinize öpüldünüz…

  5. Seviyorum kendine bakan kadınları çok seviyorum hem de.. 🙂

    Benim de bu hafta çok verimsiz geçti. Nişanın ertesi günü hastalandım yatak döşek yatıyorum. Bugün biraz iyiyim bahçede kısa bir yürüyüş yaptım. Kendim için verimsiz bir hafta olsa da sizden gelen güzel haberlerle mutlu oldum. 🙂

  6. Sevgili Tuğba
    Kıyamam sana:)heyecan koşuşturma yeterince bakamadın kendine sanırım.Çok geçmiş olsun.Bütün güzel dileklerimi gönderiyorum.Sevgiler.

  7. Selamlar,

    Hemen belirteyim de yanlış bir anlama olmasın, annem listelerinin %95’ini kişilere özel hazırlıyor. Bunlar, o kişinin genetik, klinik ve sosyal yapısına göre şekillenen listeler. Bende de var o listelerden, ben de onları paylaşamam çünkü bu listeler siz kilo verdirmeyebilir, sizi kötü etkileyebilir, yanlış etkileyebilir. Yani bunları paylaşmak paylaşmamaktan daha zararlı olabilir. Onun yerinde içinde yer alan, herkese hitap edecek tarifleri yazarım, bu daha iyi, daha faydalı… Örneğin benim günde 3 saat uyuduğum zamanlar oluyor, haliyle yeme sıklığım değişiyor. Bu ritme göre yazılmış bir listeyi paylaşsam, insanlar gece gece yemek yerlerdi. Sonra niye kilo veremedik diye merak edilirdi. Belki kilo bile alabilirlerdi… Buna benzer onlarca parametre var… O yüzden bu şekilde düşününce Ayşe hanımın sergilediği çok doğru ve anlamlı bir tavır.
    Not: Korksun tabii 🙂 40 kilo da korksun 6 kilo da savulunnnnn eskikilomadönüyorum ekibi geliyorrrr 🙂

  8. ezgi merhaba bende emziren bir anneyim 6 aylık oldu bebegim ve kalan 8 kilomu vermenin zamanı geldi diye düşünüyorum 🙂 bloglarını takip ediyorum uzun zamandır listeleri tek tek inceledim ama karar veremedim hangisini uygulamalıyım neye göre karar vermeliyim? birde emzirime döneminde diyet yaptıgını bildiğim için soruyorum hangi listeyi seçmeliyim?

    • Merhaba Selma,

      Bebeğine Allah’ım uzun, sağlıklı, mutlu ömürler versin İnşallah. Hepbirlikte.. 🙂 Ben “diyet” sözcüğünden bilerek kaçınıyorum anlamışsındır çünkü bu kadar tok olup da diyet yaptım demeye dilim varmıyor. 1 numaralı listeden başlayıp sırayla devam edebilirsin. Gönlün ferah olsun, aklına takılan bir şey olursa lütfen sor.

      • haklısın listeleri incelerken bende sanırım acıkmıcam diye düşündüm diyet diye bişey yok haklısın 🙂 çok tsk ederim takılırsam hemen burdayım

  9. MErhabalar tekrar bu hafta tartılmadım daha ama eskisi gibi olmuyor gidenler azaldı biraz geçen hafta 200 gr mesela bu hafta ne olur bilemem yazaarım tekrar.şimdi bu liste için soruyorum:)
    – erik yerine ne yemeliyiz:)
    -Altın çile yerine ne kullanabiliriz.
    Tşk ederim görüşmek dilegiyle:)

  10. Ezgim Antep de altın çilek buldum hemde 5 tl ye 1 kilo aldım:D nasıl saklayabilirim bir yol gösterirmisin poşetleyip buzluga koysam kötü olurmu kalanı. Birde bu hafta tartıldım hem adet dönemine 3 veya 4 gün var ondan sanırım hem stresten hemde yol, uyku düzensizligi 1 kilo fazla çıktı:( Bütün listemi yanımda götürdüm:) sınavım saat 14:30 daydı kuru kayısım meyveli kefirim çantamdaydı içip girdim 🙂 probiyotik yogurdum ve çay kaşıgımda geldiler:D onlarıda sınavdan çıkınca yedim:D eşim diyor ne aziim hiç üşenmemiş 8 saatlik yoldan neleri getirmiş diye:D kepekli pizzayı onada yaptım hatta ben sınava çalışıyodum 2 gün o yaptı:D BEnce sizde deneyin adınıda kocanın sınav pizzası koydum:D oh oh pekde güzeldi:D

    • :)) Umarım sınavın çoooook iyi geçmiştir, “kocanın sınav pizzası” ne günler için hem?? 🙂 Benim eşim de bayılıyor o pizzaya fakat o biraz olayın kuralına ters düşen malzemeler koyuyor, eski kaşar, pastırma v.b 🙂

      Altın çileğe gelince, buzluğa koyduğumuz sebze meyveleri eğer 1 dakika fokur fokur kaynayan suya gösterip alırsak (üşenmeyip bir de buz gibi suyun içine atarak da şoklarsak) daha uzun süre dayanıyorlar, lezzetleri de kalıyor.

      • Evet dogru söylüyorsun bu günler için olmalı:) Yalnış okumadım değil mi meyveleri de kaynayan suya atıp çıkarıyoruz sonra buz gibi suda şokluyoruz ardından poşetleyip buzluga atıyoruz öylemi? 🙂 bütün meyveler içinde yapılıyomu acaba erik,çilek,kiraz gibi bu arada altın çilegin o kabugunu soyup işlemi yapıyoruz değilmi:) Ay sen her eve lazımsın maşallahhhhh:)

  11. Merhaba Ezgi’cim..bu hafta 6.listeyi yapmam gerekiyordu ama listeden başka her şeye benzedi:( al baştan yapmak istiyorum bu sefer hakkını vererek. diğer türlü içime sinmeyecek. okula yemek götürebiliyorum ancak çorbayı götüremiyorum. çorba yerine ne yiyebilirim. hindi füme+peynir+marul ile kepekli ekmeğe sandviç yapmıştım. sana sormak istedim doğru mu yapmışım diye. ya da ne önerebilirsin?

  12. merhaba ezgi hanım,
    oncelikle emeginiz icin cok tesekkurler. ben bugun lezzetin dayanılmaz hafifligi’ni satın aldım ve son bikac saattir de inceliyorum. aklıma su takıldı: kıs mevsimine ait dort adet liste var. eger bugun baslarsam bu dort haftalık listeleri tamamladıktan sonra, kış bitmiş olmayacagına gore, ne yapmalıyım? tekrar basa donup aynı dort listeyi tekrarlamalı mıyım yoksa diger mevsimlerin listelerine mi gecmeliyim?

    bir de kucuk oneri: kitabın diger baskılarında, malzemelere ulasamayan ya da bahsettiginiz malzemeleri kullanamayan okuyucular icin “sunun alternatifi su olabilir” tarzı bilgiler verirseniz cok yararlı olur kanaatindeyim.kitabı incelemeyi surdurecek, oneri ve elestirilerimi size yazacagım. tekrar tesekkur eder, size ve ailenize saglıklı bir yasam dilerim.

    görkem

    • Selamlar,

      Önce ilk sorunuzu yanıtlayım: Dilerseniz dört liste bitince aynı listelerle ikinci tura geçebilirsiniz. Dilerseniz de diğer listeleri mevsim içindeki sırasıyla yapabilirsiniz 🙂 Size kalmış….
      Diğer soruya geçince, aslında alternatifler bize listelerde kolaylık sağlasa da asli besinler bizi hedefe en sağlıklı ve net ulaştıracak olanlar. O bakımdan alternatifler bazen, nasılsa bunu da yapabilirim düşüncesiyle asıl yiyeceğin yerini alıp formülü deforme edebiliyor. Bu sebeple bilerek kaçındık 🙂

      Sevgiler 🙂

  13. cevabınız icin cok tesekkurler ezgi hanım. bir sorum daha olacak. kıs listelerinde domatesin sıkca kullanıldıgını goruyorum, ben mevsimi olmadıgı icin domates tuketmemeye calısıyorum. acaba bu konuda bizim bilmedigimiz bir durum mu var yoksa mevsim sebzelerinin kullanılması konusunda hassasiyet gostermenin gereksiz oldugunu mu dusunuyorsunuz? son olarak, domatesin kullanılmaması listelerin etkisinde ciddi bir azalma yaratır mı acaba? simdiden tesekkurler, iyi geceler.

    görkem

    • yani itinalı olmak iyidir ama çok takıntılı olmak ve bütün domateslerin kötü olacağını düşünmek çok anlamlı olmuyor. Bkz. ben. Bir de kuru domates de kullanabilirisniz.

  14. Merhaba.
    Ben 19 yaşındayım ancak selülit problemim şimdiden var:( 2 yılda 55 kilo oldum ve bedenimi büyük hissediyorum.. Sağlıklı aynı zamanda fit görünmek istiyorum. Önerdiğiniz diyet listesini bende uygulayabilir miyim? Şimdiden teşekkür ediyorum. 🙂

  15. merhaba ezgi abla 🙂 nasılsın ? bugün melek proğramında gördüm sizi ve annenizi. benimde kilo sorunum ögrenciyim üniversitede. ikinci ögretimim ve yemek yemem pek düzenli değil. geçen yıl yaklaşık 8 kilo verdim korumaya çalışıyorum yazları çalıştığm için diyet yapamadım ve öyle kaldı. basen bölgemden şikayetçiyim kilo veriyorum ama bel veya üst bölgemden veriyorum. günde 2 litreden az su içmem , hafta içi 35 40 dk hafif tempoda yürüyrm ama ideal kilomda değilim bana önerebilecğnz diyet vea tarif varsa çok memnun olurum. cevabınızı bekliyorum inş 🙂 bu arada çocuğunuzunda yaşı uzun olsun annenizinde başarıları daim olsun iyi günler. 🙂

  16. mrb ezgi:)seni daha bugün keşfettim iikide keşfettim.(melekte)25 yaşındayım 2,5 aylık bir kızım var.70 kiloyum.her neyse sonuç olarak eski kilom olan 57 kiloya dönmek istiyorum.anlayamadığım bazı şeyler oldu cevaplarsan sevinirim:)beslenme listelerini inceledim kendimize uygun olan listeyi seçip devamlı mı uygulayacağız?yoksa 1. noludan başlayıp 12noluya kadar haftalık mı?bunları cevaplarsan 12 hafta boyunca eminim daha çokkk sorum olacaktır.sevgiler…:)

  17. ezgiiiiiii hanımmmm sesımı duyun bende burdayımmm melekte ızledım bayıldım sıze benımde 5aylık tatlımı tatlı bı kızım var suan 89 kıloyum doğumdan sonra sut olsun dıye helvalar pılavlar ws ws sonuç vahım evlendıgımde 56 hamıle kaldıgımdada 69 kıloydum ben lıstelerden bıse anlamadım nasıl takıp edıcem bılemedım 3 ay sonra ıse baslıcam nolur yardım edın::::((((((

  18. Merhaba ezgi hanim uc yildir diyet yapmaktan pes etmekten SIKILDIMM sizi melek programinda gordum ve sizinle bi yerlere varabilicegime inandim boyum165 kilom 65 hamile kaldigimda 55 idim doguma girdigimde 73 uc yildir eski kiloma donmek icin cabaliyorum ama olmuyo iste bu gun basladim diyet listenize su an yememenin verdigi mutlulugu anlatamam ilk gunum benim migdem bos ama karnim tok ve sporlada destekliyorum diyeti istedigimde haftada 3 kilo verebiliyorum ama bi haftadan daha fazla diyetim yok:( eskisi gibi guzel fit olmak istiyorummm ( umutluyum ) halaa…. ama en azindan su an dogru bi diyetle guvenilir ellerde saglam adimla yansin yaglar uzerimdeki kat kat yaglardan SIKILDIMMM

  19. Ezgi hanim bir sorum olucak misir pirinc patlagi bulamadin su an icin diyet guzel giyo 4 gun +plates yapiyorum ama bu pirinc patlagi olmayinca ara ogunu bos gecirmek geliyo icimden yanlis bisey yapmamak icin bu bi hata olur onunda bilincindeyim bana onerebiliceginiz bisey varmi acaba ?

  20. Bu hafta 6. Diyet listesine başlıyorum
    600 gr almış olarak 😦
    Ağlamak istiyorum 😥
    Sanki adet olacakmış gibi şiştim
    Adetime 7 gun var
    Bugün doktordan sonuclarımı aldım
    Kolesterol um yüksek çıkmış diğer sonuclar normal
    Ezgi Hanim ne yapmam lazım sizce
    Devam etmek istiyorum azmim gayretim
    Var ama kilo verememen cok moral bozucu ise de kilo almak cok daha moral bozucu
    5 hafta sonunda en kötü 4 kilo vermeyi beklerken toplam da 1 kilo 300 gram gözüküyor
    Bana önerileriniz var mı ?
    Baska tahliller yaptırmam gerek mı ?
    Bu hafta özellikle dört kere 45 dk yürüyüş de yaptım ama 😦

    • Asla üzülmeyin… Kolesterolünüz yüksek çıktıysa, kırmızı et ve yumurtayı biraz azaltıp yerine haşlanmış tahıl koyabilirsiniz. Bazen adet öncesinde şişliklerimiz olabilir, o da tartıya “yalancı kilo” dediğimiz şekilde yansır. Oysa her şeyi doğru yapıyoruzdr. Bir de tavsiyem su tüketimini arttırmanız.

      Sevgiler.

      • Merhaba
        Ben su anda 7. Haftadayim
        Görünüşte 6-7 kilo gitmiş gibi ama tartı da 3 kg 😦
        Listeleri tam uyguladım sayılır %95 tamdi
        Ama sorun ney bilmiyorum devam ediyorum
        En azından sağlıklı besleniyorum
        Yürüyüş yapamadım Pek fazla
        Zayıflamak icin dusunemiyeceginiz kadar cok yöntem denedim
        En kolay ve sağlıklı si bu yöntem bence
        Umarım sorularınıza yanıt verebilmisimdir

  21. diyet listenizdeki malzemeleri alamadigim icin diyetim yarim kaldi bi kac gundur normal besleniyorum ama hic moralimi bozmuyorum misir pirinc patlagimi sunta biskuvimi yogurdumu en en sevindigimde kefir buldum yurtdisinda bulamicami dusunurken yarin birinci diyet listenizden tekrar baslicam motivasyon yuksek onceki diyetlerim gibi yarim birakip kitliktan cikmis gibi yiceklere saldirmadim en guzeli normal bi sekilde tekrar moralimi bozmadan basliyorum dusunuyorumda insanin kafasinda biseyleri degistirmesi lazim ben diyet yapmicam ve hep saglikli beslenicem insan yeme seklini degistirip ne yiceni ogrenmeli bence daha kolay geciyo ve aclik bana mutluluk veriyo 🙂 okadar kararliyim yani mutluyum ezgi hanimm mutluu tesekkur ederim iyiki varsin iyiki bu blogu yapmissiniz ve burdayim tesekkurler ….!!!

  22. Merhabalar, oncelikle programda bir harikaydiniz, teberikler, cok fazla insana umut oldunuz, ne mutlu size.

    Ben toplamda 5 kilo vermek istiyorum, bir toparlanma sureci diyebiliriz, bebek yapmaya karar verdim ve saglikli kilomda hamile kalmayi umuyorum:)

    Yukarida ki listeyi uygulamata karar verdim ancak yurt disinda yasiyorum ve bulundugum ulkede light kefir, misir patlagi maalesef yok, yerlerine ne koyabilirim?

    Simdiden tesekkur ederim, hoscakalin.

    • Çok teşekkür ederim. Mısır pirinç patlağı yerine 2 adet kepekli grisini, kefir yerine de probiyotik sade yoğurtla yapılmış ayran ya da aktivianın sade içeceğini kullanabilirsiniz. Sevgiler.

  23. Ezgi’ciğim öncelikle bu yoğun dönemde sana olaylıklar diliyorum, yakınlarında olsam koşa koşa yardımına gelirdim…
    Hani senin hep dediğin bir şey var ya ” Doğru olanı yapmaya devam ettikçe mutlaka sonucunu alırsınız” çoook doğruuuuu! İşte azimle ve inatla devam ettim, su tüketimimi 3 litreye çıkardım ve tartı az önce bana -1000 gr dedi!!!! (84.7 kg) Artık vücudumdaki fazla kilolar benim azmimle başa çıkamayacalarını anlamaya başladılarına göre sanırım beni terk etme kararı aldılar ve ben de bu kararlarını sonuna kadar desteliyorum gittikleri yerde çok mutlu olmalarını ve sonsuza kadar görüşmemeyi diliyorummmmm….:))))
    Kucak dolusu sevgiler herkese,
    Evren

  24. ezgi hanım size sorum olacak
    1) ilk gün 2 kiwi artı 1 meyve mi yoksa veya mı?
    2) 1 porsiyon erik derken 3 kuru erik yiyorduk uygun mu?
    3) tostlarda light peynir kullanıyoruz doğru dimi:) ?
    4)akşamları yemekten sonra kefir göremedim meyve var sadece, kefir içelim mi?
    kusura bakmayın sorularım çok oldu ama yarın listeye başlıcam, inşallah erkenden görürsünüz mailimi:) çok teşekkürler..

  25. iyi günler elif ablacım ben sürekli sizi takip ediyorum 14 yaşındayım ama kilomdan memnun değilim ne yapabilirim kilo verebilmek için?

  26. merhaba ezgi hanim yine ben.listelerimi bir yandan uygularken bir yandan da diger listelere goz atip soracagim sorulara hazirlik yapiyorum 🙂
    keten tohumu yerine kişniş tohumu kullansak olur mu? yada sizin başka bir tavsiyeniz var mı?
    tesekkurler..

  27. merhaba ezgi hanım.. nasılsınız? sayfaya göz attımda herkes yoluna ara vermeden devam etmekte tabıkı benden başka galibaa:) ben 7 kilo verince birazcık tembellik ettim sanırım:) 5 listeden sonra yedıklerıme dıkkat etmeye başlamıstım sadece ama kaldıgım yerden devam edeceğim inşallah.. listelerı bıraktıgım için kılo almadım ama veremedimde aynı kıloda sayıyorum yerimde kaç haftadır:) aslında bu kadarı bile benim için büyük birsey çünkü vücudumdan gıden koca 7 kılo cok farketti bende.. ınsallah kaldığım yerden devam edeceğim… sağlıcakla kalın görüşmek üzere 🙂

  28. Merhaba Elif Ezgi…Uzundur sana yazmayı planlıyordum..Hem yazılarını hem de muhteşem listelerini takip ediyorum..Yarın itibariyle 7. listeye geçiyorum ve 5 kg gitti.. yalnız bu gün tartıldım ve bu hafta hiç kilo veremediğimi gördüm..15 aylık (tam bir afacan) kızım var…Listelere tam olarak uyabiliyorum desem yalan olur ama herhafta 500 gr versem bile kardır düşüncesiyle koyvermiyorum kendimi.. dün akşam brüksel lahanasının üzerine bol sarımsaklı probiotik yoğurt döktüm. Ve tüm gece susadım ve defalarca su içtim. Bu arada spor yapamıyorum 3 gün yürüsem 1 hafta yürüyemiyorum ama sevgili kızım o kadar yoruyor ki anlatılmaz yaşanır..Bu hafta hiç kilo vermemem sıktı canımı işte öyle yani…

    • 5 kg… .)) Süper…
      Ama az önce başka bir takipçimize de yazdığım gibi haftalar zarfında rakamlar azalabilir ya da zaman zaman durabilir. Doğru olan şeyi yapmaya devam etmek ve vazgeçmemek çok önemli. Vazgeçmeyin olur mu? Sevgiler.

  29. merhabalar tekrardan…bu gün tartıldım tekrardan 🙂 600 gr vermişim…vermemiş değilim yani …..:)) sevgiler …

  30. Bu arada ben tüm tahlillerimi yaptırıp metabolik hızımıda ölçtürmüştüm ve bana doktorum metabolizma hızın çok düşük demişti.. Daha önce bağırsak problemi için ve sonrasında emzikli beslenme için gittim diyetisyene… fakat düzenli gidemedim çünkü kızıma ben bakıyordum yardımcım da yoktu yani kızımı bırakıp gideceğim vaktimde durum da yok…Ayrıca da çalışıyorum ..sizin bloğunuz iyi geldi…neyseki kızım şimdi ek gıda alıyor …. süt sağ – azmı gelir ?- bi biberon daha sağ-hazırlan – koştur koştur işe git-gel- duş al giyin kızınla vakit geçir- yemekti-ev işiydi-durumları beni çok yoruyordu ve diyetisyene gidecek halim olmuyordu…birde diyetisyenim kesinlikle günlük 45 dk yürüyüş koymuştu..bu temponun üzerine yürüyünce halsiz düşüyordum…şimdi eşimle dönüşümlü bakıyoruz kızımıza vakit buldukçada yürüyorum yada evde spor yapıyorum…bu arada boyum 1.72 kilom 69 du şimdi 64…doktorum 60 ın altına düşerken çok dikkatli olman gerekir diyodu çünkü kaslı bir yapın var ve kaslarında vermen iyi olmaz diyodu…ayyyhhh şu an işteyim sankimm çok karıştı yazdıklarım..:)))

    • Diyetisyeninizin soyledikleri mutlaka onemli… Cunku mutlaka bilimsel dayanaklari ve donanimlari ile bunlari soyleyip oneriyordur. Bense uzman biri olmadigim icin cok basit dusunuyorum tabii ve o yuzden sadece sunu diyebilirim: bir sekilde ogun atlamaksizin doymamiz gerekiyor. Ve sivi tuketmemiz gerekiyor. Bu bizim en temel ihtiyacimiz. Peki madem oyleyse biz de ne ile doydugumuza ve ne ictigimize cekiduzen verebiliriz. İste listeler de boyle. Ne yiyeyim diye sordugumda bana cevap veren bi kilavuz. Yanlis yapmaktan alikoyan bana saglikli secenegimi sunan menu ornegi. Ben de demistim ki listeleri uygularken madem bebegimin pesinden kosmaktan, evin her turlu isini yapmaktan baska hareketim yok, hic degilse saglikli besleneyim bilmiyorum siz de mi oylesiniz ben de home office calisiyorum mesaim cok belirsiz disipline olamiyorum spor konusunda…. Ama saglikli beslenmenin bile Cok faydasini gordum. Yine de soylerim, keske biraz da spor yapabilseydim.

  31. merhabalar tekrardan…amacım sağlıklıbeslenmek ve bunu yaparken listeler bana çok güzel yol gösteriyor…diyetisyenimin listelerinde çeşitlilik yok alternatifler çok sınırlı…geleneksel bir yerde yaşıyorum ve sağlıklı beslenmek toplumsal tabuları yıkmak gibi bişey…:)
    bu arada ben rehber öğretmenim.. işimi çok seviyorum..felsefe grubu mezunuyum fakat sistem bana öyle bir felsefe sosyoloji anlat dediki hayattan soğudum 🙂 ( Iyyyyyy) şimdi gençlere yardım etmek yol göstermek iyi oluyor, iyi de geliyor..ama anne olmak ve bedenimle de barışık olmak uğraşlarım arasında…spor yapmayı yaşam biçimi haline getirenlerdendim fakat anne olmak yorucu ve yapamıyorum çok fazla malesef evet bende keşke yapabilsem diyorum …..

    • Şimdi beslenme konusunu bir köşeye bıraktım 🙂 Ama niye? Sevgili felsefedaşıma bir selam etmek isterim bu pencereden:) Aynı sebeple öğretmen olmayı hiç düşünmedim. Bir ara çalıştım fakat acı çektim, çok mutsuz oldum. Şimdilerde yazıyorum. Öğrendiklerimize haksızlık etmeden yaşamanın bir yolunu bulmuşuz hiç değilse, buna da şükür 🙂

  32. Hadi bırakalım 🙂
    Zamanını tam olarak hatırlayamıyorum annen konuşuyordu bi kanalda..Şu sözleri beni çok etkilemişti: ‘ biz gençken ya sağcıydık ya da solcu biz politiktik. Arkadaşlarımızla buluştuğumuzda okuduğumuz kitapları tartışırdık ayakkabısının markası bizim ilgimizi çekmezdi.’ Gerçekten haklıydı. Biz de gençlere meydanlara inin demiyoruz ama en azından gündemi takip edin diyoruz..ama nerdeeee..Dolayısıyla anlattıkların havada kalıyor.. Çocuklar ne düşünüyorsanız dersimde özgür olun ifade edin kendizi diyodum mesela …kitaptaki cümlelerin dışına çıkar çıkmaz öğrenciler ama hocam ders işleyelim sohbeti bırakalım diyorlardı…Ama niye? demişsin ya cevabı derin…Gündemden örnek vererek ders anlatıyorum mesela ama hocam siyaset yapmayalım ama…Çok biliyorlar ya siyaseti 🙂 Öyle yani uzun mesele…Hı birde tek kitap okumadan felseden mezun olan felsefedaşlarımız var yaaa…ah ahh..İşte onlar bu sistemin istediği öğretmen prototipini oluşturuyor…O yüzden bizim gibiler mutsuz olur:))

    • Kesinlikle haklısın. Hatta bana dershanede işe başlarken oranın müdürü şöyle demişti: “Burası her türlü politik düşünceden bağımsız bir yerdir…” Ben de gülüp, “Ben politikadan değil, politikasızlıktan korkuyorum” demiştim. Ama süreç, onların benden korkmasına, bu yüzden bana her kanaldan saldırmalarına dönüştü. Velhasıl, mutsuzluk böyle bir dünyada özgürlüğü, düşünceyi, reddetmeyi, devirmeyi ve hatta baştan kurabilmeyi arzu ettiğin her yerde beliriveriyor. Ha, bunlar bana ders oldu mu? Hiç sanmıyorum 🙂

  33. BU ARADA YANLIŞLIKLA BAZI MESAJLARI DİĞER MAİL ADRESİMLE GÖNDERMİŞİM..SANA BİR YAZI TAVSİYE EDEYİN NAÇİZANE 🙂 ÜSTÜN ÖNGEL…ADI: İSTENMEYEN ANNE HAKKINDA… SİTESİNDE DE VAR HAFTASONU RADİKAL 2 EKİNDE DE..HER ANNE VE ANNE ADAYI BABALAR DA:) OKUMALI DİYORUM..

  34. Selam Ezgi, ben dün itibari ile 6. listeye başladım.Listelere uyuyorum 3 hafta boyunca yaptığım diyet sonucunda hala 65 kilodayım.Direnç listesinide uyguladım iki gün önce.Bu sabah tartıldım 65.700 görünüyor çok üzüldüm.Yanlış yaptığım bir şeylermi var acaba?Tek kaçamağım kahve.Onun içine kahve kreması ve bir kesme şeker koyuyorum.Onun dışında her şeyi aynen uyguluyorum.Acaba kahve kremasının kalorisimi yüksek?:(Her akşam bir saat yürüyorum da neden olmuyor yaa 😦 😦 Sevgiler…

    • 🙂 🙂 hahahah demek ki inatçı bir direnç bu… Çünkü vücut bir çağı, bir alışkanlıklar devrini kapatıyor, bir başka sürece geçiyor… Buna da direniyor. Annem hep böyle tanımlar. Ben de kilo verirken bu gibi tıkanmalar yaşadım. En önemlisi, vazgeçerek değil vazgeçmeyerek bu sürecin çözüme varacağını bilmek. Sevgiler.

  35. selamlar elif hanımcım. mümkün olduğunca sorularımı bloğu karıştırarak çözmeye çalışıyorum ama birazcık sorum var şimdi.6 . haftaya geçicem ve yavaş yavaş karnım tok ağzımın lezzeti yerinde kilo vermenin mutluluğunu yaşıyorum.sizin her yazdığınızı defalarca okuyup taylan hanımn videolarını izliyorum yeni bi tarif kaparmıyım die:) ilk haftadan sonra durakladm moralim epey düştü ama direnç listenz biraz çözdü.
    öncelikle ikinci günümüzün kahvaltısında yazanlar seçenek mi hepsini mi koyucaz .2-taza fasulye sebze yemekleri için uygunmudur.3- nar ve vişnenin yerini çilek kivi şeftali kayısı tutar mı ya da mevsimsel taze başka önernz var mı.?bir de lezzetin i.h. kitabınızda sadce listeler mi var yoksa çeşitli tarifleriiz mevcut mu??

    çok çok çok teşekkürler herşey için.cevabınızı bekliyeceğim.anne kız harikasınız:)

  36. slm ezgı hanım ben6.listedeyim kilo çok az veriyorum arada kaçamaklarım oluyor o da sanırsam cok degil tadına bakıyorum sadece bi r kaşık bir ısırık gibi :)bunlar kilo vermemi engellemiş olabılırmı.bir de başka bir sorum olacak 6.listeyi 3+3+1 olarak mı ;3+1+3 olarakmı yapıcam .teşekkürler sevgiler…..

    • hemen soruyu yanıtlayım (3+1+3) şeklinde uygulayın lütfen 🙂 Birer ısırık elbette bir sorun oluşturmaz ama bazen kaçamak yaptığımız yiyecekler, bizim listemizdekilerle yanlış bir birleşim oluşturmuş olabilir. ara öğünleri kaçırmak, özel günler, ilaç kullanımı ya da mevsim geçişleri de etkiler ama unutmayın ki heppsi geçici.

  37. ezgi hanım merhaba 🙂 ayy ben 2-3 haftadır yazamıyorum maalesef 😦 diyetimi bırakmadım tabiki ama hastalandım (vertigo hastalığını baya yoğun yaşadım) ara vermek zorunda kaldım. ama yine de ölçülü yedim herşeyden 🙂 en son 63,6 kgdaydım ama bir baktım bugün 64, 200 olmuşum 😦 o kadar emeğim boşa mı gitti diye kendime kızmıyor değilim. 8 haftam bitti 71,1 kg ile başlamıştım. ama son iki haftayı diyet yapıyor saymıyorum. şimdi 2 tur bahar diyetini yaptım, bu hafta tekrar hangisinden başlamalıyım yaz diyetine mi geçsem direnç listesi mi yapsam şaştım kaldım 😦 bir de tariflerde karşılaşmadım yemeklerde salça kullanabilirmiyiz acaba ?

Yorumlar kapalı.