Taylan Kümeli’den müthiş bir liste daha…Liste no.8

UYARI: Bu listeyi metabolik bir rahatsızlığınız yoksa, hamile değilseniz ya da emzirme süreciniz sorunluysa, tahlillerinizde normal dışı bir bulgu görünüyorsa yapmayınız. Bu liste normal verilere sahip kişilerin yalnızca 1 hafta boyunca uygulayabilecekleri bir beslenme mönüsüdür. Tedavi edici ve tıbbi bir yönü yoktur.

Formuma kavuşacağım!

DETOX SIVISI
8 bardak su
3 poşet alman çayı
1 avuç içi kiraz sapı
1 avuç içi avakado yaprağı
1 avuç içi mısır püskülü
5-6 adet darül-fül fül
2 poşet yeşil çay
Tüm malzemeleri kaynatın,soğutun ve süzün
İçerisine 1 elma ½ limon 1 mandalina doğrayınız
Gün boyunca istediğiniz ısıda içiniz,her gün yeniden yapınız

1-4-7. GÜNLERDE YAPILACAK DİYETİNİZ

SABAH
1 ob elma ( kırmızı veya yeşil elma olabilir )
+ 1 kk light beyaz peynir veya 2 yk lor peyniri
+ 1 dilim form diyet etimek

Elmaları kabuklarıyla 8’e bölünüz. Yanında peynirle birlikte tüketiniz.
Peynirin bir kısmını etimek ile birlikte yiyiniz.
Not : Şekersiz veya tatlandırıcılı çay veya kahve içebilirsiniz.

2 SAAT SONRA
1 ob elma ( kırmızı veya yeşil veya sarı elma olabilir )
+ 5 adet tuzsuz badem

ÖĞLEN
4 yk yulaf + 1 su bardağı laktozsuz diyet süt + 1 ob kırmızı elma rendesini
Pişiriniz ve ılık olunca üzerine 3 yk ayıklanmış nar + 1 çk toz tarçın ekleyerek tüketiniz
Mutlaka ılık olarak tüketiniz.

2 SAAT SONRA
1 ob elma ( kırmızı veya yeşil veya sarı elma olabilir )
+ 5 tuzsuz badem

2 SAAT SONRA
Kepekli tost ( 2 dilim esmer ekmek+ 1 kk light peynir )

AKŞAM
4 yk yulaf + 1 su bardağı laktozsuz diyet süt + 1 ob kırmızı elma rendesini
Pişiriniz ve ılık olunca üzerine 3 yk ayıklanmış nar +1 çk toz tarçın ekleyerek tüketiniz
Mutlaka ılık olarak tüketiniz.

2 SAAT SONRA
1 ob elma + 1 çb diyet kefir

2. VE 5.GÜNLERDE YAPILACAK DİYETİNİZ

SABAH
1 yumurta + domates ,salatalık,kırmızı biber
Yumurtayı katı pişirdikten sonar kesin üzerine karabiber ve pulbiber ekleyiniz
Domates,salatalık,kırmızı biberi ekmek gibi tüketiniz.

2 SAAT SONRA
1 çb diyet kefir veya diyet süt veya ayran

ÖĞLEN
150 gr Izgara Tavuk + Haşlanmış broccoli ( haşlayınız üzerine 1 yk zeytinyağı,limon ekleyiniz )

2 SAAT SONRA
1 çb diyet kefir

2 SAAT SONRA
½ kepekli tost ( 1 dilim esmer ekmek + 30 gr light peynir )

AKŞAM
Izgara Balık ( her türlü balık olabilir ) + Salata ( 1 yk zeytinyağı,limon )

2 SAAT SONRA
2 dilim taze ananas + 1 çb diyet kefir

3. VE 6.GÜNLERDE YAPILACAK DİYETİNİZ
SABAH
2 dilim taze ananas + 1 kiwi + 2 yk lor peyniri + 1ceviz içi
Ceviz ve lor peynirini karıştırıp meyvelerin üzerine sürebilirsiniz.
Mutlaka meyve ve peyniri birlikte tüketiniz.

2 SAAT SONRA
½ paket form büskivi veya 3 adet mısır pirinç patlağı

ÖĞLEN
Yeşil salata + 190 gr ton balığı ( Limon+1 yk zeytinyağı )

2 SAAT SONRA
2 dilim ananas
2 SAAT SONRA
2 dilim ananas + 1 adet probiotik sade yoğurt + 1 çk toz tarçın

AKŞAM
150 gr Izgara Tavuk veya Hindi + Salata ( 1 yk zeytinyağı,limon )
Veya 8 yk kuru fasulye yemeği + Salata ( 1 yk zeytinyağı,limon )

2 SAAT SONRA
2 dilim taze ananas + 1 çb diyet kefir

Taylan Kümeli’den müthiş bir liste daha…Liste no.8” üzerine 52 yorum

  1. Ezgi merhaba,
    Kivinin mevsimi bittiği için artık bulmak çok ama çok zor. Yerine ne önerebilirsin bizlere?
    Sıcacık ve huzurlu günler 🙂

    • ŞU meyveler uygundur:
      1) Armut,
      2) nar
      3) Mandalina, portakal
      4) Elma
      5) Ananas… Ben olsam ve eğer bulabiliyorsam ananası tercih ederdim 🙂 sana da güzel, huzurlu günler dilerim

      • Sevgili Ezgi 🙂
        Uzun zamandır takipte olan ve sona yavaş yavaş yaklaşan bizler bu listeler bittikten sonra Diyet Listesi-2 ile başa dönelim mi? Önerin ne olur? Ben sona yaklaştıkça korkmaya başladım, listelere bağımlı olmadan öğrendiklerimle beslenirken ya geri 1-2 kilo alırsam diye.
        İyi haftalar dilerim…
        Bu hafta yapacağın yolculuk iyi geçsin! 🙂

  2. Yine harika listeler. Taylan Hanım’ın emeğine sağlık. Ben ona karınca kadın diyorum. 🙂

  3. Merhabalar 🙂
    Bazen öyle oluyor ki taze balık bulamıyoruz. Izgara yazan balık mönüsünde ton/light ton balığı tercih edebilir miyiz? Tamamıyle taze balık bulunamaması yönünde bir mecburiyet 😦 Ya da sizin öneriniz nedir?
    Bu arada belirli bir büyüklüğe erişmeyen küçük balıkları yemeyelim. Küçük balık olmazsa büyük balık da olmaz.
    Bol balıklı deniz günleri…

  4. Küçük Balık Yoksa Büyük Balık da Yok!
    Bugün dünya denizlerindeki büyük balık türlerinin yüzde 90’ı, toplam balık türlerinin ise yüzde 60’ı tükenmiş durumda.
    2050 yılına geldiğimizde ise dünyadaki balık stokları tükenecek. Türkiye’de durum farklı değil…Balık stoklarımız ve balıkçılık can çekişiyor. Endüstriyel avcılık arttıkça, yumurtlama zamanları ve yerlerinde avlanıldıkça balık stokları hızla azalıyor, balıklar azaldıkça daha çok yavru balık avlanmaya ve satılmaya başlanıyor. Yavru balık avlandıkça ve satışı devam ettikçe de türler üremeye fırsat bulamadığı için durum daha da vahim hale geliyor.
    Küçük Balık Yoksa Büyük Balık da Yok!
    Henüz üreme olgunluğuna, boyuna erişmemiş yavru balıkların avlanması, satılması, tüketilmesi deniz kaynaklarının ziyan edilmesidir. Olgunluk çağına gelen bir balığın her yumurtladığında binlerce balık ürettiği unutulmamalıdır. Her canlı en az bir kez üreme hakkına sahiptir, ve eğer yarın da denizlerimiz de balık türleri olmasını istiyorsak acilen balık boylarına önem vermeliyiz. Ayrıca anaç balıklar boyut olarak büyüdükçe daha da fazla yumurta verirler, işte bu yüzden balıklar için her cm. hayati derecede önemlidir. Türkiye’de avlanması ve satılması yasal balık boylarına uyulmadığını balık pazarlarında gördüğümüz yavru balıklardan anlamak mümkün. Örnek mi? Lüferin en az bir kez üreyebilmesi için minimum 20 ila 24 cm’e ulaşması gerekirken bugün yasal avlanma boyu 14 cm olarak verilmiştir. Yani aslında yavrusu olan çinekop boyu. Aynı şekilde palamutun üreme boyu 38 cm ila 42 cm arasında iken yasal avlanma boyu 25 cm dir! Bu durum açıkça gösteriyor ki, denizlerimizdeki biyoçeşitliliğin korunmasını sağlayacak ciddi bir yönetim planına ihtiyaç duyulmaktadır. Ticari balık türlerinin yumurtlama ve gelişme alanlarının deniz rezervi olarak korunması da en etkin yöntemlerden biridir. Hep birlikte, Tarım Bakanlığı’nın acilen balık stoklarının ve balıkçılarımızın geleceği adına yavru balık satışını engellemesi ve yasal balık boylarını bilimsel temellere oturtmasını sağlayalım. Yavru balık satmayın, almayın, tüketmeyin, denizlerimizin geleceğini korumaya yardım edelim.
    Kaynak:http://www.greenpeace.org/turkey/tr/

  5. yaaa ben blogunu yeni kesfettiiimmm
    öncelikle tebrik ediyorum azmin ve basarin icin
    simdi kizkardesimle diyet listelerini yazdik ve önümüzdeki carsamba basliyoruz insallah.
    saglikli günler diliyorum ve bu güzel blog icin tesekkür ediyorum

  6. Yalnızca benim blog okurlarım için annemin hazırladığı yeni listeye ne dersin ??? hahhaha gecenin sürprizi… Son parçaları tamamladığında yayınlayacağım. 🙂 Öpüyorum. Hedefe ulaşana dek, hız kesmeden devam et lütfen.

    Rüzgarla seni öperiz. not: Mailini aldım ama şu an tam anlamıyla oturdum (yine de pek emin değilim)

  7. “Sadece blog okurlarına özel” ben buraya takıldım 🙂 Beklenti beklemeden, işini severek yapmak buna denir…

    • 🙂 Aslında hepimiz bekleriz bir şey, ama o beklentinin içini ne ile dolduruyoruz, o önemli.
      Ne bekliyoruz biz?
      Emeğimizin karşılığını? Parayı? İtibarı? Sevgiyi? Hoş sohbeti? İyiliğin ve ilhamın hala yaşadığına inanmayı… Bilmiyorum. Sanırım en uzun yanıt bizim yanıtımız 🙂
      Sevgiler

      • Bu dediklerine inancımı hep korudum ve sonunda buna inananlar ile biraraya geldim. Mutluyum…:)
        Konu ile alakası yok ama çok sevdiğim bir sözü paylaşmak istedim 🙂 Çünkü gün içerisinde o kadar çok yalan dolancı ve prim yapmaya çalışanlar ile karşılaşıyorum ki, hemen bu sözü getiriyorum aklıma.
        “Günün adamı olmaya çalışma hakikatin adamı olmaya çalış. Çünkü; gün değişir hakikat değişmez” Mevlana

  8. Çok teşekkür edriz sevgili Ezgi anneciginede sanada…İinşallah hep emeginizin ,beklentilerinizin ,sevginizin, dostlugunuzun ,iyiliginizin ,samimiyetinizin ,karşılıgını alırsınız…Şeyda gercekten cok güzel bir söz …..

  9. Şubattan beri benden cevap bekleyen arkadaşıma daha dün yazınca o cevabı, ben bu işi nasıl kotaracağım diye hayıflandım. BUrada birbirimizle sohbet eder gibi konuştuğumuzdan tek satırlık yanıtlar yetiyor bizlere. Ama öte tarafta özenle yazılmış bir mektup (mail) Aynı özeni göstermem lazım cevap için. Hep geç kalıyorum, hep… Sen yazmayı sürdür ne olur. Hepsini okuyorum ve bil ki salim kafayla okumak için zaman kolluyorum. Göz ucuyla okumuyorm 🙂

    Velhasıl seni şimdiden kucaklıyor, öpüyorum ben.. Geriye bir tek seni görmek kalıyor. 🙂

  10. ezgicimmmmmmm:) darül-fül-fül yerine ne kullanabiliriz taylan kümeli karabiber çeşidi demişti yalnışmı hatırlıyorum?
    -mandaline yerine ne olabilir?

  11. Sanırım ben bu detox sıvısında dalgınlıkla bir hata yaptım:( elmayı, mandalinayı, limonu kaynamadan attım beraber kaynattım::( Sonradan dikkat ettim soguyunca atılıyormuş soguyunca içinde beklemesi etkili oluyormu canım:( ben bir seferlik böyle içsem olurmu yada böyle devam etsem sakıncası olurmu?tşk ederim cevap için şimdiden:)

    • Çok güzel bir soru. Doğrusunu istersen ben hep itinalı beslenirdim. 8 öğün yer, bol sıvı tüketir, kalorisi ve glisemik indeksi yüksek ama besleyiciliği düşük gıdalardan kaçınırdım. Bitki çaylarımın yerini hiçbir kolalı içecek tutamazdı. Sonra kendi alışkanlıklarıma aykırı şeyler yaptığımda kilo aldım. Hamileliğin getirdiği özel durumlar da vardı ama eski alışkanlıklarımı ve sağlıklı olanı tamamen terk etmiştim. Şimdi sadece eski kiloma değil, eski alışkanlıklarıma da döndüm. Leziz ve hani zararlı diyebileceğimiz şeyleri elbette yiyorum ama çok ölçülüyüm. Mutlaka dengeliyor ve sevdiğim, alıştığım düzenime geri dönüyorum.

  12. Yine bana hüsran yine bana kilolar var Eyvah
    Şarkısını Nilüfer’den kendime uğurlayıp söylüyorum 😦
    Ezgi Hanim 8. Haftaya başlarken bir sorum olacak benim gibi 4 hafta kilo vermeyenler var mı ?
    Ya da milletin anlattığı benim bir arkadasım var 6 ay kilo veremedi sonra iki haftada 30 kilo verdi
    Benim bir arkadasım var sabırla uc ay diyet yaptı hiç kilo vermedi sonra bir anda 14 kilo gitti
    Geceleri hayal kuruyorum Zayıflamak la ilgili
    Nolacak benim halim bu kadar kararlı ve azimle ilerlerken

  13. meraba ezgi hanım ben 98 kilolu bir bayanım evlilik hayatım iyi gidmiyor eşim zayıfla dedikce arsızlıga bulduruyorum ve haşimato tiroit hastasıyım sanki evde eşime göstermeyim diye gizli gizli yiyorumm bende karar verdim yazılarınızı okudukca kendim için dedim ve diyet listesine başladım inşallah 5 mayısa kadar 65 68 olurum çok huzur verici bi insansınız başarılarının devamını dilerimm elifimmm

  14. ben de 4. haftadayım ve 6 kilo gitmiş. Bebeğim7. ayında. Listelerdeki değişkenlik uygulamayı eğlenceli kılıyor.

  15. Ezgi’ciğiiiimmmmm günaydınnnn!!! Geçen hafta yatarak geçti daha yeni ayaklandım, ama ilaçlara devam tabiii :s Neyse dün sabah tartıldım ancak sana yazmaya fırsatım olmadı, tarı bu sefer de gülümsedi bana 84,2 kg’ya düştüm. Toplamda 5 kg oldu 🙂 Bu arada insanlarla ilgili garip bir şey anlatmak istiyorum sana ve bizimle birlikte kilo veren herkese… Toplamda 5 kg gitti dedim ya belli bir süre görüşmediğim arkadaşlarım hemen fark edip aaa ne güzel kilo vermişsin, ne yiyorsun, spor yapıyor musun, toplamda kaç kilo verdin ve ne kadar sürede gibi ard arda soru soruyorlar; ben de çoook büyük bir hevesle Taylan hanım ve kızıyla zayıflıyorum diyorum ve Taylan hanımın adını duyunca ilgi daha da artıyor tabii senin de hikayeni kısaca anlatıyorum… Sonra 7 hafta bitti toplam 5 kg verdim deyince gelen cevaplar beni deli ediyor ” aaa ne kadar da az ben 7 haftada en az 10 kg verirdim, üstelik spor da yapıyorsun bla bla bla… ” e be densiz bir kere herkesin bünyesi farklı, ayrıca insan modu da her gün farklı spor yaptığımız gün oluyor yapamadığımız gün de oluyor, ayrıca ben sağlıklı bir şekilde beslenerek yağlarımdan yakarak kilo veriyorum senin gibi saçma sapan şok diyetlerle kaslardan kaybetmeden, üstüne üstlük beni gördüğünde ne kadar zayıflamışsın güzelleşmişsin diyen de sensin bilgi almak isteyen de sen ” neyse bu tür insanlara vereceğim cevaplar daha da artar ama gerek yok, söyleyeceğim şu ki olur da etrafınızda size de bu şekilde yaklaşan insanlar olursa sakın kafanıza takmayın; çünkü ben öyle yapıyorum… En önemlisi biz yemek yeme alışkanlığımızı değiştiriyoruz, doğrusunu öğreniyoruz 7 hafta sonunda ne kadar kg kaybettiğiniz (3-5-7-9 kg ) önemli değil, önemli olan beslenme alışkanlığımızın değişmesi, sağlıklı öğünler tüketmek lütfen ama lütfen moralinizi bozmaya çalışan insanlara sakın ama sakın prim vermeyin… offf biraz uzun bir yorum oldu ama artık idare edin 🙂
    Herkes için mutlu, sağlıklı, keyifli ve bereketli bir hafta olsunnn!!!
    Evren

  16. Merhabalar ezgi hanım.yarın 6. Haftam bitiyor.61.1 ile serüvene başladım şu an 56.5 ama vücudum daglar kaybetti sanki.göbegim gözle görülür ölçüde azaldı.gören herkes incelediğimi söylüyor.ve dün bi elbise aldım 38 beden çok mutluyum iyili varsınız.yalnız listeler bitince kilo almaktan acayip korkuyorum ne yapıcam neler yiyecem sizce???olmadı size yakın bi ev bulayım ben çat kapı soru sormaya geleyim ne güzel:))))

  17. 9. listedeyim 11 kg gitti, ama yolum uzun herhalde listeleri bir kaç kez uygulamam gerekecek, yeni lezzetler heyecan verici, mutfağım bir laboratuvara dönüşüyor, eşim akşam gelirken evde ne yiyeceğini düşünüp heyecan duyuyor

  18. merhaba ezgi hanım. sabırla gr gr eriyorum 🙂 48.6 kilo oldum. herkes yeter diyor ama ben hedefim 44 diyorum. boydan kaybettiğim için anca 44 olursam ideal kiloma geliyorum. bir kaç sorum olacak yine 🙂 bu detox sıvısını hazırladıktan sonra elma limon ve mandalina koymasak olur mu? bir de tuzsuz badem yerine normal badem yesem olur mu? teşekkürler teşekkürler ve teşekkürler 🙂

  19. Geri bildirim: 8. Hafta ve Seni Nasil Sevicem Ben Yulaf Ezmesi Nasıl Yapılır ve Tarifleri ← Lezzetmelekleri.com

  20. MERHABAA EZGİ HANIMMCIMMM,
    8. LİSTENİN 2. GÜNÜNDEYİM 10 KİLO VERMİŞ BULUNMANIN HAZZI İLE SİZE ŞÜKRANLARIMI İLETİYORUM. İYİKİ ÇIKTINIZ KARŞIMA. MEĞER KİLO VERMEK NEKADAR KOLAYMIŞ.
    İYİKİ VARSINIZ
    SONSUZ TEŞEKKÜRLER..
    ÖPERİM:)

Yorumlar kapalı.