Hamile misiniz? Benim yaptığım hataları yapmayın n’olur!

Sağlıklı Hamilelik

Bugünlerde hamile takipçilerimiz arttı… 🙂 Ne güzel, keşke ben de midemin değil de mantığımın sesini dinleyerek onlar gibi bazı ilkeleri takip ederek, bu kadar çok kilo almasaydım… İşte bana zamanında önerilenler ve şimdi benim onlara önerdiklerim…

Ben bunlara uymamıştım ama eğer onlar bu ilkelere uyarlarsa çok daha hafif, rahat ve sağlıklı bir hamilelik geçirebilirler…

Öncelikle hayırlı uğurlu olsun diyorum bütün hamile takipçilerimize. En sağlıklı biçimde Allah tamamına erdirsin. Hamilelikte beslenme çok ayrı bir konu. Gerçekten bir uzmanın rehberliğine ihtiyaç duyulan bir konu.

Benim bilgilerim dahilinde söyleyebileceğim tek şey,

Kötü karbonhidratlardan uzak durulmalı.
Fastfood, kızartma gibi besinlerden hamilelik sürecinde uzak durulmalı
Basit şeker ve basit şeker içeren tatlı ya da gıdalardan uzak durulmalı.
Günde yarım litre (laktozsuz) süt tüketilmeli.
Günde 3 litre su tüketilmeli.
Bol sebze, meyve tüketilmeli.Meyveler birer porsiyon ve yoğurt eşliğinde yemeklerden 2 saat sonra yenilmeli.
Balık, tavuk, et tüketilmeli.
Ve mideyi zorlamamak için az az sık sık yemek yenmeli.
Bitki çayları, hamilelikte çok bilinçli tüketilmeli, bazılarından katiyen uzak durulmalı.
Mideyi yatıştırmak için zencefil ve böğürtlen çayı tercih edilebilir.

Onun dışında size uygun spesifik bir listeyi ancak bir diyet uzmanı verebilir. Gün içerisinde düşük ve orta tempolu yürümek, yüzmek eğer doktorunuz onaylıyorsa çok iyi olabilir. Tatlı ihtiyacınızı kuru meyvelerle giderebilirsiniz. yemeklerinizi pişirirken sadece 1 yemek kaşığı mısır ya da ayçiçek yağı kullanın. Zeytinyağını ise asla pişirmeden salatalarınız için kullnanın. Size verebileceğim tüyolar böyle. Tekrar kolaylıklar ve mutlu günler dilerim.

Hamile misiniz? Benim yaptığım hataları yapmayın n’olur!” üzerine 12 yorum

  1. amin canim amin…cok tesekkur ediyorum…:))..
    Ben ilk hamileligimde cok az su icerdim ama aksine bunda cok fazlasiyla su tuketiyorum, yine meyve ayni sekilde….ilk hamileligimde oldugu gibi bundanda sut icemiyorum, dogrusu hic bir zaman sutu sevmedim, bir tek cayli sut iciyorum..:))) (ingiliz usulu..:))..ama sutun yerine bol miktarda yogurt(evde kendim mayaliyorum) yogurtdan tuketiyorum ve peynirde bol bol yimeye calisiyorum, tavuk severim ama her iki hamileligimdede ilk vaz gectigim tavuk oldu.goruntusu dahi beni mahfediyor…Benim kilolarim ilk hamileligimde kalma, ne kadar cabaladiysamda bir turlu veremedim…:((..yani birseyleri yanlis yaptim ilk hamilelikler daha heyecanli oldugundan heralde fazla dikkat etmedim, ama cok hareketliydim, yani hergun yaklasik 1 saat yuruyus oluyordu, yinede kilo aliyordum, bununda sebebi dogru beslenmememdi diye dusunuyorum…tam aksine bundan 20 dakikaligina bile yurumeye zamanim olmuyo…ama bu hamilelikde cok tembellestim ne kadar yediklerime dikkat etsemde bu defa hareketsizlik cok…ne olacak halim bilemiyorum artik…:))..biraktim boyle oluruna artik…

  2. mrb.yazdıklarınız çok içten,bilgi verici,süper ötesi…benim 2 yaşında bir oğlum var.75 kiloyla hamile kalıp 80 ile doğuma girmiştim.kilo kaybım olmuştu.mide yanması ve bulantı beni mahvetmişti.6o lara düştüğüm halde iradesiz biri olunca kısa sürede 73 oldum.alışverişimi yapıp meşhur pazartesi listelere başlamak istiyorum.

  3. Hani nerde hani???56 nerde hani???:)
    Blogunuzu korka korka aciyorum bi kac gundur. Keisn bu gun olmustur 56 diyorum, bakiyorum yok!
    Derin bir “ohhh” cekiyorum:) Rahatlama ba-bindan:)
    Yoksa”ohhh, canima degsin”ba-bindan degil:)

    “Kis-ka-nan-lar catlasin,
    Kiskananlar catlasin”
    diye yazin 56 oldugunuzda e mi:))))

    Ay ben 75 filan gormeye basladim Ezgi hanim. Ay havalara giriyorum ay ay ay:)

    • :)) hahahah alemsiniz. Üzgünüm! Korktuğunuz bu sabah başıma geldi. 56.7 göz kırptı…
      Bilsem ki 60 kiloya çıkmam size süper yardım edecek vallahi bunu sizin için seve seve yaparım. Ama küçççücük bir faydası yok ki 🙂
      Bu arada haberler şahane 🙂 Ben diyeyim 75i gören 57’yi de görür…

      Havalara girin, kendinizi de bu havalara alıştırın… Yarın bir gün “hıh” ile başlayan bir çok cümle kuracaksınız İnşallah :))

  4. hamile bi takipçiniz olarak bu yazı çok hoşuma gitti :))
    ben farklı bi konudan bahsetmek istiyorum size. daha önce yazmıştım 1. hamileliğimde 27 kilo aldım ama bi şekilde verdim,zorda olsa.
    2. bebeğimi öğrendiğimden beri eşim yediklerime benden çok dikkat ediyor.fazla ekmek,tatlı,çikolata,kızartma yememem için,tekrar 27 kilo almamam için beni tatlı tatlı uyarıyor.doğum doktorumda fazla kilo konusunda hassas olunca ister istemez bende daha dikkatliyim.hamile olunca biliyorsunuz onuda ye bebeğe yarar bunuda ye bebeğe yarar diyen kişilerden etrafta bolca oluyor.bunlara kulak tıkayıp daha bilinçli olmak lazım… 56.7 çok güzel bi haber biraz daha gayret elif hepimiz seninleyiz… sevgiler :))

  5. Merhaba, sitenize ve size bayıldım. Biraz önce Twitter’dan Taylan Kümeli yönlendirdi size hemen tıkladım. Süper bi paylaşım. Okudukça daha da keyiflendim. Taylan Hanım annenizmiş ne güzel. Sizi de annenizi de tebrik ediyorum. O nu zane Twitter ve bütün TV programlarından takip ediyorum. Benimde 14 aylık bir oğlum var, annenizi takiplerim ve söylediklerini uygulamam sonucu doğum öncesi kilomdan (60-60,5 civarı idi) daha aşağıdayım.Bugün 59,6 yı gördüm oley… Hedefim 57. Yaşım 38 boyum 1,65 acaba doğru hedeftemiyim. Bu konuda yardım edermisiniz. Sizi gökte ararken yerde buldum. Ankarada yaşıyorum Taylan Kümeli için İstanbul’a bile gelmeyi düşündüm. Çok samimi bir şekilde bilgilerinizi paylaştığınız için size de annenize de çoook teşekkür ediyorum. Bebeğinizi sağlıkla, güzelliklerle büyütün inşallah. En iyi takipçilerinizdenim artık. Çook teşekkürler başarılar.

    • Allah bağışlasın oğlunuzu 🙂 Güzel sözleriniz için teşekkür ediyorum.
      Hedefiniz çok doğru… Eğer paylaştığımız listeleri harfiyen yaparsanız hedefinizi dahi aşabilir dilediğiniz kiloya ulaşabilirsiniz 🙂 Metabolizmanızı yormadan, aç kalmadan bunu başarabilirsiniz. Kocaman sevgiler.

  6. sütün tadı hoşuma gidiyor seve seve içiyorum ama midem seve seve kabul etmiyor. süt felaket derecede midemi yakıyor. sanki boğazımdan aşağı inmiyor gibi. eğilsem çıkacakmış gibi canımı acıtıyor.

    • laktozsuz sütü denediniz mi? Laktoz intoleransınız olaiblir belki. Lütfen bir uzmana ya da hekime danışınız. Bir de eğer gebeyseniz, zaten her şey sizi zorlayabilir. Allah yardımcınız olsun.

      Geçmiş olsun 😦

  7. Merhabalar Ezgi Hanım,sizi bugünkü Melek Baykal’ın programında izledim ve hemen sitenize göz attım.sitenizdeki paylaşımlarınız ve uslubunuz gerçekten çok güzel ve insanlara umut verici:)Ben 14 haftalık bir anne adayıyım ve en büyük korkum kilo almak.Neredeyse 2 güne bir tartılıyorum diyebilirim.Size sormak istediğim şey hamilelikte de kullanabileceğimiz ödem söktürücü yada yağ yakıcı tarz da çaylar var mı?Bitki çaylarının zararlı olabileceğini duyduğum için hiç birini tüketmiyorum.Müsait olduğunuzda zaman ayırıp cevaplayabilirseniz çok sevinirim.Başarılarınızın devamını dilerim…

Yorumlar kapalı.