Diyetisyenin Sofrasında Konuk Olmak…

smoothie

Annemin yanına geldim.

Annem… Aynı zamanda diyetisyenim… Sağlıklı beslenmek için güvenli bölge değil mi?

Kesinlikle! Daha fazlası olamaz…

Şimdi buzdolabına, erzaklara, kuru yemişlere, çay kutularına merakla bakıyorum.

Tehlike arz eden hiçbir şey, baştan çıkarıcı kabilinden tek bir yiyecek yok… Her gece kefirler içiliyor, sabah uyanır uyanmaz ılık tarçınlı su hazırlanıyor, sofrada kocaman ve zengin bir salata var. Ara öğünler için arabası tam bir cennet. Küçük bir saklama kabında tuzsuz badem ve günkurusu kayısılar var. Su daima çevremizde. Detoks sıvıları da aynı şekilde… Mutfakta buharlı pişirme cihazı ve smoothie tabir edilen yoğutlu ya da kefirli meyve püreleri için blendır baş köşede duruyor.

Öğle yemeği, evde hazırlandıktan sonra ofise götürülüyor. Kimi zaman çorba, kimi zaman sebze yemeği…

Meyveler, yemekten tam iki saat sonra geliyor.

-evet her şey harika… Ve lakin, evin dışı… Beni on parmağı on marifet hazırlıklarla bekleyen dostlar. Onlar için listelerde pause tuşuna basmak için uygun zaman gelmiş olabilir mi? Bilmiyorum… Danışmam lazım 🙂

Diyetisyenin Sofrasında Konuk Olmak…” üzerine 24 yorum

  1. belki samimiyetim seni kizdirabilir ama ;

    bacim sen hakketin ye ne istersen sen olcusunu bilirsin afiyetler olsunn 🙂

  2. Sakın pause yapmayın. Listeler çok faydalı tekrar teşekkür ediyorum. Annenize ve size. Değişik yemek ve salata yada smootie tarifleri verirseniz cok sevinirim. Annenizden öğrendiklerimle sağlıklı beslenmeyi öğrendim diyorum. Tabiki öğrenecek daha çoook şey var. Pazartesi Doktorum’u dört gözle bekliyorum. Yarın birde lavaş tarifi vermiştiniz ya onu deneyeceğim. Yani ne diyim emeğinize sağlık. İyi akşamlar. Muazzez

  3. slm….
    3.haftam bitıyor….ama birebir uyamadım ilk hafta ne güzeldi….2 hafta bir yanlıs benım sonum oldu ((((( pasta börek yemesemde …lıstelerın aynısı olmadıgı ıcın yazmaya sormaya bile cekınıyorum….hemde tatıldesın….
    acaba yarın lıste 1 den mı baslasam lıste 4 e aynen mı uysam mı? ya da
    battı balık felsefesıylemı devam etsem…..((((
    oglunu ve seni opuyorum taylan hanıma slm =)

    • Selamlar…

      Battı balık yangider en kötü düşüncedir… Uyduğunuz kadar uydunuz… BU hafta kaldığınız yerden bozmaksızın devam etmeye odaklanın lütfen. Bu 8 liste tamamlandığında o zaman yeniden başa dönersiniz. Lütfen Emine hanım istediğiniz kiloyu alın 🙂

      Sevgiler, selamlar bizden

  4. Canım Ezgi, sen o mükellef sofralardan her şeyin tadına bakarak hem de bir gramcık bile almadan kalkmasını çok iyi bilirsin. 😉 Yanlış hatırlamıyorsam kurban bayramında bunu çok güzel başarmıştın. Hem sen bunu hak ettin artık..;)

    Taylan Hanım’a selamlar, sevgiler…

  5. muhteşeemmmm.. dost masalarında alınan max 2 kg. kadardır.. 3 günlük bir detox diyetiyle de gider, o keyifli dakikalar, saatler bunların hepsine değer bence..
    sevgiler 🙂
    merve

  6. Bence orda kalin, annenizin yaninda. Ne kadar diyetisyen de olsa, anne sonucta, illa sakincali biseyler yedirir size:)))
    Iyioldu boyle iyi! 56’yi bu haftada goremicez desenize:)))
    (Ay ne fenayim:) Dusmaniniz miyim neyim, anlamadim:)))
    Ay bu arada, ben de 74 oldum uzerinize afiyet:)

  7. Benim kiviye dokunamadığımı biliyor musunuz?:) Yiyebilenlere imreniyorum. 🙂 Ama C vitamini ve zencefil suyu beni benden aldı 🙂 Annem sağolsun jet hızıyla yetişip hastalığın seyrini hafifletti. Ama bu nezlenin müsebbibi sinüzitim… 😦

  8. Çok geçmiş olsun Allah bol şifalar versin bizim uykumuz ogluşunun olsun sende cabucak iyileş saglıcakla kal…

  9. Canım çok çok geçmiş olsun. Anne evinde nezle olmak bile güzeldir ama ya 🙂 Şaka bir yana Allah şifa versin. Rüzgar Alicik’e bulaşmadan çeksin gitsin o pis nezle!

  10. boğazlar için de: 1 bardak oda sıcaklığındaki suya 1 tatlı kaşığı karbonat, 1 tatlı kaşığı tuz, karıştır, sabah-öğle-akşam gargara yapılır ve içinden 1 kaşık içilir. Burna da çekilir.. Muhteşem bir doğal ilaç oluyor! Hamileyken de, emzirirken de grip olduğumda bunu kullandım. İlaç kullanmadan iyileşmeyi öğrendim bunun sayesinde.. Bir de zencefilli, tarçınlı, karanfilli ıhlamur… İnsanı zımba gibi yapıyor.. Geçmiş olsun…

  11. Yazarin tipini yakinen gordukten sonra pause zamani gelmis oldugu anlasilir. Temelde saglikli ama azicik daha keyifli yemekler beraber yenir…

  12. Sevgili Ezgi hanım. Aylardır azimle vermiş olduğunuz kiloları ve deneyimlerinizi bizlerle canıgönülden paylaşmanızı hayranlıkla izliyorum 🙂 Taylan hanımın bilgilerine ve önerilerine saygımı, kendisine duymuş olduğum sevgiyi de belirtmek isterim. 2008 yılında kendisinin danışanıydım ve tam 26 kg verdim TK ve ekibinin desteği ile. O dönemde asla listelerimin dışında bir kırıntı bile yemedim. Taylan hanım her önerisinin sebebini bilimsel olarak da anlatırdı. Zaten ender rastlanır iyi insanlardan birisi olan Taylan hanımın bu bilimsel yönü de eklenince benim tek güvendiğim diyetisyen oldu kendileri. Acilci olduğum zamanlarda oturup yemek yemeye fırsatım olmazdı, o zamanlara ve tüm gece uyumadığım nöbetlerimde bile cabimde taşıyabileceğim çok oratik önerileri olurdu. Geçen yıl ara öğünleri aksatmaya başladim ve malesef biraz kilo aldım. Sizi takp ettikçe yine motive oldum ve yeniden TK’ den öğrendiğim doğrulara ger döndüm. 1 ayda 5 kg verdim, hedefim yine 55 olmak. Sizi bu başarınızdan dolayı tebrik ediyorum ve bu süreçte pozitif enerjinizi bizlerle paylaştığınız için de teşekkür ediyorum. Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

