Hedefe son durak: 56

Hedefime ulaşmadan önceki son durak…

Bu noktaya gelebileceğime inanıyordum… Ama bazı şeyleri o kadar hayal edersiniz ki, artık o şeye gerçeklik payesi vermek güçleşir… Farkında olmadan o düşü imkansızlaştırıyorsunuzdur.

Pazar günü annemin evindeki kompleks tartıda tartıldım. Bu tartı bana vücudumdaki yağ-su-kas ve kemik oranını söyleyen, kol, bacak, kalça ve karın bölgemdeki ağırlık dağılımını bildiren bir rapor veriyor.

Annem bu raporu sevinçle değerlendirdi.

Vücudumdaki yağ oranı: %13tü… Listeler sayesinde son derece orantılı kilo kaybetmiştim.

Tek tip beslenme ile kilo veren insanlarda bu orantı mevcut değildir. Ya da “bölgesel incelme” adı altında yalnızca bir tek bölgeye “geçici” olarak yapılan uygulamalar yine orantıyı bozar. Uyguladığınız listenin ya da egzersizin veya terapinin bütüncül bir uygulama olması bu yüzden önemlidir.

Sevgili takipçilerimiz, bu arada hedefe son bir kilo… Tartıldığımda henüz bebeğimi emzirmemiştim. Yani bir süt yüküyle tartıya çıktım. Eğer onu emzirmiş olsaydım sanırım 55 sayısını görürdüm. Ama bildiğiniz gibi tam 56.0 sayısını görmeden kilomu duyurmadım. 55 için de aynı şey geçerli.

Bu hafta belirgin bir liste takip etmedim. Doğrusu, annem ne yerse aynını yemeye çalıştım. Arkadaşlarıma konuk olduğumda benim için hazırladıklarından kafi miktarda yedim. Kahvaltımı bu ikramlara göre yapıp, akşam yemeğimi de salata olarak tükettim. Detoks sıvılarımla dengelemeyi sürdürdüm.

Sevgili takipçilerimiz…

Size bundan sonra bildirim yaptığımda hedefime ulaşmış olacağıma inanıyorum İnşallah 🙂 Ancak benim için bir koruma süreci başlayacak. Ve fakat bundan sonra da birlikteyiz, çünkü sağlıklı beslenme bir alışkanlığa dönüştükten sonra geçmişteki tarzınıza geri dönemiyorsunuz. Üstelik hala süt verdiğim için bu sütün kalitesini korumalıyım. Listeler de bunu sağladı…

Beni yalnız bırakmayan bütün dostlara selam olsun.

— Bu haftanın ipucunu şu an canlı canlı Taylan Kümeli’den bildiriyorum:
Tuzu azaltmak su tüketimine yardımcı olduğu için vücudun ödem tutması zorlaşır.

— Dışarıda yiyecek hiç bir araöğün malzemesi bulamıyorsanız 1 şişe su ve 1 bardak ayran için- su ve tuz dengesini sağlayacak ve sizi tok tutan bir besini almış olacaksınız

Hedefe son durak: 56” üzerine 23 yorum

  1. Heyyyyy yaşasın! 🙂
    Doğru bilgi, azim ve kararlılık birleşince 32 kilo alıp başını gitti. Darısı azmeden herkesin başına.
    Ben de şu son 3 kiloyu uğurlayıp koruma evresine geçmek için sabırsızlanıyorum. Sabırsızlanıyorum çünkü korumaya geçmek benim için yeni bir dönem olacak. Vermek değil korumak zor derler ya hep işte o beni biraz endişeye sevk ediyor. Ama biliyorum ki Taylan Hanım’ın önerileri ve senin paylaşımların sayesinde bunu da başaracağız. Eee zaten artık sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzına dönüştürmeyi öğrendik. Geriye istikrarı yaşam boyu sürdürmek kalıyor sanırım. 😉

  2. tebrik ederim,kararlılığın ve azminle beni kendine hayran bıraktın bravoooo… (lütfen süt artırıcı tariflere daha çok yer ver :)))

  3. Çok iyi hatta süper. Süpersiniz gerçekten. Son halinizin endamını ne zaman görebileceğiz Ezgi? 🙂

  4. Tebrikler! Darısı başıma! 🙂 Taylan Kümeli’nin bugünkü ipucunu senin yazını okumadan evvel öğrenmiştim 😉 TK’nın kilo verme listelerinden sonra genel geçer olacak koruma listelerini de bekliyoruz bu arada 🙂 Gerçi daha listelerin başındayım ama olsun.. O listeleri zevkle hazırlıyorum. Her gün, her hafta farklı olması da ayrı bir hoşluk katıyor. Kızımın doğum gününe kadar (nisan sonu) 55-56’yı görmeyi umuyorum 🙂 Şu an 65’im. 9 kilo verdim. Bakalım kendime de “ha gayret” diyorum ve az evvel çok güzel bir pastaya da “hayır” dediğimi mutlulukla (!) bildiriyor ve bitki çayımı içerek yazıma son veriyorum 🙂

  5. Hemen düzelteyim 6 ay 7 gün 🙂 Benim hedefte ne var diye sordum bir an kendime… Vallahi her şeyden azar azar, kararınca yerim bundan böyle. Çarşamba günü bizimle beraber listeleri yapan bir arkadaşım şöyle dedi: “Bir gün niyeti bozdum tabağımı tıkabasa doldurdum ama yarısını bile yiyecek takatim kalmamıştı… Midem küçülmüş belli ama artık bazı şeyler ağır geliyor…” 🙂 Bizimki de o hesap… 🙂

  6. :)Merhaba Sevgili elifezgi

    Ben de yaklaşık 8 gündür sizi takip eden.Aynen verilen listeleri takip eden takipçilerinizdenim:)hata sadece be degil 11 ay önce dogum yapan dünyalar güzeli kızım ile birlikte geçen cumartesi gunu başladık.listeleri uygulamaya kızım 5 ben 3 kilo verdim.sizin ile tanışmamızı saglayan kızıma teşekkür ediyorum size ve anneniz taylan kümeli hanımefendiye de:)Belli ki bir çok takipcinize inanılmaz güç verdiniz.:)sevgiler

  7. Ben tuzdan tamamen vazgeçemiyorum ama ciddi ölçüde azalttım. Hamileliğin son safhalarında son derece sakıncalı olmasına rağmen resmen keçiler gibi tuz tüketiyordum. Utanmasamm kaya tuzu alıp, git-gel yalayıp yutacaktım 🙂 Hamilelikte çok yaramazlık yaptım ben ya 🙂

  8. Şöyle bir geriye dönüp baktım da ben zaten artık kendimi korumaya almışım. Hem veriyorum hem koruyorum. 🙂 Yaklaşık 3 yıldır tuzu çok azalttım ve bana normal tuz oranında olan her şey çok tuzlu geliyor artık. Şeker desen -çikolata hariç- çıktı çıkacak hayatımdan. 3 yıldır piyasadaki hazır meyve sularını, meyveli sütleri, meyveli maden sularını içemiyorum. Hoş bunlar sözde meyveli özde şekerli… Çayı, kahveyi zaten şekerli içmezdim. Yağı, bırakın diyeti ev ahalisine yaptığım yemeklere bile 1 yk koyuyorum. Zeytin yağını kavurmuyorum. Kepekli un, tam buğday unu, kepekli makarna, kepekli bulgur vd.. 3 yıldır baş tacı. Eh zaten meyve-sebze canavarıyım oldum olası. Bunlarda da porsiyon ayarını ve doğru kullanımı öğrendim. Abur cubur desen hepsine düşman gözü ile bakıyorum. Markette şöyle bir burun kıvırıp yanlarından geçiyor kuru meyvelere, yağlı tohumlara yöneliyorum. Eee daha ne olsun değil mi? Arada bitter çikolata, dondurma kaçamağım oluyor. Eh o kadar da olur diyorum. 🙂

  9. Evet zeytinyağı piştiğinde aşırı okside olan bir yağdır. Yemeği pişirir ve çiğken z.yağı ekleriz. Bu az bilinen ama önemli bir gerçektir. Bu arada program esnasında salça da kullanmıyoruz. Çünkü sodyum içeriyor 😦 yani onun yerine bir tutam tuz kullan daha iyi 🙂 Öpüyorum

  10. Sevgili Ezgi

    Laptop gun boyunca açık:))ve sizin sayfanızdayım.Yazdıklarınızı tekrar tekrar okuyorum.2. listedeyiz:)kızım ve ben ,sizden aldıgımız güç ve birbirimize verdigimiz destekle,kararlılıkla devam ediyoruz.:))ikinci liste şölen gibi. Sizinle yol arkadaşlıgı yapan herkese allah güç versin.Sevgiler

    • Salata+ayran tuketebilirsin. Ac kalma ki sofraya cook ac ve bitap oturma. Az az sık sık ye… Yani yaninda elma olsun mesela. Elma ile ayran tuket. 2 saat sonra yagsiz ama limonlu-biraz tuzlu bir salata su… Ya da yagsiz izgara…

Bir Cevap Yazın

