Kilomuzu Korumanın 10 yolu

Formu Korumak…

Diyelim ki, uzun süren bir programın ardından arzu ettiğimiz kiloya geldik.

Mutlu muyuz? Ona ne şüphe…

Peki tedirgin miyiz? Hani, bu kiloyu koruyacak mıyım tedirginliği…

Haftalardır, belki de aylardır tadını özlediğiniz o kadar çok şey var ki. Onları yeniden eskisi gibi yersek kaçarı yok aynı kilolara geri dönecek ve metabolizmamızı yoracağız.

Peki sonsuza dek kefirli karışımlar ya da sebze çorbaları mı tüketeceğiz?

Soruyu sakın böyle sormayın, ne geliyorsa başımıza yanlış bakış açımız yüzünden ve yanlış sorular sorarak kendimizi yıldırdığımız için geliyor.

Sorumuz şu olmalı. Listeleri uyguladığımız zaman zarfında ne öğrendik? Hangi besinler metabolizmamızı hızlandırıp, bizi hafifletti?

Hangi besinleri nasıl tükettik?

Koruma programı, sağlıklı beslenme eğitiminin bitirme tezi gibidir. Bundan sonra hayatınız boyunca sağlıklı beslenme taraftarı olarak devam edeceksiniz.

1- Asla ara öğünlerinizi atlamayın, çünkü bizi hatalara sürükleyen temel sorun kontrolsüz açlığımızdır, oysa ara öğünler “çok açım” cümlesindeki “çok” sözcüğünü söküp atar.

2- Günde en az 3 litre su tüketin, suyunuz artık daima elinizin altında olsun.Kolalı içecekleri azaltın, bitki çaylarınızı ihmal etmeyin.

3- Yağ tüketiminizi bundan böyle kontrol altında tutun. Eğer bir ana öğünde yağ oranı yüksek bir besin tükettiyseniz, diğer öğünlerinizde yağsız tarifler ekleyin.

4- Üçüncü maddeden de anlaşılacağı üzere, “denge” unsurunu daima hayatınızda tutun. Arzu ettiğiniz bir şeyi yediğinizde diğer öğünlerinizi mutlaka hafifliğinizi koruyacak şekilde seçin.

5- Tabağınızdakileri anlayın! Asla bodoslama yemeyin. Kızartmaların, ağır sosların lezzet olarak çok özel bir değerleri yoksa eğer yememeyi tercih edebilirsiniz. Örneğin, ızgara sipariş ettiğinizde yanında gelen pilavı yemek zorunda mısınız?

6- Kendi listelerinizi oluşturma disiplinini edinin ve bir mönüde sizin için uygun olan ve olmayan tabakları ayırt edin. Eğer mümkünse bir kaç hafta yazma yoluna gidin…

7- Porsiyonlarınızın boyutlarını, tükettiğiniz yiyeceğin niteliğine göre belirleyin. İskender yiyorsanız, yarım porsiyon tercih edebilir; salata yiyorsanız 2 porsiyon dahi tüketebilirsiniz.

8- Küçük lokmalar halinde, uzun çiğneme periyotları ile tüketmeyi asla unutmayın.

9- Hareket unsurunu daima hayatınızda tutun.

10- İnce ve formda olmak güzel bir ayrıntıdır doğru… Ama bizler görünüşlerimizin ötesinde, üreten, çalışkan ve neşeli insanlar DA olabildiğimiz müddetçe tamamlanmış sayılırız. Bu anlamda disiplin ve ilkeli olmaya EVET! Takıntılara ve katılıklara HAYIR! 🙂

Kilomuzu Korumanın 10 yolu” üzerine 10 yorum

  1. Günaydııınnn 🙂
    Şimdi yazdıklarını okudum. Yarından itibaren şehir değiştirip zorunlu misafirliklerim olacak. Rahatsızlığım nedeni ile Bursa’ya gideceğim. Çok sevdiğim kuzenlerimi ve teyzemi göreceğim. Oradan da ailemin yanına Balıkesir’e gideceğim. 5 aydır evime gidemiyordum. Beni inanılmaz güzel günler bekliyor. Tabi özenle hazırlanmış, sevdiğim tüm yemekler 🙂 Gurbette olup eve gidince sevgi ve yeme bombardımanına uğruyor insan 🙂 Mevcut kilomu koruyarak gelsem ona razıyım 😦

  2. Resimdeki hanımları 1,2,3,4,5 diye kiloludan zayıfa doğru sıralarsak ben bilinçli bir şekilde listelere başladığımda 2 numaradaydım. Şimdi 4 numaradayım. 😀 Mutluyum!
    Ben zaten bu listelerdeki çorbalara, tariflere bayılıyorum. Kefir ve probiyortik yoğurtlar de hep hayatımda olacak. Yeşilçay,tarçın, zencefil zaten vazgeçilmez. Bütün maddelere tik atıyorum. Koruma programında da zorlanmayacağım sanırım. 🙂 Denge unsuru çok mantıklı.
    Regl geçtikten sonra tartılacağım ve sanırım hedefe (46) ulaşmış olacağım. Benim için koruma ve sıkılaşma evresi başlayacak. Pilates biraz daha yoğunluk kazanacak.
    Çok teşekkürler… 🙂

  3. ”probiyortik” nedir? diye sorarsanız yok öyle birşey. Siz anladınız beni. hihihih 😀

  4. Merhaba ,
    Aynı firmada çalışıtığım bir arkadaşım tavsiye etmişti sizin blogunuzu ve bende bu gün bir başka arkadaşıma” mutlaka içeriğine bir göz gezdirmelisin” dedim:) Çok doğru tesbitlerle aklaşmışsınız konulara. Bu öğlen itibari ile yazmış olduğunuz beslenme listelerine başlayacağım.Ancak hangisinden başlayacağımı bilemiyprum.13 kilo fazlam var ve ben bu kilodan kurtulmak istiyorum. Yeni evlendim ve evlenince de bir güzel kilo aldım.Hareketsiz oturarak çalışıyorum fakat gün için de binamızdaki katları yürüyerek inip çıkmaya çalışıyorum 🙂 bana hangi listeden başlamam konusunda yardımcı olursanız sevinirim.
    görüşmek ümidiyle.
    sevgiler… 😀

  5. merhaba ezgi
    ben sevgi, bloğunla yeni tanıştım.5 kilo kadar fazlam var.hedefim 48.mağlum ramazanda yaklaştı.ben de diyorum ki acaba önce liste1den başlayıp sonra ramazan için yazdıklarına mı uysam?bu arada günde 6 litre su uçiyorum ve annenin sıkı takipçisiyim.sağlıklı ama kaçamaklı bi beslenme tarzım var.sevgiler:)

Yorumlar kapalı.