Bu da benim zaafım!

by.carol apple

Eh çok şahane…

Verdik 33 kiloyu. Genetik olarak da sağlam bir dokumuz varmış Maşallah, öyle sarkma, çatlama vesaire olmadı -aman ne marifet!

Ama bir de şöyle insanın sıkılaşmasıymış, zinde, formda olmasıymış ne güzel olurdu değil mi?

Elbette öyle olurdu. Evde yaptığım bir kaç düzensiz yürüyüş ve çılgınca koşuşturup bebekzede olmamın ardından şunu fark ettim ki, hergün spor yapmaya karar veriyormuşum ben.

Bu blogu açarken temel amacım, son derece komplekssizce takipçilerime olan zaaflarımı söyleyip, onlara söz vermek suretiyle bir takım şeylere başlayabilmek…Çünkü kendime verdiğim sözden cayabilirim, hatta usuuuuuuuuulca tüyebilirim ama ikinci bir şahsa söz verildiğinde bu daha etkili olabiliyor. Velhasıl ben “zararı kendisine” tiplerden biriyim sanırım.

Neyse şimdi konumuza geri uçalım: Benim spora başlamam lazım.

1) Tamam çatlamamış ya da sarkmamış olabilir fakat bu knor jöle kıvamında olduğum gerçeğini değiştirmez, biiiir..

2) Bebeksel döküman taşımaktan kol, bel, boyun namına hiçbir şey kalmadığı gibi emzirirken akrobasinin şahını yaptığımdan derhal kendime bu iyiliği yapmam lazım.

3) Sonra beyler hanımlar seratonin faktörü var. Ben bir milyon wattlık bir öfke yüküyle spor yapmaya başlamış olsam bile, hani diyelim gözlerimden sicim gibi yaşlar akarken (ki insan niye böyle bir anda spor yapar ama kriz anlarında insanlar saçmalayabilir neyse…) spor yapmaya başlasam, sinirleri alınmış kuzu kebabı gibi oluveriyorum. Buna nasıl hayret ediyorum ve buna rağmen

NİYE SPOR YAPMIYORUM BEN?

 4) Son not: Bir de spor adı altında yaptığımız hareketler beni çocukluğa en çok yaklaştıran şey. Hem spor yapma bahanesi olmasa o köprü kurma hareketini insan niye yapsın… Biz canımız çektiğinde böyle şeyler yapmıyoruz.

Bu da benim zaafım!” üzerine 16 yorum

  1. Ezgicimm birşey sormak istiyorum. içtiğimiz suyun 1,5 lt sine bir çay kaşıgı karbonat katarak içtigimizde zayıflamaya yardımcı olur ve daha sıkı olurmuşuz. Ve bu sudan günde 3 lt içmeliymişiz çünkü suya atılan karbonat suyun PH derecesini yükseltirmiş ph derecesi yüksek olan sular da şişirmez aksine bagırsakları çalıştırıp kilo kaybına neden olurmuş cildi güzelleştirirmiş.Dogru mudur?
    VE biz bu listelerle günde 3 lt karbonatlı su içsek ne olur?

  2. Canım Ezgim
    Ben de hedefe ulaştım ve hedefe ulaşana kadar yürüyüşü artırıp diğer sporları azaltmıştım. Özellikle benim favorim sıkılaşmak adına pilates. Kilo verme sürecinde de pilatesin karına yönelik hareketlerinden yararlandım ve çok faydasını gördüm. Şimdi karnım dışında jöle kıvamındayım ve sanırım kendi tarihimin en yumuşak günlerini yaşıyorum. 🙂 Amacım nisan sonunda pilatesi artırıp sıkılaşma sürecine geçmekti. Sayenizde planlar tıkır tıkır işliyor. Yarından itibaren benim için koruma ve sıkılaşma süreci başlıyor. Çünkü bu jöle kıvamını hiç sevmiyorum. 🙂 Pilates çok çabuk şekillendiriyor vücudu. Ruhsal olarak da çok rahatlatıyor beni. Özellikle emziren anneler için bel, boyun ve sırt ağrılarına da birebir. Ben bu konuda Ebru Şallı’nın dvdlerini takip ediyorum. Yabancı sporcuların seslendirme dvdleri bana çok soğuk geliyor. Ebru Şallı’nın motivasyonu da iyidir. 🙂 Bu yolda da beraber olabiliriz.

  3. Sezen yazdığın not dikkatimden kaçmadı. Ben de uyamıyorum listeme. 7. listenin son 2 günü ve sonrası listes uygulamadım. Bir motivasyon gelse de canla başla devam etsem 😦

  4. Ya benim yorumum geldimi gelmedimi bilmiyorum ama mail attım ezgicim o geldimi bari sinir oldum ya:(

  5. Benim de alerji sıkıntım var. Bir haftadır doktorla uğraştım. Çocukluğumdan beri uğraş uğraş dur. Hazır ve paketli ürünlerden tut bir sürü şey yasak. Bazen canım istiyor yiyiyorum 😦 Hele şimdi çilek çıktı nasıl içim gidiyor anlatamam. En sevdiğim çilekli probiyotiğin kokusunu bile özledim. Bu ara çileğe alerjim olduğu da yeni çıktı 🙂 Bir de atopik dermatitim, yüzüm zombiler gibi gergin gergin dolanıyorum 😦 Beyaz ten ve sarışınım bu da üzerine tuz biber oluyor 😦 Aldığım ilaçlardan sersem gibiyim kaç gündür. En son gene bir dünya tiroid, kolesterol vb. testler yapıldı. Çok şükür herşey yolunda. Yediklerimde normal aslında. Uymama değil. Sanki kendimi koruma programında sanıyorum 2 haftadır 🙂 En kısa sürede 8. listeden devam 😀

    • Ah ya… Bir de bu allerji metabolizmayı kitler resmen. Çok geçmiş olsun. Allerjin olan ya da hassas olduğun yiyeceklerden kaçınarak daha verimli sonuçlar alabilirsin. 🙂

    • BEnim yorumum ya da mailim gelmedimi ? yorum yazdım göremeyincce mail attım bu karbonat olayı için 😦 bir bilgilendirilsem araya kaynadım:(

        • BEn buraya kaç defa yazdım yorum gelmedi görünmeyince mail attım o sorunun cvbını nerden ögrendigimi ayrıntısını ama bir aksaklık var yorumlarım gitmiyor 😦 en iyisi sen kestirmeden ne düşünüyorsun karbonat mevzusundan cvp alayım yada mailinde toprak şahin olarak gelen maili okuyupta cvp verebilirsin:) ama cvp bekliyorum 2 gündür canım ya:(

  6. Allahını seven şu karbonat mevzusunu cvplasın yorum yazamıyorum okuyamıyorum bir sorun var sinir oluyorummmmmmm 2 gündür cvp bekliyoruym mevzusu m ail attım buradan gitmeyince bu bu defa bile kaçıncı yorumum delirmek üzereyim neden yorumlarım gitmiyo gelmiyo yaaaaaaaa.Mail attım ezgi çareyi orda bulurum diye burdan yorum giştmiyo…

  7. Şimdi hedefe ulaşmış mutlu bir gelin adayı olarak herkese sevgiler. 🙂 Gelinlikçim ”sakın kilo verme” diye espiri yapmıştı ama üzgünüm gelinlik ölçüleri alındıktan 5 gün sonra 1kg daha gitti ve geldi 46. 😀 Şimdi zaman sıkılaşma ve koruma zamanı. Pilatese yoğunlaştım. Akşamları 1 saatlik yürüyüşler de tam gaz devam ediyor. Koruma evresi içinse artık kafamda hiç soru işareti yok. Koruma dediğimiz şey zaten sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı haline getirip sürdürme. Taylan Hanım’ın listeleri de nasıl beslenilmesi gerektiğinin en güzel özeti. (Bu satırları yazarken kepekli tost ve yeşilçaydan oluşan ikindi ara öğünümü yapıyorum. Akşama da ton balıklı salata. Ben bu işi öğrendim ya!!! 🙂 Teşekkürler Ezgim.)

Yorumlar kapalı.