Hamilelikte “ÖRNEK” beslenme tablosu

by. Julia B.

Koca puntolarla sesleniyorum: Aşağıda yazacağım şeyler, size uzmanınızın önerdiği her hangi bir listenin önüne geçemez.Herkese hitap etmeyebilir. Buna ancak doktorunuz ve uzmanınız karar verecektir.Ancak, bu yazıyı tamamen kişisel tecrübelerime, okumalarıma ve uzmanlara sorduğum sorulara istinaden yazıyorum.

Sevgili hamile kardeşim, Lütfen bu yazıyı okumadan önce aşağıda paylaştığım linki incele 🙂

https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/02/23/hamile-misiniz-benim-yaptigim-hatalari-yapmayin-nolur/

Eğer incelediysen devam edelim…

Aşerdiğin ya da yiyeceklere karşı aşırı hassaslaştığın durumlar haricinde lütfen şunlara dikkat et… Eğer bu şekilde beslenirsen kilo alman normal seyreder ve hamileliği az bir kiloyla tamamlarsın.. Bu arada ben de kendi tarihimin en kilolu haliyle hamile kalmıştım ama şimdi eskisinden de zayıfım… Önce bunun için hiç endişelenme. Beraber burada konuşarak yediklerini kontrollü devam ettirebiliriz. Ayrıca hamileliğinin seyrini de bizlerle paylaşabilirsin :) Kim bilir belki naçisane yardımcı olabileceğim minik şeyler de olur…
Evet ne diyordum, lütfen şunlara dikkat et…
Sabah uyandığında tarçın çubuklu ılık ve limonlu su iç. Böylelikle açlık kan şekerini dengeleyerek güne başlayabilirsin.
1 kibrit kutusu porsiyonunda peyniri kalsiyum için, 5 tane zeytini oleik asit için, 1 tane yumurtayı da (haşlanmış olursa çok daha iyi olur) protein için ve laktozsuz 1 bardak sütü de yine kalsiyum takviyesi ve albumin/kazein denilen özel proteinler için alabilirsin.
Lütfen ara öğünleri atlama… Ara öğünler az az sık sık yemene yardımcı olacağından bulantılarını ve mide gerilimlerini kontrol altında tutabilirsin. Örneğin 1 kase yoğurt ve meyve yiyebilirsin, kefir ve meyve yiyebilirsin… Kefir, ilaç alamayacağın bu özel süreçte bağışıklığına destek olacaktır.
Öğle yemeklerinde karbonhidrat alabilirsin. Ama aldığımız karbonhidratın ne olduğu çok önemli. Örneğin 1 tabak taze domatesli kepekli makarna veya kepekli kabaklı pilav ve yoğurt ya da ayran veya salata yiyebilirsin… Lütfen beyaz karbonhidratlardan kaçın… Şimdiki aklım olsa öğle yemeklerimde limonlu brokoli ve kepekli pirinçten şaşmaz ya da et suyuna yağsız çorbadan doyana kadar içmekten şaşmazdım… Ah ben… ah…
Ara öğünün 2 saat sonra tekrar gelecek… 1 armutla kefir iyi gider. Baktın ki miden huysuzluk çıkartıyor, etimek üzerine biraz labne sürüp çayla tüketebilirsin. Ama lütfen bitki çaylarına çok dikkat et. Hamilelikte bunlar masum değiller.
2. ara öğünde ise peynir+ 3 kepekli grisini ya da 1 paket (sunta) light bisküvi tüketebilirsin… Küçük lokmalarla çiğnersen seni rahatlatır… Aralarda miden kötü olursa 1 bardak zencefilli çay içebilirsin. Zencefil acı gelebilir ama mideni nasıl rahatlattığına inanamayacaksın.
Sonra akşam yemeği. Kendine koca bir salata yapabilir, üstüne de ızgara balık ya da ızgara kırmızı et ya da köfte ya da tavuk yapabilirsin… Dilersen salata yerine haşlanmış ya da ızgara sebze kullan… Sıcak,sulu bir şeyler de istersen yağsız bir domates çorbası, bol limonlu ve karabiberli iyi gider…
Yemekten 2 saat sonra da 1 porsiyon meyve yiyebilirsin yanında da 1 avuç beyaz leblebi…
yatmadan önce kefir içmeni öneriyorum 1 çay bardağı… Hem tok tutacaktır seni hem de az önce dediğim bağışıklığı güçlendirme faktörü…
Baş ucunda daima üstüne labne sürülmüş 1 dilim light bisküvi olsun, geceleri uyandığında 1 tane ısırırsan açlık seni mide sıkıntılarıyla avlayamaz…
Son not: Bulantı bileziği denilen bir şey var. Faydasını gören çok zararı yok… Dilersen araştırıp edinebilirsin.

Hamilelikte “ÖRNEK” beslenme tablosu” üzerine 67 yorum

  1. Ezgicim bugün moralim çok çok bozuldu:(( Sabah sabah bir müşterim “aaa hemen de kilo almışsınız”demez mi? e aldık yani napalım diyemedim tabi “bulantım yok üstelik aş ermelerim had safhada” diyebildim.Benim morale ihtiyacım var bu hamilelik kaç kiloyla bitecek böyle? doktora göre bunun hepsi kilo değil su aynı zamanda herşey normal ama tabi sağlıklı yiyecekler yemeli…Aslolan bu zaten. O kadar moralim bozuldu ki. Görümcem telefon etti yarın pazar kahvaltısına gidelim dedi bir de ortak arkadaşımız var kız benim liseden arkadaşım uzun yıllar görüşmemiştik ama görümcemle eşinin de ortak arkadaşları olunca zaman zaman bir araya gelirdik. Şimdi o da hamileymiş ve yarın sabah kahvaltıya gelecekler. Sinir bozucu incelikte zaten hatun benim yarın daha da çok canım sıkılır diye korkuyorum. Gitmesem mi acaba? Tarihimin en kilolu haliyle hamile kaldım. Bebişim gayet sağlıklı ve 10 haftalık bulantım yok oooh herşey güzel ama kilo konusunda endişelenmeye başladım.Aklıma sen geldin. Bana moral verin
    Sevgiler:))

  2. hepinize merhaba.. bu listeyi takip ederek 8 kilo verdım.. bugun bırıncı evlılık yıl donumumuzdu.. test yaptım kı ne goreyım..hamıleyım, 6 haftalık hem de..
    78 ıle hamıle kaldım artık kacla bıtırırım bılmıyorum. caymaya nıyetım yok hatta luksum yok. ornek lısteler gozumun onunde.. sevgiler ,;)

  3. Ezgicim bugün moralim çok çok bozuldu:(( Sabah sabah bir müşterim “aaa hemen de kilo almışsınız”demez mi? e aldık yani napalım diyemedim tabi “bulantım yok üstelik aş ermelerim had safhada” diyebildim.Benim morale ihtiyacım var bu hamilelik kaç kiloyla bitecek böyle? doktora göre bunun hepsi kilo değil su aynı zamanda herşey normal ama tabi sağlıklı yiyecekler yemeli…Aslolan bu zaten. O kadar moralim bozuldu ki. Görümcem telefon etti yarın pazar kahvaltısına gidelim dedi bir de ortak arkadaşımız var kız benim liseden arkadaşım uzun yıllar görüşmemiştik ama görümcemle eşinin de ortak arkadaşları olunca zaman zaman bir araya gelirdik. Şimdi o da hamileymiş ve yarın sabah kahvaltıya gelecekler. Sinir bozucu incelikte zaten hatun benim yarın daha da çok canım sıkılır diye korkuyorum. Gitmesem mi acaba? Tarihimin en kilolu haliyle hamile kaldım. Bebişim gayet sağlıklı ve 10 haftalık bulantım yok oooh herşey güzel ama kilo konusunda endişelenmeye başladım.Aklıma sen geldin. Bana moral verin
    Sevgiler:))

    • Nalancım Merhaba,

      Aaahhh bu insanların sivri dilleri, acı dilleri… Son ana kadar vazgeçmeyecekler bunu öncelikle söyleyim,
      sanki herkes aynı olmak, ince olmak zorundaymış gibi… Sanki bebeğini çantada taşıyormuşsun da o göbeğin, kalçan keyfinden genişliyormuş gibi,
      sanki herşey kolay da bir onlar eksikmiş gibi… Önünde nereden baksan 30 hafta var daha… İnsanların konuşmalarına inanamayacağın anlar olacaktır, -ki bana duba gibisin diyenler oldu, sanki bebeğimi tuvalette doğuracakmışım gibi “bebeğin poponda sanki” diyenler oldu, “sen ne olmuşsun öyle” diyenler oldu… -ki bu arada yapabileceğim hiçbir şey yoktu, sekizbuçuk aylık hamileydim. Buna rağmen susmadılar… Susmasınlar da… Böylelikle ipi sapı ayırt ettim, kim hakiki dost, kim benim sıkıntılı bir anımı kolluyor anlamış görmüş oldum. Sen rahat ol ne olur, elbette incecik insanlar olacak, onların da doğası bu… Bizler birbirini kıskanıp hasetlenen, başkaları gibi birbirinin sıkıtı ya da kilo sorunlarından kendine pay çıkartan kadınlar değiliz, olmayalım da… Böylelikle o acı dilli insanlardan nasıl ayrılıyoruz cümle alem görsün, bilsin!
      Bu arada sen azami dikkati göster elbette ama yüreğinden geçen, canının çektiği şeyleri de şimdi yemeyeceksen ne zaman yiyeceksin? Dünya “sıfır beden” dünyası değil, nimetlerin, güzelliklerin, lezzetlerin dünyası. Önemli olan onları doğru ve sağlıklı tüketmek, bebeğimizi geliştirirken kendi sağlığımızı muhafaza etmek. Bu yüzden sulardan serin ol… Hamileliğini en güzel bir biçimde tamamladığında İnşallah, burada aldığın ve vermek istediğin kiloları vereceğiz hepbirlikte… Sütünü muhafaza ederek kilo vereceğiz…(gör bak o zaman da kulaktan dolma bir sürü şey empoze etmeye çalışacaklar yine, yapsınlar… Onlarla değil, kendi sağlığımız ve mutluluğumuzla ilgilenelim biz…) Velhasıl daima rahat ve geniş gönüllü ol canım. Önemli olan bu süreci başarıyla tamamlamak, bir arkdaşımın deyişiyle “o göbek değil bebek!”
      bak ben hamilelikte 27 kilo aldım, 33 kilo verdim. Yani hamilelikten önce gelmek istediğim hedefi unutmaksızın ilerledim. Bu tempo da benim için doğum sonrası motivasyon oldu… Hiç kimseye de öncesinde sonrasında aldırmadım. Önemli olan bebeğim, önemli olan mutluluğum ve umursamazlığım… Eh 33 kiloluk serüven de hakkıyla tamamlandı mı, tamamlandı? KOnuşanlar nerede? Dilleri düşmüş, o dillerini arıyorlar şimdi 😀

    • Selam Nalan,
      Yazini okudugumda nasil bir psikolojide oldugunu anlayabildim. Nerden baksan ben de o durumdayim. Ben hamile kalmadan once 85 kiloydum. Eltim yeni dogum yapmisti. Kayinvalidem onun yaninda sanki Dilara yeni dogum yapmis gibi duruyor degil mi ? deyip bir de ikisi kahkaha patlatmislardi. Cok zoruma gitti. Dokunsalar orda aglardim. Ertesi gun rejime basladim. Aralik ayindan beri de 7 bucuk kilo verdim simdi de 78 kiloyum. Tam gaz rejime devam edeyim derken bir baktim ki ne 6 haftalik gebeyim. Aslina bakarsan supriz gibi oldu pek isteyerek olmadi. Ben de pek sevinemedim. Evet bebek istiyordum ama bir 70e gelip ya da 65leri gorup oyle hamile kalmak istemistim. Ben oyle planladim ama isler oyle gelismedi.

      Belki bencillikten belki de daha evliligimiz icin erken diye biraz git-gel yasiyorum bu bebek konusunda. Daha hic birsey hissetmiyorum. Ama moralim alt-ust durumda. Kendimi ifade edemiyorum.. Neyse..
      en kilolu hamile kalan benim demissin ya sana yalniz degilsin demek istedim.

      Kendine iyi bak 😉

      Dilara.

  4. Harikasin Ezgicim cok tesekkur ederim. Bugun bu siteyi gorunce esim `sen deli misin hamilesin sen` dedi :)) ben de moral bulmak icin yaziyorum dedim. simdi senin yorumunu da okutacagim ona. iyi ki varsin cok sagol:))

  5. selam ezgi…blogunu başka bır dıyet bloğu sayensınde buldum.ben 38 yasında 3 cocuk annesı troıtle mucadele ederek kılo vermeye calışan eden bır ev hanımıyım.bu kış okadar mucadeleme ragmen sadece 5 kg verebıldım.şimdı spora başladım 3 saat spor yapıyorum dıyetımı suyumu bıtkı caylarımı ıhmal etmıyorum ama tartıda gram düşmüyor.ilacımıda cok düzenlı alıyorum..napıcamı şaşırdım okadar moralsızımki..her yoruma cvp vermişsın lutfen banada yarıdmcı ol..diyetısyene gıtme olanagım yok..sedece şunun cavabını bıle versen yeter eğer . TAYLAN KUMELININ
    boyle bır hastası olsaydı ona hangi testlerı yapmasını önerırdi….neler yapmasını soylerdi….sabırsızlıkla cvp beklıyorum şimdiden cook ama cok teşekkür ederim.duacıyım…..filiz coşkun….

    • Tiroidlerin seyrini, çalışmasını görebilmek için T3, T4 ve TSH seviyelerini ölçtürürdü, bunların bir endokrinolog tarafından değerlendirilmesini sağlardı sanırım. Buna istinaden doktorunuz size “şu şu şu besinleri tüketmeyin, şunları da bolca yiyebilirsiniz” diyerek size tiroidlerinizi çalıştıracak ve sanırım hergün (hayat boyu) kullanacağınız bir ilaç verirdi. Siz de gözünüzü açtığınız an, derhal ilacınızı içerek güne başlar ve blogumuzda yer alan lislere göre (-ki annem sizin uzmanınız olsaydı sanıyorum tamamen size göre yeni bir liste dizayn ederdi) beslenirdiniz. Peki öyle bir şansınız olmadığını söylüyorsunuz, ne yapacağız, doktorunuzun uzak durmanızı tavsiye ettiği besinleri listemizden çıkartıp, yerlerine tüketebileceklerinizi koyarak ve söz konusu tahlillerinizi yaptırdıktan sonra doktorunuzun verdiğdi ilacı ya da tedaviyi ÇOOOK DÜZENLİ uygulayarak bunun üstesinden gelebiliriz.

      Sevgiler.
      Ben de sizden haber bekliyorum. 🙂 Doktora gittiniz mi? İlaç kullanıyor musunuz/ kullanacak mısınız? Hangi gıdaları tüketmekten kaçınmalısınız?

    • Domateslerimizi rendeliyoruz,
      (1 adet kepekli spagettiyi iyice kıralım, minik şehriyeler elde edeceğiz) 2 çorba kaşığı da tel şehriye boyutuna getirdiğimiz kepekli spagettimizden atıyoruz,
      (ya da varsa 2 çorba kaşığı kepekli pirinç)
      1 tavuk baget
      1 adet miniiikk doğuranmış kabak
      pişiriyoruz. Tuz, dilediğimiz baharat (karabiber tercihen) üstüne de gani gani ince kıyım maydonoz, afiyet olsun 🙂

  6. selam elif ezgi ılk önce mesajıma cvp verdıgın için cok teşekkür ederım…ben zaten 2 senedır bır endokrın gozetımı altındayım her sabah 75 mg levotıron içiyorum.en son yanı 5 ay önceki tahlıl sonuçlarım gayet ıyıydı.kılo vermene engel hiç bir şey yok demiştı..ama şimdi ne durumda bılmıyorum tabi…troıt bu kendı kafasına göre deyişim gösterebiliyo.1 ay sonra tahlıl zamanınm gelıyor…ozaman dr hangi besinlerı tuketmem hangilerınden uzak durmam gerek sorıyım bari…sevgiler……….filiz coşkun…

  7. Merhaba Dilara
    Ictenligin icin cok tesekkur ederim. Birilerinin beni yalniz birakmadigini bilmek cok guzel:)) Ben de plansiz hamile kaldim. uzun zamandir evliyim gerci hatta evlilik oncesiyle birlikte 10 yillik bir birlikteigim var ve 30 yasindayim. Benim icin hep yapilmasi gereken birseyler vardi hamile kalmak icin. Isleri yoluna koyucaz uc bes kilo vericez yok su yok bu derken 30 yasina geldim. ustelik gebe kalmadan once ben de hayatimda ilk defa kilo almis ve onlari verdikten sonra hamile kalmanin planini yapiyordum. Bir de baktim hamile kalmisim:))) Ama bebegine karsi hic bir zaman celiskiye dusme onun hareketlerini goreceksin ultrasonda aaa bu bacaklari bakin yuzu de olustu secebildiniz mi masallah cok saglikli diyecek doktor sana esin hipnotize olmus gibi etrafinda dolasacak:)) Bunlar kayinvalidelerimizden gorumcelerimizden ya da bizi uzmek icin etrafta dolasan baska insanlardan daha onemli…keske diyorum simdi daha erken yapsaymisiz bu cocugu cok guzel bir duyguymus yaa:) evet kilolarim var hamile kaldigimdan beri 6 kilo aldim ve henuz 3 aylik hamileyim ustelik kilolu hamile kalmistim ama o hunharca gelen acliga karsi koyamiyorum omrumde yemedigim seyleri arzuluyorum.Ben de cok uzuluyorum ama kilolarima ama bebegimi seviyorum cok seviyorum:))))))))

  8. Ezgicim Merhaba
    Bu aralar biraz tuzlu tukettim vucudumda odem olustu. bir iki gun icinde 2 kilo birden artti tartinin ibresi. bulantilardan dolayi cok su icemiyorum. su disinda baska hicbir sey beni rahatsiz etmiyor malesef. Sana sorum su olacak; karpuz yemek istiyorum yemek yerine canim sadece sulu seyler cekiyor mesela ogle yemegi yerine karpuz peynir yesem acaba bunlarin bir porsiyonu ne kadardir ve ogle yemeginde ne kadar karpuz yenilebilir?

    • Ah halbu ki, ne kadar su tüketirsek ve ne kadar sıvı alırsak o kadar ödemden kurtuluruz 🙂 Yani çivi çiviyi söküyor aslında.
      Öğle öğününde 2 ay dilimi karpuz+ 1 kibrit kutusu beyaz peynir. Çünkü karpuz çok şekerli. 🙂
      Su yerine de hiçbir şey geçmiyor ki… Ama bol domatesli ekşili çorba içebilirsin mesela. Suyu da az az fakat sık sık içmeye çalışsan. Bitki çayları da masum değil ki diyeyim bitki çayı iç 😦 Haa bir de az tuzlu ayran ve 1-2 bardak limonata da içebilirsin canım. Ah ya 😦

  9. Ahhh ahhhh benim başımda da ödem derdim var. Bir dünya tahlil yaptırdım ödem belirtisi olabilecek hastalıklar için. Çok şükür bir hastalık belirtisi çıkmadı. Benim allerjimden kaynaklı ödemimde oluyor. Ne yapsam ne etsem bazen engel olamıyorum. Bol su, tuzdan uzak durmak yaşam tarzım oldu…Genelde ellerim, ayaklarım ve bacaklarım çok şişiyor. Bir çare olsa keşke 🙂
    Herkese ödemsiz ve hafif günler dilerim…

    • Koyu yeşil yapraklılar…
      Yani antioksidanlar ve onları pişmiş halde yoğurtla veya sütle tüketmek…sözgelimi yoğurtlu ıspanak kavurma, semizotu yemeği, ızgara kabak, üstüne 1 demet kıyılmış maydonoz
      Tuzla dışardan masaj yapmak, vücut tuzları kullanmak :))
      No ödem no cry 😀

      • Peki ben 3. listeye başlıyorum. 2. turum tabi. Sezen’in deyimiyle gıcık 2 kg. kaldı 😦 Öğlen ve akşam yemeklerimin yanına ek olarak bu bahsettiklerin ufak bir tabak yesem listemden verimimi etkiler mi? Ya da bunlar zaten antioksidan gıdalar sıkıntı çıkarmaz mı dersin 😀 Ezgim ya inan no ödem no cry olmak istiyorum…:) Çok sevdim bu sloganı. Benim olsun mı? 😀

        • Peki o zaman 😀
          Bir de öğünlerime ek olarak “Yani antioksidanlar ve onları pişmiş halde yoğurtla veya sütle tüketmek…sözgelimi yoğurtlu ıspanak kavurma, semizotu yemeği, ızgara kabak, üstüne 1 demet kıyılmış maydonoz” tüketebilir miyim? 3. listeyi yapıyorum şimdi de 🙂

        • Peki Ezgiciğim bu koyu yeşil yapraklı sevimli şeyleri yoğurtla karıştırıp akşam yemeklerime ek olarak yesem sorun olur mu? 3. listeyi uyguluyorum şuan 🙂 Ek gıda yiyeyim bebeler gibi 😀 heheheh

        • Yorumlarım görünmediği için çifter çifter yazmış gibi oldum. İnatla soruma cevap almak için değil tatlım 🙂

  10. yorumları okudum daa bende 32 haftalık hamileyim toplamda 15 kilo aldım ve bu beni çok rahatsız ediyo, yani o kadar diyet listesi var ben 2 gündür senin sayfanda onları inceliodumm ne yanii onları yapamicak mıyım ben, napablirim bunları en kısa zamanda vermek için:(

    • Doğurur doğurmaz yapabilirsin asiyecim üzülme 🙂 Hiççç üzülme kilo konusunda, için ferah olsun, şimdi sadece bebeğini düşün. Ben Allah izin verirse buradayım.

    • Asiye hanım, lütfen listeleri uygulamayın. Hamileyken listeleri yapmak, bitki çayı içmek, DAHA ÖNCEKİ YAZILARIMDA DA BELİRTTİĞİM GİBİ, önerilen bir şey değildir.

  11. hayır ben sadece bu listelere bakarak yediklerimi azalttım korkmayın siz dikkatli besleniorum ben, bitki çaylarını kullanmıorum fazlası zarar hamilelikte biliorum;) teşekkür ederim ilgilendiğin için, 8 hafta sonra tam olarak uygulamaya başlicam inşallah:)

    • Hah bu çok daha iyi :)) 8 hafta sonra görüşürüz o zaman. Bu arada 15 kg aldığını söylemiştin sanırım ben 28 kg aldım. Zaten ilk hafta 9-11 kg arasında gidiyor bunu söyleyim 🙂

  12. listelerle fln pek ilgisi yok ama bi sorum daha olcak benim, doğum sonrasında korse giymek doğru mu acaba, bu konuda da bi bilgin vardır mutlaka ezgi:)

    • Ben aylarca giyindim ama ben normal doğum yapmıştım. Bununla birlikte sezaryenli arkadaşlarımdan bazıları korsenin onları rahatsız ettiğini söylerken diğerleri de dikişlerini rahatlattığını anlatmıştı. Bir de yanında q10 krem sürmüştüm niveanın 😀

  13. Ezgi hanim,
    merak ettim, nasilsiniz? bebeginiz nasil?
    ve asil soru, kilonuz nasil:)))
    55’misiniz hala? 54 oldunuz mu?
    ben 64 kiloyum ezgi haniiiiiiiiiiiiiiiiim:))))))))))))
    ay size yetismeme az kaldi ay ay:)

    • heey 🙂 Selam, geçen gün aldım haberini ve hatta yorum da yazdım. Şimdi artık fevkaladenin fevkindesin 🙂 Ve ben hep kendime demiştim ki, 74 mümkünse 64 de mümkün, sonra 64 oldum.. 64 mümkünse 54 de mümkün… Ben 54 ve 55 arasında git gel halindeyim şu anda, kilomu sabitlemiş haldeyim, aman Maşallah diyeyim. 🙂 Ama Maşallahların en büyüğü sana be kardeşceğizim 🙂 Senin elinden kurtulamayacaktı bu mesele… Bir insan kararını vermiş olmayagörsün, er ya da geç en temiz biçimde ulaşmaksa önemli olan, ulaşıyor işte. 🙂 Senden haber aldığıma çok sevindim.

      Buralardan sıcaaaak selamlar 🙂

  14. Cok haklisiniz kardescegizim:)
    Ben de oyle diyorum, 64 oldum ya, 54 niye olmiyim diyorum.
    Ve hayret ediyorum, cok degil, uc bes kilo once, nasil yasamisim oyle diyorum:(
    ahu vah ediyorum 🙂
    54 harika bir rakam!
    Ben sanirim 58 olup, bi muddet dinlenicem.
    ondan sonra carkifelek ucuncu tur icin donecek:)
    sizi bana bulduran, ornek gormeme sebebp olan Allahima sukurler olsun!
    Burdan da sicak, ve ekistiradan nemli selamlar:)

    • 🙂 “5” ile başlayan sayıları gördüğünde içini kaplayan şey sadece hafiflik değil, başarma duygusu oluyor ya…
      -ki Allah’ın izniyle sen buna çok yakınsın. İşte o anda başarmanın hazzı, bir bedenin sahibiyle imzaladığı barış, sağlığın, diriliğin güzelliği, verilmiş bir sözün o kadar çabadan sonra tutulma hali… O anı, seninle birlikte bekliyorum. And the winner isssss 🙂 diye anons edilesi bir iraden var, saklandığı yerden şahlana şahlana geldi işte 🙂

      Tekrar görüşmek üzere…

  15. doğum yaptımm cuma günü 1 ay olcak:) doğumdan itibaren 10 kilo gitti, şuan 70 71 arasındayım.. bi 10 kilo daha gitse çok mutlu olcam, hadi başlayalımm:) emziriorum bol su içiormm, hangi listeden başlıoruz şimdi ama sütümü etkilememeli..

    • Oncelikle hayirli ugurlu olsun insallah, Allah anali babali buyutsun. Liste 1 ile baslayabilirsin. Emzirirken listelere devam edebilmenin 2 onemli kosulu var. Bol su, bol bitki cayi ve eger aclik hissi olusursa su bazli gidalardan doyana kadar yemek (ya da ogunu iki katina cikartmak) onun disinda besleyicilikleri cok yuksek ve cok saglikli tarifler var. Dip not: eger buradaki detoks sivilari bebegin cis ve kaka durumunu (gozle gorulur oranda) arttirmissa siviyi kesebilir ya da icindeki malzemeleri yeniden ayarlayabiliriz. Bir de gaz yapacagini dusundugun tariflere booool kimyon koy, gerisinden de korkma. Op melegini yerime 🙂

  16. elif hanım merhaba, bütün bu paylaşımlarınız için çooook teşekkürler, düğünüme 3 ay kaldı ve ciddi bir kilo verme sorunu yaşayan biriydim taki sizin listelerinize başyalana kadar. 3 günde 1 kg gitti bile 🙂 üstelık çok sağlıklı beslenerek. fakat size bazı sorularım olucak, birincisi kefir yerine tüketebileceğimiz başka bişey varmıdır? diğeri istediğimiz kiloya ulaştıktan sonra sanırım beslenme düzenimizde aralardaki yazılarda bahsettikleriniz gibi olucak. yani beyaz karbonhidratlar tamamen hayatımızdan çıkıyor, bunun yerine listelerde bahsettiğiniz yemeklerı daha gelıştirilmiş bir halde tüketiyoruz sanırım. birde yeşilliklerle yoğurt’u bir arada tuketmemızde bır sorun yok degılmı?

    • Selamlar,

      Öncelikle Allah mutlu etsin. Konuşmaya başlamadan hemen belirteyim, lütfen listenizi tamamlamadan tartılmayın. BU gerçekten önemli bir ayrıntıdır. Sadece haftada 1 tartı yapmaya çalışın. Sabah, aç karnına, tuvalet sonrası ve giyimsiz olarak ve HAFTADA YALNIZCA 1 KEZ tartılın lütfen 🙂

      Şimdi hemen sorulara geçelim efendiiiim :))

      1- Kefir yerine sade probiyotik yoğurdu sulandırarak tüketebilirsiniz (aktivia-yovita)
      2- Hedefe ulaştıktan sonra koruma programı var.
      3- Yeşillik ve yoğurtlar harika iki dosttur 🙂 Tabii ki sakınca yok.

      Sevgiler

  17. merhaba Ezgi:)))
    uzun zamandir yazamamistim. Hamileligimin 7. ayindayim
    ilk 3 ayda 6 kilo almis biri olarak korkulan olmadi 7. ayda 9 kilo almis bulunuyorum.insallah 11-12 kiloyla tamamlayacagim hamileligimi..aaa bu arada ne yaptin dersen dikkat etmek adina hicbirsey yapmadim hunharca aclik hic azalmadi ama kilo almadim fazla.dogumdan sonra listeleri uygulamaya baslamak icin sabirsizlaniyorum:)))
    Sevgiler

    • Merhabalar,

      Hamilelik haberinj verisin dun gibi 🙂 umarim sagliginiz yerindedir. Bir kizin mi yoksa oglun mu oluyor. Gidisatina ise masallah 🙂 minik bir hatirlatma, haliyle son aylar aclik hissi baskinlasabilir sen de nasilsa az kilo aldim yiyeyim diyebilirsin, bence caninin cektigi her seyi de tatmalisin fakat benim yaptigimi yapmadan yani gozunu karartmadan yemelisin ki bu aylari da kuş gibi gecirebilesin. Guzel haberlerini bekliyorum 🙂 sevgiler

  18. Tesekkurler Ezgi`cim
    Minigim kiz olacak:)) her goren `aaa top gibi karnin var erkek mi` diyor bebegin cinsiyetinden her ay aldigin kiloya kadar herkes takipci masallah:)))
    Aslina bakarsan bu zamana kadar hep dikkat etmek isteyip bir turlu edemedim.. neden bilmiyorum. bir de uterin arterde centiklenme varmis bebek fazla beslenemeyip erken dogabiliyormus kortuk tabi demir preperatlarina ragmen demir orani da yukselemedi gitti ben de hep yedim hep yedim hatta son iki ay hemen hemen her gece istisnasiz bir aksam ogununden fazlasini geceleri uykumdan uyanip yedim. Irade mi kalmadi yoksa vucut ihtiyacini almak icin mi boyle yapiyor bilmiyorum.bundan sonra dikkat etmek istiyorum cunku artik odem de olmaya basladi doktoruma gore bende korkulacak bir sey yok tansiyon iyi seker cikmadi yiyorum ama gidisatim fena degil…ya birden sisersem diye korkuyorum. diyetisyen bir tanidik su gebelik sekeri icin verilen diyetlerden yazdi doktora gore yok canim gerek yokmus ama ben bir listeye ya da bir programa bagli kalmazsam duzene giremem ki o bunu anlamiyor iste. sence ne yapmali? sonucta bu tarz bir beslenme listesiyle-ki diyetisyen yazdi-beslenip az kilo alan ve kilosu yerinde bebis doguran insanlar var. hepimiz biliyoruz bebegi besleyen hamur isi tatli degil ki sebze meyve bakliyat et sut vs. ama freni tutturamiyoruz(m). inan ya bu istah hic gecmez de ben emzirirken senin listelerini uygulayamazsam diye geceleri uyku tutmuyor!!!!

    • Ah ya, minik prenses yolda yani… Allah’Im sağlıkla kucağına almayı nasip etsin 🙂

      Hamilelik insanın bedeninde öyle etkiler yaratabiliyor ki, normal şartlar altında ne kadar özenli bir insan olursan ol, o anda bedeninin taleplerine karşı koyamıyorsun. Bu yalnızca psikolojik de değil, bir de çok güçlü bir fiziksel boyutu var durumun… Ama işin tek kötü yanı var, bu esnada istediğin, yemeyi arzu ettiğin şeyin ihtiyaçtan mı yoksa oburluktan mı olduğunu ayırt edemiyorsun. Benim yaşadığım durum buydu… Söz gelimi ekmek yemek istiyorum… Acaba midem kaynadığı için mi böyle bir eğilim gösteriyorum yoksa oburluğumdan mı?
      Bir de hep derim, diyet zaten kötü bir şey… Ama sağlıklı beslenme olması gereken bir şey… Şu anda bizden daha çok ve daha ağır yemiş insanlar bize baktıklarında zayıf besleniyoruz gibi geliyor onlara… Oysa biz bir günde her besin grubundan belli bir miktar alıyoruz, vitamin, mineral ve diğer enzimlerin içinde bulunduğu tabaklar hazırlıyoruz. Hangi börek bunun yerini tutabilir zengin içerik açısından?
      Buradaki örnek beslenme tablosu senin için bir yönlendirme olabilir… Söz gelimi öğlen öğünününe tam olarak uyamasan bile kısmen uymaya çalışabilirsin. Bu bile bir şeydir. Gece açlık atakları mı geliyor? Peki… Ama 10 açlık atağından 7 tanesini elma+kefir ile bastırsan ya da kuru meyvelerle savuştursan bu da çok anlamlı bana göre…
      iştaha gelince… Ben doğum yapmadan bir saat önce koca bir ayakkabı büyüklüğünde sandviç yemiştim. DOğum yaptığım akşam ağzıma tek lokma koyasım yoktu… İştahım pat dedi kesildi… Ama etrafa kalsa ben homini gırtlak yemeliydim. Hayır… Bol sıvı tükettim, şekersiz kompostular, 2 saatte bir az ama nitelikli yemeler, gece uyanmalarında 1 bardak zencefilli tarçınlı süt, rezene-papatya çayı (hamileyken değil kesinlikle) derken o atakları da bertaraf etmiştim.

      Sen doğumunu yap, biz buradayız ve en güzel biçimde başlarız. Yeter ki sağlık mutluluk olsun 🙂

  19. Merhaba Ezgicim
    Biz 8 aylık olduk aldıgımız kilo da 10,5-11 kilo oldu odem durumuna gore degisiyor. Sen deneyimli oldugun icin fikrini almak istedim herkes son aylarda cok kilo alınıyor diyor. Burda herkes seni ornek aldıgı icin senin deneyimlerin onem tasiyor. 1.si sen de son aylarda mı kilo almıstın en cok 2.si dogumun ardından ortalama kac kilo kaybetmistin
    ben dogumdan cok kısa bır zaman sonra isime geri donmek zorundayım dogumdan sonra kendimi kotu hissetmekten korkuyorum

    • Merhaba canim cok iyi gidiyorsun ben ilk 3 ay 8 kilo almistim bulantilar beni mahvetmisti. Son ayda da doymak nedir bilmiyordum. Fakat dogum yaptigim an inanilmaz bir sekilde istahim kesildi sadece su icmek istedim, hala da oyle oluyorum emzirdigim icin. Daima hararet basiyoe…Senin su durumda 3-4 kg maksimum alip boyle tamamlaman iyi olacaktir. Odemden kacinmanin en iyi yolu tuzu azaltip suyu arttirmak ama yine de Allahin emri mutlaka oluyor. Ben dogumdan sonra 5 kilo kaybettim. Sonra da hep dikkat edince 1 ayda 11 kg gitti.

  20. Slm paylaşımlarınızı okudumda bravo sizlere hepiniz ne kadar destek olmuşsunuz birbirinize bende 162 cm boyunda 63 kiloyum bundan aşağı inemiyorum. başım dertte yani off

  21. Ezgicim canım merhaba sanırım bu dogum öncesi son yorum zira doktorum ayın 17 sine kadar kendiliğinden dogum olmazsa sezeryana alacak bizi sorma fena halde heyecan var. son 10 gun kala 14 kilo almıs oldum artık doymak diye birsey bilmiyorum ama şişliklerim var parmaklarım dolma gibi oldu bu hafta biraz tuzu kesicez bakalım simdi ben dogurunca hemen listelere geçeyim mi yoksa bir süre dikkat edip birkac hafta bekleyeyim mi bilemedim bebegime sadece 2 ay kendim bakabilecegim sonrasında işe dönmek zorundayım da onun için soruyorum hamile kaldıgımda 5 kilo da fazlam vardı onları da vermek istiyorum.yorumunu bekliyorum bu aşamaya kadar benimle oldugun için cok teşekkür ediyorum sevgiler

  22. Ezgicim,bulantı için zencefilli çay demişsin. Sen denedin değil mi 🙂 Zencefilin tadı kötü ya sanki içim almayacakmış gibi duruyor… Bu hamilelik biraz zor geçiyor bulantılarla başım çok dertte, bir de biliyorsun 13 aylık oğlum var ilgilenmem gereken 🙂 Biraz rahatlamam gerek 😦

    • Ahhhh Allah kolaylik versin 😦

      Zencefil limon her zaman basucumdaydi, o yoksa bogurtlen cayi ictim. Bir de az az ve surekli yiyince rahatlardim. Allahim sana oolaylik versin bugunler gecsin bitsin cabucak

  23. Merhaba Ezgi Hanim,
    Verdiginiz ornek diyet listesinde karbonhidrat alimi daha dogrusu tahil alimi (yogurt, sut yada sebzelerde de az da olsa karbonhidrat mevcut) sadece oglen degil mi?Sabah kahvaltida ekmek yemek zorunda degiliz? Bir de bu listeye 1., 2. ve 3. trimester da ayni sekilde mi devam etmeliyiz? Okudugum bazi makalelerde ilk 3 ay extra 100 cal, 2. uc ay extra 250 cal ve son trimester da extra 300 cal olarak belirtilmisti…Simdiden cok tesekkur ederim…
    Sevgiler:)

    • Özlem hanım vallahi ben uzman olmadığımdan annemin verdiği listeleri doğrudan paylaştım. Son dönemlerde ihtiyacınız ölçüsünde porsiyonları arttırabileceğinizi biliyorum 🙂 Bilinçli yaklaşımınız için çok teşekkür ederim.
      Sevgiler

  24. merhabalar, ben 17 haftalik hamileyim.. gunde 3 veya 4 adet etimek biskuvu yiyorum ve 72 kiloyum.. bunun bir zarari var mi acaba?

    • Öğün atlamadan ve sizin için gerekli olan bütün besin gruplarını aldığınız bir beslenmeye ek olarak bunları yiyorsanız bence bir zararı yok. hele de kendinizi iyi hissediyorsanız 🙂 ama unutmayın ki, beyaz un ve şekerle yapılmış gıdaları aşırı tüketmek gebelik diyabeti riskini arttırabilir. Bu gibi konularda ayrıntılı bilgiyi doktorunuzdan ve diyet uzmanlarından alabilirsiniz. Sevgiler.

  25. Merhabalar, blogunuzu tesadüf eseri buldum. Bende de yeni öğrendim hamileliğimi. 6 Haftalık hamileyim:) Beklemediğimiz bir durumdu ama yine de sevinmemize engel değil. Allah isteyen herkese nasip etsin, çocuğu olmayan insanları gördükçe kilo filan vız geliyor insana. Yüksek lisansa başlamıştım ve ne tesadüf herkes gibi benim de kilo fazlam vardı. Şimdi okul da var, kilo da var:)) Bi şekilde allah yardımcı olur heralde. Şu an tam 66,2 kiloyum sabah tartıldım. Kilo vermeye çalışıyordum hatta 3 haftadır niye kilo veremediğimi düşünüyordum, meğerse hamileymişim. Hergün yediklerimi yazdığım bir listem var. Henüz hiç bulantım yok öyle herşeyi de aşermiyorum. Düzenli beslenmeye kendimi ilk günden alıştırmak istiyorum. Aşağı yukarı sizin yukarıda yazdığınıza benzer bir liste yapıyorum kendimce. Ama ek olarak bende ceviz, badem gibi kuruyemişlerde var. Doktorum fazla oburluk yapma e bu 3 aylık dönemde kilo almamaya dikkat et dedi. Sizce ne gibi bir yol izlemem gerekli? En azından 60 kiloyla hamile kalsaydım diyorum ama yapacak birşey yok:((
    Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Yorumlar kapalı.