Ramazanda Nasıl Besleneceğiz?

Ramazan bir nefis terbiyesidir bence, bir ziyafet vesilesi değil… Öğretiyi anlamak, ibadeti makbul kılacaktır diye düşünenlerdenim. Eh güzeller güzeli ramazan, hoşgeldin 🙂

Hoşgeldin Ramazan

Sahurda (Kahvaltı yerine)

1. Seçenek: Yağsız kepekli tost (İki dilim light ekmek ve bir kibrit kutusu peynir)

2. Seçenek: Bir su bardağı ayran veya diyet süt, domates, salatalık, maydanoz. Yatarken bir porsiyon meyve (muz, incir, üzüm ve kavun hariç)

3. Seçenek: Doyana kadar, bir yemek kaşığı sıvı yağla yapılmış sebze yemeği, salata, 200 gr diyet yoğurt ve bir dilim kepekli ekmek

4. Seçenek: Altı yemek kaşığı pilav, makarna, salata, 200 gr diyet yoğurt (haftada bir iki kez bu mönüyü uygulayabilirsiniz.)

İftar saatinde:

  • Bir su bardağı su ile orucu açın.
  • Bir orta boy pideyi sekiz dilime bölüp, bir dilimini alın.
  •  Bir kibrit kutusu peynir, iki dilim hindi pastırma ve bir adet zeytin yenilebilir.
  • Ardından bir kâse çorba, doyma hissi yoksa, bir kâse daha içilebilir.
  •  İftarı dışarıda yapıyorsanız, küçük porsiyonlar halinde ikram edilenlerden alınabilir.

İki saat sonra

1. hafta: Doyana kadar etli ya da etsiz sebze yemeği ve 200 gr yoğurt.

2. hafta: İki gün; doyana kadar sebze yemeği ve 200 gr diyet yoğurt.

Üç gün; 100 gr ızgara et, tavuk, köfte ya da ton balığını tercih edin, yanında salata olsun.

Bir gün; bir yumurtalı menemen veya ıspanaklı omlet hazırlayabilirsiniz, yanında 100 gr diyet yoğurt.

Bir diğer gün; sekiz yemek kaşığı barbunya, yeşil mercimek, nohut, kuru fasulye gibi bir yemeğin yanında salata ve 100 gr diyet yoğurt.

3. hafta: 2. hafta gibi olacak.

4. hafta: 2. hafta gibi olacak.

İki saat sonra: Yarım paket bisküvi veya bir porsiyon meyve ve bir adet diyet bisküvi.Veya masum bir tatlı: 1. Elma tatlısı: Bir orta boy elmanın kabuklarını soyduktan sonra ortadan ikiye bölün ve üzerine tarçın serpip fırınlayın, piştikten sonra üzerine bir tatlı kaşığı ceviz serpip, bir top diyet dondurma koyup afiyetle yiyin.

2. Diyet sütlü güllaç: Diyet sütü ısıtıp, bir börek dilimi kadar güllaç yiyebilirsiniz.3. Diyet sütlü muhallebi

4. Üç top diyet dondurma

5. Bir kâse diyet sütle yapılmış diyet puding

6. Bir kâse meyve salatası (bir kivi, elma, armut, ananas, bir top diyet dondurma)

Ramazanda Nasıl Besleneceğiz?” üzerine 57 yorum

  1. Peki bu listeyle Ramazanda kilo vermeye devam mı edeceğiz yoksa kilo koruma programı mı?bir de halen emziriyorum,( ilk iki gün oruç tutup,sütümün azalma durumunda bırakacağım) porsiyonlari attirabilir miyim?

    • Eger bu beslenme duzenine uyarsaniz Ramazan her anlamda bir arinma olabilir. Hem ruhumuz hem bedenimiz icin. Kilo vermeyi (yavas da olsa) devam ettirebiliriz. Sevgiler

  2. merhaba ezgi
    ben sevgi.bloğunla yeni tanıştım.benim vermem gereken 5 kilom varr.hedef 48.mağlum 8 gün sonra ramazan.ben de ramazan da fazla kilomu vermek istiyorum.diyorum ki acaba bu hafta liste1i yapıp sonra ramazan için söylediklerini mi uygulasam.sevgiler:)

  3. merhaba ezgi
    ilk günüm ve fena gitmiyo.benim sorum annen twitterda salatalık,domatesşmısır patlağı sınırsız yiyebilirsiniz demiş.bu liste1dekiler içinde geçerli mi?teşekkürler:)

  4. Ezgi hanimcim:)
    Bu sozunu beynime kazidim! Hangi sozumu diyeceksin:)
    “Ramazan bir nefis terbiyesidir bence, bir ziyafet vesilesi değil”…Harika bir ogreti!
    vE, HALA 64’UM:))
    Pardon, uzulme isareti:(((

  5. Ezgi hanimcim,
    Ben hep 64’um ya 1,5 aydir.Bir arakdas yorum birakmis bloguma, detoks zamanin geldi belki de demis. Oyle olabulu mu? Bunu bilse bilse Ezgi bilir dedim, solugu senin blokda aldim.
    Bi diyiver hele, ne yapam, ne edem Ezgi Uzmansel’im:)

    • Sevgili fevkalade 🙂 senden haber aldigimda cok mutlu oluyorum. Evet vucut bir cagi kapatiyor bir cagi baslatiyor… Bu gecislerde direnc noktalari olur. İste direncini kiracak 3 gunluk kur:

      1. Gun sabah ogle aksam cilekli yulaf ezmesi ara ogunlerde de kefir-elma
      2. Gun sabah ogle aksam yumurta ara ogunlerde de kefir elma
      3. Gun sabah ogle aksam sebze corbasi ara ogunler yine kefir elma
      Bu bir defa uygulanabiliyor ama cok etkili… 🙂 sonucu bekliyor yanaklarindan opuyorum 🙂

  6. Ezgi’cim
    (canim cicim olmamak mumkun mu seninle?:)
    Canim cigerim,
    Sitene bakmaktan, sitenin duvarlari asinmisti inanolsun. Yorumunu gorunce bayildim mutluluktan.
    Simdi diyet listesi yapmayan ben olarak, bu listeye kafam basmaz ki benim:(
    Sorucam valla:(

    1.gun
    uc ana ogun yerine, cilekli yulaf ezmesi degil mi?
    Nasil bisey o? Burda “outmeal” var. O mu acaba?Nette baktim, ama Turkiye de nasil birsekilde satildigini bulamadim.
    Burda, kutu kutu yulaf satiliyor. Bazilari kahvaltida icine sut dokup yiyor. Onun cileklisi he mi? Cileksizi olmaz mi (pazarlik yapmassam catlarim:))
    Eger kuru olanini alacaksam, oyle kuru kuru mu kemiricem, pardon yicem:) Icine sut neyim dokebilir miyim?

    2.gun, yumurtayi haslayip yicem di mi?
    Kefiri sade icicem, yanina da elma dilimleyip yicem di mi? Bulamac yap deme sakin, yapamam bak bastan soyliyim:)))

    3.Gun, sebze corbasi olarak ne bulduysam kaynatayim mi, yoksa senin sitendeki nadide sebze corbasini dayatmaylan pisirtecen mi?

    Ah canim, diger gunleri hallettim de, bir su yulaf olayini acikliga kavustur, canimi ye:)

    Yapcam kiz, inanolsun yapcam bu defa. pzt, sali, crs. Ay cok heyecanliyim.
    Insallah gozu korolmayasica, boyu posu devrilesice, damdan yuvarlanasica sayi 64’den kurtulucam insallah:)))

  7. Ezgi,
    Daha once hic yulaf “sade” yulaf yememistim. Cereal’larini alip yiyordum.
    Simdi netten baktim, burda 4-5 cesidi varmis.
    http://www.rosamundwo.com/2011/how-to-cook-different-types-of-oatmeal/

    http://why-veg.com/steel-cut-irish-oats/

    Islemden gecirilmis, ve hazir paketlerde satilan, 5 dakkada pisenler. Iri iri taneli olup isleme sokulmamis olanlar, ici meyveli olanlar. Genelde, sut veya suyla ocakta veya microdalga da pisirilip yeniyor. Sadece uzerine soguk sut ekleyip de yenilenler var.
    Cok oluyorum:((( Sence hangisini alayim? Nasil yiyeyim. Turkiyede hangisi var, sen nasil yedin ?Ne yaptin ne ettin:)
    Beni bu konuda aydinlat lutfen Ezgim, Uzmanselim:)

    • Canim benim nam-i diger oatmeal pisiriyoruz
      4 yemek kasigi kolay pisen yulaf ezmesi
      1 su bardagi light sut
      İle pulav pisirir gibi pisiriyoruz
      Ustune ince dogradigimiz meyveler ve toz tarcin serpiyoruz. İste boyle cancagizim merak ettigin her seyi sorabilirsin 🙂

    • Bu arada ben tatile gelmişim (su an yeni yeni idrak ediyorum) yanitlar gecikirse bil ki hala durumun şokunu atlatamadigimdandir (sahi kış kaosu hic bitmeyecek gibiydi… )

  8. Slm Ezgi Hanim, blogunuzu bu sabah buldum.. bana gore sabah size gore gece yarisi, Avustralya-Sydney den yaziyorum size.. bayagi inceledim ve helal olsun bu kadar yararli bir blog sahibi olup herseyi cok samimi paylasmanizi cok takdir ettim.. cok basit bir sorum olcak ti?

    Kefir yerine ne tuketebilirim.. cunki burda kefir yok ?????
    umarim cvp alirim.. birde facebook tan listenize katilmak istiyorum.. rica etsem kabul eder misiniz beni 🙂 tesekkurler

    • Selamlar 🙂 telefondan girdigim icin cabucak yanitliyorum lutfen kefir yerine aktivianin sade icecegini tuketin ya da aktivia probiyotik yogurtla koyu bir ayran yaparak kullanin. Sevgiler basarilar

  9. ezgicim bende doğum yapalı 11 ay oldu 30 kg almıstım sadece 7 sini verebildim.iki tane var bende ve ikisine kosturmaktan hiçbir diyete düzenli vakit ayıramıyorum daha dogrusu kendime vakit ayıramıyorum…ama asıl sorum bu degil tabiki gaza gelmek için ıkı gündür blogunu okuyorum 🙂 ama emziklilikte diyeti göremedim. şuanda 83 üm ve artık kilodan heryerim ağrıyo bir anönce bişiler yapıp 6 lılara geri dönmem gerek. ve malesef öğün durumum su sekilde: sabah bi kahvaltı -öglen yemege fırsat bulamama dolayısyla sekerim düştüğü için paketi en kolay açılanından aburcubur tıkınmaca, sonra yine vakit sizlikten ayakta ne bulursam bi akşam yemeği:( çok kötü biliyorum. ama ben tek tek kendi öğünlerimi hazırlarsam evde veya dışarısı için bu sefer çocukların birşeyinde fire veriyorum malesef. nasıl organize edeceğim konusunda kafamda çok karısık…
    bir de şu dukan ın seyir evresi hakkında bi bilgin var mı (emziklilikte)?

    • Selamlar 🙂

      Telefonumdan girdigim icin cabucak yanit vereyim, kismet olursa daha sonra ayrintili yazisiriz…
      Oncelikle dukan metodu ile bizim metodumuz cok farkli. Dukan bir diyet sekli biz diyet fikrine karsiyiz. Diyet denilen seyde kalicilik olmaz, gercekci degildir sıkıcıdir 🙂 ote yandan dukan yapan kisilerin tahlillerinde vitamin mineral eksiklikleri cikiyor cunku tek tip beslenme ne yazik ki
      Ote yandan ben de bebegimle yalnizdim ama geceden hazirliklarimi tamamliyor gunduz vakti maksimum 5 dakika harcayip yemegimin basinda oluyordum dogrusu ogun atlamadim ama ayakta az yemek yemedim. 🙂
      Bana ozel yazilan listeleri burada paylasmadim bilerek cunku o listeler adi ustunde benim kosullarima gore organize edilmisti. Ama blogdaki listeleri emziren takipcilerimiz de yapiyor tabii eger ozel bir durumlari yoksa sıkıntılari yoksa… Diyelim ki acliginiz olusuyor porsiyonlari ikiye cikartabiliyorsunuz

  10. Ezgi’m , Uzmansel’im,
    Cok tesekkur ediyorum cevaplarin icin. Hem de tatilden yaziyorsun, ah canim. Hakkini helal et.
    Bu gun aldim yulafimi. pzt. basliyorum insallah.
    Eger cevap yazabileceksen tabi, sebze corbasini karisik sebzelerle hazirlayayim di mi? ne bulursam pisireyim di mi Ezgi’m?
    Opuyorum yavrunun yanaklarindan…
    Iyi tatiller…

    • Canim lutfen paylasmayalim. Bu kürler anneme ait oldugundan benden sadece kendi blogumda yayinlamami rica ederek vermisti. Bana kalsa hayir demek zor evet demek guzel… Ama verilmis bir sozum olunca ben de riayet ederken “hayir” demeye mecbur kaliyorum. Affet beni fevkaladem 🙂

    • Canim hakkim zirnik varsa helal olsun ya ne demek 🙂 swvze corbasina havuc bezelye patates ve misir eklemiyoruz 🙂 blogda bir tarif var dilersen onu pisirebilirsin canim. Opuyore

  11. Ezgi’m Uzmansel’im,
    Tamam canim. Iyiki sormusum sana. Detoks diyip gecerim:)
    Herkesin bir is ahlaki var. Cok anlayisli fevkalade bir insan oldugum icun, anlayisla karsiliyorum:)
    Seni seviyorum:)
    Iyi tatiller

  12. gunaydin ezgi hanim, oncelikle cvp verdiginiz icin tesekkur ederim.. sorumun cvp i 1. listenizin sonunda buldum.. tu blogunuzu sondan basa dogru okudugum icin gecikmelide olsa cvp i yakaladim.. ayrica sizde cvp ladiniz.. activia yogurdu sydneyde buldum ama regular olani (sade) olani yok elmali, armutlu, mangolu, uzumlu olanlar var.. acaba light sutten yogurt yapsam koyu olarak tuketsem olur mu ? ne dersiniz.. cvp iniz icin si mdiden tesekkurler ve iyi tatiller..

    • Armutlu olani tercih edin lutfen yagsiz ya da yarim yagli sutle elde edeceginiz yogurt da isinizi gorur :)) kefir mayasi edinebilirseniz kefir yapmak da cok kolay, bunu arastirmanizi onerebilir miyim? Swvgiler

  13. ezgi hanım,yorumlarıokurken bu listeleri sizin uygulamadığınızı anladım.peki bu listeler kimin için hazırlanmış listeler?eğer özel değilse sizin listelerden çok farkı var mı? teşekkürler

    • Selam 🙂 bu listeler genel bir cogunluk icin hazirlanmis listeler yine annem hazirladi. Benim listelerim de ayni metotla hazirlandi… Bunlari uygulayip hedefine ulasab yuzlerce insan var. Annemin bana hazirladigi listelerde mevsime uygun, benim begenilerime, tahlillerime ve ozel durumuma uygun besinler vardi. İste fark bu sadece 🙂

  14. aksamlari blogunuzu okuyorum birinci turu bitirdim.. genel bir bilgiye sahip oldum.. simdi tekrar okuyorum bu sefer not alarak highligter yaparak.. sabriniza enerjinize diyecek bisey uygun bir kelime bulamiyorum.. hic kimseyi atlamadan tek tek herkese cvp vermissiniz..herkesin gonlunu yapmissiniz ne denir buna..halbuki cagimizin en pahali seyi bilgidir..cok gonlu bol olarak paylasiyorsunuz.. cok takdir ettim sizi.. sadece yazmak istedim.. sanirim hakli sebeplerinizden dolayi facebook group u nu kapattiniz????
    ben sizin listelerinize sartlardan dolayi ramazan listenizi takip edicem 1 ay bayramdan sonrada 1. listeden devam edim tum listelerinizi bitirmek hedefim.. umarim burda olursunuz ve ben takildigimda size yazabilirim !!!!

    tesekkurler…

    • Nezaketiniz icin cok tesekkur ederim facebook grubumuzu kapatmadim ama gizli grup haline getirdik arkadaslar birbirlerini ekliyorlar bir cesit referans stili uygulabilir miyiz diye…
      Ramazan listelerine riayet edebilirseniz sonrasinda listeleri uygulamaniz cok daha kolaylasir.
      Sevgiler

  15. Ezgicim selam,

    Grup tekrar açıldıysa linkini verebilir misin?

    Bir de şunu sormak istiyorum: malum son günlerinde geriye çekilecek ama ilk gün iftar 20:40’ta olacak. 2 saat sonraki ilk öğün 22:40’ta, son öğün 00:40’ta oluyor. Zaten de 3:30’da niyeti edip oruca başlıyoruz. Acaba son öğünü yiyip yatmamız üzere mi bir program yoksa sahura kadar uyumayan bünye programı mı? 2 saatleri 1.5 saate falan çekebiliyor muyuz uyumamamız gerekiyorsa.

    Sevgiler.

    • :)) Merhaba Abuk kraker (şu anda hala gülüyorum)

      Efendim, linki “facebook grubumuz var” isimli makalede de bulabilir, istek gönderebilirsiniz.
      Öğünleri kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
      öğün aralarını 1 ile 1,5 saat arasında da tanzim edebilirsin.

      Sevgiler bizden.

  16. Ezgi hanım merhabai Abuk Krakerin yorumuna katılıyorum…1.5 saate bile çeksek, 23.30’da tatlı/ meyve yiyip yatmak mantıklı mı ? Listeye göre öyle oluyor…ve ana yemeği 22.00’de yemiş oluyoruz, çok geç bir saat değil mi ? Saat 23-24 arası yatıp sabah 6.30’da kalkan biri olarak bu liste sizce uygulanabilir ve kilo verdirici bir liste mi ? Bu yaşıma kadar saat 10’dan sonra ne yediysem bana kilo olarak geri dönmüştür, ondan dolayı 11.30’a dayanan ara öğün oldukça aklıma takıldı, bu şekilde kilo verilebilior mu ?

    • Selamlar, bu listeye kismen ya da tamamen riayet eden arkadaslarimiz kilo kaybetmeye basladilar ki daha bir hafta olmadan 900 gr ile 500 gr arasi verilmis… Bununla birlikte esas olan yedikten 2 saat sonra uyumamaktir. Elbette aksam ogununde tereyagli iskender yemek saat kac olursa olsun size kilo olarak geri donebilir 😉

  17. Merhaba Ezgi Hanim, yorumlarda birara kabak çorbasından bahsedildiğini okumuştum. Kisa surede etkili diye…Tekrar bulmaya çalıştım, ama bulamıyorum. Tarifi icin yardımcı olurmusunuz rica etsem? 🙂

    • Bu meyveler ve yani sira patates/misir/havuc/bezelye gibi sebzeler digerlerinin aksine cok yuksek seker ve hatta nisasta icerir. Bu yuzden sadece ramazanda degil diger zamanlarda da cook dikkatli tuketilmeli

  18. MERHABA 🙂 domates ve salataligi istedigimiz kadar yiye biLirmiyiz ben aksam saatLlerinde acikdigimda saLatave domates yerim domates ve salatalik da limit var mi acaba?

  19. Ezgi ben blogunda ki bütün yorumları nerdeyse okudum ,daha doğrusu blogda okumadığım yer kalmadı sen giremedin galiba sorularımı cevaplamadın da ama ben yorumlarıdan yoğurt mayalamakla ilgili sorumun cevabını aldım.Şimdi daha önemli bi sorum var sıkılaştırıcı korsenin markası nedir benim normal korsem var o olmaz mı?Kremin fiatını da yazarmısın lütfen.Teşekkürler…

    • Selamlar, vallahi gozumden kacti demek. Ya da teknik bi sorun da olmus olabilir.
      Ben markali bir korse almadim, kipadan 20 liraya almistim.
      Krem de 20 liraydi 400 ml.
      İste boyle ::))

      • Sen gerçekten harikasın benim çok arkadaşım var hepsi de benim için çok değerli bunların arasın da seninde olmanı çok isterdim.Bu arada bebek kıyafetlerine baktım çok şirin şeyler 2013 te bu konu da sana bol satışlar, seni çok öpüyorum.

  20. Ezgicim, 2.listenin 4.günündeyim süper gidiyo,sadece bu hafta spor yapamadım,inşallah bu akşam yapabilirim.İdeal kiloma ne zaman ulaşabileceğimi hesapladım bi sorun çıkmazsa inşallah martın başında veya
    ortasında 53 olacağım.Annene ve sana gerçekten çok teşekkür ederim Allah sizden razı olsun.
    Listedekiler bana fazla geliyor neleri azaltabilirim.
    Birde korseyi günde ne kadar süre takmıştın.Bir yoruma cevaında saçların için argan yağından bahsetmişsin deneyeceğim ,senin saçların gerçekten çok güzel maşallah.
    Ali Rüzgar geçen hafta hastaymış inşallah tamamen atlatmıştır .

    • Merhabalar 🙂 Rüzgar Alim iyileşti çok şükür 🙂
      Lütfen listede hiçbir şeyi azaltmadan devam et. Doymana bak :))) ben hesaplama yapmazdım, belki daha önce bile hedefine gidersin, belki biraz daha sürebilir. Bunun dirençleri olabilir ya da hızla giden zamanlar olabilir. Bazı haftalar sadece 500 gr gidebilir. O zaman bile 2 paket sanayağı gitti diyerek devam edeceğiz. Velhasıl devam devam devam 😀

  21. Ezgicim,senin diyete benimle birlikte başlayan 2 arkadaşımdan sana daha önce bahsetmiştim onlarda ilk listeyi bitirdiler veee her ikisi de 2’şer kilo verdi.2.listeye başladılar,yalnız Ankara’daki arkadaşımın midesinde yanma olmuş kefirden olabileceğini düşünüyor kefir yerine diyet süt içse olur mu?
    Ankara da 2 arkadaşım daha başlayacak böylece 4 kişi olacak inşallah yaparlar ve ideal kilolarına ulaşırlar.
    Ben bu listelerden öğrendiğim yenilikleri eşime ve çocuklarıma da uygulamaya başladım beğendiler onlar da sağlıklı tıkınsınlar dimi….

  22. Selam Ezgicim,ben 2.listeyi bitirdim 500gr verdim 3.listeye başladım.Diyeti beraber yaptığımarkadaşlarımdan biri hamile olma ihtimaliyle bıraktı diğeri ise ilk listede vernesine rağmen 2.listede verdiği kiloyu geri aldı ve bıraktı diğer arkadaşımdan biri başlamadan vazgeçti diğer başlayacak olanla bugünlerde görüşmediğim için bilmiyorum.
    Ben devam edeceğim bakalım ne olacak.Benim saçlarım dökülmeye başladı almam gereken ek bi gıda veya başka bir şey var mı?Teşekkür ediyorum sana kolaylıklar diliyorum.

    • Az önce başka bir arkadaşıma daha söyledim. Sen doğru olanı yapmaya devam et. Sonra herkes “ben hep yaptım bıraktım, olmuyor yapamıyorum. Senin sırrın nedir?” dediklerinde sen de “ben sabrettim, devam ettim” dersin. Keşke arkadaşlarına gidip, etmeyin eylemeyin, o kötü beslenme şekillerine dönmeyin, disiplininizi bozmayın demek isterdim. Ama mümkün değil. 😦

  23. slm ezgi hanım size minnettarım listelerle tam 10 kilo gtmiş oldu ama ben 9 listeyi bitirip tekrar 1.listeden devam ettim ve bu hafta 4.listedeyim .ramazan listesini uygulamak istiyorum ,ramazan listesini uyguladıktan sonra 5 listedenmi devam etmeliyim teşekkurler hayırlı ramazanlar şimdiden ;
    öpüyorum sizi
    ………….

Yorumlar kapalı.