10. Liste geldi :) -Taylan Kümeli’den alternatifli detox

Beklenen 10. Liste Taylan Kümeli’den geldi

1. Asla öğün atlamayın. (Özellikle 3 Ana Öğün/3 Ara Öğün)
2. Hızlı yemeyin
3. Küçük lokmalar halinde yiyin
4. Bol bol su için (ortalama 2.5-3 lt. veya 12 su bardağı)
5. Mümkün olduğunca fazla hareket edin.(Haftada 3 kez 45 dak.idealdir)

Sabah alternatifleri

1 fincan sıcak suyun içine 1 dilim limon koyup 5 dakika bekletin

1. Kahvaltı
• 1 kase “0” yağlı yoğurt veya laktozsuz süt
• 1 orta boy elma (doğranmış)
• 3 yemek kaşığı müsli (şekersiz)/ nesfit/yulaf ezmesi
• 1 tatlı kaşığı keten tohumu
(granül ya da tohum şeklinde)

2. Kahvaltı
• 1 dilim 7 tahıllı ekmek veya yerine;
Çavdar ekmeği
Tam tahıllı ekmek
• 1 kibrit kutusu büyüklüğünde
az yağlı peynir (her çeşit olabilir)
• Domates, salatalık, maydanoz (sınırsız)

Ara
• 3 adet kuru erik + 2 adet ceviz içi veya
1 porsiyon meyve

Öğle alternatifleri

1. Öğle yemeği
8 yk kepekli pirinç pilavı+200 gr diyet yoğurt+yeşil salata

• 1 kase haşlanmış kepekli pirinç
(haşlanmış halde 8 yemek kaşığı) (Kepekli pirinç mutlaka bir gün önceden ıslatılmalı ve 1’e 3 oranında su ilave edilerek pişirilmeli ve ½ saat demlendirilmedir)
• 200 gr diyet yoğurt veya 1 adet probiotik sade yoğurt
Yanına
• Yeşil salata
1 orta boy göbek marul, 1 adet domates, 1 adet salatalık, isteğe bağlı sivribiber, tere, roka, kırmızı lahana, turp ve diğer yeşillikler
• (Bkz. Detox Genel İlkeleri-salata sosları)

2. Öğle yemeği
Etsiz sebze yemeği
• Ekte verilen Detox listesindeki sebzeler
(Bkz. Detox Genel İlkeleri-sebze listesi)

Yemeğin yapılışı
• 4-5 adet rendelenmiş domates,
1 yemek kaşığı karışım yağı,
tuz (fazla olmamalı), sarımsak,
baharat, yeşillik (nane-dereotu kullanılabilir.)
• 200 gr diyet yoğurt veya 1 adet probiotik yoğurt

1.Ara
• 1 orta boy elma + 1 kibrit kutusu büyüklüğünde peynir
2.Ara
• 1 kuru kayısı + 5 adet tuzsuz badem

Akşam alternatifleri

1. Akşam yemeği ( haftada 2 gün)
• sınırsız çorba + salata

Haftanın her günü değişebilir;
• Domates çorbası • Domatesli şehriye çorbası • Sebze çorbası 1 (brokoli + kabak + diyet süt) • Sebze çorbası 2 (lahana + kabak + pirinç) • Yoğurt çorbası • Minestrone çorbası • Mantar çorbası
(az kremalı.) Tüm çorbalar bilinen usulle
1 yk. sıvı yağ kullanılarak yapılmalıdır.

• Yeşil salata
1 orta boy göbek marul, 1 adet domates, 1 adet salatalık, isteğe bağlı sivribiber, tere, roka, kırmızı lahana, turp ve diğer yeşillikler. İlave olarak 5 adet badem veya 5 adet fındık veya 2 adet ceviz içi
• (Bkz. Detox Genel İlkeleri-salata sosları)

2. Akşam yemeği ( haftada 2 gün)
• Salata (yeşil veya çoban salata)
1 orta boy göbek marul, 1 adet domates,
1 adet salatalık, isteğe bağlı sivribiber, tere, roka, kırmızı lahana, turp ve diğer yeşillikler • (Bkz. Detox Genel İlkeleri-salata sosları)
• 2 kibrit kutusu büyüklüğünde az yağlı beyaz peynir veya keçi peyniri veya lor
• 1 orta boy konserve veya dondurulmuş enginar (şayet taze enginar yoksa),
5-6 adet kurutulmuş domates (salamura olmamalı), 1 kuru kayısı,1 adet ceviz içi
limon, tuz, 1 yemek kaşığı zeytinyağı

Haftada 3 akşam
• Yeşil salata
• 150 gr ızgara balık (mevsim balığı) (temizlenmiş hali kılçıksız 150 gr)

2 Saat sonra
• 1 bardak sıcak limonlu ve zencefilli su
(1 çay kaşığı silme toz zencefil)
1 orta boy armut

10. Liste geldi :) -Taylan Kümeli’den alternatifli detox” üzerine 33 yorum

  1. bu listedeki yemekler cok guzel ancak ben sadece su icme ve yavas yeme kismini yapsam bana yetecek diye dusunuyorum. Birde sicak limonlu su daha onceleri yapmistim tekrar yapmaliyim,

    • Tabii ki bunlar parca halinde de butun halde de anlamli bazen… Bazen diyorum cunku gercek ve kalici bir sonuc icin tam uygulama sart ama benim o kadar fazlam yok diyince minik minik aliskanliklari hayatimiza sokmak da iyi… İste boyle skinny… 🙂

  2. ezgi hanımcım ben bi kaç soru sormak istiyorum ve liste1in bitmesine 1 gün kaldı ve her şey gayet iyi:)
    1-kefir içtikten sonrada yatmak için 2 saat geçmeli mi?
    2-ananas yerine ne kullunabilirim daha kolay ve ucuz
    3-detoks sıvısı kesin içilmeli mi?
    4-bu listeler kesinlikle sırayla mı uygulanmalı?
    şimdiden teşekkürler sizi takdir ediyor ve çok seviyorum 48kgma insem bile listelere devam edicem,çünkü 1.listeyi rahatlıkla yaptıysam diğerleri daha kolay:)doyuyorum ya…ufak bi soru daha siz son kiloları verirken hızınız nasıldı ve şimdi spor yapıyormusunuz?

    • Kefiri ictikten hemen sonra uyuyabilirsiniz
      Ananas yerine seftali ya da kayisi (5adet) ya da 1 kase visne kullanabilirsiniz
      Lutfen detoks sivisini ihmal etmeyin o liste o sivi ile anlamli
      Ve lutfen sirayla yapin mutlaka

      Once sorulari yanitladim ki unutmayim diye… Kolayliklar dilerim

  3. Merhabalar, önce bu kadar insana ulaştığınız ve yardım etttiğiniz için teşekkürler. Yazılarınızı ve listelerinizi henüz okudum, ben de son 3-4 yılda sigarayı da bırakmamla beraber 20 kg aldım, bunun 7sini 5 haftadır kendi kendime uyguladığım az ve sık yiyerek ve haftada 5 gün 1 saat yürüyerek verdim. Bundan sonra daha düzenli ve daha bilinçli yol almak istiyorum. Toplam 10 listenizi de okudum, sormak istediğim, bu 10 listenin birincisinden başlayarak ve her birini 1er hafta uygulayarak mı yol almam gerekir? Sevgiler…

    • Merhaba 🙂

      Oncelikle guzel sozleriniz icin tesekkur ederim. Listeleri tam dediginiz gibi, bir numaradan baslayip 10. Listeye kadar devam ederek uygulayiniz hedefinize dek 10. Bitince 1 numaraya geri donebilirsiniz. Basarilar dilerim 🙂

  4. yaşasın 🙂 … düşünürken tamda 9liste bitecekti bu hafta yüreği güzel Hocam yine bir güzellik yaptı yeni liste ekledi… önümüzdeki hafta izindeyim bir ihtimalle o haftayı öğrendiklerimle gecirip sonraki hafta 10.listeyi uygulamayı ve tekrar başa dönmeyi planlıyorum… bu arada Sevgili Ezgi tartı değerlerini gececeğim aklımda 😉 güzel yüreğinize selam sevgiler…

  5. Merhaba Sevgili Ezgi,
    Malum anne-kız iki taraflı takibimdesiniz size nasıl tşk etmeliyim bilemiyorum son 2 yoruma cevap alamadım hiç sorun değil son gelişmeleri ileteyim dedim… ben 10 listeyi yapmadım tekrar başa döndüm şuan ki kilom 55.700gr ama adet dönemi ( 500 attım kafadan 😉 )… bir önceki tartı değerim 58.100gr(yada küsürü 700 dü) aradaki fark yağ yakımıdır özellikle belirtmek isterim… Annemde bir o kadar verip 69.100gr indi gene yağ yakımı… kendisi günlük sabah-akşam tansiyon ilacı kullanırken şimdi önce 1,5 sonrada 1e düştü size selam sevgilerini iletmemi istedi… ( annem için büyük başarı çocuk gibi seviniyor görmenizi isterdim bunda büyük payda siz ve Hocamın… Annem yaklaşık sizin listelerle birlikte 10kg yakın yağ vermiş oldu… ) ben 65kg başladım hedefim yine yağ yakımlarıyla 50-48 arasına kadar düşmek orada umarım 2 rakam arsında git gelle kalmak…
    ayda ortalam 3kg kadar olabiliyor ama ne yazık spor yapma şansı zor ancak sabah akşam işe gelmek için 20 dk yürümek keşke extara yapabilsem daha iyi olacak… Gecen pazar bir arkadaşın acılışı vardı ona katıldım diğer dostlarımıda görme şansım oldu onların bana şaşkınlıkla bakan gözlerini görmenizi isterdim ” çok değişmişsin ” … hedefe ulaşınca umut ediyorum tekrar dönmem aynı manzaraya… bunun içinde elimden geleni yapacağım… kocaman sevgiler … ( desteğin için çok tşk ederim )

  6. Ben 14 yasindayim ve size 3. Mesajim her neyse abla ban 14 yasindayim ve 75 kiloyum sizinle irtibatA gecmek istiyorum ve sizi melekte qordum

  7. selam. 4bundan tam 4 yıl önce küçük oğlum 4 aylık diğeri 2,5 yaşında iken aml m4 lösemi teşhisi kondu… kemolar ayrılıklar ve mutlu son.. hamdolsun iyiyim ama kemolar dışında alternatif tıp ayana 92 olmştum.. sonra dikkat ve sporla 77 kiloya düştüm ama eşim diyet yapmamı istemiyor tabiki bende bağışıklık sistemimi zayıflatmamak için sizce bu diyetler bana uygunmudur acaba…

  8. ezgicim uzun zamandır sana yazmıyodum merhaba yeniden:)ben bu listeye başladım.ama son 8 ve 9 listelerde tam disiplin sağlayamadım ve 10.listeyi ve bundan sonrakileri tam disiplinle uygulamak istiyorum..motivasyonum çok düştü yardımına ihtiyacım var canım nolur…89 kiloya düştüm ama bundan aşağı gram oynamıyor..buda benim moralimi bozuyor…bir de bu listede anlamadığım detoks diyor ama ben detoks sıvısı vs göremedim analamdım sanırım açıklarmısın..ayrıca instagramda çok çok çok kilo verenn birçok kişiyle tannıştım onlar yapmışsa ben niye yapamıyım diyorum ama senden uzunn süüre ayrı kaldım ya motivem düştüüüüü help meeee:)))öpüyorum seni canım…..:)))

    • Aynur selamlar olsun. Tam güçle listelere kaldığn yerden devam et o zaman. Ve hedefine ulaşıncaya dek vazgeçmeden sürdür. Detoks sıvısı eğer o listede varsa, en başta yazar. Yoksa o listeye sadece limoon+tarçn+elma dilimi+1 çay kaşığı elma sirkesi ve sıcak su karışımı ile başlarsın olur mu? Sevgiler. İG. de diyet kardeşliğini görüyorum, bomba gibiler maşallah sen neden olmayasın 🙂

  9. Merhaba Ezgi hanim.ben ilk listeye basladigimda yazmistim,daha sonra yazamadim.su an 9.listedeyim,listeleri firesiz uyguladim ve suana kadar 7 kilo verebildim.1)normalmidir? 2)esimede uygulatmak istedim ve o da suan 2.listede.ikimizde calisiyoruz ve aksama kadar tum ogunleri sabahtan hazirlayip yanimizda goturuyoruz.iki farkli liste hazirlamak benim icin cok zor oluyor.gelecek hafta ben 10.listeye baslayacagim.acaba esim de 3.ye baslamak yerine benim listeyle devam etse olurmu?
    simdiden cok tesekkurler…

  10. ezgi hanım merhabalar, eşimin memleketine kardeşinin nişanına gidince geçen hafta bi iki gün diyete uyamadım ve 1.listeyi tekrar yaparak bugün 10.haftaya başladım. toplamda 8,7 kilo vermiş bulunmaktayım:) hedefime 2,7 kilo kaldı, önceleri evde yürüyüş yapıyordum şimdi pilatese başladım sıkılaşmak için..sorum, “bkz. detoks ilkeleri” diyor o ilkeler blogda yer alıyor mu ben göremedim, bildiğimiz gibi patates bezelye havuç harici sebzeler mi oluyor? selamlar, sevgiler..

Yorumlar kapalı.