Çiğdem’in Hikayesi Bizim Hikayemiz

Çiğdem… Hayatımda tanıdığım en azimli, en disiplinli insanlardan bir tanesi… Bugünlerde kendisine söz verip de tutabilmiş insanlara özgü o müthiş keyfi ve kıvancı yaşıyor… Onun yolculuğu ve hikayesi az sonra gelecek. Sağolsun bizi kırmadı ve oturup kaleme aldı… 

Ona kocaman bir maşallah diyorum. Sonra da ayakta alkışlıyorum. Bu onun iradesi ve onun yoluydu biz de onun yoldaşları. Başarı ona ait… TEBRİKLER

Bu hayat dolu kadına merhaba diyin…
Allah onu nazardan korusun 🙂

İşte onun hikayesi… 

<<

İste benim kilo verme hikayem…

Evlendiğimde 57 kilo çıtı pıtı bir gelindim.Yemek yapmayı bilmediğim için mi dersiniz mutluluk sarhoşluğu mu dersiniz bilemem ama ilk bebeğime hamile kaldığım zaman kilom 69 olmuştu.

Bunu ilk kontrole gittiğimde öğrenmiştim ve şok olmuştum. Kilo alabileceğimin farkında bile değilmişim demek. 9 ayin sonunda ben kilomda tavan yapmış 92 kilo ile doğuma girmiştim.

Bebeğimi sezaryen ile dünyaya getirmiş hiç kilomu düşünecek zamanımın olmadığı, sıkıntılı loğusalık depresyonunun hat safhada seyrettiği bir ruh haliyle büyüttüm ilk bebeğimi. Aynalara küs, mağazalara küs, tartıya küs bir 4 sene geçirdim.

Aslında eşimin çok büyük desteği vardı bu zaman zarfında bana. Mekik aletleri, kremler koşu bandı… Bir dediğimi iki etmiyordu sağ olsun. Bense bir mucize bekliyordum: Şunu ye tekrar 57 ol diye bir şey var sanıyordum. Aletlermiş, kremlermiş… Alınan hiçbir şeyi kullanmıyordum… Nasıl bir üşengeçlikse bende ki:   “aman ye can boğazdan gelir”,  “senin yüzün, gözlerin yeter”ler dostum olmuştu.

Eşofmanlarla gezen, bir düğün dernek kıyafetinde aklı başına gelen ama ertesi gün bütün o sözleri unutan ve sağlıksız beslenmeye devam eden bir kadındım ve böyle 4 sene geçirdim.

Almadığım çay,  zayıflama hapı kalmamıştı sanırım. ama ne disiplin vardı ne sabır ne de istikrar…

Spor mu?  Asla… Terlemeye üşenirdim.

4 senenin sonunda hiçbir şey yapmadan sanırım iki sene ilk bebeğimi emzirerek kilom 78’e inmişti.

Ve ben bu kiloyla ikinci bebeğime hamile kaldım.

88 kilo ile ikinci yavrumu yine ameliyat ile dünyaya getirdim.

Yusyuvarlak, tostoparlak bedenimle ve 85 kilo ile bir 4 sene daha geçirdim

Yine bin bir hevesle alınan ama bir kere kullanılıp yeri unutulan kremler, spor aletleri çaylar ve haplarla…

Büyük kızım 8, küçük kızım 4 yasındaydı artık…

Kendimi sadece ev temizliği,  ütü ve yemek yapan bir kadın olarak görüyor;  kadın olduğumu bile hissetmiyordum.

Eşimle muhabbetimiz ise sadece:

Her dışarı çıktığımda herkese özenen, “ Hasan o mu kilolu, ben mi?”

“ Hasaaan onun basenleri mi daha büyük, benimkiler mi?” şeklindeydi.

Mutsuzdum, mesele kiloyu çoktan geçmiş, bedenime ve yaşamımdaki bir parçama küsmüştüm sanki…

Kasım 2011’de bir ameliyat geçirdim. Annem bana bakmak için bir sure evime geldi. Gerçeklerle ilk yüzleşmem anneciğim sayesinde oldu…

Yine bir karın ameliyatı geçirmiş kocaman göbeğim ve ben sabahlığımla evde geziniyordum

İyileştiğim günlerden birinde,  annem bana tüm samimiyetiyle “bu hal ne Çiğdoş?” diye muhabbete girdi.

“Kızım yapma 33 yaşında kadın gofret yer mi, sonra üzülüyorsun bak tansiyonun çıkıyor diye… Kolesterolün aldı başını… Daha çok gençsin… Kocan genç… Yakışmıyor” diye sürdürdü konuşmasını… Beni diyete soktu ama ne fayda!!!  annem alışverişe ben sürüne sürüne gofretlere gittim…

Artik iyileşmiştim. Annem de evine dönmüş, ben eski sağlığıma kavuşmuştum.

Kuzenim Ecem ile artik ameliyat hayalleri kurmaya başlamış, göbeğimizi kaça aldırırız, hangi zayıflama kampına gideriz, hangi diyetisyen ünlü, vizite ne kadar araştırmalarına girmiştik. İki gün sonra hepsini unutarak tabii…

Ve bir gün ben yemek hazırlarken kızlarım odalarında oyun oynuyorlar,  ben de kulak misafiri oluyordum. büyük kızım küçüğüme,

“Ben babama benziyorum bu bebek babam onu ben seslendireceğim sen de anneme benziyorsun bu bebek de annem onu da sen konuşturacaksın” dedi.

İşte o an kızımın ağzından çıkan sözler benim gerçek kilo verme serüvenimin başlangıcı oldu…

“Hayır, ben anneme benzemek istemiyorum” diyordu en masum haliyle, “Annem çok şişko… Ben annem olmak istemiyorum.”

Elimde ne varsa bırakıp, banyoya koştum… kaç zaman ağladığımı hatırlamıyorum… Kendimi kaybetmiştim. O kadar yaralandım… Kendime kızdım sinirlendim ve dedim ki ben artik şişko bir anne olmayacağım.

İlk dönemeçten sonra… Yolun başı.
Tabii başarının tadını almış bir insanla karşı karşıyayız artık

İnternette diyet sitelerin i araştırmaya karar verdim ve tesadüfen Taylan Kümeli vasıtasıyla kızının bloğu ile tanıştım O kadar yakın ve  içten, sanki kardeşim gibi karşıladı ki beni Ezgi’m… Benim artik kilo vermeme şansım yoktu. Borçluydum ona! Her soruma cevap verdi, beni hiç yalnız bırakmadı,  dibe vurduğumda hep çekip çıkardı. Sonsuza kadar minnettarım, can borcum var hem sn Taylan Kumeli’ye hem kızı Elif Ezgi Uzmansel’e…

Listelerin alışverişi yapılıyor her hafta aksatmaksızın atlamaksızın…

Listeler uygulanıyordu. Kendi sağlıksız,  kulaktan dolma son gündem diyetler, detoxlar yaparak 13 kilomu vermiş 72 kiloya düşmüştüm şubat 2012 de ama yine başa sarıyordum.

Gofretlerimden uzak duramıyordum işte… Elim ve sonra da midem abur cuburlarla doluyordu. Asla ekmek yemem!  Yemek tabağım da bitmez ama işte ahh abur cuburlar kolalar yok mu?

Kendimi deşifre etmek de çok yararlı oldu bana…

Kullandığım sosyal paylaşım sitelerinde kilomu ve (hiç utanmadan ve tereddüt etmeden) diyette olduğumu her fırsatta dile getirmek için kullandım çünkü geri dönüşüm olsun istemiyordum. Orada benim yoldaşım olmuş insanlara mahcup olmak her şeyden fazla gücüme gidecekti…

İnstagram’da  Ülkü…  Hakkını ödeyemem, beni “diyetteyiz” tagina dahil etti ve oradaki tüm “diyetteyiz” ekibi beni hep motive etti…

Sonunda hedefime ulaştım!

Darısı tüm ağırlıklarından kurtulmak, bedeniyle tekrar mutlu, aynalarla barışık yasamak isteyen dostlarımın başına…

Simdi ki hedeflerim sporu yaşam sekli haline getirmek ki, son 3gundur firesiz günde 1 saat spor yapıyorum… Çünkü yine Ezgi’me söz verdim bir de kızlarım sigarayı bırakmamı çok istiyorlar.  inşallah sigarayı bırakmak nasip olur. Artik 58 kiloyum ve çok mutluyum. 38 bedenim kendime, aynama ve gelen takdirlere hala inanmıyor ütülediğim bir gün önce giydiğim pantolonumu ütü tahtasından alıp tekrar giyiyorum…

İşte bu…

Bu pantolon bana mı ait?

İnanamıyorum inanmıyorum inanamıyorum :)))

Spor benim göbek adım dercesine 🙂

Bir kez daha elinize emeğinize egosuz kişiliğinize teşekkür ederim Ezgi’m… hem anneciğine hem sana saygıyla selam ediyor, sevgiyle kucaklıyorum sizi ….

Çiğdem Aydın>>

Çiğdem’in Hikayesi Bizim Hikayemiz” üzerine 70 yorum

  1. Masallah Cigdem hanim…Cok guzelsiniz, masallah, masallah , masallah. Kirk bin kere masallah.

    Kac ayda bu kiloya indiniz?

    Iste bu ya! Iste bu! Su bogazimiza bir asker koymaya gorelim, gelene gecene hesap sorarken o, biz istedigimiz kilolaralara zarpadana inicez iste.
    Iste bu!

    Ve Ezgi…
    Basari hikayelerinin ardindaki “kamci” Ezgi!
    Sen cok yasa e mi?

  2. Tebrikler…harika görünüyorsunuz…bende ikinci bebeğimi yeni doğurdum yani yarın bir aylık olacak ve şimdiden kilolarımı nasıl veric diye kara kara düşünüyorum..Ezgi hanima benimde ihtiyacım olacak..sevgiler..

    • hayırlı uğurlu olsun :)) Sağlıklı, mutlu, bereket içinde bir ömrü olsun.
      Neden yarından tezi yok başlamayasın ki. 5-6 günlük loğusayken yalnız kaldım. O güne dek bebek nedir bilmemişim. Bir başımaydım… Yoğunluğu, acemiliği hiç takmadım. Evladım için en güzeline çabalarken (bazen de mutlaka bocalamışımdır) kendime de iyilik etmeyi ihmal etmedim. Vallahi oğlumu sünnete götürürken bile 1 gece önceden, olacak telaşeyi bildiğimden yemeklerimi hazırladım. Çünkü 1 gün daha hedefimi ertelemek istemiyordum.
      Ne diyeyim. Biz pek çok şeyle mutlu oluyoruz, kadınlar böyle… Ama güzelliğimizi ele geçiren (kilo mu, bunalımlar mı, yorgunluk mu artık her ne ise) gidip bize ait olanı geri alınca… Of değmesinler keyfimize…

      • Ezgi Canim oglumu emzirdigim için erkendir diye düşündüm…nasıl olacak? Başlamam için neler yapmam lazım? Nerede başlamak lazım? Aklımda bin tane soru varda var ???? Daha dogrusu tam olarak kaç kiloda oldugumu bilmiyorum, en son 8’li numaralarda yüzüyordum:(
        Ayrıca sut artırma konusunda sorun yasiyorum, sütüm yetmez oldu…sorunlar çok anlayacan canım….:((

        • Canim benim 1 yil oldu ben hala emziriyorum masallah diyeyim :)) sonucta yaptigimiz sey diyet degil. EmZiren bir annenin bu listeleri uygulamasinda da istisnalar var zaten. Oncelikle sofradan asla ac kalkmayacak peki nasil? soz konusu tarifi 2 porsiyon tuketecek. Sonra bol sivi tuketecek yani en az 4 lt su icecek ve asla “sut yapar” mantigi ile kotu ve agir yemeyecek. Sonra sut hormonumuz beynimizde gogsumuzde degil, bu demek oluyor ki daima kendimize “emzirmek istiyorum ve benim bol sutum var” telkininde bulunacagiz. Ben bunu hala soylerim kendime 🙂 ve son olarak blogda emzirme performansini arttiran cok saglikli tarifler var, sut hacmim boool olsun dersen onlari da uygularsin iste oldu bu is 🙂

  3. Ezgi, Cigdem:)
    Giyabinizda yazi yazdim, haberiniz olsun:)
    Her sakanin altinda bir gercek payi vardir deyip, blogumun camlarini kirmayin sakin, gercekten hepsi saka:)

    • Okudum şimdi :)) Ahahaha gülmekten öldüm, fevkaladenin fevkindesin yine hayatım… 😀 ahahah gözlerine tükrük sürdüğün kısımda “zuhaha” sesleri duvarlarımı çınlattı.
      Burayı senin başarı hikayenle süsleyeceğim… Fener alayı geçeceğim… O kadar diyorum 10 Kasım 57 kilo… 🙂

  4. Bak oyle siradan tebrik cumlesi filan istemiyorum Ezgim Uzmanselim. Fener mener ne bulduysan artik. Ama 10 kasima yetsimez guzide yazim.Kaynanamlar geliyolar gelin gormeye:) 10 kasimda:)
    Ben yazimi, 1 ocak da yayinlicam. Tam 1 yil sonra.
    Ay kiz, vallaha yayinlican mi benimkini de? Oyle suslu puslu soylicen mi benim icin?
    Hep orda burda okur dururum. Agzi acik ayran delisi gibi ekrana yapisik, ay yaaa’lar esliginde, agzimin suyu aka aka okurum basari hikayelerini.
    Bir gun benim de olur, sen de yayinlar misin ki?
    Annene de soylersin belki. he mi?

    Zaten ben senin o meshur Taylan Kumelinin kizi oldgunu, daha yeni ogrendim desem, guler misin aglar misin:(((((((((((
    nEYSE:)

    Birden kendimi 1 ocak sabahinda hayal ettim. Herkesler soruyo, nasil yaptin, nasil ettin diye. Buraya yorum cevaplamaya yetisemiyorum. Ote yandan kendi blogum. Orasi almis basini yurumus taaaa floridaya gitmis. Bi oraya kosuyorum, bi buraya geliyorum yorumlara cevap icin.
    Ote yandan kapida bekleyen “Dr. Oz”un roportajcisi. Ay telefonlar, ay telgraflar,, aman instagramlar, monogramlar:))))))))))))))))))
    Hayali bile gozlerimi cukur cukur yapiyo, gozlerimi islak islak ediyo yemin olsun.
    Ah be Ezgi! Kadin olmak boyle bir sey dedigin gibi! Yeterki kendimizi guzel hissedelim:)

  5. Tebrik ediyorum Çiğdem’i, can-ı gönülden…

    Ezgi, gerçekten de öyle içtensin ki, herkese öyle candan yaklaşıyorsun ki; hayran olmamak mümkün değil… Ve tabi minnet duymamak…

    İnceBelli, sırf seninle tanışmaya elin Amerikalarına geleceğim; haberin olsun 🙂

  6. Çiğdemim biliyorsun bana da sen ilham oldun o 6,5 kilo gittiyse senin sayende gitti. herşey için teşekkürler. senin azminden hiiçbirşey kurtulamaz

  7. Çiğdem Hanım çok ama çok tebrik ederim! Ben de aynı yollardan geçmiş biri olarak yaşadıklarınızı çok iyi anlıyor ve azminize şapka çıkarıyorum!

    Çok şükür 1 yıldır vücudum da spor sayesinde inanılmaz sıkılaştı, hiç doğum yapmış 37 yaşında bir kadına benzemiyorum artık:)) İlk başlarda salona gitmekte çok zorlanıyordum -çünkü milletçe genlerimizde spor kavramı yok ne yazık ki- sonra evime en yakın salona yıllık üyelik yaptırdım vazgeçmemek için..en önemlisi de spor sonrası kendimi dinledim: nasıl harika hissettiğimi anlatamam! sonra da bunca yıldır neden bu zevkten kendimi mahrum bıraktığımı sordum..

    Ezgi Hanım, çaresiz durumdayken birine el uzatıp, hayatını değiştirdiğiniz için size de ayrıca şapka çıkarıyorum! Herşey gönlünüzce olsun..

    Sevgiler

    • Bugun butun alkislar
      Cigdem’e.. ve sizi de can-i yurekten tebrik ederim 🙂 spora gelince vallahi ben de mimliyim bu konuda… Hicbir sey icin degilse bile artik sirt ve bel agrilarim icin yapmaliyim bunu.

  8. Ben spor sonrası salgıladığım canım endorfin hormonlarımı hiçbir ağrı kesiciye değişmem:) çok mutlu oluyorum spor sonrası duş alırken, otelden başka bir insan şeklinde çıkıyorum 😀
    Evet evet, hemen pilatese başlamalısınız sırt ve bel ağrıları için..biz haftada bir yapmamıza rağmen, o bile iyi geliyor bana:)

  9. Simdi ben tam pes etmis ve bir haftadir deli gibi tikinirken oldumu buyazi kendime kizsammi basari hikayelerini gorelim dedim diye yoksa al sana ikinci bir ornek sen otur koca tablet cikolatalari gotur diye dovunsem mi 😦 utandim birkez daha kendime verdigim sozu tutamamaktan utandim bogazimin onune gecememekten utandim benden ne koy olur ne diyorum ve artik izlemede kaliyorum

    Valla kiskanmadan yaziyorum KOCAMAN KOCAMAN TEBRIKLERIN EN IYISINI HAKEDIYORSUN CIGDEM SEN !!!!! kirkbinkere masallah

    • Nasil kabul edersin sonuca ulasmadan pes etmeyi. Bak tamam boz diyetini ama sadece 1,5 ay bozma. Sonra bozabiliyorsan boz. Vallahi ben yollayacagim cikolata. O nasil bir cikolata ise sanki ilk kez tadiyormussun gibi seni yollarindan cevirmis… Kabul etmiyorum “benden koy kasaba olmaz” demeni. Yarin yeniden basla ve bu defa istedigini alana dek birakma

  10. olmuyor ezos yapamiyoruml ben listelerdeki malzemeler bir hafta tmasa diger haftami tam malzemeyle geciremiyorum aksiyor ozamanda kilo veremiyorum ee ne oluyor sonra ful moral bozuklugu evdeki durumlarda pek iyi gitmeyince motivasyon fln kalmiyor bende boyle tavuk gibi oturup koltukta tikiniyorum ancak kacinci baslamakacinci bos verme bu esimede malzeme cikiyor kafabulacakkonusu bol oluyorboyle 😦

    • O zaman ne yapmalı acaba?

      1- Saldıramıyorsan bile teslim olma. Savunmaya geç… Yani aktif olarak diyet yapamayabilirsin ama bu senin dikkat etmeyeceğin anlamına gelmiyor. Örneğin tıkınma olayından bir kurtulmalı… İnsanlar sana inanmadıkça zalimleşir, bu da kendine yeni bir şans vermeni engeller…
      2- Bir kere çok dikkat etmek ve günde en az iki öğünü sağlıklı yemek gibi şansın var. Her akşam salata ye mesela. Akşam yiyemiyorsan öğlen ye. Her sabah K-flakes ye. Bunlar zor malzemeler değil. Bir kere durum lehine dönsün. Yani kilo vermiyorsun diye neden geri alasın ?
      3- ara öğün ye… Salatalık ye, domates ye, sınırsız ye, tuzla ye -peki amenna- ama cips yeme. Alma eve.
      4- Kola içmek yerine ayran iç. Ve günde 3 bardak bitki çayı iç…
      Ne olur 1,5 ay bunu yap. Geceleri yemek yeme. Beyaz ekmek yeme… Misafirlikte abur cubur yeme. Aklına her yemek gelişinde (bundan 10 gün sonra bile) su iç. Çok su iç…
      Daraldıkça yaz. Ne olur bak…

      • Ezgi canım bu yorumu okuyunca bende böyle başlamalıyım dedim kendime..bakalım bu söylediklerini deneyerek basliyacam…Hatice Hanıma katiliyorum insan bir kaçırınca diyet düzenini tekrar başlamak zor oluyor ama eminim senin yardımlarıyla basaracaktir ve bende inşallah basaricam…

  11. tamam ezosum listeleri tam yapamasamda dikkat edecegim once kendime dogru duzgun bir tarti alayim yarin eve kesinlikle abbur cubur almiyorum zaten malum kizimin yediklerine dikkat ediyoruz ama bu krizlerden beri bir haftadir aksam cocukklar uyuduktan sonra kendimi macdonalds da felan bulur olmustum

    bide gecen gun pasta yapmak icin alip bi koseye kaldirdigim 200 GR lik bitteri bitirmisim sonra gunler suren sucluluk offoff

  12. cigdem hanım tebrıkler…..brawo……muhtesemsınız……eski fotoya ve son halinize tekrar tekrar baktım inanamadmm bu dur …….kızınız ne ıyı etn-mıs de solemıs sızde ıyı kı duymusunuz o sozlerı ……. en az 15 yas fark var resımlerde ……daım olsun bu bedenınız…..
    ezgimm ben de bole olmak ıstıyorumm=)))) sadece ıstemek yetmıyor bılıyorum sadece okumak da yetmıyor onu da bılıyorumm(((( ama bundan fazlasını yapmıyormuyum ne…..sessiz sedasiz tekrar baslamayı dusunurken cıgdem hanımın yazısı motıve ettı ……
    sessiz sedasiz yapılabılırmı bılmem ama yarıda bıraktıgım ıcın sormaya da hakkım yok gıbı gelıyo((((
    belkı sessiz sedasız basarırım bı umutt

  13. Ezgi hanimben size kesinLikLe piLatesi tavsiye ederim …Insan spordan sonra kendini super hiss ediyor;)Cook iyi geLiyor moraLim da duzeLiyor o zaman 🙂 Bel ve sirt agriLarina da en iyi geLen spor piLates !!!

  14. Biiyomusun dün yazını okudum rüyalarıma girdin resmenn bende yapabilirimm başarabilllirimm diye sabaha kadar inledimm eemgine sabrına azmine iradene maşalllllllllah diyorumm fıstık gibi olmussun Allah nazarlardan saklasın…

  15. harikasın çiğdem tebrik ediyorum takipteyim senin kadar cesaretli değilim son kilomda sana tartı fotomu yollucam 😉

  16. Merhaba,ben 31 yaşında bütün gün oturarak çalışan bbir bayanım.70 kiloyum şuanda:( 5,5 yaşında bir kızım var. Doğumdan sonra bir türlü zayıflayamadım,2 yıl önce diyetisyene giderek 5 ayda 10 kilo verdim.Listelerime birebir uyuyordum.sonra yavaş yavaş kaçamaklar başladı,son 6 ayda ise hiç dikkat etmeden sürekli yedim ve tekrar 70 e dayandı kilom

  17. Ancak 2.bebeğide düşünmeye başladık ve öncesinde mümkün olduğu akdar hızlı kilo vermek istiyorum.1 nolu listeden başlayarak hepsini yazdırarak aldım.Yazılarınızı ve yorumları okudukça inanılmaz motüve oldum.Umarım bende başarırım.Yarın alışverişimi yapıp pazar günü başlamayı planlıyorum.Yapabilirmiyim bilmiyorum 😦

    • Kesinlikle yapabilirsiniz. Yalnizca hizli degil ayni zamanda saglikli kilo vermeniz de onemli ki eger ozel bir durumunuz yoksa listeler buna yardimci olacaktir. Hamile kalmadan once vucudunuzdaki vitamin ve mineral rezervlerini ust noktada tutmak onemlidir. Listeler de iyi, kaliteli ve hafif beslenmenizi saglar. Size kolayliklar dilerim. En kisa zamanda guzel haberlerinizi duymak dilegiyle

  18. merhaba ezgi hanım sizi hangi siteden buldum bilmiyorum ama iyiki bulmuşum ben 34 yaşında sabahtan akşama kadar masa başında çalısan ve 79 kilo bir bayanım (1 hafta oruç tuttum 77 indim heralde suydu verdiğim o bile o kadar iyi geldiki) 2004 yılında 53 kilo ile evlendim şimdi kendimden iğreniyorum geçen sene azmettim diyetisyene gittim 81 olmustum tam 10 kilo kilo verdim insanın özgüveni nasıl yerine geliyor kış geldi hoop tekrar bu kilodayım ben sizin sayfanızı okudum ne olur beni yanlış anlamayın nasıl okudunda diyebilirsiniz ama nerden başlayacağımı bilemedim nasıl başlayacağım nerden başlayacağım biraz kafam karıştı çok şişkinliğim var bunu anlatamam gören hamile zannediyor 1 hafta oruç tuttum inanın bünyem kendine geldi karnımdaki şiş indi göbeğim küçüldü 77.0 gösterdi tartı 2 gün sonra hop 79 karnım çok şişiyor bu yüzden su bile içemiyorum ne olur bana yardım edin 4 yaşında tüp bebek taedavisyle doğan bir kızım var ikincisini istiyoruz yine tüp bebekle ve benim kilo vermem lazım benim zayıflamam lazım aynaya baktığım zaman içim açılsın birşey giydiğim zaman karnım çıkmış ,arkam çıkmış hadi üstünü değiştir istemiyorum ne yapmam lazım nereden başlayayım ne olur yardım edin bana face sayfanızdan istek gönderdim ne yazayım bilmiyorum ama zayıflamak istiyorum

    • Merhaba 🙂
      Hangi listeden baslayacagimiz nasil ilerleyecegimiz konusu en kolayi. En onemlisi sizin su andan itibaren kendinizle barismaya karar vermeniz. Grubumuza geldiginizde kafanizi karistiran hicbir husus kalmayacaktir. Oradaki arkadaslarimizla bir an olsun durmadan devam edebilirsiniz. Sizden ricam su an bana yazdiklarinizi not etmeniz ve hedefinize ulasana dek kendinize verdiginiz sozu daima animsamaniz. Blogumuzda 11 tane liste var. İlk listeden baslayip her hafta bir liate yaparak devam edecegiz. Her sey cok guzel olacak insallah

  19. çiğdem hanımı tebrik ediyorum bundan sonra sağlıklı uzun yıllar diliyorum..
    merhaba ben 25 yaşında 64 kiloyum ama boyumda 160 ama kilolarım beni şuan çok rahatsız ediyor bendeki tek sorun yeme alışkanlığı çalışan biriyim aynı zamanda yeri geldiğinde tüm gün oturan yeri geldiğinde tüm gun dışarda hareket içindeyim fazlalıklarım var sporda yapıyorum hergun işe gitmek için yarım saat yürüyorum onun yanı sıra akşamlarıda yarım saat yürüyorum ama bi türlü o fazlalıklarımı atamıyorum canımın durmadan bişey istemesi beni çok sinirlendiriyor mutlu değilim kendime guvenım kalmadı şuan özel bi hastanenin diyetsizyenine gittim tahlil sonuçlarımı ve vücut değerlerimi ölçülerimi aldı 10 kilo fazlam olduğunu bunun içinde bi diyet listesi verdi bazen bunu uyguluyorum ama bazende kaçırıyorum ama çok istiyorum vermeyi bu benim şuan tek istediğim şey bana yardımcı olun nasıl atabilirm bu kiloyu artı benim birde kabızlık sorunum var zaten en büyük sorun bu bende ilaçlarla çıkabiliyorum wc ye sadece bunun için ne yapabilirm off 7-24 internette araştırma yapıyorum ve sanırım ben kafama çok takıyorum kilolarımı stres yapıyorum etrafımdaki kilolu inansalarada dayanamıyorum hep laf sokuyorum yemeğin verin bu ne hal diyorum herkes bana sanene biz memnunuz diyor yaa insanlar nasıl kilolarıyla barışık olabilirki ki ben olamıyorum olmak istemiyorum bana yerdım edin lütfen…

    • Sevgili Sevilay,

      seni rahatsız eden şeyi bulup, adını koyman ve hatta bunun için bir uzmandan yardım istemen ne kadar bilinçli bir davranış. Seni can-ı gönülden tebrik ederim. Ancak öte taraftan kilolarımız bizi üzen, rahatsız eden şeyler olsalar da bizim tercihlerimizle sahip olduğumuz ve yalnızca bizi ilgilendiren şeylerdir. Aslında etrafındaki kilolu insanları ya da onların yaşam tarzını eleştirip, onları kırmak istediğini zannetmiyorum. Ama bazen yanlış gidişe bir dur demek isteriz kendi çapımızda. Olabilir. Oysa biz yalnızca kendimizi değiştirme hakkına ve gücüne sahibiz. Sen de böyle düşün. Bu anlamda, ben ne zaman istersen senin yanında olabilirim. Eğer karar verdiysen ve istiyorsan mutlaka fazlalıklarından kurtulacaksındır. Dİyetisyen arkadaşımızla kabızlık sorununu paylaşırsan o, yeni listeni bu duruma göre düzenleyecektir. Sonuçta senin durum ve ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler tahminimce onda mevcut 🙂 Öte taraftan bizim listelerimizde yer alan detoks sıvılarından da faydalanabilir kabızlık sorununu çözebilirsin. 🙂

      Sevgiler.

  20. Ezgicim Dün 1.ci listede başladım bugün ikinci gunüm veeeeee kendimle gurur duyuyorum… Kendi kendime gaz veriyorum ;))) dün bas ağrım oldu ama bugün yemek aklıma bile gelmedi…:)) yippppeeeee yola devam…

  21. merhaba Ezgi hanım;
    blogunuzu çok beğenerek okuyorum. bende 21 haftalık hamileyim
    25 yaşındayım 45 kilo ile hamile haldım 52 kiloyum daha şimdiden çok kilo aldım. doktorum zaten ideal kilonun altında olduğun için vücut kendini toparladı normal diyor ben 12 kilo almak istiyorum toplamda. en fazla 58 ile doğuma girmek istiyorum. yazdıklarınızı uygulamaya başladım bile ama işe yararmı. dahada önemlisi asıl doğumdan sonra zayıflayabilirmiyim eskisi gibi incecik olurmuyum tek korkum aslında kesinlikle bu. bunu şuan sadece sizinle paylaşıyorum. ben çok kilo takıntısı olan birisiyim ilerde lohusa sendromuna falan girmekten korkuyorum lütfen bana yardım edin ne yapmalıyım.

    • Ebru hanım selamlar,

      Öncelikle “örnek hamile beslenmesi” diye bir paylaşımım oldu, lütfen onu takip edin (ki sanırım siz de ondan söz ediyorsunuz) Sonra hiiiiç endişelenmeyin. Yalnızca bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alıp, onu en verimli biçimde emzirmeyi düşünün şimdi. Kilo işini birlikte hallederiz İnşallah. Zaten 12 kilo gibi çok iyi ve sağlıklı bir kilo ile tamamlarsanız 1 ay ya da 40 gün bir sürede eski kilonuza dönersiniz. O anlamda tek kaygınız sütünüz olsun, zira süt vermek sizi toparlar, bebeğinize kilo aldırır, size kilo verdirir. Bedeninizi de yeniler. 🙂

      Sevgiler. :)) Güzel haberlerinizi bekliyorum.

  22. ezgi hn merhaba,
    iki gundur blogun muptelasi oldum, bir arkadasimin tavsiyesi ile goz atmistim. burdaki bir cok insan gibi tam 6 senedir ayni kısır donguyu yasiyorum. 2 dogumdan sonra su anda 67 kiloyum, 55 kilo ile baslamistim ilk hamileligime. diiyete baslama, bozma, yeme, mutsuz olma, mutsuz oldukca yemeye devam etme vesaire vesaire..
    yazilariniz gercekten cok motive edici.
    gercekten de hayatimdan diyet /kilo verme kavramlarini cikarma karari almistim cunku pes ettim artik hep ayni konu ama sonuc yok!
    simdi kendime tekrar sans tanimaya karar verdim.
    taylan kumelinin son cikan lezzetin inanilmaz hafifligi kitabini aldim.ilk listeden basladim 4 gundur sorunsuz devam ediyorum. insallah bu sekilde devam edecek. su anda diyet yaptigimi kendime bile soylemiyorum:) esim bile farkinda degil. tartiyi ortadan kaldirdim, 4 haftadan once tartilmayi planlamiyorum. tartilmak beni her zaman kotu etkilemistir. burdan cok guzel sonuclar paylasacagima inaniyorum.
    pazar gunu brunch var, ilk testime giriyorum:)
    sevgiler

    • Selamlar,

      Kitabımızı almanıza çok sevindim 🙂

      Size minik bir tavsiye her hafta listelerin bitiminde 1 defa, aç karnına, giyimsiz, tuvalet sonrası ve tabii ki sabah tartılmanız çok iyi olur. 4 hafta beklemeyin lütfen. Tartı yaptıktan sonra gelecek haftaya kadar baskülü kaldırabilirsiniz. Ve etrafınızdaki herkese çekinmeden söyleyin, herkes rengini belli etsin, her şeye rağmen size inananlar ya da sizden hemen vazgeçenler…
      Ne olursa olsun, ne söylenirse söylensin siz devam ediyor musunuz? Önemli olan bu… Hedefinize ulaştığınızda o alaycı sesler nasıl a susuyorlar göreceksiniz 🙂

      Ben burada sizinleyim.

      Sevgiler.

      • Ezgi hn tekrar merhaba,
        Bugun kizimin arkadasinin dogumgunuydu. Salata disinda hic birseye elimi surmedigim, acik bufenin ve cikolatali pastanin cekimine kayitsiz kaldigim icin cok mutluyum:)
        Kitapla ilgili bir sorum var, guz listesi 3 ve 4 de, iki gun su atici, 2 gun yag yakici, tekrar 2 gun su atici,2 gun yag yakici ve en son 1 gun hizlandirici menuyu uygulayin diyor ama bunlari toplayinca 1 hafta degil 9 gun yapiyor. Dogru olan 9 gun devam edilmesi mi yoksa 1 haftalik uyarlamasi nasil olmali?
        Tartilma konusuna gelince hala tereddutlerim var. ben bir cok kez diyet yapip bozdugum icin artik saniyorum diyete karsi belli bir direnc gosteriyor:) listelere tam uysam da baska kisilere kiyasla en az sonuc hep benimki oluyor. Eger tartilir ve sonuctan memnun kalmazsam eminim ki hersey tepetakla olacak cunku bu kadar emege degmedigini dusunecegim daha once oldugu gibi… Bu yuzden simdilik ( bu kadar istikrarla listelere bagliyken ) tartilna isini bir kenara birakmayi dusunuyorum. Aksini dusunuyorsaniz let me know please:)
        Son olarak yavas kilo veren biri oldugumu farzederek 4 haftalik listenin ardindan ne kadarlik kilo kaybi ummaliyim, minimum beklentinizi paylasirsaniz en azindan beklentim de minimum olsun:)
        Cok tesekkurler

        • Selamlar…

          Öncelikle… Sizi temin ederim diyet yapmıyorsunuz… Hep söylüyorum, diyet diye ağzımızı alıştırmışız, öyle diyoruz. Tam uyarak yaptığınız listeler size hem kilo kaybı, hem güzel cilt, hem de dinç bir bünye olarak geri dönecektir.
          Ama kitabımızda dahi belirttik. “Metabolizmanıza ve listelere bağlı kalışınıza göre verdiğiniz kilo miktarı artacak ya da azalacaktır” diye not düştük… Bu yüzden basküle yansıyacak sayı kişiden kişiye değişecektir. Ama siz tam olarak uyduğunuz sürece mutlaka sonuç alacak, dahası sağlıklı ve tok kilo vereceksinizdir.

          Beklentilerinizi bence gidiş ritminize göre şekillendirin. Hedeflemekten çekinmeyin lütfen. Bu uğurda feda edemeyeceğimiz tek şey sağlık. Ama eğer o kilolardan kurtulmak istiyorsanız, listelerle sonuç alırsınız. Alacaksınızdır. Ben aldım 🙂 Spor yapma şansım hiç yoktu. Hiç… Ve bu listelerden başka değişik bir şey yapmadım. Son derece normal bir yaşantım var. Çocuğuna bakan, evini temizleyen, yemek yapan, dikiş diken, tasarımlarını satan, yazılarını-romanlarını yazan ve okuyan bir kadınım. Ne özel çalıştırıcılarım var ne de başka bir şey. Bunu neden söyledim biliyor musunuz, ben yaptıysam siz de yapabilirsiniz 🙂 Hiiiiç kaybetmeyin umudunuzu.

          Ben yanınızdayım. Yeter ki kararınızı verin. 🙂

  23. Ezgi hanim iyi aksamlar, Bu hafta 1 numarali listeyi uygulayacagim fakat cuma gunu oglen bir is yemegim var.. Yani listenin disina cikmak zorundayim. Nasil yapabilirim salata yemem kolay tabii ki ama haftada bir kez atlama yapmis olacagim. Salata fikrine ne dersiniz? Cevabiniz icin simdiden tesekkurler Ufuk

  24. Merhaba bu hikayeleri okudukça çok duygulaniyorum. Bende 64 kilodan 83 kiloya çıktım hamile kaldım bu kiloyla 98 kiloyla sezaryen yattım 6 kilo o an gitti.bebeğini enzirerek 85 kiloya düştüm. Bebeğim 6ayına girdi ama ben 85 ten 1kilo bile düşmedim.onuda bırakın kayın validem ve yanındakiler benimle alay ediyorlar insanın ger günü sağlamakla gecermi ışte benim geçiyor. Eşim benimle eskisi gibi ilgilenmiyor canım açıyor olur bankada yardım edin.burdaki bazı yiyecekleri alabilme imkanım yok bütçeden uygun şekilde bankada yardım edin ALLAH rızası için benimde sesimi duyun.Beni kendinizin yerine koyun ve anlayın zayiflamama yardım edin lütfen

  25. çiğdem hanım hikayenizi okudum,çok etkilendim.ben de evlendiğimde sizin gibi 58 kilo 36beden çıtı pıtı bir bayandım.gürbet ellerde bir başıma olunca bende kendimi jelibon ve çikolatalara vermiştim.bende oğluma hamile kaldığımda 69 kiloydum.hamilelikten önce hiper tiroid hastasıydım,doğumdan sonra hipo tiroid- haşimato olduğumu öğrendim.oğlumu iki yıl emzirmeme rağmen doğumda kaybettiğim kiloları geri aldım.az yesemde,hareket yapsamda dönem dönem kilo verip verip alıyorum.şimdi ikinci bir bebek planları yapıyoruz bunun için de bir diyetisyene müracaat ettim.74 kiloyum ve böyle hamile kalmak istemiyorum.en az bir 10 kilo vermeliyim.bana da sizin gibi bir örnek lazımdı,yaşadıklarınızı paylaştığınız için teşekkürler.

  26. çiğdem hanım sizin yaşadıklarınızı okudukça kendimi gördüm. evlenmeden önce 53 kg, evlendiğim sene 62 kg oldum. 4 ay önce doğum yaptım 75 kg ile gebelik şekeri çıktığı için diyet yaptım insülin kullandım. ancak doğumdan sonra zayıflamadım hiç :(((
    elif hanım nolur bana da yardım edin ben süt olsun diye yiyorum ve kilo alıyorum, zaten çok zor kilo veren birisiyim, listelerinizi inceliyorum sütüm azalmaz değilmi? tabi bu soruyu çok duyduğunuzu biliyorum ama kızım biberon almıyor mecbur emzirmek zorundayım 😦 öyle çok çok da sütüm yok idare edecek kadar, ama zayıflamak istiyorum sağlıklı bir şekilde yardım edin lütfen :(((

  27. çok teşekkür ederim, hazırlıklarımı yapmaya başladım bile başlamak için 🙂 bu arada bütün yorumları okumaya çalışıyorum, sabrınız ve ilginiz çok ama çok güzel 🙂 haftaya ptesi başlıyorum inşallah haberdar ederim burası motive edecek beni çünkü tekrar teşekkür ederim

  28. merhabalar herkese
    çiğdem tebrikler büyük bir azim seninki. Hikayemiz aşa yukarı çok benziyor.Evlendiğimde 45 kg dım.3 sene sonra ilk hamileliğimde 60 kg olmuştum. tam spor yapmaya başladığımda hamile olduğumu öğrendim. spor yattı tabi.76 kg doğuma gittim. 8 yıl dır kilo vermeye çalıştım bazen üstüne düştüm bazen düşmedim 65 ile 70 arası yaşadım. Bu sene ikinci hamileliyimi yaşadım 77 ile başladım en son ayımda 89 kg dım. ikiside sezeryan oldu. kızım kırk günlük oldu bende iyice dinlendim. şu anda kaç kiloyum bilmiyorum.40 gündür sürekli tatlı ve sulu şeyler istiyor canım. zaten oturup düzenli yemek yiyemiyorum. abur cubura çok düşkünüm. ama artık başlamak istiyorum bu halimden çok sıkıldım. seni çok tebrik ediyorum. kaç defa bunalıp kendime sözler verdim ama olmadı. oğlum çok hasastır kimseyi incitmek istemez hele beni,sürekli çok güzel olduğumu söyler ama bazen başkalarıyla konuşurken” annemi bile dayadı” ” annem bile sığıdı” gibi cümleler kurmuyor değil. artık gözüne nasıl görünüyorsam 🙂

    sana çok teşekkür ederim Ezgi. Bizimle burayı paylaştğın için. yardımların ve ilgin için. yaklaşık iki ay önce yazmıştım sana. bebeğine kavuş dinlen hazır olunca başlarız demiştin. Ben artık hazır hissediyorum. alışverişi yapıp 1kaç gün içine başlıyacağım inşallah. sanırım şimdi tam sırası bebeğimin verdiği mutlulukla birlikte sizlerinde desteğiyle başlıyorum….
    görüşmek üzere saygılar

  29. Amin hepimizin bebegini sizinde oglunuzu insallah hepsi saglikli sihatli buyusun insallah. Cok tesekkur ederim.
    İnsallah basedebilirim.:-)
    Bu arada yazarken aklima geldi 3.listedeki detoks iciceginde su yazmiyor neyle kaynatiliyor acaba?

  30. masallahhhh benim de 4 yasinda ki kizim uyandirdi 86 ile basladim 79 da kaldim 6. listede gitmiyo tam bugun bozmustum gulbin saolsun imdadima yetisti ve sonra bu yaziyi okudummmm aglayaraakkkk yarina devammm ins hepinize ayri ayriii tskler ozellikle elif hanim 🙂

  31. Ezgi hanım selamlar yaklaşık 8 ay önce büyük bir moral bozukluguyla ve en önemlisi 3 al 5 ver bu kısır döngüden sıkılarak gectigimiz eylül ayında basladım 2 ayda 7 kilo verdim tam motivasyonum düşüp kilo vermem durakladıgına sizinle tanıştım liste 1den başladım ve hemen kitabınızı getidirdim ve bunu 14 kiloya tamamladım ve en öemlisi diyeti bozmayı ne zaman düşünsem yorulsam blogunuz bana güç verdi 1.5 aydır biraz kilo vermenin rahatlıgı birazda yorulma galiba yavaşlatmışdım ama dün yeniden liste birden başladım blogunuzun her yerin okudugumu zannederken sevgili çigdem hanımın başarı öyküsünün yorumlarını okumadıgımı fark ettim bu bölüm motivasyonumu artıdı henüz liste birdeyim bu haftayı atlatırsam gerisi kolay çok uzatım biliyorum ama her şey içinn ama her şey için size ve annenize çok teşekkürler her zaman dularımızda olacaksınız iyiki varsınız hakkınızı helal edin lütfen yazmaya devam sizi seviyoruzzzzz

Yorumlar kapalı.