Yurt Dışında Bu Mazemelerin Yerine Ne Bulsam?

İşte ilk bölüm 🙂

Bulabiliyorsanız sadesini tercih edin lütfen

1- kefir yerine aktivia içecek ya da sulandırılmış probiyotik sade yoğurt tüketebilirsiniz.
2-Detoks sıvılarında bulamadığınız malzemler yerine mate, yeşilçay, beyaz çay ya da form çayı kullanabilirsin.
3- Kepekli lavaş bulamazsan tam tahıllı un ile yapabilirsin.
4- Kepekli pirinci kabuklu ya da esmer pirinç olarak arayabilirsin.
5- LOr yerine cottage, ricotta ya da yağsız mozarella tüketebilirsin. Ya da sıfıt yağlı bir peynir tercih edebilirsin.

Mısır pirinç patlağı ise şöyle:

Yurt Dışında Bu Mazemelerin Yerine Ne Bulsam?” üzerine 65 yorum

      • allah razı olsun sızden…nasıl mutlu oldum nasıl mutlu oldum bılemezsınızzz 🙂 bugun aksama ancak alıswerıse cıkabılırım ayyy yaaa ben cooook mutlu oldum ne guzel yarın baslıorummm 1.listeye oleeeyyyyyy oleeeyyyyyyyy 10 kilo werecemm artık benı kımse tutamazzz..nefsimi cook ıyı kontrol eden biriyımmm ınanıyorumm kendıme su ıcmeyıde cooookk sewıyorumm…. iyiki warsınızzzzz allahım sizi korusunnnn…

  1. Elif merhabalar,

    3. keredir yazıyorum bir türlü gitmiyor umarım bu sefer gider:(
    Kasım 19’da bebeğim 5 aylık oldu. Sadece anne sütü ile besliyorum. 10 kilo kadar fazlam var benim de. Diyete başlamak için bebeğimin 6 aylık olmasını ve ek gıdaya başlamasını beklemeli miyim? Listeleri inceledim ama emziren annelere uygun mudur başlangıçtaki ödem atıcı ve yağ yakıcı diyetler? Sütüm azalırsa diye korkuyorum. Psikolojik olarak alışmışım sanırım sanki süt yapan gıdalarımı yemezsem sütüm azalır diye düşünüyorum. Evet su gerçekten süt artırıyor ama emzirirken muzumu falan yemezsem kendimi kötü hissederim. Diyette muz yasakların başında sanırım 😦 tabii muza gelene kadar aslında bnm sorunum fazla yemem yoksa abur cubur gibi kötü alışkanlıklarım yok 🙂

    • Merhaba nihan bana gelen butun yorumlari yanitlamaya calisiyorum ama belki de dedigin gibi bir sorun olmustue. Simdi ben dogumdan hemen sonra listelerime basladim. Bebegim 16.ayina girdi ve ben hala emziriyorum. Bizim icin (emziren anneler) listelerin bir torpili var.. Biz bir ogunu 2 porsiyon yiyebiliyoruz. Cok sivi tuketmemiz ve gaz yapan yiyeceklerde bol kimyon kullanmamiz onemli. Bir de detoks sivilari wger bebegimizin sindirimine etki ediyorsa (benim bebegime etmemisti ama bu degisebilir) onun yerine rezene ywsil cay mate ya da papatya tuketiyoruz. Bir de gunde en az 4 lt su icmeliyiz.

  2. Bugün itibariyle başlıyorum ilk listeye sevgili Nino’mun başardığını örünce kendi kendime çabalamaktansa buradaki bilgilerden yararlanmanın daha doğru olduğunu düşünüyorum… Hadi bakalım bana kolay gelsin….

  3. merhaba Elif, probitik yoğurt bulamayanlar karşılığında lıght yoğurt tüketseler aynı etkiyi alırlar mı. bebişinle huzurlu günler :)..

  4. tamam teşekkürler:)
    bir de bazı listerler de 8 kaşık haşlanmış kepekli pirinç veya 8 kaşık domatesli pilav yazıyor. bu miktar fazla olmaz mı?, son bir soru, domatesli pilavı nasıl pişirirsek doğruyu elde etmiş oluruz, iyi günler 🙂

  5. Yorumunuz denetim için bekliyor.
    benim kafam karıştı listelere bakıyorum annenizin saba tümerin programında wediği listeği uygulamaya karar wermiştim ama şimdi sizin yazdığın listeleri gördüm kafam karıştı nerden başlasam

  6. ben her zaman kilolu biriydim ortaokula giderken 55 kiloydum mesela:( lise bitip öss stresi başlayınca anti depresan ilaç kullandım daha da kilo aldım 77 kiloya ulaştım… ilaçların iştah azaltıcı yan etkilerinin de yardımıyla gün içinde uzun saatler aç kalarak 10 kilo verdim ama sürdüremedim aşırı yemeye başladım geçen kış 85 kiloydum uzun zamandır tartıya çıkmadım spor yapmayı denedim sewmedim yapı olarak evcil üşengeç biriyim:( daha 20li yaşlarımdayım ve artık zayıflamak istiyorum yardım ederseniz çok sewinirim:)

    • Ben de sevmiyorum sporu. Enfes bir şey, çok da faydalı ama sevmiyorum 🙂 Bu seni ümitsizliğe düşürmesin.
      Mesela ben buradaki eksikliğimi sağlıklı beslenerek giderebilirim demiştim, yaptım oldu 🙂
      Sen de hiç zaman kaybetmeden sağlıklı beslenmeye başlayabilirsin.Şimdi 88’den 55’e indim. Tamamen sağlıklı beslenerek oldu bu. Bence sen de yapabilirsin.
      Sevgiler.

  7. salam Elif hanim men Azerbaycandan yaziyorum benim 2 aydir cocugum olub tam 20 kilo sismanlamisim cocugumu emzirirem. acaba bu listeler ziyan etmezmi emzirmeme? misir pirinc patlagi burada tapa bilmedim basqa ne ile evez etmek olar misir pirinc patlagini?

    • Merhabalar,
      Bu listelerin size bir zararı olmaz. Aksine, biz emziren anneler için çok acıktığımızda porsiyonları 2 misline çıkartma hakkımız var. 4 litre su içiyoruz.
      Allah evladınızı size bağışlasın.
      İyi akşamlar

  8. ben üniversitede 2. öğretimde okuyorum uyku düzenim çok bozuk gündüzleri 2 buçukta uyanıyorum öğünlerim gece geç saatlere sarkıyor mecburen akşam yemeğini es geçmek zorunda kalıyorum gece 4 gibi yattığım içinde karnım acıkıyo ama bildiğim kadarıyla geceleri birşeyler yemek sakıncalı napıcam bilemedim tek sorunum bu:S

  9. ben üniversitede 2. öğretimde okuyorum uyku düzenim fazlasıyla bozuk 2de uyanıyorum daha geç olduğu da oluyor böyle olunca da öğünleri tam anlamıyla yapamıyorum akşam yemeğini es geçiyorum ama gece çok fazla acıkıyorum gece yemek sakıncalı diye biliyorum sizce ne yapmalıyım?

    • Selamlar, güne ne zaman başlarsanız başlayın öğün saatlerini kendi yaşam koşullarınıza göre adlandırabilirsiniz. Saat 2’de mi kalkıyorsunuz, pekala… İşte sizin kahvaltı saatiniz bu. Sonrasında ara öğününüz… Saat 5 gibi (evet bir çoğu akşam yemeğini yerken) siz de öğle öğününüzü yapabilirsiniz. Ardından ara öğünleriniz… Gece 10-11 gibi akşam yemeği saatiniz (okuldan dönüşünüzden sonra) 2 saat sonra 12 gibi meyveniz, kefiriniz… Ama gece uzun diyorsunuz. Diyelim ki 2-3 gibi yatıyorsunuz. Her saat başı yarım porsiyon meyve, 1/2 çay bardağı kefirle açlık ataklarınız büyümeden susturabilirsiniz. Velhasıl, öğün saatleri herkes için aynı olamaz zaten. Ama kafamızda hep öyle olmalı gibi gelir. Hayır… Siz kendi yaşam koşullarınıza uyarlayabilirsiniz.
      Okulunuzda başarılar dilerim 🙂 Sevgiler.

  10. merhaba ezgicigim ben hollandadan gul,sitenizi kesfedeli 1 hafta oldu cok uzuldum neler kacirmisiz biz oyle ama gec kalmis sayilmam diyorum ve bugun ilk gunum gelismeleri her hafta bildirecegim insallah, iyiki varsin.

    • merhaba gul hanim bende hollandada kaliyorum size sorularim olacakti sakincasi yoksa kefir bulabildiniz mi hollandada bulduysaniz hangi isimle probiotik yogurt ya da icecek te oyle bulduysaniz nerelerden malum bizler bralarda herseyi bulamiyoruz cok tesekkur ederim sevgilerr

  11. ben glhs daha öncede konuşmuştuk daha listelere başlayamadım malum öğrencilik hali alışverişi yapamadım 2 haftadır dikkat etmeye çalışıyorum ama 2 gündür bütün motivasyonu mu kaybettim bnm en büyük sorunum tariflere uyamamak ha bi de iradem ilk bi hafta çok iyiydi ama 2gündür çikolata kaçamakları yaptım bahanem de kendimi ödüllendiriyorum oldu:( ama tabi her zaman ki gibi ipin ucunu kaçırdım bu durumda benim kendime olan inancımı yok etti bi tavsiye nolur:(

    • Bir tek şey söylüyorum…
      Ödül olacak… Ama 2 ay sonra…
      Hemen ödül yok 🙂
      ve o ödül için çaba sarfetmenin nasıl bir şey olduğunu iliklerinde hissetmen lazım. Kendin için, hedefin için emek etmen lazım. Yoksa biz ödülleri önceden tükettik… :=)
      Moral bozma ve lütfen hemen toparlan

  12. rahatsız ediyorum ama önümüzdeki 2hafta boyunca finallerim var sence listeyi uygulamaya finallerden sonra mı başlasam yani bilirsin finaller varken uyku düzeni de yemek düzeni de karmakarışık oluyor napsam?

  13. sevgili ezgi hanım rahatsız ediyorum kusura bakmayın… benimde 15 kilo fazlam var kızım 3 aylık oldu bende kıbrıstan ulaşıyorum size. sizin bahsettiğiniz bir çok ürün burada bulunmuyor 😦 ayrıca bu diyet listelerini sırayla yapıyormuyuz yoksa istediğimiz bir tanesini yapsak olur mu…

  14. probiyotik yoğurt malesef yok aynı zamanda kefirde :(…. hergün sabah diyete başlamak için kalkıyorum ama bir türlü yapamıyorum çok üzülüyorum eski halime dönmek hayal gibi geliyor bana çünkü hızla büyüyen çığ gibiyim :((( midem çok açıldı ayrıca diyette yapamıyorum ama size baktıkça ve yorumlanızı okudukça da hayran kalıyorum…Allah sizi yavruna bağışlasın…inşallah bende sizin kadar başarılı olurum 😦

  15. Merhaba ezgi hanim ilk haftam ne yazikki sanssiz gecti Söyleki burda noel tatili nedeniyle gectigimiz hafta ve bu hafta genelde herkes evde yani is yerleride dahil o yüzden misafirler geliyor yada biz gidiyoruz o yüzden ilk listemde ara ögünleri tam tüketemedim gec yatilip gec kalkiliyor o yüzden hepsini yemeye zaman kalmiyor birde liste disina ciktim birebir uyamadim.ama genede 1.2 kilo gitmis tam uysam ne kadar gidecek bilmiyorum.ama ben alistirma olarak görüyor ve tatilin bitmesiyle daha siki takibe gecic.eger özel olmassa siz bu listelerle kac kilodan kac kiloya düstünüz.bana motivasyon verecek.birde kiraz sapini ve avakado yapragini nerden bulucam bir bilginiz varmi yani almanyada.

    • Merhabalar, tam uymadan 1.2 kg vermişsiniz ki bu 5 paket sana yağ demek 🙂
      ben listelerim zarfında asla dışına çıkmadım. Suyumu tüketmemden tut da yaptığım yemeklere miktarlarına kadar…
      çünkü hedefime giden yolumun uzamasını istemedim ve 34 kilo gitti… İlk hafta 3.4 kg vermiştim.
      Sen de ümitsizliğe kapılmadan doğru olanı yapmaya devam et olur mu? Sevgiler.

  16. BUGÜN İLK GÜNÜM EZGİ HANIM…GERÇEKTEN KENDİMİ ÇOK MUTLU HİSSEDİYORUM HEM YEDİKLERİMDEN HEMDE ESKİ HALİME DÖNECEĞİMDEN…İNŞALLAH SİZİN KADAR BAŞARILI OLURUM… AYRICA İSTEDİĞİMİZ KİLOYA GELDİKTEN SONRA NE YAPMALIYIZ ONU DA ÖĞRENMEK İSTEDİM…ZAMANINIZI AYIRIP CEVAPLADIĞINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM….

  17. slm ezgi hanim lütfen bana yardimci olun almanyadayim ve kiraz sapi, avakoda yapragi bulamiyorum onlarin yerine ne ekliyebilirim listenize??? 😦

  18. mrb Ezgi hanim alisverisimi yaptim geldim ve yarin basliyorum ama labne ve misir patlagi bulamadim,labneyi hallettim alternatiflerden cottage aldim ama burda hep sade pirinc patlagi var ve light olanida yok,pirinc olurmu yoksa illaki misirmi olacak?birde burda light yogurt icecekler var ama aktivia degil meyveli aktiviami yoksa diger sade icme yogutmu ne dersiniz.bu arada 2 haftadir sizin yazilarinizi inceleyip arastirirken 2 kilo vermisim dikkat ederek ne kadar keyifli,birde bu listelere baslarsam güle güle kilolar 🙂 cok mutluyum cok…öpüyorum sizi.

    • Selamlar, kolay gelsin diliyorum öncelikle…
      Şimdi mısır prinç patlağı bulamadıysanız sade light bisküvi tüketebilirsiniz yerine. Boyutları büyükse 3 küçükse 5 adet…
      Sade aktivia içecek de size yardım edecektir.
      Kocaman sevgiler, kolaylıklar diliyorum size. İnşallah iyi haberlerinizi bekliyorum. 🙂

  19. Merhaba ezgi hanım ben sızı usul takip edenlerdendim 6 kilo verdım sonra detox sıvısı için maydanoz bulamayınca bıraktım kendımi yemeğe verdım neyse bunları bırakalım bır kenara ben Fransa’da eczanede toz kefir mayası buldum ılgılenen olursa bılgıledırmek ıstedım fransızca da adı kefır laıt levure evde kendım mayalıyorum bır lıtre süt ıle mayalıyorum 24 saatte hazır sevgıler selamlar

  20. Hayirli aksamlar Ezgi Hanim,
    Ben Fransa’da yasiyorum. Ve en kisa zamanda üzerime yük olan on kilom var kurtulmam gereken.
    Probiyotik yogurt, activia yogurt oluyor degilmi ??
    Activia markasinin yogurdu oldugunu biliyorum, ama içecegine hiç rastlamadim. Bulamazsam onun yerine ne kullanabilirim ??
    Simdiden cevaplariniz icin tesekkurler.
    Iyiki varsiniz,
    Opuyorum sizi…

  21. Merhaba..Katar’da yasiyorum. Misir pirinc patlagiicinde hem misir hem pirinc iceriyor sanirim..Katar’da corn cake (misir patlagi) ve rice cake (pirinc patlagi) olarak iki ayri tip mevcut. Hangisini tuketmem daha dogru olur?

  22. Mrb ben genel bir soru soracağım..Bu konuda annenin düşüncelerini merak ediyorum. Spor olayı sabah aç karna mı daha iyi tok karınla yemekten bir saat sonra filan mı daha iyi.. İnternette bilgi kirliliği var..

Yorumlar kapalı.