Hamile ve Emziren Annelere Selam Olsun :)

Anneliğin ortak paydasından selam olsun :)

Anneliğin ortak paydasından selam olsun 🙂

Dün katıldığım melek programından sonra, “benim için bir umut var” diyen onlarca emzikli anne arkadaşımdan mail aldım…

Herbirini tek tek yanıtlamadan önce, buradan yanıt vermek isterim:

Elimden geldiğince, gücüm yettiğince size yardımcı olmayı isterim.

Eğer hem süt hem de kilo vermek istiyorsanız listeleri aşağıdaki birkaç noktaya dikkat ederek uygulayabilirsiniz…

1)      Asla “açlık” hissetmeyin… Eğer açlık hissediyorsanız listenizde yazan tarifi 1 porsiyon daha tüketebilirsiniz.

2)      En az 4 litre su için… Daha az içerseniz sütünüz azalabilir.

3)      Benim sütüm artacak ve bebeğime çok süt vereceğim diyin ki, doğru beslenme ve bu telkin gerçekten sütü arttırır. Ne de olsa “süt hormonu göğüsten değil beyinden salgılanır”

4)      Bitki çayı ya da detoks sıvılarının benim bebeğime kötü ya da barsakları aşırı çalıştırıcı bir etkisi olmadı, ama bu sizde değişkenlik gösterebilir. Gözlem yapın ve eğer bu gibi bir etki görüyorsanız, detoks iksirleri yerine “beyaz çay”, “mate” ya da “rezene+papatya” karışımı tüketin. Bunlar dahi rahatsız ediyorsa, “sıcak suya tarçın+limon+elma dilimi+1 çay kaşığı elma sirkesi+ zencefil+karabiber+maydonoz” ekleyin. İşte bunu (eğer adı geçen besinlere özel bir alerjiniz yoksa) gönül rahatlığı ile tüketebilir, sütünüze geçmesinin de faydalarını görebilirsiniz.

5)      Açlık ataklarınızda ağır tatlılar yerine 1 kupa papatya çayı eşliğinde 2 tane kuru erik ya da 3 disk kuru elma yiyebilirsiniz.

6)      Merak ettiğiniz soruların bütün cevapları blogda mevcut. Lütfen en hızlı sonucu almak için “arama” bölmesine, aradığınız konuya dair anahtar kelimecikleri yazın…

Bana umudum oldun Ezgi demişsiniz… Ben de size inanıyorum. Ben, mutlu ve bedeni ile barışık bir annenin dünyayı güzelleştireceğine inanıyorum.

Ve çok ciddiyim… J

Not: Arkadaşlarım, beslenme listelerini sırasıyla şu linkte bulabilirsiniz:

https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/11/19/beslenme-listelerine-nasil-ulasabiliriz/

Sırasıyla bu listeleri yapalım, sırayı bozmamak önemli 🙂

Ve her liste 1 haftalıktır 🙂

Hamile ve Emziren Annelere Selam Olsun :)” üzerine 131 yorum

  1. merhaba bende dün kü programda tanıştım sizinle.dünden beride bu blogdayım:))2 ay önce doğum yaptım ve malasef tam 20 kilo fazlam kaldı.bebeğimi emziriyoum ve hepiniz gibi önceliğim bu…ama hayatımda hiç gömedğim görüntüde olduğum içinde psikolojim bozuk..umut oldunuz valla.bu arada bende tarsus tayım:)anlamadığım bir şey var ama..bu liste olayını çözemedim ben..her hafta bir liste mi uygulayacağım içinden birini mi seçeceğim anlayamaıyorum bir türlü..yardımcı olursan çok sevinirim.bu arada kendimi inandırömak için soryorum yanlış anlama lütfen 6 ay bebeğine sadece anne sütü verebildin mi ve kilo alımı normalmiydi.. sonradan pişman olacağım birşey olmasın da:)))tanıştığıma çok memnnun oldum artık buradayım bende..ohhh tanışmak çok iyi oldu:))

  2. programı dün bende izledim hakikaten bir umut oldunuz biz annelere ben doğumdan sonra bayağı bi zayıfladım,şimdide hamile kaldığım kıloda yanı 72,5 kilodayım ama doğumdan sonra o zayıf halimi düşündükçe moralim bozuluyor.bir an önce vermem lazım bu kiloları beslenme listeleri uygulayacağımız sırada mı yazıyor?teşekkürler

  3. selamlar.
    sizi dünki programda tanıdım ve de itiraf edeyim çok kıskandım 🙂 tebrik ederim.kızım bir yaşında hamilelikte aldığım 25 kilodan 5 kilo kaldı ama ideal kilom için 15 kilo vermem gerekli maalesef.düşünün nasıl camışladığımı. bi haftadır “ciddi” diyet yapıyorum.yalnız bir şey daha var.hamilelikten çok fazla oruç borcum var ve haftanın iki günü oruç tutmak istiyorum.diyet sürecinde haftada iki gün oruç tutsam diyetimi olumlu mu olumsuz mu etkiler?bunu bilemedim.metabolizmam yavaşlar mı acep?

    • Bizde çok güzel bir ramazan listesi var. ONu da uygulayabilirisniz.
      Size iki tane link atacağım…
      1- eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/11/19/beslenme-listelerine-nasil-ulasabiliriz/
      2-https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/12/21/hamile-ve-emziren-annelere-selam-olsun/
      Size yardımı olacaktır 🙂
      Sevgiler

  4. çok teşekkürler..ben yarın başlıyorum..kilom 74 bebeğim 45 günlük..sürekli emiyor onu başka hiçbirşey sakinleştiremiyor.ben bu hafta 1 haftalık detoksu yapıyorum.sonra sırasıyla p.ts su atıcı salı diğeri vs devam ediyorum.yanlıkşık yok değilmi doğru anlamışmıyım??

  5. Merhaba…sizi dinlemek çok keyifliydi dün iyi ki bu siteylede tanıştım çok faydalı yazılar çok tşk.diyet listelerini yazıp buzdolabıma yapıştırdım bile.Benimde 6 aylık bir oğlum 7 kg da fazlam var. 🙂 En büyük sorunum geceleri emzirdikten sonra birşeyler yeme alışkanlığımdan vazgeçemiyorum.İnş bu sorunumu verdiğiniz listelerle aşmak istiyorum.Birde 6 aydır emzirmeme rağmen bebeğimin kilosu da çok iyi yanlış emzirmediğimide biliyorum ama benim tek göğsümde çatlaklık devam ediyor.4 kez doktora gitmememe rağmen önerilen çatlak kremleri hiç işe yaramadı.Doğal bir öneriniz var mı?Çok teşekkürler..

  6. Ezgi Hanım, annem 48 yaşında, 1,58 boy, 99 kilo. Yüksek tansiyon ilacı kullanıyor. Diyetisyen kibrit kutusu klasik diyetten verdi. Başta belirtmişsiniz metabolizmik hastalığı olana uygun değil diye, ama asıl yüksek tansiyonlunun light yemesi gerekir. Bi denesek mi? Spor da yapamıyo çünkü, önce kilo vermesi lazım.

    • Kesinlikle denemenizi öneriyorum. Spor olarak da orta tempolu yürüyüş en iyisi… 🙂 Benim kayınvalidem de benzer sorunlar baş gösterdi, bu listeler ona çok iyi örnek oldu. Çöp gıdalardan kurtuldu, bu besinleri hayatına aldı. Olay bu 🙂
      annenize sevgiler.

  7. Ayyy şuan evde bayram yaşanıyo. Cidden çok sevindik bunu duyduğumuza. Allah razı olsun. Öpücük smiley lı. 🙂 Biz de Mersinliyiz bu arada. Selamlar.

  8. Ben almanyada kalıyorum ezgi hanım yapmadigim rejim kalmadı sizi programda gördüm ve bu beliğ süper yaptığım herşey olmadi iki katini aldım ve şeker hastalığım çıktı daha 25 yaşındayım..ve verdiginiz listeyi uyguluyorum suan bi hafta oldu ,3 kilo verdim bu sayfa beni cok motive etti inşallah dediğim gibi devamı gelir 🙂 cok umutsuzdum..bu verdiginiz 12haftalik listeyi uyguliyq bilirmiyim? Şeker hastasıyım…

  9. mmerhaba elif hanım benimde elif adında 4 aylık bebeğim var doğumda 23 kilo aldım ve şuan 15 kilo fazlam var ben papiler tiroid ca hastasıyım tiroidim ameliyatta alındı ve ilaç kullanıyorm levotiron 2x100mg tıkandım kaldım 70 kilodan düşemiyrm emzirym emzir zayıflrsn diyolar kaldım zayıflaymıom kenimdn iğreniroldum alışveriş bile yapmıyrm artk ne olur bana yardımcı olun yol gsterin elif hanım bu listeleri yapablrmiyim emzirikn ortalama kaç kilo gider bu listelerle 🙂

    • tabii ki yapabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken en önemli şey, doktorunuzun önerdiği ilacı aksatmamak ve size “şu yemeklerden kaçın” dediği gıdaları listelerde görürseniz, (örneğin “ben lahana yiyemiyorum” gibi) oradan o gıdayı çıkartmak ve devam etmek gerekiyor.
      Biraz yavaş gidebilir kilolar.
      ama bir yerden başlamanız ve doğru adımlarla vazgeçmeden devam etmeniz çok önemli.
      Sevgiler.

  10. Tekrar merhaba bir fikrim var ama bilmiyorum ne dersiniz 🙂 şöyle ki grubunuzda yer yok bende emziren bir annecim bu listeye de uymak istiyorum yarından itibaren fikrim ise en azından siz ilgilenmeseniz bile bizler için bi grup açıp bizleri bulustaramazmisiniz ? Bu konuda destek çok iyi gelecektir..

  11. selam ezgi hanım linkinizi inceledim ama çok kafam karıştı 12 tane liste var ben onları mı uygulayacağım 8 aylık bebişim var emziriyorum bir hafta 1.liste 2.hafta 2.liste 3.hafta 3.listeye mi uygulayacağım anlamadım yaaa lütfen yardım zayıflamak istiyorummmm:)

  12. Merhabalar, ben Zeliha aranıza yeni katıldım ve çok iyi hissediyorum.Çıktığınız program sayesinde sizi ve anneniz Taylan hanımı tanıdım ,ne mutlu bana 🙂 .Ben 7 ay önce doğum yaptım ,hamileliğe 56 kilo(6 kilo fazlalığımla) ile başladım.Bütün çabalarıma dikkatli beslenmeme rağmen tabi kendimce:)) 78 kilo ile doğuma girdim.Şuanda 62 kilodayım ama sadece bol su ve sıvı aldım başka hiçbirşey yapamadım emziriyorum diye .. Uzun lafın kısası 6 doğum öncesi + 6 doğum sonrası etti mi 12 :((hiçbir kıyafetim olmuyo :((kendimi hep kötü hissediyorum.Çünkü hiç bukadar çok kilo almamıştım hep dengeyi korurdum.. Bekarken ve spor yaparken 47 kilo olduğum günleri özledim..Siz benim dünden beri içime mutluluk sevinç heyecan doldurdunuz bir gün yapacaktım hiç kabul etmedim bu halimi ama ne zaman nasıl ?İşte siz bana nezaman nasılın cavabısınız minnettarım herşey gönlünüzce olsun …Bu arada bi 10 gündür plates yapıyorum evde .. spor olarak uygunmudur sizce ?tempolu yürüyüş oğluşumla şimdilik uzak gibi:)en kısa zamanda şartlarımı ayarlayıp en kısa zamanda başlıcam inşallah şimdilik hoşçakalın mutlu kalın 🙂 Unutmadan facebook grubu için ayrıca teşekkürler tabi sebep olanları da unutmayalım fikir sahibi Nazlı hanıma da tşk ler 🙂 çok sevindim …(ay ay ay bugün ammada gülücük saçtım 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 )

    • vermişimdir, çok çok gözümden kaçmıştır. Bugünlük mazur görün, 250 yoruma yakın yanıtlamışım (Ben 150 sanıyordum) bir yandan bebeğim, bir yandan yemek, işler derken… 🙂

  13. merhaba ezgicim; bende bugün katıldım aranıza. biri 8 diğeri 1 yaşında 2 kızım var.ufaklığı hala emziriyorum.yaşım 33 doğum yapmadan önce 38 beden biriyken şimdi 42 bedene çıkmış durumdayım.dolabımdaki kıyafetlerimin hiçbiri olmuyor.anlayacağın dibe batmış durumdayım.doğuma 79 kilo olarak girdim 75 olarak çıktım.bunun 4-5 kilo gitti.en son tartıldığımda 71 idim.hedefim 55 inmek.ama nasıl?insülin direncim yüzünden kullanmam gereken glokobaj diye bir ilacım var fakat emzirdiğim için kullanamıyorum.o yüzden kilo veremiyorum.ilk listeden başlasam ve sonrasında kilo veremezsem çok büyük bir hayal kırıklığı yaşamaktan korktuğum için kararsızım.bu konudaki tavsiyene ihtiyacım var ezgicim:))))

    • Hayal kırıklığı yerine şöyle düşün…

      Ben bugün yağlı, ballı, beyaz ekmekli bir kahvaltı, pilavlı salçalı-etli bir öğle yemeği, aynı tarzda bir akşam yemeği yiyebilir; Sofradan kalkınca tatlıya dadanabilir, yatmadan önce cips kola içebilirdim (tamamen örnek veriyorum)

      Bir de ben bugün kilo vermesem de kefir içtim, meyve yedim, tahıl ve sebze yedim… Bol bol lif aldım. Açlık kan şekerimi dengeledm. Kilo vermedim ama bugün hazırladığım yemekler, bana bunları sağladı…

      işte önünde iki yol var.

      Ve kilo verecek olmaya seni en çok yaklaştıran, seni sağlığa en çok yaklaştıran ikinci seçenek. Tabii sen seçeceksin 🙂

  14. merhaba ezgi hnm
    sizi meleğin prgramnda bir ışık olarak gördüm.meğer bizleri düşünen ve ilgilenen emek veren birisi varmış.sizin kilolu halinizi ve şimdiki halinizi biri söylese inanmazdım koltukta izlerken eridim bittim.meğer doğru diye ne yalnışlar biliyormuşuz.ben 28 yaşındyım 4yıllık evliyim 3aylık oğlum var eylül ayında doğum yaptım ameliyatla adanaya 60kiloyla gelin geldim 82kilıoyla hamile kaldım 100kiloyla doğuma gittim.şuan 90kiloyum ve emziriyorum çok şükür yetiyor.yorumlarınızı gece sabha kadar okuyorum ve sağlıklı beslenmeye karar verdim.bende zayıflamak istiyorum bende genç,sağlıklı anne olmak istiyorum öncelik oğlum ama ilk önce kendimi sevmemem lazım ki oğluma kat kat sevgi verebileyim.eşimden ve çok sevdiğim arkadaşımdan desteklerni istedim sağolsun varız dediler. Öncelikle sizde bilirsinizki büyüklerimiz yemezsen sütün kesilir yememezlik yapma,hoşaf iç tatlı ye 2kişilik ye sen emiziriyorsun v.b. Deyişler doğru değil dimi.ben çok acıkıyorum açlığımı meyve su canım tatlı bir şeyler istediğinde şerbetli tatlılar hariç tüketiyorum yemekte yiyorum.sizden bunların tekrar duyarsam çok svinicem.ve salı günü başlıcam listeme bu yola sizinle baş koyucam iyiki çıktınız karşıma belki zayıflayıp yanınıza bile gelebilirim. Herşey gönlünüzce olsun.

    • Her zaman beklerim, hedefine ulaşan ya da süreci başarıyla devam ettiren arkadaşlarımızla bir “mersin-adana” buluşması yapabiliriz belki :)) Olabilir. Siz yeter ki motivasyonunuzu hep yukarıda tutun 🙂

      Sevgiler.

      • Ezgi hanım merhaba,benim anlamadığım bır konu var vermiş olduğunuz diyet listesini her hafta birini uygulayip mı devam ediyoruz yoksa herhangi bır listeden başlayabilir miyiz çünkü bazı yorumlar son listeden başladım Yada vesaire tarzında bilgilendiriseniz sevirim iyi çalısmalar..

  15. cevebınız için tşk ederim bugünden itibaren baslıyorum allahım herkese kolaylık versin.azim versin

  16. Ezgi hanım nereye yazacağımı şaşırdım bende diyetlerı uygulamak istiyorum yardımcı olun lütfen

  17. Ezgi hanım bu prebiyotik yoğurdu biz kendimiz yapamazmıyız biyerde okudum hazırından alıp onunla mayalıyorlar aynısı olurmu ?

  18. Merhaba,

    Ilk liteyle basliyorum. Sabah kahvltisindan once sicak su + kabuk tarcin + limon +elma + sirke karisimini iciyor muyuz? Bir de bu karisim adece gunde 1 kez sabah mi iciliyor?

    Didem

  19. merhaba meleğin programında tanıdım sizi o günden beri sitenızı inceliyorum programda süt ratırıcı çorba ve zayıflatıcı iksir tarıfı verdiniz (yeşil çay ıhlamur rezene form çayı elma limon kabuk tarcın) ben emziren bir anneyim bu iksiri içebilirmiyim ve günde ne kadar içebilirim 😦 eski kiloma dönmek istiyorum cevabınızı bekliyorum

  20. Selamlar ezgi hanım pazar başladım birinci listeden ve çok başarılıydı yoğurdu kendim mayaladim kefir de mayalamak istiyorum ama maya bulamadım 😦 bi de elde doğadan karışık form çayı var tüketiminde bi sakınca olmaz. Demi kepekli pirinç bulamadım esmer bulgur kullandım yine 3 yk çok teşekkürler minnettarım size

  21. Ezgi hanım merhaba,bende aranıza yeni katılıyorum,melek programında izledim sizi,iyiki kanalı açmışım o gün,sizinle tanıştığıma çok ama çok sevindim,lütfen banada yardımcı olun,110 günlük bebeğim var ve emziriyorum.53kilo ile hamile kaldım ve doğuma girdiğimde malasefff 75 kiloydum:( 😦 😦 şu 65 kilodayım,çok gerginim bu yüzden,aynaya bakmaya korkuyorum,lütfen bana da yardımcı olun,en kısa sürede nasıl eski halime dönebilirim?Ekmekle çok haşır neşir değilim ama sütlü tatlılara dayanamıyorum(biliyorum ki yanlış yapıyorum) ,galiba birazda düzensiz besleniyorum:( ,sadece 2 öğün yemek yiyorum ama yine 65 yine 65.Nedereyse 4 ay olacak,çok gerginim,umarım ilerleyen günlerde herşey güzel olacak…
    Çok teşekkür ediyorum,kocaman sevgiler sizin olsun.

    • Selamlar hiç üzülmeyin.

      Hemen bir not geçeyim, öğün atlarsak ve az yemek yersek su içseniz vücut onu depolar çünkü şöyle der: “Demek ki aç kalacağım, en iyisi kendimi korumaya alayım.” Az az sık sık yemenin mantığı budur. vücut asla aç kalma moduna geçmez ve daima süratle çalışır 🙂
      Lütfen korkmadan listelere başlayın. BU listeler size aradığınız disiplini verecektir.

      Sevgiler.
      Ezgi

      • Ezgi hanım beslenme listeleri adı altında başlık var,oradaki ilk listeden başlıyorum dimi?Bir sorum daha olacak belki çok kez yanıtladınız ama telaşımı maruz görün,bebeğimi emziriyorum ve onun için bir sıkıntı olacağından birazcık tedirginlik duyuyorum.sizce yaşamamam gereken bir tedirginlik mi bu?

        • Rica ederim, bu yazıdaki ayrıntılar da aklınızda bulunsun daima. Porsiyon arttırma, sıvı tüketimi, ara öğünler de dahil öğünleri atlamama gibi…
          Liste bir ile başlayabilirsiniz. 🙂 Sevgiler. bebişinize öpücükler.

  22. yapabilecekmiyim bilmiyorum ama bende su an itibariyle basliyorum,emzrdigim icin bitki caylarini form olanlari icemem saniyordum ama icim rahatladi ve bende basliyorum.76 kilodayim birinci durak 70 ve sabirla ilerlemek istiyorum,sorularimin cevaplarini sorulardan aldim ve kendime bir ekip kurup topluca yapmayi planliyorum,destek olmak iyi gelir degilmi,bende citir annelerden olmak icin bas-li-yo-rum O KADAR…

  23. Merhaba ezgi hanim Sizi ilk defa programda izledim ve bana gercekten umut oldunuz ben 29 yasinda 3cocuk annesiyim en Son 4 ay once dogum yaptim suan 70 kiloyum ve 55 kilo olmak istiyorum ve sizdenbenide araniza almanizi istiyorum ve desteginizi bekliyorum diyet listelerinizi inceledim cok da hosuma gitti yarin alisveris yapip cuma 28-12-12 baslamayi dusunuyorum ve sizede yazmak istedimki bunu kendime bir soz olarak gorup sonuna kadar devam edecegim insaallah hollandadan sonsuz sevgiler!!!

  24. Merhaba ezgi hanım ben listeyi yaptım ilk gün halsizlik ve uyuşma oldu normalmi bide uykusuz ve yorgundum ondan mı olmuştur acabA :s

    • Yorgunluk büyük etken… Bir de yıllardır kemikleşmiş olan beslenme alışkanlığınızı değiştiriyorsunuz, bu da psikolojik olarak heyecan ve gerilim yaratabiliyor. Bir çok arkadaşımızda ilk günlerde bu alışma sancıları görüldü. Sonra çok güzel devam edebildiler. .)

  25. ezgicm merhabalar. ezgicim diyorm seni çok içten ve samimi gördüğüm için. bende 4 ay önce sezeryan ile doğum yaptım . hamilelikte 12 kilo aldım ama öncesinde de fazla kilom vardı. 82 ile hamile kaldım 94 le doğum yaptım sonra 85 e düştüm ama şimdi 88 kiloyum. 55 kiloya kadar düşmek istiyorm ve bunu yapmak için de cook beklemek istemiyorm. bebeğimi emziriyorm ve hızlı kalıcı kilo vermek istirorm en azından yaza 55 kiloyla girmek istiyrm bu mümkün mü ayrıca kan eksikliği var lütfen yardımcı olun. neredeyse bütün yazıları okudum kafam iyice karıştı oğlum çok yaramaz düzenli uyku uyumuyorum günlük 3 en fazla 4 saatlik uykum var sürekli yorgunluk hali var oğluşum bütün enerjimi alıyor. spor yapmak istiyorm ama bebeğim sürekli ağlıyor cok yaramaz koşu bandı evde olmasına rağmen koşamıyorm yaaa 😦 spor yapmanın saati var mı yani akşamları eşim bebeğimle ilgilenirken spor yapsam (gerci hiç enerjimde kalmıyor ama ) offff sorularımla sizi de bunalttım 😦 halimi anlattım bana bi fkir verin yardımcı olursanız cok mutlu olurum. şimdiden çok teşekkürler.

    • Selamlar, kararlı olduktan ve sağlıklı beslendikten sonra senin için en iyi olan kiloya ulaşman elbet mümkün.
      Kan eksikliği var demişsin, doktorun da takviye vermiş zaten. Bunu asla aksatma, bunun eşliğinde de listelere devam edebilirsin: https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/11/19/beslenme-listelerine-nasil-ulasabiliriz/
      Spora gelince, ben de bebeğimle ilgilendiğim için yapamadım hiç. Ama söylesene, bir an olsun oturabiliyor muyuz 🙂 Hayır tabii ki…
      Ama eğer eşin bebeğinle ilgilenirken 15 dakika olsun ter atsan bu da bir şeydir. Hiçbir şeyi azımsayamayız. Saatin önemi yok. Gece 11’de mi vaktiniz oluyor, peki… O zaman o saatte yapın. ama yapamasanız bile umutsuzluğa kapılmadan doğru beslenmeye devam edin. boooool su tüketin ve kan değerlerinizi sık sık takip edin, doktorunuz bakalım ne diyecek.
      Son not. Süt ürünleri tükettikten 1 saat sonra kan damlanızı alın ki, kalsiyum ve demir birbirini etkisizleştirmesin.
      Sevgiler

  26. selamlar yesil cay,mate ve beyaz cay ne kadar icilebilir ve bebege ne gibi etkisi olur.tesekkürler.

    • 3er bardak, bebeğinizi gözlemleyin. Benim bebeğime hiçbir etkisi olmazdı, ne olacağını deneyerek öğrenmeniz gerekiyor. Hiçbir zararı yok ama kontrollü olmak lazım.

  27. merhaba bende sizi melek proğramı sayesinde tanıdım benimde bebeğim 2.5 aylık kilom 80 hamilelik öncesi 65 kiloydum diyetinize liste 1 den mi başlamalıyım yoksa önce detoks sıvısından mı ?birde tv de tarifini verdiğiniz çorbayı her zaman içebiliyormuyum

  28. Merhabalar!!! yeni dogum yaptım…fakat beyaz çay ile ilgili hiç bir bilgiye rastlamadım…yeşil çay normalde önerilmiyor..beyaz çay daha antioksidan, günde 2 bardak içmemin bir zararı olur mu?? siz ne gibi tepkiler gözlemlediniz? en azından akşam içilmemesi gerektiğini biliyorum…uyku problemi yaratmasın diye…bu konuda aydınlatırsanız çok çok sevinirim!! Selda

  29. ezgı hnm guzel dıleklerınız ıcın tsk ederım mucukk:).
    1. kefır hıc sevmıyorum onun yerıne sutum artsın dıye boza ıcıyorum .kefırın yerıne ıcebılırmıyım ?
    2. 12 lıste var .3 ay surecek dıetımız ortalama ayda kac kg vermem gerekıyor.gıdıs hatım dogrumu dıye merak ettıgım ıcın.
    3. bebısım kucuk oldugu ıcın yuruyus yapamıcam 🙂 annem yardıma geldıgınde ancak .sut verdıgım ıcın spor yerıne bırazcık gecer herande.??
    mucuk mucuk mucukk mucuk

    • Selam 🙂

      1- Çokkkk yanlış ama çoooook yanlış. Kefir nasıl ödem atıp sütünüzün artmasına yardım ederse, boza da o kadar su ve ödem tutar, kilo aldırır bir yerden sonra süt müt yapmaz. Ne olur, kefirle barışmayı deneyin.
      2- Siz kendinize bir hedef koyun. toplam 13 liste var. Hedefe dek devam edin, rakamlara takılmayın.
      3- Ben de yürüyüş yapamadım. 10 günlük loğusalığımdan itibaren yalnızdım. Ev işi, yemek, diğer işler derken bence spor yerine geçiyor. Benim için öyle yanı 😀

      muccuk x 1000 🙂

  30. bir sey daha danısmak isterim…2 bardak rezene ve papatya karısımı bebegin çok uyku uyumasına sebep midir? rahatlatıcı oldugundan ? çok tesekkür ederim yorumunuz içinde..bloğunuzun takipçisiyim..

  31. merhaba ezgi hanım 28 yaşındayım bende 7 ay önce sezeryanla 2. bebeğin doğumunu yaptım. 58 kg ile başlayan ve 81’lerde biten hamilelik süreci geçirdim üstüne birde eşim “sen emziriyosun kilo veremessin ,diyet yapamassın” vs diyip tüm moralimi bozuyodu sonrası ise veremediğim kilolardan dolayı bunalımla geçiyor ve battı balık yan gider hesabı ne kadar abur cubur varsa yemeye devam ediyordummmm ki sizi gördüm bloğu inceledim ve toparlanmaya karar verdim. şuanda 67 kg dayım listeye başlayalı 4. gün bakalım ne olacak..her hafta verdiğim kg’yu burdan yazıcam umarım başarırım. birde ben bazen 2 saat dayanamıyorum ve diyet bisküvilerden yiyorum ne yapmalıyım ? çokkkk tşk ederim iyiki varsınnnn 😀

    • harika bir haber bu… Bir yerden başlamış olman… Diyet bisküviler 1-2 taneyi geçmesin, isterseniz 1 tane bisküviyi de kefir karışımıza katıp öyle blendırdan geçir arzu edersen.
      Haberlerini bekliyorum:D Sevgiler.

  32. merhabalar bende bugün sizin sitenizi kuzenimden öğrendim ve eşimle birlikte ilk listeden başlamak için yarın alışveriş yapacağız.5aylık bir oğlum var ve bende emziriyorum umarım bende başarırım bunu gerçekten çok istiyorum.fakat facebook sitenizde bende olmak istiyorum lütfen….sizi oradanda takip etmek istiyorum….

  33. bugün itibari ile 64.8 kg yaşsınnn 😀 iyi ki melek proğramında görmüşüm seni artık diyet yapamayacağımı ve bu kg’nun üzerime yapıştığını düşünüyordum çok mutluyum her hafta yazmaya devam edicem sevgilerr…

  34. bu gün 5.listenin 2.günündeyim. 4.listede 2 kg aldım:( onun oncesınde 6 kılo vermıstım. 10 gündür kılo veremedıgım gıbı birde 2 kılo almısım. listelere de uyuyorum:( inanılmaz bir motivasyon çöküntüsü içerisindeyim her an bırakmak istiyorum. kendimi motive edemiyorum bir türlü ne olurrrrr bana birşey söyleyinnnn.:(

  35. merhaba ezgicm k.bakma seyahatteyken rahatsız ediyorum. soruma cevap bulamadım anlayamadım daha doğrusu. neredeyse okumadığım yorum liste kalmadı. ben emzikli bi anneyim. liste 1 deyim 3 günüm . emzirenler için tarifler var bu tarifleri listeye ek mi yapıyoruz . her öğünde doyana kadar içebilirsiniz demişsiniz liste 1 in akşam yemeğine ek mi çorba yada akşam yemeğinde tek çorba mı yada çorbalı listelerdemi uygullayabiliyorz bu tariflri. lütfen yardımcı olun. gercekten acil. cevap veremeseniz de versenizde şimdidençok çok tşklr…

  36. ezgi hanım melek programında tanıdım sizi, dün de msj attım ama ulaşmadı sanırım 🙂 4 aylık bebeğim var, çok zor kilo veren biriyim.
    arkadaşlar yazdıkca umudum arttı ve sizin samimi olmanız beni gaza getirdi. yeni face grubu kurmayı düşünüyormusunuz ?

    • İki tane face grubumuz var ve cok doldu ne yazik ki yetisemedigim icin bir grup daha kurmayi dusunmuyorum ama rahatlikla sunu diyebilirim ki buradaki bilgiler ve yorumlar size cok yardimci olacaktir. 😉

  37. hımm geç kalmışım 😦 ama olsun burada da çok yardımcı oluyorsunuz bu arada diğer sorumu da cevaplamışınız teşekkür ederim 🙂 bi sorum daha olacaktı bitki çaylarını hazır mı alıyoruz kendimiz mi aktardan alıp yapıyoruz?mesela rezene+ papatya demişiniz bunun hazırı var mı?

  38. Merhabalar.lezzetin dayanilmaz hafifligi kitabinizi edindim..ve mantigini da kavradim.lakin emzirmeye devam ediyorum ve bu kitabinizdaki listeleri yapmamda bi sakinca var midir.bahar ayindayiz ama hala kis sebzeleri oldugundan kis listeleri ile baslamis bulundum.sutume bir etkisi olmasindan korkuyorum.ayrica her gun kardiyo yapiyorum.ya ip atliyorum ya da kosuyorum.bu durumda bu listeler bana hafif gelmez mi.illaki yemem gerek yani:-) birde merak ettigim big husus,,protein agirlikliekmeksiz diyetler konusunda ne dusunuyorsunuz?yumurta ve sinirsiz et in oldugu diyetler mesela?cok opuyorum..takipteyim.

    • Selamlar, vallahi ben soz ettiginiz diyetlerin icerigine dair fikir yurutemem tabii ki; uzman kisi annem. Onun dedigine gore bu gibi tek tip beslenmeler orta vadede ciddi sorunlar olustuRabiliyormus. Bilhassa kolesterol gibi… Oteki taraftan burada yer alan listwler bir cogunluga htap etmekle birlikte size gelmeyebilir de. Bu gibi kaygilari olan butun takipcilerimize uzman diyetisyenleri ile gorusup ozel durumlari goz onunde bulundurulmus listeler almalarini oneriyoruz 🙂 sevgiler, iyi geceler

  39. Oncelikle hemen yanitladiginiz icin cok tesekkur ederim.cok ilgilisiniz..emziren anneler de bu listeleri yapiyor oldugundan ben kitabi edindim acikcasi.su icimim gunda 4 lt yi buluyor.ama dedimya spor yaptigimdan boyle dusundum.sonucta kitaptaki listelerde emziren annelerin kullanabilecegi tarzda degil midir.hepsi cok saglikli duruyo.sadece bazi bitki iksirleri yerine rezene icmeyi dusunuyoum ya da elmali tarcinli karisimi..kisacasi kitaptaki listeler daha kafama yatti.iyi geceler.

  40. Merhabalar Ezgi hanım aslında size hamiler için beslenme listesi altına yorum yazmıştım ama onay mail istedi, anlayamadım yorumumun gelip gelmediğinden. Size tekrar bir sorum olacaktı başka bir yazıda okumuştum hamileler ilk 3 ayda kilo verebilirler diye, böyle bir şey olabilir mi? Ben de çok yeni öğrendim hamile olduğumu, 6 haftalık hamileyim. 66 kilosum ve boyum da 1,63 doğal olarak hamileliğime fazla kiloya başladım ve ileride daha çok kilo almaktan çok korkuyorum:(( Sizce ne gibi bir yol izlemem gerekli?

  41. Ezgi hanım günaydın
    Pazartesi ilk listeden başladım ama motivasyonumu kaybetmek üzereyim.çok fazla açlık hissetmiyorum ama aynı şeyleri yemekten çok sıkıldım.68.400 kg olarak başladım bu sabah kendimi tutamayın tartıldım 67.400 tüm.ne yapmalıyım kilo vermeyi çok istiyorum ne olur yardım edin. Bu arada bebeğimi hala emziriyorum ve sütümde bi sıkıntı yok:)

      • elif hanım merhabalar sizinle tanıştığım içn çok mutluyum..
        ben 35 haftalık hamileyim şuana kadar yaklaşık 13 kilo aldım.. 60 kg ile başlamıştım. sanırım daha 4-5 kg alırım.. doğumdan sonra aldığım yani bana kalan kilolardan sizin gibi hemencecik kurtulmak istiyorum.. oyüzden size birkaç soru sormak istiyorum.
        1. verdiğiniz diyet listelerine doğumdan ne kadar sonra başlayabilirim?
        2. emzirme sürecinde bu listeleri birebir uygulayabilirmiyim?
        3. Normal doğum yapmayı planlıyorum eğer planladığım gibi olursa doğumdan nekadar sonra spora başlamalıyım? ( spor derken sadece yürüyüş filan değil spor salonunda sıkı bir spor programı olsun istiyorum)
        4. emzirirken spora başlanmaz diye duymuştum kaslarda biriken laktik asit sütün tadını değiştirirmiş bu da bebeğin sütü almamasına sebep olur diye duymuştum sizce bu doğrumudur? Ve yanlış anlamadıysam siz bu 33kgı hiç spor yapmadan vermişsiniz nekadar sürede verebildiniz?
        Şimdiden çok teşekkür ediyorum ve iyi çalışmalar diliyorum bebeğiniz ve size sağlıklı mutlu bir ömür dileğiyle… tabi eşinizi de unutmayalım 🙂

        • Selamlar :)) oncelikle Allah evladiniza en saglikli bicimde kavusmanizi nasip etsin insallah. Ben dogumdan hemen sonra basladim ama spor yapmadim. Dhaa dogrusu yapamadim cunku icimden gelmedi :)) emzirenlerin listeleri nasil iygulayacagi ile ilgili bir yazim var onh okuyabilirseniz cok yardimi olacaktir. Bu arada kitabi edinebilirseniz oradaki listelerden de faydalanabilirsiniz. Emzirme surecinde sutunuze olumlu etkilwri olacak tarifler de yine blogda mevcut. Sevgiler

  42. merhabalar ben iki hafta önce dogum yaptim 20 kilo fazlam var ve nasil vercegimi bilmiyorum .elma sirkesini kullansam emzirirdigim icin bebegime bir zarar olurmu acaba

    • Ben hala emziren bir anne olarak günde zaten 1 çay kaşığı olarak kullanılacak elma sirkesini kullanmıştım. Ama kuşku duyarsanız ve içiniz rahat etmezse kullanmamayı tercih edebilirsiniz. 🙂

      • tekrar mrb♥♥♥♥ sut veren bi anneyim.yogunlukdan yorgunlukdan diet listesini uygulayamiyorum cunku 24 saati gazli olan bir bebegi buyutuyorum.4aylik oldu. kendime gore diet e basladim (aslinda dikkat ediyorum )cunku sutum cok az mama takviyesi yapiyorum bu yuzden sakinca gormedim .
        .listemdeki yanlislari bana soylerseniz cok sevinirim.

        sabah;domates salatalik 1yumurta 2dilik k ekmegi koy peyniri.

        ara:diet biskuvi cay kahve yada soda

        oglen:ton balikli salata /yogurt ekmek yerine
        yogurdun icine bir kasik yulaf koyuyorum tok
        tutuyor:-)
        ara:zamanim olursa meyve es de gectigin oluyor.

        aksam izgara kofte yada tavuk /salata/yogurt (ekmek yerine 1kasik misir gevregi koyuyorum cunku
        iceriginde sutumu arttiran arpa malti var)zaman
        bulabilirsem buharda sebze yapip yogurtla
        karistiriyorum.tuzsuz yagsiz olarak .
        light urun kullanmiyorum sut verdigim icin .♡♡♡♡♡♡

        • listeniz super yanlis anlamayin .inanin yemek pisiricek zaman bulamiyorum .cogu zaman annem geliyor.acikcasi salata benim icin daha pratik oluyor.aksamdan hazirliyorum 5dk hazir♡♡♡♡20kg vermeyi planliyorum …..

        • Selamlar,
          tereddütlerinizi anlıyorum. çok da saygı duyuyorum. Ama da demeyeceğim. Çünkü sağlıklı besleniyorsunuz…
          Yine de ben sizin yerinizde olsam, sabah 2 değil 1 dilim ekmek yerdim.
          ara öğünde ödem tuttuğu için soda değil, rezene çayı içerdim.
          öğlen ton balıklı ya da tavuklu salata iyi bir seçim.
          ara öğünde meyve ile birlikte mutlaka kefirimi içerdim çünkü hiçbir meyve masum değildir. kan şekerim hoplasın istemem
          Ve akşamdan önce bir ara öğün daha yapardım ve çok az da olsa esmer karbonhidrat alırdım, örneğin 1 dilim ekmeğe labne sürer ve ayranla tüketirdim.
          Akşamları da, yoğurtlu sebze tüketirdim. Çünkü pişmiş gıdalar da almam gerekiyor. Ki siz de buharda bunu yapıyormuşsunuz. Ama 1 kaşık sıvı yağ, ve az miktarda tuz ekleyebilirsiniz.
          Ve asla malt içecek içmez, onun yerine bol su, bol komposto içerdim. Çünkü malt içecek ödem demek…
          Ne diyeyim 🙂 Afiyetler olsun.

  43. Merhabalar Elif hanıma ve tüm blog müdavimlerine, benim de 1 martta normal doğumla bir kızım oldu şükürler olsun ki kızımı sağlıkla kucağıma alabildim bu arada 13 yaşında bir oğlum vardı.yani epeyi ara vermiştim.hamileyken nette araştırırken buldum blogunuzu .Doğumdan sonra başlıyayım dedim ama ancak bu hafta başı başlayabildim .Blogtaki hemen hemen tüm yorum ve yazışmaları okudum bu arada 22.Nisanda 68.6 kg dım 1.listeden başladımo tarihte bugün 4.günüm açıkcası sütümkesilir mi diye ilk gün tedirgin oldum ama sizin da yazdığınız gibi Elif hanım süt yapan tek besin gerçekten suymuş.Bu sabah tarıda 66.4 ü gördüm yani vücudumdaki birikmiş suyu bu hafta atıyorum hedefim 55 listelere de sonuna kadar uymaya kararlıyım Elif hanıma ve sayın Taylan Kümeliye sonsuz teşekkürler

  44. merhaba elif hanim benimde biraz kilo problemim var 4bucuk aylik bir bebegim var emziriyorum kizimida hemen hemen 3 yasina kadar emzirmistim .Suan 8-9 kilo fazlam var 18 kilo almistim hamileligimde 78 de takili kaldim ne denediysem olmuyo bazen bir tartiliyorum 76 bazen 78 sasirdim iniyo cikiyo kilom benimde sinirim bozuluyor ..Aslinda cok yemek yiyen biri degilim sadece abur cuburu az da olsa kaciriyorum acik bir cayin yaninda mutlaka birseyler yiyesim geliyor ne yapmam gerek sizce evde sporda yapiyorum yaza kadar vermem lazim bu kilolari.. Tam olarak hangi liste ve ne yapmam gerek ben onu anlamadim bilgilendirirseniz sevinirim :)) ?

  45. Merhaba bende su an 72.5 kiloyum ilk hamileligimden 7 kg fazlalığım kaldı ve üstüne zamanla eklendi kilolar su an ideal kilomdan nerdeyse 20 kg fazlam var ve 2. Cocuguma da yeni hamileyim bebegime zarar vermeden nasil bir beslenme uygulamaliyim yardımcı olursanız çok mutlu olurum

Yorumlar kapalı.