Sorulara Cevaplar :)

iyi geceler... iyi haftasonları

iyi geceler… iyi haftasonları

Sevgili takipçilerimiz,

Bloguma yorum olarak bıraktığınız sorulara her fırsatta günün belli saatlerinde elimden geldiğince, bilgim, tecrübem yettiğince yanıt vermeye çalışacağım. Bugün bir istisna oldu 150 soru yanıtladım. İlginize çok teşekkür ederim, gözümden kaçanlar, teknik sorunlar nedeni ile ulaşamayanlar varsa özür dilerim şimdiden.

malumunuz küçük bir kızanım var :)) Kendisi 16 aylık, pek bir ilgiperest… Etrafımda pervane 🙂 Onunla ilgilenmek birinci görevim…

Efendime söyleyim, benim bir de terzilik işlerim var. Canım ortağımla o işlerimize yetişmeye çalışıyoruz, malum ekmek parası 🙂

Ayrıca bir de yazı işlerim var… Ki cidden çok disiplin istiyor.

Ev işlerini, yemekmiş, düzenmiş saymadım daha…

Size elimden geldiğince ulaşmaya çalışacağım, lütfen endişelenmeyin, bana darılmayın olur mu? Her fırsatta, yorumlarla birlikte metinleri okuyun neler bulacaksınız? Belki bana bir şey sormanıza bile lüzum kalmaz, o kadarını söylüyorum 🙂

Kucak dolusu sevgiler, vazgeçmeyin, kendinize sağlığınızı hediye edin. O da size güzelliğinizi hediye edecek….

Ne diyoruz: Sağlığım güzelliğimdir 🙂

Ezgi’nin pili biter, Ezgi şimdilik gider …

Sorulara Cevaplar :)” üzerine 186 yorum

  1. Merhaba
    Öncelikle sizden inanılmaz pozitif elektrik aldım.Samimiyetiniz ve içtenliğiniz beni sizi takip etmeye zorladı diyebilirim.
    Kendimden bahsedecek olursam ben de emzikliyim:)) 3eylülde tüm hayatımı değiştiren dünya tatlısı oglumu dunyaya getirdim :)) hamilelik esnasında 20 kilo aldım,boyum uzun olduğu icin pek belli olmuyordu kilolarım ama şimdi inanılmaz kendimden memnun değilim:((( 10 kilomu verdim:))) emziriyorum diye diyete girmekten korkuyordum ama siz beni cesaretlendirdiniz . Sezeryan doğum yaptığım için ilk aylarda süt fazla gelmedi:((( çok üzülüyordum,şimdi de oluk oluk sütüm gelmiyor ama bebeğimi emzirebiliyorum! Hem sütümün fazlalaşması hem de kilo vermek için sizden destek almak isterim!! Diyet listelerini tek tek inceledim ve bugün akşam üzeri gidip diyetteki evde olayan tüm malzemeleri aldım yarın başlıyorum!!
    Sadece listelerden biraz kafam karışıyor !!önce hangisinden başlayıp devam etsem dedim ama 1 no lidan başlayıp sırasıyla devam edeceğim:))) çok uzattım galiba
    Sizi tanıdığıma daha dogrusu tanicağıma çok memnun oldum:)))
    Sevgiyle kalınnn

    • heeey :)) Merhaba. Alışverişinizi tamamlamınız ve başlamaya karar vermeniz çok önemli, çok güzel…
      Lütfen sırayla gidin. Liste 1 ile başlayın…

      O sıralama çok önemli.
      13 liste var. Eğer bitiminde hedefinize ulaşmış olursanız, hafif beslenmeye yani korumaya geçebilirsiniz.

      Kolaylıklar dilerim.

  2. slm ben almanyada yasiyorum ve diyaliz hastasiyim aslinda beni taniyan herkez bilir benim nekadar dikkatli beslendigimi kendimce dikkat ediyorum yediklerime fakat cok cabuk kilo aliyorum diyalize basladigimda 58 kilo geliyordum simdi 61,8 geliyorum ve cok korkuyorum dahada alacagimdan lütfen bana yardim edermisiniz nasil bir listeye uymayliyim bana vereceginiz listeye hafriyyen uyacagima inanabilirsiniz sizi melek te seyrettim ve sizi osekilde buldum yardiminiza cok ihtiyacim var diyaliz zaten cok zor bir hastalik bide kilo alma stresi beni cok yipratiyor ilginize simdiden tesekkür ederim 🙂

    • Sevgili Ayten Hanım, Çok geçmişler olsun….

      sizin özel bir durumunuz olduğu için, mutlaka kaçınmanız gereken yiyecekler, içecekler, baharatlar vardır. Bunu doktorunuz size söylemiştir.
      Siz de listelerimize başlayabilirsiniz.
      Ama eğer yapma-manız, yememeniz, içmemeniz gereken bir yiyecek ya da içecek görürseniz listelerde, lütfen çıkartın ya da bana söyleyin ben doktora ya da anneme danışıp yerine yeni bir şey koyarım…
      sevgiler

  3. merhaba Elif hanim.. Star tv de melek programinda sizi ve annenizi gordum ve Blog`unuza oradan ulastim. Once sizin mail adresinizi aradim ama bulamadim bende buradan sormak istiyorum.. Ben 28 yasinda 1.72 boyundayim kilom suan 69. 4 senedir yurt disinda yasiyordum ve orada gund ebir ogun yemek yiyerek kilo almadan hatta vererek kilomu korumustum. 4 aydir turkiyedeyim ve bilirsiniz ki anne yemekleri dayanilmaz geldigimde 60 kilo idim suan 69 kilo oldum. ve gobek aldi basini gitti gordukce istahim kesiliyor. sabah ogle yiyemiyorum ama aksama dayanamiyorum tabi yiyorum ve yine moralim bozuluyor. birde dikkatimi cekiyor tv de goruyorum yarismalarda kizalri boylari benim gibi uzun ama hepsi 38 beden felan giyiyor ben neden acaba 40-42 beden giyiyorum anlayamadim 🙂 60 kilo olmak, gobek ve gobek cevresinde olusan yaglardan kurtulmak istiyorum.. banada yardimci olursaniz cok sevinirim. Birde sunu soylemeliyim ki yurt disinda iken duzenli yuruyulerimi yapar ve plates yapardim suan hepsinden yoksun kaldim cunku hayatimi bir duzene koyma cabasindayim..bu cabada kendimi unuttum 😦 yanitinizi bekleyecegim..tesekkur ederim..Allah kiziniza ve size hayirli omurler ve guzel bi hayat versin.

    • Cok tesekkurler 🙂
      Aslinda sır ne yaptigimda degil ne yapmadigimda gizli sanirim :))
      Uzun zamandir kuafore gidemiyorum, haliyle fon cektirmeyeli, sozum ona saglik verdigi soylenen ama tamamen yalan olan kirik aldirmayali iki bucuk yil; sacimi boyatmayali alti yil oldu :)) normal bir sampuanla (head&shoulders ya da clear felan) yikarim kuruturum. Ama gecen yil bir yakinim bana argan yagi getitdi. Kuruttuktan sonra ondan surdum. Bi 6 ay duzenli surdum. Niye? Cok guzel kokuyor diye 🙂 ama demek ki guzel kokmanin disinda da marifetleri varmis :))

  4. Ezgi hanım harikasınız.
    Oluşturmuş olduğunuz bu platform ve geri dönüşlerin sizdeki mutluluk verici etkisi muhteşem olmalı. Öncelikle bebeğiniz , azminiz ve ulaşmış olduğunuz hedefiniz için sizi kutlarım.
    Bende 16 ekimde dünya tatlısı kızımla tanıştım (her ne kadar normal doğum yapabilmek için inatla mücadele etsem de, kızım bu savaşta galip geldi ve 10 gün rötarlı olarak sezeryanla bebeğimi dünyaya getirdim ( içimde halen burukluğunu yaşıyorum:( )
    bebeğim şimdi iki ayını bitirdi, emziriyorum ancak sütüm çok fazla değil, mama vermek zorunda kalmasam da kıtı kıtına yetıyor diyebilirim.
    Ben 56 kilo ile hamile kaldım, 70 kilo ile doğuma girdim. 14 kilo aldım ve doğumdan sonra 9 kilo verdim. Ancak sütüm artsın diye çabalamaktan ve emzirirken cok çabuk acıkmamdan sebep 4 kilo aldım:( su an 65 kiloyum ve ilk hedefim 55. Sonra 50 ye kadar devam.
    İyi ki o gün MELEK Programını izledim ve sizi tanıdım.
    Başarı hikayemi buradan paylaşacağıma olan inancımla bir kaç gün içinde listelere başlayacağım.
    İyi ki varsınız Ezgi hanım, içimdeki azimli ve mücadeleci insanı yeniden uyandırdığınız için çok teşekkür ederim. Hamileliğimden önce spor ve sağlıklı beslenme ile 15 kilo vermiştim ve bir hayat tarzı olmuştu bu benim için, şimdi o zayıf hallerimi çok özlüyorum. İnşallah sizi tanıdıktan sonra yeniden eski kiloma geri döneceğim.
    Bebeğinizi ve sizi sevgiyle kucaklıyorum.

      • Ezgi hanım mümkün olduğunca yorumları okumaya çalısıyorum sorularımın cevaplarını bulabilmek ve sizi çok meşgul etmemek adına ancak kızım birazcık mız mız olduğundan uzun uzun incelemeye fırsat bulamıyorum.Birde yorumlardan biraz kafam karıştı. Ben ilk liste için eşime eksikleri aldırdım kafama takılan bir iki şey var, yardımcı olabilirseniz çook mutlu olacağım;
        1- Listeleri uygularken kompostoyu sınırsız tüketebiliyor muyuz?
        2- Light labne bulamadık normal labne olur mu?
        3- Bir de meyve çorbasının cok süt yaptıgını yazmıstınız bir yazınızda onu zamanı gelince mi tüketeceğiz? Rezene ve papatya çayını istediğimiz zaman tüketebilir miyiz?
        şimdiden teşekkür ediyorum, hakkınızı helal edin.

      • Ezgi Hanım birde şunu merak ediyorum, sabah öğününe başlamak için bir saat var mı? Yemek ve ara öğünlerin arası hep iki saat mi olacak?

      • ezgi hanımmm:( ben 1.listeye başladım ilk gün biraz baş ağrısı oldu ama şimdi iyiyim çok şükür. benim morale ihtiyacım var:( ben çok iradeli ve nefsine hakim olan ve listeleri şiddetle yapmak isteyen biriyim ancak emzirdiğim için sanki sütüm biraz azaldı gibi:( bu durum için yapabileceğim sizin tavsiye edebileceğiniz bir şey var mı? listeye kesinlikle devam etmek istiyorum ama biraz açlık hissediyorum , birde sütüm az gibi göğüslerim acayip yumuşadı, nolur bir fikir verin moralım cok bozuk.:(

        • Sütünüz azalmadı. Aslında artacak…. Çünkü müthiş bir sıvı alımı var bugün. Üstelik kefir sütü müthiş arttıran bir şeydir.
          Eğer açlık hissediyorsanız, 1 porsiyon yerine 1,5 ya da 2 porsiyon yiyebilirsiniz. Aklınızda bulunsun. Asla moralinizi bozmayın.
          Sütünüzü diyet değil, moral bozukluğu azaltır unutmayın 😀 sevgiler.

  5. listelerdeki sınırsız salatalığın yerine ne koyabiliriz aslında bayılırım ama malum mevsimi deil olanları almak istemiyorum:)

  6. bir şey daha soracaktım yoruyorum seni ama kusura bakma kayısıları normal mi almalıyım yoksa gün kurusu mu?

  7. merhaba ezgi hanım bende doğum yaptım aldığım kilolar sadece doğumdan kalan değil öncesi de var malesef ben bunun için bir kaç sorum olacak emzirmiyorum emzirmediğim halde bu listeye uyabilir miyim birde hep burada malum farklı farklı meyve,sebze,bitki çeşitleri var hani sadece bunlalrla değil de elimizdeki imkanlar dahilinde ne şekilde buna uyabilirim malum her gün için ayrı ayrı bu bitkileri bulmam zor çünkü küçük bir şehirde yaşıyorum 23 kilo fazlalığım var ne giysem yakışmıyor psikolojim bozuldu bazen bu yüzden daha çok yiyorum zaten veremiyorum diyorum yani kendime güvenim yok ne olur bana destek olun belki sizin desteğinizle ben bunu yapabilirim tek başıma iradem de yok doktora gittim diyetisyen için kolestrol şeker ve guatr ile ilgili bir problem yok ama bu gidişle kilolar yüzünden olacak birde yaşadığım şehir yama çıkamıyorum yürüyemiyorum sadece evde kondisyon bisikletim var ona da her zaman fırsat ayıramıyorum malum çocuk var ev hanımı olunca da sorumlulukları oluyor insanın aslında bunlar bahane işde ama yapamıyorum bana destek olun lütfen eski klom 57 idi o kiloya inmek istiyorum

    • Sevgili Cemre üzülmeyin,

      ben de doğumdan önce hayatımda ilk kez 61 kiloya çıkmıştım (50-52 arasıydım hep)
      Bir de doğum kiloları geldi mi üstüne. Ama nasıl üzgünüm, bebeğimin sağlıklı olması ve onu güzel emzirebilmek tek tesellim. Derken hiiiiç bozmadan listelerime başladım. Ama kesseler dışına çıkmıyorum, ne caydırmalar, ne alaylar. Ben sonuç aldıkça insanlar dize geldi… Siz de yapabilirisniz. Benim demem o… Yalnızdım, annemden kilometrelerce uzakta, bir bebekle tecrübesizim, evime bakıyor, yazımı yazıyor, bebeğimle tam zamanlı ilgilenip, listelerimi yapıyordum. Hiç üzülmeyin. Yeter ki karar verin.

      Bu listeleri sırayla takip edin olur mu? https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/11/19/beslenme-listelerine-nasil-ulasabiliriz/
      sevgiler

      • çok teşekkür ederim bana cevap yazdığınız için başlayacağım inş. listeleri uygulamaya sizi de durumlardan haberdar edeceğim hayırlı akşamlar Allah razı olsun Allaha emanet olun

  8. canım ezgi canım ezgi canım ezgii 🙂 mail adresine ulaşmak istiyorum bende fakat ulaşamadım bir türlü yazarsan bu kız sana bişiler danışacak uzun olabilir 😛 cevabını da sabırla beklerim ama sevgiler 🙂

  9. Elif Hanım öncelikle merhaba yeni takipçinizim. 5 ay önce ikinci çocuğumuz dünyaya geldi.Hamilelik öncesi 60 kilo idim şa anda 87 kiloyum eve kapandım ve hiçbir kıyafetim üzerime olmuyor sizin yardımlarınızla kilo vermek istiyorum.Vakit ayırıp nereden ve nasıl başlamam gerektiği hakkında beni aydınlatırsanız çok sevinirim.Saygılarımla…

  10. ben 1. listedeyim ezgi ablacım şimdilik iyi gidiyorum birkaç konu aklıma takıldı 1. sadece hamileler mi 4litre su içmeli yoksa bizde içmelimiyiz ve sadece 1. listede mi 4 litre içiyoruz?2 iki gündür elimde ne ıspanak var ne pazı mecburen salatayı marul ve haşlanmış karnabaharla yaptım bi sorun olur mu 3 bu salatanın içindeki sebzeler sınırsız mı olmalı 3. bende gastirt vardı 3. günüm 2 gündür midemde hava kabarcıklarını hissetmeye başladım nasıl yapsam?

  11. Merhabalar Ezgi hanım bende sizi bir çok kişi gibi melek in programında tanıdınm Taylan kümeli hanımı çok sever her fırsatta takip ederdik ama sizi tanımak yeni nasip oldu çoook mutluyum son umut oldunuz bana 6 senedir bu iş ile urraşıyorum 2 ileri 1 geri döüp duruyorum ama artık yeter dedim ve 12 eylüden bu yana 6 kilo verdim ama kilom takılmıştı blogunuzu tammamen inceledim ve başlamaya karar verdim1 nolu diyetten 22 aralık da başladım bu 2. günüm tahminimden kolay gidiyor Allah’ın izniyle size çookk ama çok teşekkürler iyki varsınız blogdaki yorumları okuyor sormak istedigim çogu şeyi orada buluyorm her şey için çok ama çok teşekkür ediyorum Rabbim evladınızla eşinizle sevdiklerinizle güzel günler nasip etsin …..
    Allah’a emanet olun.

  12. Merhaba bloğunuz hayırlı olsun..Bebeğinizi sağlıkla büyütmenizi diliyorum..Benim 5-6 kilo fazlalığım kaldı.Eşimin 10 kilo vermesi lazım..Onunla beraber başlayacağız ama listelerde ona göre değişiklik yapmam lazım mı? Bir de eşim gece çalışıyor eve sabah 4.00 te geliyor..Kahvaltıyı öğlen yapıyor..Akşam yemeğinden sonra 2 ara öğün mü yapmalı? Erken uyumadığı için ve gece çalıştığı için acıkacağını tahmin ediyorum..Bir de şeker hastalığına sınırda duruyor..Şimdiden teşekkürler..

  13. slm ezgi hanim beni cok mutlu ettiniz gercekten cevabiniza cok sevindim evet benim yememem ve icmemem gereken cok sey var hatta yiyebildiklerim cok az ama ben alistim hemen listelere bakip bana en uygun olani secip sizede söyledigim gibi harfiyyen uygulucam size sonsuz teseekkür ediyorum görüsmek üzere Allaha emanet olun

  14. en çok ne istiyorum biliyomusunuz bayanlar ben hiç şort giyemedim yani giydim de yazın evde 🙂 tayt giyemedim istediğim bikinileri alamadım 😦 artık zayıf olmak, istediğim beğendiğim herşeyi giyebilmek istiyorum…not:öyleee içimden geldi yalnız olmadığımı bilmek güzel…:)

  15. .yaklaşık 5-6 AY gibi bir süre verdim kendime.62 kiloyum ve hamile kalmadan önceki hedefim 10 kilo (düzeltme 🙂

      • ezgi hanım tekrar merhabalar…
        öncelikle cevabınız için teşekkürler.kesinlikle hedeften şaşmak yok.

        mesajıma birkaç bilgi eklemek ve sizinle paylaşmak istedim 🙂

        sizi keşfeden birçok kişi gibi bende sizi melek baykal ın programında izledim. bende sağlıklı beslenme ile yakından ilgilenirim ve sürekli takip etmeye çalışırım. ama sizin blogunuzu inceledikten sonra diğer izlediğim ya da takip ettiğim diyetisyenlerden farklı olarak yaşam şeklinizi buraya aktarmanızdan çok etkilendim.
        ben 27 yaşındayım,evliyim ve bebek sahibi olma fikrine alışmaya çalışıyorum.bir yandan da fazla kilolarım var.
        diyet listelerinin hepsini kaydettim ve tek tek çıktılarını aldım ))).
        bu listeleri uygulamaya başlayacağım fakat
        *zaman olarak nasıl bir yöntem uygulamalıyım bilemedim?
        *her hafta diyet listelerini değiştirmem gerekiyor mu ya da bir liste kaç hafta uygulanabilir?
        şimdiden size çok teşekkür ederim. umarım hedefime ulaşır ve sonrasında yaşamayı arzuladığım o güzel heyecanı yaşayabilirim. tabiki sizi keyifle takip ederek. hayatta başarılar ve kolaylıklar diliyorum.
        trabzon dan sevgiler,zeynep….

        • Selamlar, hemen soruları yanıtlayım 🙂
          *zaman olarak nasıl bir yöntem uygulamalıyım bilemedim? öğünleriniz arasında 1,5 / 2 saat olmalı…
          *her hafta diyet listelerini değiştirmem gerekiyor mu ya da bir
          liste kaç hafta uygulanabilir? Evet her hafta listelerinizi değiştirin ve sıranızı bozmayın 🙂

          Sevgiler.

  16. ezgi hanım merhabalar…
    sizi keşfeden birçok kişi gibi bende sizi melek baykal ın programında izledim. bende sağlıklı beslenme ile yakından ilgilenirim ve sürekli takip etmeye çalışırım. ama sizin blogunuzu inceledikten sonra diğer izlediğim ya da takip ettiğim diyetisyenlerden farklı olarak yaşam şeklinizi buraya aktarmanızdan çok etkilendim.
    ben 27 yaşındayım,evliyim ve bebek sahibi olma fikrine alışmaya çalışıyorum.bir yandan da fazla kilolarım var. hamile kalmadan önce bunları vermek istiyorum.yaklaşık 5-6 AY gibi bir süre verdim kendime.62 kiloyum ve hamile kalmadan önceki hedefim 10 kilo.diyet listelerinin hepsini kaydettim ve tek tek çıktılarını aldım ))). bu listeleri uygulamaya başlayacağım fakat *zaman olarak nasıl bir yöntem uygulamalıyım bilemedim?
    *her hafta diyet listelerini değiştirmem gerekiyor mu ya da bir liste kaç hafta uygulanabilir?
    şimdiden size çok teşekkür ederim. umarım hedefime ulaşır ve sonrasında yaşamayı arzuladığım o güzel heyecanı yaşayabilirim. tabiki sizi keyifle takip ederek. hayatta başarılar ve kolaylıklar diliyorum.
    trabzon dan sevgiler,zeynep….

    • Trabzona sevgiler :)) -sonda yazacağımızı başta yazdık :))

      Öncelikle ben diyetisyen değilim bendeki teknik bilgi değil, tecrübe, bir beslenme kültürü diyebiliriz. Ama bu kadarcıkla bile yardımım oluyorsa ne mutlu 🙂

      Hemen sorulara geçeyim:
      Listelerimiz haftalık ve sıralı… BU sıra da çok önemli. Tabii içinde yazanları harfiyen uygulamak da… Harfiyen uyarsanız sonuca 5-6 aydan çoook önce ulaşırsınız diye düşünüyorum

      Merhaba (başa yazacağımızı da sona yazalım bari) :))

  17. Ezgiciğim ben 45 yaşındayım.seni uzun süredir takip ediyorum .kendi irademle 10 kilo verdim ve 72 de takıldım.8 kilom daha var.nasıl bir diet yapmam lazım kış şartlarına göre ayrıca sporda yapıyorum

  18. 1. listede hangi iksir yapılmalı?ben star tvdeki paylastığınız yağ yakıcı iksiri yapmayı düşünüyorum ?

  19. gunaydin guzel anne, seni sabah sabah rahatsiz edicem, bu bir haftalik kefir programindan sonra asagi yukari ne kadar kilo vermis olmaliz. tahmin verebilirmisin?birde sabah kefir’in yaninda seftalimiz yoksa, kaysi veya kuru erik yiyebilirmiyiz? tereddut ettim, cunku erik ve kayisi sekerli oldugundan, aceba kan sekeri yukseltirmi diye dusundum.hemen cevapliyamasanda sorun degil, gun içerisinde cevabini beklerim.tsk ederim

  20. Ezgi hanım merhabalar. Bende sizi bir çok kişi gibi Melek programında tanıdım. Daha sonra sitenizi inceledim. Çok güzel şeyler yapmışsınız, sizi tebrik ediyorum. Sizden öğrenmek istediğim çok şey var. Ben şu anda 62 kilo ve 1.62 boyundayım. Bebek düşünüyorum bu dönemde ve hamileyken verdiğiniz listeleri, yeşil çay ve sabah içilen elma limon dilimli sirkeli tarçınlı zencefilli karışımdan içebilirmiyiz.Şimdiden çok teşekkür ederim.Allaha eemanet olun.

    • Selamlar, Allah gönlünüze göre versin inşallah. hamilelikten önce bu listeleri rahatça yapabilirsiniz ama hamilelikte bir uzmanın kontrolünde olmanızda fayda var.

      Sevgiler.

  21. mrb ezgi ben hamileligimde 22 kilo aldım dogum yapalı beş ay oldu ama ben kilolarımdan kurtulamadım bana yardımcı olursan sevinirim

  22. ben bir sey sormak istiyorum size ben bugun dietimi kacirdim kfcde mini tvister bide dondurma yidim eve gelerken de saat 5 gibi buyuk bir tabakda salata yedim acaba kac kaloridir mini tvister ve dondurma?cok pismanim yidiyim icin….

    • merhaba :((
      Afiyet olsun Sada. Üzülme… Bak biz kalori saymıyoruz. Yediklerimizin kalorilerini hesaplamıyoruz. Doğru şeyler yemek bizim için önemli çünkü tamam mı? Bir daha çıkmazsan liste dışına telafi edebilirsin.

  23. Sevgili ezgi hanım .şu anda 18 aylık melek bi kızım var.hamilelik döneminde şeker oldugum için Dr kontrolünde ve insilün kullanarak mecburi diyet yaptım.hamilelik boyunca 12 kilo aldım ve zaruri sezeryan oldum.malesef kızımı 8 ay emzirebildim.şu an 62 kiloyum hedefim 57 .sorum şu acaba bu diyetinyapmak için geçmi kaldım.teşekkür ediyor ve o güzel kızınıza bir ömür boyu saglık ve mutluluklar diliyorum.not: kilo veremesemde dünyaya getirdiğim güzel mucizem için herşeye razıyım kilolarıma bile .saygılar

    • Değil mi nesrin? O melekler için insan canını verir… 🙂 Kilo milo konuşuyoruz o ayrı… Ama bir yer geliyor ve diyorsun ki, hepsi boş, ben her şeye razıyım…
      Ama sana güzel bir haberim var, asla geç kalmadın. Listeleri yapabilirsin. Ama asla öğün atlamamalısın tamam mı? 🙂 Sevgiler. İkinize de. 🙂

  24. Merhaba
    Ben de sizi star tv de gorenlerdenim. Bu pzt liste 1 ile basladim. Gayet iyi gidiyorum aralarda biraz acikinca (emzirdigim icin) 3 yerine 4-5 tane misir patlagi yiyorum :)) Beni bu aralar yilbasi stresi sardi:(( Yilbasind diyetimizi bozmayacak ama keyif alabilecegimiz neler yiyebiliriz? Sizin guzel tariflerinizi merak ediyorum 🙂
    Tesekkurler
    Sevgiler

  25. Sevgili Ezgi, sizi ve annenizi bir kez daha canı gönülden tebrik ediyorum. Bildiklerinizi herkesle seve seve paylaştığınız için. Ben de annenizden ve onun sayesinde tanıdığım sizden öğrendiğim bilgilerle doğum sonrası fazla kilolarımı verdim. Hatta 2 kilo kadar altına bile indim. Fakat çevremdeki insanlardan duyduğum çok zayıfsın, yüzüm çökmüş lafları benim moralimi bozuyor. 38 yaşındayım 20 yıl önceki yüzümle kıyaslıyorlar. Ayrıca şu an boyum 1.66 kilom 60. Evet hamileyken yüzüm daha dolgun ve daha hoş gözüküyordu ama ben kilolu olmayı sevmiyorum. Yüzümüz için önerileriniz varmı hem ince olup hem daha sağlıklı bir yüz görüntüsüne nasıl kavuşabiliriz bildiğiniz bir formül varsa söyleyin lütfen. Ayrıca herkese zaman ayırmanız da çok ince bir davranış. Allah size güç kuvvet versin. Sağlık ve mutluluklar diliyorum. Rüzgar Ali’yi de öpüyorummm….

    • Selamlar :)) İnsanlar her halimize bir kulp takarlar, ben de bunu anlamıyorum. Kilolu olsak envai çeşit kırıcı laf bulunur. Verince yüzümüz çöker (yorgunlk, stres, üzüntü gibi ihtimaller hemen elenir, suç iradeyle ve güçle verilen kiloya atılır)
      Ben sabah akşam cildimi temizlerim. İnanın böyle şeylere ayıracak çok bütçem de yok laf aramızda. Bazen dove sabun ya da avon temizleme jeli ile temizleyip, kahve ile maske yapıp, gül suyu ile toniklerim ve onarıcı olsun diye bepanten sürerim. Göz altlarım için gül yağı veya zeytinyağı kullanırım.
      Bazen yurtdışına giden arkadaşlarımın getirdiği hediyeler oluyor. kil maskeleri, meyveli maskeler felan :)) Onları da kullanıyorum. ama üşenmeden sabah akşam temizlenir o cilt… Bir de mimiklerimi çok kullandığım için ağız kenarlarım ve göz çevrem derinleşiyor. Sarı kantoron yağı hazırlıyorum evde. O piştiği zaman onu sürmeye başlayacağım. ama en az 3 ayda yağ, bitkisel özü çekiyormuş. Hücre yeniliyor ve buna bizzat şahidim.
      Başkaaa aklıma gelenler çoook su içmek… (ah bir de uyuyabilsek, dinlenmiş yüz çöker mi? Ben gece gündüz bebeğim için nöbetteyim)
      Yaptığım şeyler bunlar.

      • Çok çok teşekkür ederim ilginize. Bir ara vakit bulursanız o yağın tarifini isterim. Ben de temizlemeyi ihmal etmiyorum gül suyu tonik olarak süper. Bepantenin krem olanı mı acaba birde pomad yazanları var ya. Kolaylıklar diliyorum Allah güç kuvvet versin görüşmek üzere.

  26. slm ezgi ben LEZZETİN İNANILMAZ HAFİFLİĞİ kitabını edindim ve oradaki kış listesi 1 yapıyorum şu an 4. günüm.malum pztesi yılbaşı liste2 ye geçmek için 2 gün ara versem bi problem olurmu???teşekkür ediyorum şimdiden:)

      • olur neden olmasın 🙂 ama mutlaka çikolata yiyeceğimm çok özledim yaaaa tatlı isteğini evet bastırabiliyorum ama ben çikolatayı unutmak istemiyorum kiiii:) ben 168 boyunda 60 kiloyum üçüz hamilelik geçirdim ve en son 98 i gördüm tartıda aradan 9 yıl geçti çeşitli diyetlerle başardım bunu fakat taylan hanımı takip etmeye başlayalı anladım ki ben beslenme tarzı olarak çok yalnış besleniyormuşum şu an hem diyet yapıp hemde beslenme tarzımı değiştiriyorum çikolatayı ödül olarak yiyorm napiiimmmm elimde değillllll:)….aslında ben annemede diyet yaptırıyorm yaşı 58 ve 90 kilo 1 haftadır bu diyeti yapıyoruz ve şimdiden 3 kilo verdi bile:)…..çok tatlı ve çok sempatiksiniz ve bizler için bu bloğu oluşturarak bulunmaz bir nimetsiniz erçekten:)….ezgi bizde mersindeyiz umarım bigün biyerlerde karşılaşırız:))) ezgiciğim ananas bulamazsak konservesini alsak olabilirmi acaba???

        • Selam Aylin 🙂 İnşallah bir gün karşılaşırız diyerek başlayım. Mersinli arkadaşlarımı gördükçe o kadar mutlu oluyorum ki. Biliyorsun dört bir yanımız lezzetli yemeklerle çevrili. Ama biz ne yapıyoruz SAĞLIKLI BESLENİYORUZZZZ 🙂

          Ve unutmadan sorunu yanıtlayım. Bütün marketlerde taze ananas var aslında, ola ki bulamadın lütfen elma, cennet meyvesi, kivi, armut tüket (kabuklu)
          Çikolataya gelince… 3 günde 1 stiks bitter yiyebilirsin. Sonra bunu haftada 1 yap ki, hedefine kolay ve çabuk varabilesin. Yoksa yolun uzar, bu da seni üzer

          Umarım yine görüşürüz, listelerin gidişatı ile ilgili haberleri bizden esirgeme 🙂
          Sevgiler.

  27. slm ezgi hanım size sorum olacaktı.ben cumartesi liste ikiye geçecegim ama detoxs sıvısın daki kaysılı yeşil çayı bulamıyorum.ben tokattayım ve bakmadıgım market kalmadi.onun yerine ne önerirsiniz.birde bu komposto tarifini nerde bulabilirim ben hiç kullanmadım bugüne kadar.bu kompostodan ne kadar tüketecegiz.tşk ederim iyi akşamlar.

  28. Elif hanım merhabalar, 12 aralıkta liste 1 ile başladım, 1.hafta sonunda regl olduğum için tartılmadım, 2.haftanın sonunda 2,8 kg verdim hem de hiç yorulmadan:) 3.haftanın 2.günündeyim önceki haftalara göre daha zorlu geçiyor, kan tahlillerim normaldi ama tekrar yaptırmayı düşünüyorum bi değişiklik mi oldu diye.. ama şunu söyleyeyim, şimdiye kadar yaptığım en eğlenceli ve en etkili diyet programı.. annenize ve size çok teşekkürler, birçok kimse bu gönüllü hareketi yapmayacaktır, hele de anneninizin ekmek kapısı bu iş iken..

    • 🙂 Harikasınız. İnşallah çok güzel sonuçlarla devam edecektir.
      Biz size ulaştıkça, bereket de elbet bize ulaşacaktır. Allah’ın bu cömertliğinden hiç kuşkumuz yok. Benim bir çözüm yolum vardı, herkesin de olsun istiyoruz. Annem de böyle düşünüyor.

      Sevgiler. 🙂

  29. arkadaşımdan aldın adresinizi kesin kararlıyım zayıflamak istiyorum 78 kiloyum 62 olmak istiyorum bana yardım edin listedekilere uyacağım inşallah kilo veririm bugün başladım

  30. Selamlar :$,

    Ben Tuba, mail adresinize yazmıştım ama ulaşmadı galiba:(, burdan deneyim birde dedim!

    Ezgi Abla, sebze çorbasının tarifi varmidir? Neler var içinde tam olarak?

    Ve avakado yaprağı yerine, geçebilecek başka bir bitki varmidir? Çünkü onu Amsterdam’da bulmak az biraz zor olacak :(!

    Şimdiden çok çok teşekkür ederim!
    Sevgilerime..

    Tuba

  31. elif ben facebook grubuna kabul edilince çk sevinmiştim.ama sonra sadece annelere özel olduğunu anlayınca kimsenin hakkını yememek için hemen çıktım.burdan takipteyim tekrar.benm sana sorum vücut analizi yaptırdığında kcal,bmı ne çıkıyo acaba.tşk

  32. Selamlar yine ben :$,

    Birinci ve ikinci listedeki gerekli herseyi alip baslamak istiyorum fakat her defasinda aklimda bir soru olusuyor :$. Baya basinizi agritacam 😦

    Birinci listede ögle ve aksam arasinda iki ara ögünmu var Ezgi abla? yanlis anlamadiysam?

    Birde labne peyniri. Bu peynir, mascarpone peynirimi? Bir tür italyan peyniri? Bunun yerine eger bulunamazsa bir alternatif varmidir, yoksa oyle sade yemek dahami mantikli olur :$

    Sevgilerimle,

    • Selamlar 🙂
      İki sorunun yaniti da evet…
      Ogle-aksam arasinda 2 Ara ogun var
      Ve yine evet mascarpone, yagsiz mozarella ama ennn iyisi cotage cheese lor ve labnenin yerini tutan peynirler
      Sevgiler

  33. merhaba ezgicim, ben birinci haftayi -3 kiloyla kapattim. simdi ikinci haftama basliyorum. Ezgicim benim buyuk bir sorunum var, hafta içi çalisiyorum, ve dogal olarak kahvaltimi erken yapabiliyorum, fakat hafta sonunda, daha fazla uyuyorum, tabiki vucudumuzun dinlenmeyede ihtiyaci var, yataktan kalktim kahvaltiyi hazirladim diyesiye oglen 12de kahvalti yapiyoruz.oglenden itibaren benim 3 ara ögünüm ve bir oglen ögünüm ve bir aksam ögünüm olmali. fakat vakit azalinca ben bunun hangisini kullanabilirim? tsk, iyi pazarlar.

    • asla beslenme saatlerini sorun etme. Uykunu da al, işine de yetiş. Yeter ki öğünlerin arasını bir buçuk, iki saat aralığında tutmaya çalış. Saatlerini sen ayarlarsın. Ara öğünlerini de atlama ki, sofralara aç oturma. Ama dersen ki öğlen-akşam arası kısa, o zaman ara öğün porsiyonlarını azalt yine de atlama.

      Sevgiler

  34. merhaba tekrar ben,kitabinizi aldim.ellerinize gonlunuze saglik annenizin ve sizin.cok guzel ve net yazilmis.herkese tavsiye ediyorum.ve sana sormak istedigim ezgicim,blogunda sunmus oldugun listeler kitabinda hangi mevsime ait.listelere kitabini almadan once basladigim icin,siralamayi karistirmak istemiyorum.tsk

    • Blogumuzdaki listeleri mevsimlere göre ayırmadık. en çok sayıda kişiye ve bütçeye hitap edecek şekilde hazırlamıştı annem :)) Ama kitap için özel bir çalışma oldu tabii 🙂

  35. Merhabalar Elif hanım
    Ben dün gece melek progrmının tekrarını izledim sizin azminize hayran kaldım tekrar tebrikler harika bir fiziğiniz var ayrıca güleryüzünüz insana pozitif nerji veriyor Benim Amerikada bulamadığım şeyler kiraz sapı,mısır püskülü,gibi çaylar,onların yerine meyveli yeşil çay ve papatya çayı içebilirmiyim? ayrıca dere otu ve altın çilek bulamıyorum , kuru erik ve kuru kayısı yerine kuru cranberry ve kuru hurma yesem olurmu ? 4 ocakta başlıyorum sağlıklı beslenmeye neden 4 ocak derseniz bu hafta sürekli davet ve doğumgünü kutlamaları var 31 aralık benim 3 ocak oğlumun doğumgünü diyetimi bozmak istemiyorum oğlak azmim var azmime güveniyorum Ayrıca bir prof.doktordan duymuştum yatmadan önce tarçınlı süt içersek metabolizmamız daha iyi çalışıyor diye yatmadan önce içmem de sakınca varmı? ve son sorum 13 tane diyet listesi var sırayla bu listeleri 1 den 13 e kadar hafta hafta uygulamalımıyım?13. haftada ideal kiloma ulaşınca ne önerirsiniz ?Matematikçi olduğum için sayılarla aram iyi ))Tekrar kilo almak istemiyorum Çok sorum oldu kusura bakmayın Elif hanım hepsini cevaplarsanız çok mutlu olurum bebeğinize ve size sağlıklar diliyorum,hoşçakalın
    Mutlu seneler!!!!!

    • Selamlar, :))

      Öncelikle hemen belirteyim, vücudumuzun matematiği ve sonuca giderken etkili olan parametreleri farklı. Belki hesapladığınızdan daha hızlı belki de biraz daha uzun vadede hedefinize ulaşabilirsiniz. Biz yatmadan önce söz konusu hızlandırmayı sağlamak için kefir tüketiyoruz. Kefir sütten daha etkili bir süt ürünü.
      Bulamadığınız çaylara gelince, dediğiniz gibi papatya, meyveli yeşil çay ve ilaveten beyaz çay, mate gibi bitkilerden de faydalanabilirisniz.
      Dereotu yerine maydonoz, biberiye, fesleğen kullanabilir; Altın çilek yerine de ahududu, böğürtlen gibi çekirdekli ve asitli minik meyvelerden tüketebilirsiniz.
      Kuru kızılcık da işinizi görecektir.
      Listelerimizi hafta hafta uygulayın ve sırayla devam edin lütfen.
      Size kolaylıklar diliyorum 🙂

      Sevgiler, iyi senelerrrrrrrrrrrr 😀

  36. cnm ben LEZZETİN İNANILMAZ HAFİFLİĞİ kitabında kış diyeti 2 ye geçeceğim öncelikle kış diyeti 1 listesini 6.gününde bıraktım ve 2 kilo verdim şimdi kış listesi 2 ye geçebilirmiyim yoksa tam 7 gün tamamlayamadığım için tekrar liste 1 mi uygulamam gerek??
    KIŞ LİSTESİ2 DE öğlenleri ”sayfa 170 deki tarifi verilen sebze çorbası”diye yazıyo amma velakin o sayfalarda sebze çorbası başta olmak üzere lahanalı kırmızıbiberli çorba,balkabağı çorbası ve ,kereviz çorbası bulunmakta bunları 7 gn boyunca dönüşümlü olarak mı yapacağız yoksa sadece sebze çorbasınımı????BİLMEM ANLATABİLDİMMİ :DDDDDDDDD
    benim bile kafam karıştı:))) sevgiler iyi seneler….

    • Merhaba,
      Ya evet… Kitabımızın dizgisinde öyle bir hata olmuş, kısmet olursa ikinci baskıda bu hataları düzelteceğiz.
      Sebze çorbalarından istediklerinizi seçebilirsiniz. Ve dilediğiniz kadar tüketebilirsiniz bu arada.

      Sevgiler.

      • Merhaba Ezgi :))
        1. Liste ok ve 2 kilo verdim 1 haftada . Simdi 1.listeye basladim ve bir sorum olacak sana. Yanlis hatirlamiyorsam liste 2′ de haftanin 2 guni ve 2 ogun corba vae. Ama senin bazi yorumlarinda ” dilediginiz kadar” diyorsun. Bu o 2 gunde diledigimiz kadar mi yoksa haftanin genelinde mi? Fazladan yeyip veedigim kiloyu da almak istemiyorum :)) Ayrica taeifini gordugum isirgan otu corbasini sutume takviye olmasi icin pisirecegim onu bu listelere gore nasil icmeliyim ?
        Tesekkuler simdiden hersey icin
        Saglikli ve mutlu seneler :))

  37. ezgi sana vücut analizi yaptırdığımı yazmıştım.ben anlamadığım için pek senden yorum rica ediyorum.bmı 20.5,bmr 5033kj(1203kkcal).Yani benim metabolizmamın çalışması nasıl?ben günlük kaç kalori alabilirim?

      • selam ezgi 🙂
        yaklasık 1 haftadır blogu tırım tırım geziyorum. biz atamayla türkiyenin bir ucuna gelen 2 öğretmen arkadas bugun diyete başladık.1 gun geciktik ama olsun.hesapta pazartesi basla pazar sonlandır olcaktı da 🙂 biz günlük 20 dakika tempolu yuruyus yapıyoruz kosu bandında,okuldan dondugumuzde yorgunluk cok fena vurdugu hemde her gun yuruyerek alıskanlık edinmek için günlere böldük sorun olur mu ? dakikayı arttıralım mı ?

        Birde bugunluk sade activia bulamadıgımız için normal yogurtla yedik aksam yemegimizi.umarım sorun olmaz :/ birde yatmadan önce alıskanlıgım sanırım diyeti unutmusum 1 bardak ılık süt içtim :/bozmadan sapmadan 2.haftaya gecsek bi 🙂

        vermem gereken 20 kg bi gitsin sözüm söz bir hayır kurumuna bagıs yapacagım ^^

        hersey bir yana 1 ayın sonunda bir miktarda olsa kg vermiş ve rahatlamıs oluruz inş.diye dua ediyoruz.umarız basarırız.hersey için cok tesekkurler 🙂

    • Annemin cevabini aynen yaziyorum (kopyala yapistir ile)
      “”Bmi-kilo/by2demektir canim 20.5 normal kilo siniri icinde zayifa yakindir
      Metabolizmasi normal sinirlar icinde..””

  38. Ezgi Abla,

    Kefir Hollandada bulunmuyor. Ve birinci listedeki yorumlari okudugumda, Activia drink yerine kullanilabilecegini soylemissin bir baska ablaya. Ona benzer bir kac marka daha var, ama mesela Becel Markanin Pro- Activ drink’de olabilirmi? Tabiki sade olanlari almam gerek oyle degilmi?

    Sevgilerimle!

  39. slm ezgi hanım öncelikle eşinizle bebeginizle nice saglıklı mutlu bir yıl diliyorum.liste ikide yarın dördüncü günüm olacak inş.akşama kadar herşey yolunda oluyor ama akşamları biraz zor geçiyor benim için.tatlı kırızleri ve açlıklq boguşuyorum.arada kaçamak yaptıgım oluyor üzülsemde genede devam ediyorum.zayıf günlerimi hayal ederek ve çocuklarımla yazın parkta rahatça oynayabilecegimi hayal ederk devam ediyorum.açlık kızrızlerim herhalde kulomun fazlalıgından kaynaklanıyor bu yüzden diyete uymakta güçlük çeksemde uygulamaya devam ediyorum.kaçamaklarım hergün olmasada bir meyve yerine ikitane yemek veya haftada bir dilim kek yemek oldu.ben birinci listeye başlamadan önce 99.100gr dım.şimdi liste ikinin yarın dördüncü gününe geçecem ve 95 kilo oldum.bu beni çok mutlu ediyor tabiki.60 lı kiloları görmek istiyorum.10 yıldır 90 altı hiç olmadım.bu arada iki çocuk annesiyim ve oğlum 4 aylık.ben bu diyet listeleri ile 60 ları görebilirmiyim?birde avakoda yerine önerebileceginiz başka bir şey varmı.size çok tşk ederim sevgiler.

    • Açlık krizlerimizin temel nedeni eski beslenme alışkanlıklarımızı değiştirip yerine yenilerini koymamız. Oysa bu listeler daima tok kalacağımız şekilde yazıldı.

      Kaçamaklar sizi hedefinizden uzaklaştırır oysa şunu bilin ki siz doyuyorsunuz. Karnınız doyuyor ama beyniniz buna ikna olmuyor.

      Gelelim sorulara,
      – açlık ataklarınız yine olursa sınırsız salatalık yiyebileceğinizi bilin. Yeşil çayınızı yanınızdan eksik etmeyin
      – avokado yerine haşlanmış enginar yiyebilirsiniz
      – Eğer bozmadan ve kararlılıkla devam ederseniz hedefinize ulaşırsınız 😀
      Sevgiler.

  40. Merhaba Ezgi..Ben 2 listenin ikinci günündeyim..Senin listelere başlamadan önce ph drecesini yükselmek için suyumun içine karbonat koyuyordum..Şimdi listeleri uygularken yine detoks çayının haricinde içtiğim sularıma karbonat ekleyebilir miyim?Senin onayını almadan yapmak istemedim..Bebeğini çok öpüyorum..İyiki varsın ve mutlu yıllar 🙂

  41. Ezgi’m Uzmansel’im,
    Sadece mutlu yillar demek istedim!
    Gecen sene bloguna rastladim, Allahin izniyle, hayatim degisti.
    Dilerim cok mutlu olasin. Torunlarini oksayasin:) Cok yasayasin e mi kiz:)

  42. Mutlu yıllar canım sana ve ailene..:)) evet yine döndüm kısacık bir aradan sonra..;))) aslında ikinci listede bırakdım yaklaşık bir ay önce bugün 1. Listede başladım acaba 2.de devammı etseydim Elifcigim?? Bu sabah 81.4 kg başladım…kocaman sevgiler..xxx

  43. Merhaba, sitenizle bugun tanistim, birakamiyorum, harika bir blog, tebrikler! 6 aylik bir kizim var, emziriyorum ancak calistigim ve duzenli sagamadigim icin sutum azalmaya basladi, ayni zamanda diyet listelerini de takip etmek istiyorum. Listelerin emzirme surecine olumsuz bir etkisi olur mu? Ya da emzirenlere ozel bir bolum var mi? Baktim ama bulamadim sayfada. Cok tesekkurler simdiden, basarilar..

    • Selamlar, emziren anneler bu makaleyi okuduktan sonra listeleri uygulamaya karar veriyor, dilerseniz siz de böyle yapabilirsiniz : eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/12/21/hamile-ve-emziren-annelere-selam-olsun/
      Sevgiler 🙂

      • Merhaba Ezgi Hanım,ben de sitenizle Melek sayasinde tanıştım.Ben daha çok sütümün performansı için bakıyorum.Ha kilom yok mu doğum sonrası olmaz mı fazlasıyla var.Ama önceliğimi süt aldı.Oğluşum 3 aylık ve ben hem sütümü ona yetirmek hem de işe döndüğüm zamanlarda ona saklamak için uğraş veriyorum bu aralar.Çarşamba günü sizi Melek programında ararken buldum ve o günden beri gece gündüz fırsat buldukça takip edip blogunuzu inceliyorum.Aslında ben sizden süt performansı için önerebileceğiniz başka neler yapabilirim onu öğrenmek istiyorum.Hamilelikten kalma su içme fazlalaşarak daha da devam ediyor ama sanki yetmiyor hala.Biitki çayları özellikle rezene içiyorum.Sizin Melek te yaptığınız çorbayı da denedim ama istediğim sonucu elde edemedim.süt problemimi hallettikten sonra diyet listelerine geçeceğim.Şimdi başlamıyorum çünkü sanki her şeyden etkileniyormuşum gibi hissediyorum.Biliyorum tamamen psikolojik ama ne yapacağımı da bilemiyorum.Bana yardımcı olursanız çok sevinirim.şimdiden teşekkürler.(aslında dün gece de yazdım size ama yazdığımı bulamadım blogda.ilk defa bir bloga yazıyorum ve yabancılık çekiyorum.)

  44. Ezgicim sadece hatır sormak istedim. Umarım yeni yılın ilk günlerinde afiyettesindir. Bir de Melek programında taktığın peace kolyeni nerden aldın acaba ben de arıyorum ama henüz bulamadım. Sevgiler.

  45. ezgiciğim slm ben KİTAPTAKİ KIŞ LİSTESİ2 YE geçtim bugün..öğlen sebze çorbası vardı bende balkabağı çorbası yaptım ama 1 tbağı çok zor içtim çok yadırgadım böyle olunca çok üzülüyorum:(((damak tadıma hitap etmedi ve ben şu an çok açııııııııımm:(((( böyle anlarda ne yapmak gerek??sevmediğimiz halde içmelimiyiz yoksa bildiğimiz şu klasik mercimek,yoğurt çorbası vs.gibi alternatiflerle mi değiştirmelimiyiz????
    bir sorumda bloğunuzdaki listeleri sdece emziren annelermi uygulayabilir???? sevgiler……..

  46. ezgicim durum bildiriyorum ^^ :

    2 gün sonunda meraktan tartıldım biliyorum yanlıs biliyorum hatalıyım ama bu sabah ve 1.2kg gitmiş gordum inanılmaz sevindim.hersey güzeldi fakat bugun sacmaladım 😦 regl donemi yuzunden gozum dondu 1 cay kasıgı nutella (benim değildi nası önüme geldiyse artık 😦 ) ve 1 paket bonibon yedim 😦
    bu kotu yanları benim canımı cok sıksada bi şekilde kendimi ayarlamaya calısıyorum 😦 regl donemi zorluyor su ara,kuru kayısı incirde pek işe yaramadı bünyem fazla çikolatacı sanırım :/ bu arada artık midemin kuculdugunu hissediyorum cunku aksam yemegimi zor yedim ^^ günlük 20 dakika yuruyusumude hiç yoktan iyidir diyip yapabiliyorum ^^

  47. slm ezgim
    lezzetin inanılmaz hafifliliği kitabını edindim gerçekten okumak göz atmak oldukça keyifli bizlere bir şekilde ulaştığın içimde ayrıca teşekkürler.sorum bu güz listesi A menüsü kahvaltı sabah uyanırken içtiğimiz çayın aynısı ara öğüne kadar onumu tüketicez? öptüm tatlım başarılarının akan sel olsun amin.

  48. Selam Ezgi
    Ben bugün başladım 1. listeye sabah kahvaltı öncesi alışverişim de yaptım yalnızki Prebiyotik yoğurdu sade değil ama light ve meyveli bulabildim (activia light strawberry&banana )bir de pirinç patlağının 1 tanesi 35 kalori ve tuzsuz(salt free rice,low sodium )bulabildim ne dersin uygunmudur ?Cevap için şimdiden teşekkürler.

  49. Yorumların yüzde seksenini neredeyse okudum ama aradığım cevabı bulamadım belki gözümden kaçmış olabilir tabi. Kıymetli vaktinizden almak istemeyerek soruyorum : bu yediğimiz herseyden bebislerimiz de yiyebilir mi yada ne kadar yiyebilir yada hangilerini yiyemez? Sekiz aylık bebisim kefirli karisimimdan icti probiyotik yogurtlu kepekli pirinç pilavımdan yedi ve ben ne yesem ağzıma bakıyor sakınmam gereken bi şey varmı listelerde. Onun için hazırlanan yemeklerden yemiyor benimkilerde gözü. Şimdiden teşekkür ediyorum. Saglikla afiyette kalın

    • selammm :)) O sekiz aylık bebeğinizi ben yerim yerim :)) annesinin yemekleri üzerinde hain emelleri varmış demek 🙂 Sebze yemeklerimizden, yulafımızdan, bal-çilek (1 yaşına kdar önerilmiyor ya) iöçermeyen şeylerden tadabilirler. Çorbalarımızdan içebilirler. Rüzgar Ali de probiyotik yoğurda bayılır. Ama az veririm barsakları yorulmasn diye 😀

  50. slm ezgiciğim ben daha önce yorum yaptım fakat yorumunuzdenetim için bekliyor yazısı var neden acaba???ben tekrar soriyim KIŞ LİSTESİ2 DEKİ BALKABAĞI çorbasını yaptım fakat tadını yadırgayıp içemedim kendimi çok zorladım ama olmadı:((böyle durumlarda ne yapmak gerek???? bi sorumda bu sayfadaki listeleri sadece emziren anneler değil bizlerde yapabiliriz dimi????umarım bu yazım yayınlanır sevgilerr:)

    • aylin merhaba, demek ki damak tadına uymadı, başka bir tarif deneyebilirsin. üzülme 🙂
      Listeler zaten emzirenler için değil, herkes için, emzirenlerin özel bir uygulama şekli var. 🙂

      Sevgiler.

      • ezgi ayyyy yorumunu görünce çok sevindim balkabağı olayından sonra diyetimi sonlandırmıştım bugün blogtaki liste 1 den başladım süper gidiyo hele mısır ve pirinç patlağına bayılıyorum süper bişiy hatta bugün 10 paket daha aldım çocuklarımda yesinler diye cips yerine bunu tüketebilirler sanırımm:)
        soruma cvp alamayınca nerelerde bu kız acaba diye tedirgin oldum dedim bizden kaçtı galiba bu kadar çok soru sorunca:DDDDDD

  51. Merhaba Ezgi,
    Ya 3. günüm ve ben hiç acıkmıyorum çok müthiş bişey bu diyet 🙂 çok teşekkürler ,bugün kendimi tutamadım ve sabah aç karnına tartıldım gözlerime inanamadım 2.5 kilo gitmiş acaba tartı yanlışmı tarttı diye kuşkulandım ama hayır defalarca tartıldım aynısı çok sağolun ,diyetten kayınvalideme de bahsettim yazın Türkiyeye döndüğümz de ona da başlatacağım şeker hastalığı yok ,yaşı 59 umarım sakınca yoktur ?Ayrıca bazen araöğünde yağsız sütle nescafe içiyorum 2 adet te kuru kayısı bulamadığım için kuru hurma yiyorum ıumarım sakınca yoktur ? Dün yemekli davetteydik ama inanın okadar çok hırs yaptımki diyeti bozmadım tüm tatlılara ve yağlı yemeklere dur diyebildim umarım hep böyle gider çok öpüyorum sizi 🙂
    size ve annenize minnettarım :)))

  52. ben olması gerekenden fazla samimiyim tartıyla:)iyice laçkalaştık bazen kavga bile ediyorum onunla sanki kilo almamın sebebi o gibi:)çok komiğiz yaa:))

  53. Ezgi çok teşekkürler cevap için ,fakat kayınvalideme bu diyeti uygulayabilirmiyiz ne dersin ,1 soru daha kuru hurma yememde sakınca var mı?

      • Selam Ezgicim,bugün liste 1bitti tam olarak 3.5 kilo verdim :)))) ve 2.listeye başladım fakat epey geç uyandım iki gündür bebeğim mide gribi 😦 çok uykusuz kaldım onedenle sadece kahvaltı ile listeye uyabildim .İnş bebeğim bir an önce toparlanır canım çok sıkılıyo ve onedenle canım hiçbirşeyi istemiyor 😦 oğlum 1yaşında ve emziriyorum iyiki annesütü alıyor çünkü 2gündür sadece annesütüyle beslendi ,mide gribi ateş kusma ve ishalden oluşan bir hastalık viral bişey,inş yarın 2. Günden devam edeceğim :)hoşçakalın umarım başınızı ağrıtmamışımdır,sevgiler :)))

        • Çok geçmişler olsun. Ne olur böyle zor zamanlarda vazgeçme. Çünkü onlarn iyi olması, bizim daima kararlı, iyi ve güçlü olmamıza bağlıdır.
          Ne olur Allahım meleğine acil şifalar versin. Çok öpüyorum.

  54. Merhabalar Elif hanım bloğunuzla yeni tanıştım ama neredeyse herşeyi yorumları bile okudum 🙂 dokuz aylık bir bebeğim var halen emiyo benim kilolar aldı başını gitti şu an 65 kiloyum 10 kilo kadar vermem gerek.Okudukça kendime bir güven geldi oğlum uyuyunca markete gittim birinci listedekileri aldım yarın başlıyorum hazırım!Sizi tanıdığıma çok memnun oldum bende herkes gibi verdiğim kiloları paylaşırım inşallah

  55. merhaba ezgi hanım ben de 3 aylık bir anneyim.sizi Melek programında keşfettim ben de.benim asıl derdim kilolarımdan önce bebeğime yeteri kadar süt veremeyişim. Doğumdan itibaren hep süt sıkıntısı çektik o da ben de. .sizin tavsiyelerinize uyarak çok içtiğim suyu daha da arttırdım. ama öncesinde de her şeye ve herkese kulak kabartıp yapan biri halindeyim.Öğretmenim bu arada oğlumu bırakıp gideceğim günler için de süt ayırmayı da düşününce iyice bunalımlara giriyorum diyebilirim.sizden istediğim bana önerebileceğiniz başka tarifleriniz var mı ? varsa size minnettar kalırım. şimdiden teşekkürler böyle güzel bir blogla biz annelere yardım ettiğiniz için.

  56. ben ne hamileyim nede yeni doğum yaptım ben kilo vermek istiyorum bende kaılıp yapabilirmiyim sizin diyet listelerinizden acaba

  57. Merhabalar…Birinci haftayi devirdim ve 2 kg verdim!! Cok mutluyum cünki basaramam diye cok korkmustum…Bugün 2. listeye basladim ve dahada rahat geciyor…Ins. sizin yardiminizla fazla kilolarimdan kurtulacagim buna inaniyorum artik. Tesekkürler Elif Hanim…Allah sizi ve ailenizi kazalardan, belalardan ve fazla kilolardan korunsun insallah..:))

  58. Cevabiniz icin cok cok tesekkür ederim simdi kalan 15 kg icin dahada azimliyim insallah..

  59. Selam Ezgicim çok teşekkürler cevabın için 2. listeye devam ediyorum,oğlum çok şükür biraz daha iyi 🙂 size de sağlıklar diliyorum 🙂

  60. Ezgi abla; birkaç gün önce sana bu yazıyı göndermiştim. “Merhaba ezgi abla (abla dememde bir sakıca olur mu acaba :/)
    Blogu daha bugün keşfettim. Çok güzel bilgiler var içinde.
    Lise son sınıf öğrencisim, 18 yaşındayım ve üniversiteye hazırlandığım için çok stresli bir dönem geçiriyorum.
    Geçen sene diyetisyen yardımıyla 14 kilo vermiştim ama 6 kilo aldım.. Şu an 80 kiloyum, boyum 1.78 ve çok dikkat çekiyorum
    Hazırladığınız diyetlerin bulunduğu yazıdaki tüm diyetleri inceledim, aralarından birine başlıycam inşallah. Sizce bana zararı dokunur mu?”
    Sabah tartildim ve 83 kilo oldugumu farkettim. Okul dershane ve ev uclusu arasinda mekik dokuyorum ve fazlasiyla sinir stres altindayim. Haliyle beni daha cok yemeye itiyor cok derin cikmazdayim 😦 nolur cevapla bunu 😦

    • Merhaba Canım

      Listeler çok sağlıklıdır, eğer bir sağlık sorunun yoksa uygulayabilirsin 🙂 Siniri stresi bir köşeye koy, kilo vermeyi de öyle… Önce kendin için doğru bir şey yaparak başla, sonra kilo vermek kaymağı olacak gör bak

      • Çok teşekkürler cevapladığın için, kan tahlili yaptırdım polikistik over olma ihtimalim varmış, yarın belli olacak ona göre eğer sonuçlarda bir şey çıkmazsa başlayacağım. Tekrar çok çok teşekkür ederim. Son anda umutsuzluğa kapılmışken yeşil ışık gibi kurtarıcım oldun 🙂

  61. Selam Ezgicim
    Ben rapor vermek istedim bugün 3. haftaya başladım ve sabah tartıldım toplamda 4.3 kilo vermiş bulunuyorum gözle görülür bir incelme var aynalara artık daha cesur bakabiliyorum 🙂 Canımcım arada yaptığım yemeklerin ve kekin tadına bakıyorum kaçamaklar diyelim ama yine de listelere uymaya çalışıyorum 🙂 kaçamaklara vicdanım karşı gelsede emziriyor olmamdan dolayı halk arası sütüm çeker diye korkuyo bu nedenle yaptığım şeylerin tadına kaşık ucu çatal ucuyla bakıyorum inş sakıncası yoktur 🙂 canım öpüyorum diyetler için çok ama çok teşekkürler tam gaz devam ediyorum 🙂 sağlıklar diliyorum 🙂 ayrıca sizi faceden takip edebilirmiyim ?

  62. Ezgi abla merhaba, tahlil sonuçlarım gayet iyi bir sorun çıkmadı çok şükür 🙂 bir sorum olacak; tüm diyetleri derlediğin bir yazı var ya hani, o listeleri verdiğin sıraya göre mi yapacağız?

  63. Mrb elif hanim ben hamile kalmadan once kilo vermek istiyorum 10kg kadar nasil bi diyet yapabilirim hamile kalmadan once diyet tavsiye edilmiyo diye biliyorun ama benim fazlaligim var cok acil kilo vermem gerek acil yardim gerek bana bi onerin varmi diyet listeai veya bana gore sevgiler

    • Selamlar, bizim listelerimiz sağlıklı beslenme listesi olduğu için sırayla ve gönül rahatlığıı ile yapabilirsiniz. Önemli olan tek şey, klinik olarak özel bir durumunuzun olmamasıdır. Sevgiler.

  64. Ezgicim hoşgeldiniz,umarım güzel bir tatil olmuştur,canım senin arkadaşlara cevap yazdığını görünce çok mutlu oldum ne mutlu Ezgi gelmişşş dedim :)Ya hemen belirteyim canım 5.haftanın 4. günü diyete ara verdim 3 gündür karbonhidratı bol şeyler yedim malesef çünkü adet öncesi sendromundan mı nedir yoksa listelerimde ara öğünleri atladığımdan mı bilmiyorum baş dönmeleri ve bulantım oldu çok şiddetli 😦 Ezgicim ben sabahları genelde kahvaltılarımı 11 gibi yapıyorum öğlen yemeğimi 15:00 gibi yiyorum akşamı da 19:30 da yiyorum acıkmıyorum ara öğünlerimi atlıyorum 😦 Amerikada sağlık sigortam olmadığından korktum karbonhidrata sarıldım ev simidi,çikolata ve keklere yenik düştüm fakat bu hafta ne aldım ne verdim,5 kilo fazlam kaldı:( ama kendime söz verdim yarın pzt tekrar listeye başlıyoru canım ya 1 den mi başlıyayım yoksa 5 i tekrar dan mı yapayım ? çok öpüyorum canım gelir gelmez başını ağrıttım kusura bakma 😦 sevgilerle…

    • İki tane önemli husus var, birisi listelere ara vermek metabolizmamızı yorar ve direnç göstermesine neden olur. Çünkü her şeyimizle yeni bir beslenme düzenini hayatımıza soktuğumuz ve bunu sadece soframızda değil, bilincimizde de yaptığımız bir süreçten geçiyoruz. Ara vermek, kilo verme konusunda değil, bu eğitim konusunda “pause” tuşuna basmak ritmimizi yitirme nedenimiz olabilir.
      Ara öğünler ise çok çok çok kritik. İsminin “ara” olması bizleri yanıltmamalı… Bu öğünler açlık subabı… Yani ara öğünler sayesind

  65. Selam Ezgicim nasılsın?Ben çok teşekkür ediyorum canım sayende 2 ayda 8 kilo verdim geriye vermem gereken iki kilo kaldı 🙂 Artık sizden öğrendiğim beslenme düzeni ile bunu da başarabilirim 🙂 Kilo vermenin sayenizde bir işkence olmadığını öğrendim 🙂 Arkadaşlaıma şunu söylemeden geçemicem tatlı ve çikolatayı çok seven biri olarak ben başardıysam eminim sizler de başarırsınız yeterki Ezgicimi takip edin herkese sevgiler 🙂

  66. Merhaba Ezgi, seninle tanışmam henüz çok yeni, ani ve anlık bir kararla bugün 3.gününde olduğum Liste 1’e başladım. 87 dogumluyum ve buradaki herkes gibi kilolarımla hiçbir zaman barışık olmadık, ancak hayatımda ilk kez diyet yapmaya başladım, hoş diyet değil sağlıklı beslenme listeleri diyerek kendimi motive edeyim. Yanlız öyle ani bir kararla başladımki, önümdeki süreci kestirmeden oldu herşey. Çok mobil bir hayatım var, kısa bir süreliğine belçikada yaşıyorum, bu bir haftalık listeye uymak için yeterli sürem var ancak bir haftalık listenin bittiği gün 1 aylık bir gezi maratonuna başlıyorum. Ve her iki günde bir ülke yada şehir değiştirmek suretiyle uzun sayılabilecek bir geziye çıkıyorum. İlk kez başladığım bu sürecin ikinci haftasında bırakmak vazgeçmek istemiyorum.Bana gun ıcınde sureklı gezerken ve evım dısında kalırken surecı kolaylastıracak vazgecmedende devam etmemı saglayacak bırkac onerıde bulun ezgı lutfeeen 😦 Ilkkez bu kadar bır ıstekle basladıgım yoldan donmek ıstemıyorum. Mcdonaldsların sossuz salatalarını ogun yapıp buldugum ılk alısverıs merkezınden alacagım mısır patlaklarıyla ara ogunlerı kacırmamayı planlıyorum, ama yınede bır ay uzun bır surec, bıraz onerıyede ıhtıyacım var sos durumları ıcın. Baslattıgın bu voltran ıcın tum ıslerın yolunda gıtsın be guzel kız. Dostca ve muhabbetle kal. Esma

    • Selamlar :)) kahvaltilarda tam tahilli gevrekler, ara ogun icin kuru meyveler, ogle yemeklerinde yesil salatalar, aksam yemeklerinde ise domates corbasi-salata ya da izgara secenekleri ve haslanmis sebze, karbonhidratlardan uzak durmak, bol yesil cay tuketmek ve aksatmadan 3 lt su icmek bu surecten kopmamani saglayacaktir 😉 hele bir de bol yuruyus gelebilirse eslikci olarak harika olur. sevgiler bizden cook iyi yolculuklar dilerim.

  67. Merhaba Ezgi hanım listelerle verdiğim 5 kilodan sonra defalarca başlayıp bıraktım ve bir türlü motivasyon sağlayamadım kalan 5 kilom için ama bin kere tövbeni bozsan da gel diyerek kendime yeniden başlamak istiyorum:)) kitabınızdaki bahar listesi 1 ile. Yalnız vişne yerine başka bir meyve kullansam ve de 2 kepekli grisini yerine 2 tane etiform bisküvi yesem nasıl olur? sevgiler

  68. merhaba Ezgi hanım,
    Lezzetin İnanılmaz Hafifliği kitabınızı inceledikten sonra bloğunuzu keşfettim.İkisini de çok beğendim.Ben şimdilik bu listeleri hamilelik planım olduğu için uygulayamıyorum. Ama listelerde yeralan bazı şeyleri kendime ömür boyu uygulayabileceğim alışkanlıklar haline getirmeye çalışıyorum. Örneğin sabahları ılıksu+elma+limon+tarçın karışımını ,yemeklerden sonra yeşil çay içmek gibi.Bunları uygulamanın hamilelikte bir sakıncası yoktur diye düşünüyorum. .İki gündür su tüketimimi arttırmaya çalışıyorum. Bunlar gibi küçük küçük şeyleri uyguluyorum. Tek başına bu tarz bir program uygulamak zor. Siz bu konuda biçok kişiye destek oluyorsunuz. Bu çok güzel
    birşey , yüreğinize sağlık. Dış ortamda ne yazıkki bu pek olmuyor. Kitabınızda bahsettiğiniz caydırıcılar konusunda haklısınız. Ben hamilelik öncesi koruyucu olması için aşı yaptırmıştım. 3 ay boyunca hamilelik yasaktı. Bu nedenle bu dönemde biraz killo vermek için diyetisyene gitim. Amacım hamilelik öncesi biraz kilo verip hamilelik sonrasındaki kilo yükümü biraz hafifletmekti. Ama olmadı neyazıkki. Etrafımdaki herkes nasıl olsa hamilelikte kilo alacaksın şimdi uğraşmanın ne anlamı var gibi söylemlerle beni etkilediler. Ben bu tarz caydırıcı faktörlere karşı koyamadım. Siz bu caydırıcı faktörlere karşı destekleyici bir faktörsünüz . İnsanların ihtiyaç duydukları da bu. Teşekkürler…

  69. Merhaba benim de birkaç sorum olacak. bu hafta başlamak istiyorum listelere. soruları şöyle sıralarsam daha kolay olur 🙂

    *güz listesinden başlamam lazım sanırım. fakat listede ve hazırlanan nerdeyse tüm karışımlarda kivi ve karadut bolca var. ama sanırım bunlar bu mevsimin meyvesi değil yani bulabilmem çok zor.ne yapmalıyım?

    * birkaç listede de kahvaltı ve öğlen menüsü aynı. akşam menüsünde de “sabah ve öğle menüsünün aynısı” denmiş. yani bu iki porsiyon mu tüketeceğimiz anlamına geliyor?

    *laktozsuz diyet süt yerine normal diyet süt içsek bi sıkıntı olmaz sanırım ama yine de sorayım 🙂

    *sabah hazırlayıp gün boyu içilecek bitki karışımları yerine limon tarçın elma ve sirke karışımından devam etsem sorun olur mu ?
    bazı sorularım gereksiz olabilir belki ama aslında kafama takılan birçok soru olabiliyor 🙂 facebooktaki grubunuza üye olmak istiyorum ama bir türlü bulamıyorum. aklma takılan soruları ordan da saorabilirim. teşekkür ederim şimdiden.

Yorumlar kapalı.