Bir Yemin Ettim Ki Dönemem….

(Yağlı ve şekerli) Mısır patlağı ile aşk yaşarken...

(Yağlı ve şekerli) Mısır patlağı ile aşk yaşarken…

BAŞTAN ANLAŞALIM,

– 6 ayda 34 kg verip, 1 yıl 3 aydır gram almayan (ve hatta daha da vermeyi sürdüren) bendenize lütfen “aaa sen de 3 kiloyu nasıl aldın?” demeyiniz. Zira yorgun 2 yılın ardından ailemle seyahate çıktım ve ilk kez gittiğim yerlerde ilk kez tadına bakacağım şeyler için kendimi durdurma gafletine düşmedim. Ayrıca benim de kendimi şımartma, kilo alma, boşverme hakkım daima saklıdır. Bu konudaki haklarımı da delicesine koruyorum, savunuyorum. ha, kilo alır, arsızca yer isem kimseye demem ki “bu doğru olandır, bu en iyisidir…” Ayrıca başka bir güruh da “amaaan boyun zaten çok uzun, 58 kilo iyi durdu” diyor. Ben de onlara diyorum ki, “Biz kiloları onar onar almayız. Biz teker teker alırız ve en ideal olan yol yakınken tedbir almak. Çünkü üç kilo vermek, on kilo vermekten daha kolaydır.”
Bir not daha, listelerimi çok özlemişim… İlk haftamın sonucu ise yazının sonundaki resimde yer alıyor. Bu hafta da bitmek üzere…  Onu da paylaşacağım. :)O zaman yazımıza geçebiliriz…

Bir yemin ettim kiiiii dönemem… (Burada hep birlikte seni versinler ellere kısmını söylediğimizi hayal ederek yazıma devam edeceğim) Almanya illerinden gelip, orada Sezen’in şahanelerini tadıp, ilginç gelen her tabağı yalayıp yutmamın ardından 58 kg ile 3 kilo alarak gelmiştim memlekete…

Hemen işe koyuldum…

 Liste 1 ile başlamayı planlıyordum. Ancak bazı durumlar sebebiyle en doğru zamanda başlayıp, firesiz devam etme kararı aldım. Bu küçük zaman zarfında ise sabah kefir, öğlen salata, akşam yoğurtlu sebze ana öğünleri ile start verdim. Gelgelelim metabolizmama ne yaptıysam korkunç bir tatlı krizi atağı ile mücadele başgösterdi. Bizim tarçınlı sularımız, çaylarımız fiziksel yoksunluğu hemen aldı götürdü. Ama psikolojik vaziyetim, hiç iyi değildi… O arzu ettiğim tatlı sanki benim hayatıma çözüm sunacak bir iyileştirme paketiydi… Bu durumu tanıyorum… Hepimiz yaşadık bunu… Ve insanı nasıl içine çeker malum… Baktım ki, “ucundan accık” isimli hain bakış açısı, beni de kollarına almış… Yanlış zamanda yanlış tatlının ucundan accık alırsanız ne olur bilir misiniz? Açlık kan şekeriniz hoplar, iştahınız tepe taklak olur ve müthiş bir açlık hissi ile başbaşa kalırsınız. İşte beni bekleyen en kötü ikinci aşama buydu… Evet mis gibi sebzelerimi yapıyordum ama yanında pilav felan ister olmuştum. Deniz’e hazırladığım pilavları makarnaları tırtıkla tırtıkla, allak bullak oluyordum. Ve o 58 çivi gibi basküle çakıldı kaldı. Sonra şunu anımsattım kendime… “bu iş böyle olmaz, bu kendini kandırmanın başka bir yolu… Nasılsa kefirimi içtim, salatamı yedim, sebze ile beslendim diyerek sağdan soldan tırtıklamak hem sana hem bünyene eziyettir… Ve açlık, bu yanlış kaçamakların sonucu olarak hep hissedeceğin şeydir… Yap şu listeleri hem gereken disiplin hem de sonuç senin olsun… Kandırma kendini… uzatma bu işi, kendine de saygın kalmayacak, iraden de hep kuşku duyacaksın…” Ve o gece Allahın huzurunda yemin ettim, eğer sağlıkla ilgili bir şey olmazsa ağzıma liste dışı lokma sürmeyeceğim diye… İşte o gün öyle bir çeliklendi ki iradem, bozarsam artık kendime ayıp etmiş olmakla kalmayacağım, bir de günah… Yoook almayım. Hedefe kadar durum budur. Zırnık çıkmıyorum dışına…

Anlayacağınız, bir yemin ettim ki dönemem…

Dönmeyeyim de zaten.

 ***

Bu arada bu yazıyı on gün önce yazmıştım, sonuç mu? Aşağıdaki fotoğrafa bakabilirsiniz. Gelecek salı belki eski kiloma dönmüş bile olabilirim, ne dersiniz?

İşte -2

İşte -2

Bir Yemin Ettim Ki Dönemem….” üzerine 62 yorum

  1. ezgi inanmıyorum sana o koca tabağı yedinmi cidden.birde bu 3 kiloyu nasıl aldın.enki bu azminle dikka etmiyormuydun anlamadım

    • 1 yıldır gram almadım. Ama seyahate gidince kendime şımarma hakkı verdim. 🙂 iyi ki yapmışım. Bir daha oralara gidip, öyle şeyler yiyebilir miyim bilmiyorum. Ve şimdiden 2 kg gitti bile. O koca tabağa gelince arkadaşımla paylaştık… :))

  2. Ezgicim,

    Bazen listeleri takip edip, bazen emzirmenin yardimiyla, bazen yediklerime dikkat ederek oyle boyle eski kiloma dondum. Su an kizim dokuz aylik ve ben ona hamile kaldigim kilodayim. Yurt disinda yasiyorum, calisiyorum ve evdeki kosturmanin, bebekle ugrasmanin haricinde spor yapmaya halim de vaktim de olmuyor. Kiloma donmeme ragmen kendimi hafif hissedemiyorum 😦 bana yardimci olacak birseyler var mi? Belki de yag yakmam gerek? Daha fit olmak istiyorum. Yani kilo vermek yerine daha fit olmak icin ne yapmali acaba? Bir de boyum uzun, daha fazla kilo verirsem cok cirkin duruyor, iskelet gibi oluyorum. Bana bi tavsiyen var mi? Cok optum!

    • Benim onerebilecegim yegane sey saglikli beslenip yuruyus yapmak olabilir. Cok degil belki bir iki kilp daha vererek sıkılasmanin mutlaka yardimi olacaktir. Lessie İle yuruyus diye bir sey var, evden cikmadan yuruyus yapmak mumkun kisa da suruyor cok da zevkli. Youtube’de arastirmanizi rica edebilir miyim? Svgiler

  3. Seni gönülden tebrik ediyorum iraden için elifcim. Yazdıklarını okuyunca birden ben de bunları yaşıyorum be yalnız olduğumu zannediyordum. Örnek; bu akşam çorbam ve salatamla mutluyken eşimin pilavindan,sotesinden azıcık azıcık otlanırken kendimi buldum. Sonra bi çare ararken kendime yazına rastladım ve benimde azmime devam etmem gerektiği kanısına vardım. 10. Hafta listesini sürdürmekteyim fakat 8. Ve 9. Haftalar kaçamaklarla geçti. :(( hedefim 10 kilo idi. 5kg 400 gr mı gitti kaçamaklarla 700 gr geri geldi derken 2 haftadır aynı yerde sayıyorum 😦 bağırsaklarımda nerdeyse çalışmıyor gibi bişey. Ne yapacağımı da pek bilmiyorum. 10. Listeme devam ediyorum ama arada önerileriniz varsa iyi geleceğini umuyorum. Azminiz bana da ilham versin :))) sevgiler iyi akşamlar :))

  4. 20 aylık kızımla bir çay bardağı kefir içme yarışına girip yanında çiek yerken okudum yazıyı gülümsedim hepimiz geri alıp geri vereceğiz belki önemli olan çok üzerine koymadan önlem almak sanırım en azından ben bundan sora böyle yapacam 🙂

  5. merhaba Ezgi hn uzun zamandır bloğunuzu takip ediyorum ortaya çıkan sonuç muhteşem artık bende buradayım. Bende spor ve kendi çabama 12 kg verdim son 5 kg kaldı gitmiyor ve ben artık çok sıkıldım ne yapmalıyım hangi listeden başlamalıyım ? Yardımcı olursanız çok mutlu olurum . 🙂

  6. ilk liste sabah öğlen meyveli kefir aralarda mısır patlağı akşam nohutlu yeşillik olan liste değil mi birde bu liste bir hafta mı olacak burda biraz kafam karıştı ??

      • Selamlar ezgi hanim…benimde 13 aylık bi kizim var ve 20 kilo fazlam:) pazartesinden itibaren bende başlıyorum diyete yalnız bende emziriyorum inşallah uygulayabilirim bana yardımcı olursanız bu süreçte sevinirim…

  7. 34 kilo vermiş bir insanoğluna 3 kilo nedir ki ezgi hanımcığım hemencik gider hemencik oh çok iyi yapmışsınız insan ailesi ile değişik güzel bir yerde olunca diyettini takip etmesi bazen gerçekten sadece eziyettir hele sizin gibi 34 kilo vermiş insanın hiç mi ödülü olmaz ve ödül bile olsa hemencik geri toparlamışsınız sizi canı gönülden anlıyorum hemencik aaa nasıl aldınız deyip 34 kiloyu bu azmı bu hedefi başarmanın 3 kilo için gölgeye düşürülmesi biraz canımı acıttı doğrusu idolumsunuz :)) yazılarınızı ve azmınızı inancınızı çok seviyorum ayrıyetten yeri gelmişken bu siteyi açmanıza insanlarla bu listeleri hiç bir kar gütmeden paylaşmanıza ve birde paylaşmakla kalmayıp cevap vermeniz ilgilenmeniz o kadar ince bir davranış ki kilolu olmayan bu sıkıntıyı çekmeyen bilemiyor his edemiyor nasıl zor bişey olduğunu aynı sigara gibi alkol gibi yemekte bir tür bağımlılık bence çok uzadı hakkınızı helal edin siz nasıl mutlu iseniz o kiloda mutlu mutlu yaşamanız dileği ile :))

  8. Seni gönülden tebrik ediyorum iraden için elifcim. Yazdıklarını okuyunca birden ben de bunları yaşıyorum be yalnız olduğumu zannediyordum. Örnek; bu akşam çorbam ve salatamla mutluyken eşimin pilavindan,sotesinden azıcık azıcık otlanırken kendimi buldum. Sonra bi çare ararken kendime yazına rastladım ve benimde azmime devam etmem gerektiği kanısına vardım. 10. Hafta listesini sürdürmekteyim fakat 8. Ve 9. Haftalar kaçamaklarla geçti. ( hedefim 10 kilo idi. 5kg 400 gr mı gitti kaçamaklarla 700 gr geri geldi derken 2 haftadır aynı yerde sayıyorum bağırsaklarımda nerdeyse çalışmıyor gibi bişey. Ne yapacağımı da pek bilmiyorum. 10. Listeme devam ediyorum ama arada önerileriniz varsa iyi geleceğini umuyorum. Azminiz bana da ilham versin )) sevgiler iyi akşamlar )

  9. Merhaba Ezgi Hanımcım, ben de aranıza yeni katıldım. 1 haftadır kefirle besleniyorum :))) Allah kimseye şu 1. listeyi yapmayı bi daha nasip etmesin, o yüzden kendim için tek seferde bu işten kurtulmaya niyet ettim. Yarın inşallah 2 listeye başlıycam. Ezgi hanım ne güzel kilo vermişsiniz çok tebrik ederim, bunun yanında 3 kilo devede kulak gibi, ki 1 kilo kalmış harika Boyunuzu merak ettim, sakıncası yoksa söyler misiniz? Cok cok sevgiler..

  10. ezgicimm şimdi 4ç listeye geçtim ama iki haftadır yarım kilo gitmiş canım sıkıldı şimdi ben ilk listeyi bi yapsam 1-2 kilo gitse sora 4 listeye devam etsem olurmu.birde ben ilk listenin sonun aşırı saç dökülmesi başladı halende devam ediyor bahar geçişi olabilirmi diyorum ama daha önce böyle birşey olmamıştı acaba vitaminsiz falanmı kaldım?

    • Vitaminsiz mi? İmkansız… Bu listeler, ihtiyacımız olan bütün besin gruplarını içeriyor. Benim de cildim düzeldi, saçlarım pırıl pırıl oldu. acaba tahlillerinize bir baktırsanız mı?

  11. ezgi hanım harikasınız:) nihayetinde siz de insansınız ve iki günlük dünyada insan ailesiyle birdaha geçiremeyeceği anların tadını çıkarmalı, sonrada böyle önlemini almalı:)
    hedefime sadece 500 gr kaldı, pazartesi günü tartılacağım.. ancak çok korkuyorum, koruma döneminde günlük listelerim nasıl olmalı tam bilemiyorum hala..
    örneğin
    diyet bittikten sonra (zeytin listelerde yok gibi nerdeyse) kaç tane zeytin yiyebilirim, peynir ve yumurtayı dönüşümlü tüketmek iyi sanırım..
    pişirme yöntemlerinde sorun yok onu çözdük sayenizde:)
    bir de öğlen sebze akşam ızgara et mi tercih edilmeli? mesela salça kullanmadık, salça kullanılabilir mi?
    pilav makarna kepekli olmak kaydıyla yine yoğurt ve salatayla tek başlarına yenebilir mi?
    detoks sıvılarını 2 haftada 1 sırayla yapmayı düşünüyorum tariflere göre..
    ve tabi spor.. haftada 3 kere..
    inanın vermek korumaktan daha kolay geliyor çünkü sorgulamadan listede ne varsa onu yiyordum..ama bundan sonra napıcaz bilemiyorum:)

    • Kilomuzu korumanin 10 yolu diye bir post paylasmistim. Onu bulabilirseniz size cok yardim edecektir. Telefonumdan girdigim icin ben link atamiyorum. Ama bu kendi menulerimizi olusturabilme yolumuzu anlatiyor 😉 eee sonuna geldik demek :))

      • evet ezgi hanım, bugün tartıldım, hedef kilomun altına indim, ve toplamda 14 haftada 12 kilo verdim sizin listelerinizle:) 12 aralıkta başlayıp 18 martta bitirdiğim (aslında bitmedi devam edecek herzaman) 3 aylık süreçte arada kaçamak yapsam da bir sonraki öğün aynen devam ettim, 2 gün şehir dışında uyamadığım için,1. listeyi yeniden yaptım ve kaldığım listeden devam ettim.. sayfadaki tüm yazıları, tüm yorumları okudum:) spor son dönemlerde çok yapamadım başlarda leslie yapıyordum, şuan elbileğim için bi fizik tedavim var peşinden pilatese devam edeceğim, çok sağlıklıyım mutluyum, 1 haftada 3-4 kg kadar yeşilliği bitirmiş oluyorum salata olarak, meyve pek yemezdim kefir bunu çok kolaylaştırdı, ayrıca kefirin etkisiyle yeni saçlarım çıktı cildim çok daha güzel oldu, şimdi kendim mayalamaya başladım, bundan böyle inşallah hep hayatımda olacak..iyiki sizi tanıdım.. artık listelerimi kendim yaparak kilomu koruyacağım.. insanın xs pantolon giymesi, sezeryana rağmen dümdüz bir karnının olması muhteşem:) daha önce de dedim bu benim hayat felsefem oldu, yemek 10 dk, sağlık ve güzellik 24 saat..

  12. aynı boydaymışız, tabi ben bi 10 kilo fark atarım size, bu bile bunalım sebebi 🙂 1.5 kilo gitti şimdilik..

  13. merhaba Ezgi Hanım , bende listeleri 2 haftadır uyguluyorum… ilk hafta 2.5 kilo eksik gösterdi tartım fakat 2. hafta 500 gr gitmiş ve ayrıca listelerden asla taviz vermiyorum oldukça iradeliyimdir, şunu da eklemem gerekir ki sporda yapıyorum. 2. hafta için ideal midir 500 gr yoksa yavaş mı veriyorum…. değerli fikirlerinizi öğrenmek isterim… şimdiden çok teşekkürler

  14. Tekrar merhabalar ; ben yazdım size ama sanırım farketmediniz, cevap bekledim gelmeyince de karamsar olmaya ve sanırım kaçamakların esiri olmaya başladım. Kısaca özetliyim 5.700 gr verdim. Ama kalan kilo gitmiyor aksi gibi bir geliyor bir gidiyor 😦 10. Haftadayım Pazartesi 11. Haftaya başlıcam ama bağırsaklarımdan sorun yaşıyorum. İlk haftalarda çok güzeldi ama şimdi maalesef sıkıntı var 😦 hangi çayları tekrar yapabilirim ve arada direnç diyetini 2-3 gün mü yapsam? Takipte kalacağım… İyi akşamlar…

    • Bazen sorulae icin vaktim olmuyor 😦 yalnizca yaptiginiz seyi yapmaya ve listwleri vazgecmeden ve kacamaksiz takibe devam edin lutfen. Dogru olani yapiyorsunuz. Er ya da gec sonuc alacaksiniz.

  15. merabalar ezgi hanım ben uzun zamadır sizi takipediyorum her şey için çokk tesekkürler ben 12 kiloverdim bunun nerdeyse 7 kilosunu sizin vkitabınızın sayesinde verdim am 1.5 aydır ara verdim yarın tekrar baslamak istiyorum ama 1 numaralı diyeti çok zor yapmiştım tekrar göze alamıyoru kefir yerine süt içsem olurmu meyve ile kefir gibi karistırsam olurmu?
    şimdiden teşekkürler…

  16. Ezgi hanım merhaba 1.5 yılda aldığım 17 kilonun en azından bir kısmı bebek kararkı vermeden önce vermek istiyorum ama hangi listeyi yapmam gerektiğine karar veremedim o kadar çok liste var ki??Bir sıralama önerebilir misiniz?

  17. nayır nolamaz. kanatlarım düşüverdi tartıya çıkınca. 71.3 başladım yine 71.3 üm. nereye gitti bunca maydonoz ve yeşil çay. 4. listeye başladım fakat moral biraz sarsıldı en iyisi yazayım da vazgeçmeyeyim dedim. ah şu 6 lı rakamları ne zaman göreceğim acaba? sevgiler….

  18. mock arkadaşımız zaten sıra belli birden başlayıp sırası ile hepsinş uyguluyoruz arasından seçmiyoruz liste 1le başlamalısınız yardımcı olayımdedim 🙂

  19. merhaba, ben çok umutsuzum. sizi instagramda tanıdım hayran kaldım. kızım 6 yaşında ve ben hala 90 kiloyum. sürekli o gün bugün diye başlıyor ardından bırakıyorum. sizin hikayenizi okuyarak motive olmaya çalışıyorum. umarım o gün bu hafta içinde bir gündür benim için.

  20. Benim sizin blogla tanışmam geçen yıl olmuştu.Ben 5-6 kilo fazlası olan gruptanım.Geçen yıl 150cm boy ve 56 Kiloyla ramazana girecekken bu böyle olmayacak dedim. Çünkü yıllar yılı 50kg üstüne çıkmayan ben birden 56 olmuştum ayakkabımı bağlarken nefesim tıkanıyordu ve yaş 37idi. Ne yapsam o 6kg bir türlü gitmiyordu.Ramazan öncesi başlamış olduğum Elif hanım birlikteliği sayesinde Ramazanda ve sonraki 2 ayda o yapışan kilolar tamamen gitti. Hatta kızımın doğum gününde(kasım ayı)bana sen kendine ne yaptın 10-15kg mu verdin çok güzel olmuşsun dediler.Düşünün ki görüntüm o kadar iticiymiş sadece 6 kg verince 10-15kg gitmiş sandılar. Hatta laf aramızda neredeyse 15yıl önce almış olduğum bir elbiseye sığarak kendime gövde gösterisi yaptım. Tüm bunlar sizin sayenizde oldu. Asıl hikayem bu değil; bizim iş yerine Aralık ayında bir kızımız işe başladı.Yaş 17 korkunç bir abur-cubur alışkanlığıyla 3lü rakamları gören bir beden.Öncelikle onunla konuşarak abur cubur alışkanlığını bıraktırdık.İnanmazsınız ama sadece abur-cubura verdiği parayı kumbarada toplayınca ay sonunda cebine 200lira girdi.Ocak ayında başladığımız maceramız şimdilerde biraz daha yavaşlamış olarak devam ediyor.Önce 90lar görüldü.Şimdilerde kendimize sürpriz olsun diye tartılmadı ama belinin,baseninin incelmesinden kıyafetlerinin büyük gelmesinden ne kadar yol katettiğimiz anlıyorum.Daha fazla kafanızı şişirmeden ve sizi meşgul etmeden buradan ayrılıyorum.Sizi seviyor ve Rabbime emanet ediyorum.

  21. Merhabalar, 4. listedeyim corba konusunda ozguruz yanlis anlamadiysam. Mercimek…..vs olabilir degil mi …bu arada ezgiyi gereksiz rahatsiz etmemek icin sorumu bilen arkadaslarada yoneltiyorum…yardimlariniz icin simdiden tesekkurler 🙂 🙂 🙂

    • Ne yazik ki mercimek, tarhana ya da un tetbiyeli yayla corbasi ve nisastA, patates-havuc-misir bezelye iceren corbalar yok. Yogurt corbasi sebze ve domates corbalari en favori olanlar 😉

  22. Merhabalar Ezgi Hanım,
    Bir haftadır ilk listeyi yapıyorum sürekli blogdayım inanılmaz bir enerjiniz var maasAllah hem çok içten hem çok komplekssiz hem de inanılmaz özverilisiniz.
    Ben halihazırda laktasyon dönemindeyim sütüm de bir haftadır bir ayrı coştu sanki :)) maasAllah diyelim .
    B fit e başladım dün , severek takip ediyorum listeyi hiç bölmedim
    Yorumları tek tek okudum dedim yaa yanımdaki eşim bu kadar hızlı yanıt vermiyor demişler çok güldüm biz kadınlar dinlenmeye önemsenmeye ne kadar mutlu oluyoruz .Bu mutluluğu ve pozitifliği yayıyor olmanız bile çok büyük bir iş bana kalırsa.
    Ben sadece ilginize ,emeğinize ve bilgi birikiminizi paylaşıyor olmanıza duyduğum minneti belirtmek istedim.
    Sevgiler

  23. Merhabalar bekitabınızı ocak ayında aldım fakat bir türlü uygulayamadım caydırıcılardan ve sanırım gerçekten kilo vermek istemememden. istemsizce kilo almaya başladım ocak ayından beri ve buna engel olamıyorum. en kötüsüde 20 nisanda kardeşimin düğünü var ve aldığım elbiseyle basenlerimden dolayı oturmam mümkün değil. bu hafta tekrar başladım bahar listesi ile ama liste birde üç öğünde de dondurulmuş vişne verilmiş. buzdolabımda maalesef yok bende marketten almak istedim fakat bir paketi zaten bir su bardağı kadar böyle oluncada maliyeti çok geldi bende bir kivi ve iki dilim ananas katıyorum ama bilemiyorum tabi bu doğru mu. sizden ricam bu 1. liste için başka bir meyve alternatifiniz var mı dondurulmuş olmayan?

  24. merhabalar 🙂
    artik ben de sizinleyim.iyi ki rastladim size nasil motivasyon verdiniz bana anlatamam:)hic üsenmeden bütün listeleri tek tek defterime yazdim ki sizin de söylediginiz gibi hepsini sindirerek,ögrenerek tabiri caizse hafizama kaziyarak beynime islemek istedim.cok ta sey ögrendim ayni zamanda.
    ben de bugün itibariyle 9.günümde yani 2.listedeyim..66,7 ile basladim 66,3 ile yola devam..benim de hedefim 55kg..sabah tartida -400 gr görünce önce bi sasirdim dogrusu.demek ki beklentim biraz daha fazlaymis.sonra hic panik yapamadan düsündüm (limonlu tarcinli suyumu yudumlarken)hizli kilo kaybedip ayni hizla alma tehlikesiyle karsilasmaktansa yavas ve en önemlisi saglikli kilo vermek..sonuc olarak giden 400 gr beni mutlu etti..size ve annenize minnettarim:)
    sevgiler..

  25. merhaba Elif Hanım,

    Çok sıcak bir ortam bu blogda gördüğüm kadarıyla, çok memnun oldum bulduğuma, iğrencidğime 🙂

    Oturarak çalışan, hareket hayatı sıfır, işten eve dönünce bakıcısı eve gideceği için bir daha evden çıkmayan, 2 yaşında bir cadı anasıyım..

    73 kg ile başladığım hamileliğimi 12 kg ile bitirdim, hastaneden eve -8 kg ile döndüm. Daha sonra 4 kiloyu da 45 günde kendiliğinden verdim ve hailelik öncesi hali,me döndüm, tabi ki bu ki,lo da oldukça fazla bir kilo bana göre.
    32 yaşındayım, 163cm boyum. Hayatımdan ortaokuldan sorna hiç çok zayıf olmadım, 2008 yılında, hatırladığım son en zayıf halim :), 61-62 kilo, 38 beden bir insandım…

    emzirirken ilk yıl 2-3 kilo aldım, sonra 2-3 aylık bir diyetisyen macerası ile 68,5 a kadar indim ama tekrar 73e dayandım maalesef 😦

    Kızım doğalı, aşık olduğum mutfağa giremez oldum. Yemek yaptırmıyor, nefret ediyor, zira kendi de yemeyi hiç sevmiyor. Gündüz evde olmadığım için yemek işi akşama kalıyor, o yaptırtana kadar geç oluyor, yemek geç yeniyor, sonra çocuğu uyuttuktan sonra uyuya kalınıyor ve ertesi güne yine yemek yapılamıyor, bitmek bilmeyen 2 yıllık kısırdöngümüz bu..

    Ne kadar evden işe yemek getirsem de (iş yerinde yemeklerimiz tabldot yemek ve çok kalorili ) bir süre sonra düzen şaşıyor …

    Velhasıl-ı kelam, dert yanma faslını çok uzatmadan sorularım olacak size 🙂

    Blogu da inceledim listeleri, kitabınızıa da aldı geçen gün ve bugün elime geçti.

    Orada her mevsim için 4er liste gördüm.

    ***Şu an başlamak istesek, Bahar listesi ile başlamak mı daha uygun olur sizce burdaki listeleri sıradan takip etmek mi?

    ***Kitaba göre listeler bitince, mevsime göre yine aynı listelere başa mı dönmek gerekiyor?

    ***Örneğin Nisan ve mayısta bahar listeleri, hazirandan itibaren yaz listeleri gibi dönüşümlü.

    Nasıl tavsiye edersiniz?

    Sevgiler.
    Saygılar.

    • Sorunuzu yanıtlamak için bilgisayarıma kavuşmayı bekledim ki telefondan çok çok zor oluyor, sizi beklettim, hemen soruları yanıtlayım:
      – Şimdi bahar listesinden başlayıp, dilerseniz yaz listeleri ile devam edebilir, dilerseniz bu 4 listeyi mevsim boyunca 3 tur tekrar ettirebilirsiniz.

      • Teşekkürler, bugün blogdki liste1’e bir başladım, 1 haftadan sorna sanırım kitaba döneceğim 🙂 Bir de şunu soracaktım, Ben Form çaylardan içemiyorum, zira 1 saat sonra tansiyon düşmesi, göz kararması yapıyor. Bağırsak hareketlerimi anormal arttıtıyor ve o sancıyla falan yatmak zorunda kalıyorum, inanın bir kaç kez yollarda mahvoldum, soğuk terler atıp gözlerim kararıyor içtikten 1 saat sonra. 😦 7-8 yıldır içemiyorum. Daha doğrusu sinameki içerden çaylarda böyle, örneğin doğandan’ın 7 otlu çayınını tükettim bir ara, onda bir sorun yok. Bu içinde kayısılı for çay olan detoks sıvılarına onun yerine başka birşey koymamız mümkün müdür acaba?
        Bir de liste 1 boyunca kahve tüketiminin bir sınırı var mı veya komple mi yasak? şekersiz sütsüz olarak tabi..

  26. Candan hanim pozitifliginiz ve kararliliginiz beni de etkiledi bekimde 5.günüm bitti 1.5 kilom gitmiş üzüldüm az diye ama yazınızı okuyunca bende dedim böyle devam umutsuzluğa kapılmak yok:)

    • 3 ayda mı? 🙂 6 ayda… 3 ay mı yazmışım oraya yoksa… 6 ayda verdim, 13 ay da korudum. 1 ay içinde azcık kg aldım şimdi çok geçmeden geri döndüm kiloma 🙂

  27. elif hanım peki koruma döneminde 10 kuralı daha somutlaştırarak neler yaptınız? mesela eşinize yaptığınız yemeklerden mi yediniz az ölçüde? salça kullanıyor musunuz mesela? ben hala devam ediyorum listelere..

    • Koruma doneminde esime yaptigim yemekler hafifledi, tarifleri modifiye ediyorum uyarliyorum salca yerine domates tercih ediyorum salca gerekiyorsa illa 1 tatli kasigi kullaniyorum. Yemeklerin eslikcileri cok onemli. Eskiden pilav makarna iken bunlar simdi yogurt ve salata. Cok su iciyorum. Gidip gelip… Kolali seyler yerine meyve cayi yapip sogutarak tuketiyorum. Aklima ilk gelenler bunlar:)

  28. Gidene kal, kalana git diyemem elbette… Gitsin, görsün, yaşasın, hatasını anlasın ve geri dönsün, giden zalim bir kalbe sahipse ve siz ona gerekenden fazla değer vermişseniz o sanır ki benden başka yok, ben inanılmazım, ben yüceyim, baktım ki olmadı geri dönerim. Ama giderken zalimce bırakılıp gideni saftirik sanmak kadar saftirik olmaktır bu düşünce, ne gariptir ki sanır ki, giderken bıraktığı yerde bekliyor olacağım. Yüce bir gönüldür aslında kalan. aldatılan ise ta kendisidir giden zalimin. Ey zalim bil ki hiç bir zaman bıraktığın yerde bekliyor olmayacağım, güle güle git hoşça kal, Allaha emanet ol. Geride kalan dağlar kadar büyük sevgim ise artık Allaha emanet, o artık senin değil, aslada olmayacak, hakeden bir gönül elbette bulunacak, sense biliyorum muhakkak geri geleceksin buna adım kadar eminim. O bıraktığın yerde kalacak yıllarca bekleyeceksin biliyorum. Güle güle git, tertemiz yüreğimi kirlettiğin gibi, kirli kalplerde kal. (Namı diğer Sevimli Hayalet Casper)

    • Merhabalar sevgili Casper,

      Çok güçlü şeyler yazmışsın ama sanırım yanlış yere yazmışsın… Ama yine de seni kim bu kadar üzmüş, kime bu kadar kırılmışsın, ‘zalim’ dediğine göre kim zulmetmiş bilmiyorum ama yüreğine ferahlık dilerim Allahtan…

  29. Merhabalar ezgi hanim, oncelikle cok tesekkur ederiz tum paylasimlarinizdan ve yardimlarinizdan dolayi. Ben de hamilelik sonrasi 20 kg vermistim 1 seneyi askin surede. Ama sizin uyguladiginiz listelerle henuz tanistim, tekrardan aldigim 2-3 lg i da hencecik verdim.benim merak ettigim konu, siz bu listeleri normal hayatiniza mi yaydiniz? Esiniz icin yemek pisirirken de bu tarz yemekler mi pisiriyorsunuz? Mesela ben normalde de pilav pisirmem, kizartma yapmam, serbetli tatli cok nadir yaparim. E bildigim kadariyla siz de hamburgeri seviyorsunuz.hic yemiyor musunuz artik zararli oldugunu bildigimiz ama sevdigimiz lezzetleri? Mesela tukettigimiz ekmekler, hamur isleri, tatlilar, mantilar,kurabiyeler…nasil bir yer edinmeli hayatimizda? Siyah cay ve kahveye dair nelere dikkat etmek gerek? Muz, incir, kavun, karpuz, uzum gibi meyveler hangi araliklarla tuketilmeli veya neye dikkat etmeli bunlari tuketirken?
    Tesekkur ediyorum simdiden, kolayliklar diliyorum. Bebisinizle dolu dolu gecirebileceginiz zamanlar diliyorum, saglicakla kalin…

    • Selamlar :))))

      İlk 6 ay, eşime klasik menüler hazırlarken ben listelerimde ne yazıyorsa harfiyen onları pişirip yedim. Hedefime ulaştıktan sonra da 6 ay boyunca kilomu sabitleme ve alışkanlıklarımı yerleştirme adına, sağlıklı tarifler hazırlamayı huy edindim ve hamburgerden uzak durdum. Bu sene ise, ayda 1 defa, 2 ayda 1 defa şeklinde özlediğim şeylerin tadına bakıyorum. Örneğin sabah yulaf yemişsem, ara öğünde kuru meyvelerimi yemişsem, öğlen hamburger yiyip, akşam salata tercih ediyorum. Bedenime bu tadı unutturmuyorum. Ama denge unsuru benim öğrendiğim en önemli şeydi. 1 defa, 2 haftalık bir seyahate çıktım ailemle. orada ise, daha önce tatmadığım ve ilk kez yiyeceğim şeylerle karşılaştığımda afiyetle tattım… İçinde şu var, bu var demeden… Çünkü bu geçici bir süreçti ve benim alışkanlığım olmayacaktı. Döndüğümde ise aldığım kiloları verdiğim gibi, biraz da hazırlandığım ikinci hamilelik için olmam gerekenden 1-2 kg aşağı düştüm. Tabii bu hazırlıklar ne kadar yardımcı olur, o süreçte durum neler getirir hala bilmiyorum. Fakat ben severek sağlıklı yemeyi sürdürüyorum.

      • İkinci çocuğa mı hazırlanıyorsunnn…cesaretinden dolayı tebrik ederim..:) bunu en içten hissiyatlarımla söylüyorum.. Sevgilerr

        • kardeşime bakıp, iyi ki var dedikçe, bunu istiyorum…
          Çok zor ama sevgisi çok… Ben bu kadar sevginin var olduğunu bilmezdim. O yüzden de istiyorum.
          Bir de kalabalık bir ailem olsun istiyorum. Nasıl yetişiriz, nasıl yaparız inan fikrim yok. Ne maddi olarak gücümüzden eminiz, ne de fiziksel… Ama çok seveceğiz ve elimizden geleni yapacağız. Hiç değilse bu kadarını bilip, ona tutunuyorum 🙂
          kısmet olur mu, düşlediğim gibi olur mu onu da bilmiyorum. Biraz kör dövüşü… 🙂

  30. Mrb Elif Ezgi..55 kg anne nin önerdiği kilo mu senin olmayı istediğin kilo mu…benim boyum 1 72..

    • Benim doğum öncesinde kilom 56-57 şeklinde gider gelirdi. Ama hamile kalmadan önce biraz rahatladım, iki üç ay kadar kafam rahattı, canım ne istediyse yiyeyim bari nasılsa hamile de kalamıyorum dedim. 61 kilo oldum. Ve hamile kaldım. Derken kilo verme maratonu başlayınca tabii hedefi klasik sayım olan 57 olarak belirledik. Annem de ikinci bebeği düşünüyorsan 55 ol diye önerdi. Zira, emzirmeyi bırakınca ister istemez kilo alacağımı, kendim için kredi oluşturabileceğimi vs söyledi. Bu şekilde hedefimizi 55 yaptık. Ama bu halde biraz sıska görünüyorum. 57 benim en “tamam” kilomdur diyebilirim.

  31. Anladım:) ben şu aralar 61 kg oldum..genel olarak görenler daha fazla verme istersen diyorlar..eşim de yeter artık diyor..ayrıntılı bir tartı da tartılmadım ama sanırım yağdan verdiğim için daha zayıf görünüyorum..bu arada ikinci çocuk konusunda kör döğüşü deme yaaaa…:)) ben bir çocuğum olmasını çok istiyordum ama bunun için ideallerimede ara vereceğimi de biliyordum…iyi ki olmuş iyi ki var ama artık yavaş yavaş kendimi gerçekleştirmenin diğer aşamalarınada geçmeliyim…sen biraz daha yakınsın belki de ideallerine … Resimdi yazmaktı hobilerin bi şekilde kendini varediyorsun…hayata – lerle başlayıp sıfır noktasına getirip e yavaş yavaş ta artılar eklemeye başlamak böyle bir süreci gerektirdi belkide benim için ama ikinci çocuk hala kafamın aydınlık bir tarafında yeralmıyor… Hiç öyle bir Plan’ım söylemim bilinçaltım üstüm hiç olamıyor…:) sana kolay gelsin …

Yorumlar kapalı.