Emziren Anne Bu Listeleri Uygulayabilir mi?

Mother and Child 1905-1908 Julius Gari Melchers (1860-1932/American)

Daha önce yazmış olmama rağmen bu soru bana sıkça soruluyor… Blogunuzda yer alan listeleri emziren bir anne yapabilir mi? Doktorlarımız “emzirirken de hamileyken olduğu gibi beslenin” diyor ve bizlere diyeti yasaklıyor…

“Diyet” sözcüğüne ve içeriğine yaklaşımımız malum… Biz böyle insanı aç bırakan sağlıksız şeyleri asla, hayatımızın hiçbir noktasında onaylayıp uygulamıyoruz. Az önce bir sevgili takipçim de sormuştu, ona verdiğim yanıtı noktası virgülü ile aynen aktarıyorum:

” …doktorlar şunu ifade etmeye çalışıyor: “hamileyken de yağlı, kızartma, karbonhidrat ağırlıklı yemeyin. Bol sebze, meyve, süt ürünü, yüksek lif ve tahııl içerikli beslenin yani her besin grubundan dengeli tüketin. Bol su için, asla öğün atlamayın ve kendinizi aç bırakmayın. Aşırı kalorili gıdalardan kaçının çünkü bu doygunluk değil sağlıksızlık verecektir. Kalp damar hastalıklarından diyabete bir çok sorunn başında yanlış besin seçimi ve tüketimi geliyor. Asla düşük kalorili “rejimler” yapmayın. Bedeninizin doğru ağırlığını koruyun” Şimdi buradan yola çıkarak denilebilir ki, gerek emzirirken gerekse normal koşullar altında aynı beslenme “anlayışını” benimsemeliyiz. Sağlık otoritelerinin kasttetiği budur. Bizim listelerimiz de bu anlayış üzerinden hazırlanmış örnek tablolardır. hah, emziren kadının porsiyonları ile emzirmeyen bir insanınki aynı olmaz.”

Bu anlamda,

Bu linki tıkladığınızda emziren annenin listeleri kullanma kılavuzunu okuyabileceksiniz…

Peki hangi listeden başlamalı?
İşte bu sorunun cevabı da bu yazıda saklı. Lütfen “bu” sözcüğünün üzerine tıklayın 🙂

Emzirme performansınızı arttıracak takviyelerden de yararlanabilir, bazılarını gün içinde sınırsız tüketebilir bazılarını da listelerinizde gereken yerlere dahil edebilirsiniz: İşte onlar da

1- https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/03/11/emzirme-performansini-arttiran-yeni-tarifler-taylan-kumeliden-taptaze/

2-  https://eskikilomadonuyorum.wordpress.com/2012/01/12/emzirme-performansinizi-arttiran-3-super-tarif/

Eminim sevgili anneler, bu yazılar size yol gösterip ışık tutacaktır…

Emziren Anne Bu Listeleri Uygulayabilir mi?” üzerine 24 yorum

  1. günaydın ezgi hanım .. bu yazınız okadar güzel olmuşki anlatamam ne kadar sevindim..çünkü bazı makaleleri arayıp bulamıyordum moralim bozuluyordu 😦 şimdi hepsi bir arada olmuş 🙂 sık sık aynı sorular sorulup sizi extra yoruyoruz ama inanın çok büyük iyilikler yapıyosunuz bebişinizle geçireceğiniz saatlerden çalmak asla istemeyiz ama bize böyle vakit ayırdığınız için sonsuz teşekkürler.. bebeğimi kucağıma alıp bu lstelerle zayıflamaya başlayınca hafta hafta yzıcam gelişmelerimi.. sizi çok seviyoruz kendinize ve sevdiklerinize iyi bakın iyi çalışmalar..

  2. SLM EZGİ HANIM 1. LİSTENİN 6. GÜNÜNDEYİM SÜPER GİDİYO ALTIĞIM İLTİFATLARA İNANAMIYORUM BİŞEY SORACAĞIM KUSURA BAKMAZSANIZ 2. LİSTEDE YERALAN SEBZE ÇORBASI NELER OLABİLİR BİRKAÇ ÖNERİNİZ OLABİLİRM SEVGİLER

  3. merhaba ezgi ilk olarak çok çok teşekkür etmek istiyorum ben hayatım boyunca 60lrı orta sonda görmüştüm şuan 24 yaşındayım ve iki bebişim var 70ler benim kaderim gibi bişiydi ama seninle tanışınca yok ya öyle değil dedim bende fazla bişiler vardı başladım 2-3 hafta fire veince bıraktım moralim bozuldu çikolataya vurdum daha çok aldım aradan 3 ay falan geçti hayır dedim bu sefer çok kararlıyım ve evet 3 haftam bitti ve ben5 kilo vererek 69 a düştüm ve 10 yıldır ilk defa gördüm o zamanları neredeyse hatırlamıyorum bile neyse aslında anlatacak çok şey var ama zamanını almak istemiyorum birde dışarıdan etkenler olmasa daha ii gidecek(eşim hasta olursun,annem sana bu kadara yeter vs.) sormak istediğim ben hep düzensiz regl olurdum ama her ay olurdum 3 ay önce ilk başladığımda o ay regl olmadım hatta 2 ay eşim diyetten dedi beslenemiyosun falan bende korktum bıraktım düzene girmedi ama doktor moktor hallettik şimdi 3 hafta oldu diyete başlayalı yine gecikiti acaba olabilrmi az beslenmeden fla kendimi bazen yorgun falan hiissediyorum bazen listedekileri bulamayınca ya değiştiriyorum ya yemiyorum iki çocuk artı ev taşıma durumlarım olduğu için vakitleri kaçırabiliyorum kastan falan kaybediyo olabilirmiyim .
    çok uzun oldu ama özür diliyorum ve hakkını helat et.

    • Bir kaç arkadaşımda bu regl düzensizliklerine dair geri dönüşler okudum. Binlerce takipçi arasında en az 4-5 tanesinden… Anneme bu konuyu sorduğumda, beslenme bozukluklarından başka hiçbir yeme sisteminin regl düzensizliğine yol açmayacağını söyledi. Bu beslenme bozuklukları ise, anoreksiya (günlerce aç kalma ya da çok az yeme ve ölüm sınırına gelene kadar zayıflama) ya da blumia (çok yiyip, kusturma) hastalıkları imiş… Bizim listelere gelirsek, biz ortalama bir insandan çok daha sık ve çok çok zengin besleniyoruz. Liste yapmayan bir insan gün içinde yeteri kadar meyve, sebze, et, yumurta, peynir/kefir/süt, kaliteli yağ (kuru yemişler) tüketiyor mu? Bir tanesini alıyorsa, bir tanesini mutlaka ihmal ediyordur. Oysa biz, her besin grubundan tüketiyoruz. Ve dahası, 2 saatte bir yemek yiyoruz. Bu anlamda, doğum sonrasında regl düzensizlikleri için doktorumuzun yönlendirmelerini dinlemek en iyisi. Ben doğumdan sonra 8 ay kadar hiç adet yaşamadım. Ama ondan sonra son derece düzenli bir döngü oldu. Velhasıl, yemeklerimiz ile adet düzenimiz arasında olumsuz bir bağ yok. 🙂

  4. Ezgicim merhaba bir sorum olacak vakit ayırıp cevaplarsan çook memnun olurum. Ben listelerden faydalanarak kilo verdim. 39 yaşındayım balık yağı hapı veya başka türlü bir destek kullanmak gereklimidir. Bu konuyla ilgili birçok şey duyuyorum. Senin ve sevgili annenin fikrine çok ihtiyacım var cevah verirsen çok sevinirim. Bütün işlerine kolaylıklar diliyorum.

    • Selamlar, balık yağı hapları omega yağ asitlerine ihtiyaç duyulan durumlarda öneriliyor. Eğer balık türlerine özel bir alerjiniz yoksa bu takviyeleri ihtiyaç zarfında alabilirsiniz. Eşim de hekimdir, kendisinden gelen yanıtı aynen yazmış bulunuyorum. Sevgiler 🙂

  5. Ezgi hanim merhaba,sessizce takipteyim sizi,ilk listeyle birlikte 2,5 kilo verdi ve simdi ikinci listedeyim,cok ama cok ozur diliyerek belkide defalarca sorulmus ama benim bir turlu yorumlarda goremedigim bir soruyu sorucam,bulundugum ulkede kepekli pirinci hic bir sekilde bulamiyorum ve int,ustunden maalesef ulasamiyorum(latin Amerika`dayim) baska bir secenegim olabilirmi acaba? belki bulgur? tesekkur ederim

  6. merhaba, ben biraz tuhaf olucak ama ben arkadasimin arkadasi vasitasiyla blogunuzdan haberdar oldum. benim vermem gereken yaklasik 15 kg var. 25 yasindayim ve hem yurtdisindayim hemde ogrenciyim ve suan final year’dayim. final year projectim yuzunden tum gun evde bilgisayar basindanda kalkamiyorum. Ben napicam? 🙂

    • Selamlar,
      Öncelikle önünüzdeki sınavlar için başarılar dilerim. Sonra… nasılsa kendinize yemek hazırlıyorsunuz değil mi? İşte bu yemekler, bizim listelerimiz olsun. Masanın başında olsanız dahi, onları uygularsınız. Önemli olan doymak ama ne ile doyduğumuz daha önemli. Lütfen liste-1 ile başlayın. Sevgiler.

  7. oncelikle hem cevap verdiginiz icin hemde guzel dileginiz icin tesekkur ederim..Evet cogunlukla evde yemek hazirlayip/yiyorum.Listelere goz attim ama listelerde yazan malzemelerin cogu malesef bulundugum ulkede (MALEZYA) yok (Turk tipi/cesidi peynir bile yok)

    basinizi sisiriyorum ama kusura bakmayin lutfen

  8. Selam Ezgi hanim,

    Ben 5 ay once dogum yaptim ve oglusumu emdiriyorum. Birinci listeyi bitirmek uzereyim ve 2 kilo vermis bulunuyorum😊. Bu beni bir yandan cok mutlu etti ve bir yandanda cok tedirgin. Tedirginligimin sebebi cok hizli kilo vermem ve bunun sutumun kalitesini zedelemesi. Cunku ben internette zayiflama ve emdirme ilgili sorulari okudugum zaman, uzmanlarin verdigi cevap ” haftada 800 Gr. Dan fazla zayiflarsaniz eski yaglar kirildigi icin bir tur madde ortaya cikiyor ve bu sutunuze geciyor ve cocugunuza zarar verebilir.

    Beni bu konuda bilgilendirebilirmisiniz?

    Selam Fatma

    • Merhaba Fatma,
      Bir çok kişi kilo vermek için beslenmeyi değil, aç kalmayı tercih ediyor… Böyle durumlarda sadece sütün kalitesi değil, yaşam kalitesi de düşer elbette… Ancak bizim bu anlamda korkacak bir şeyimiz yok, çünkü biz bol sıvı alıyor, her besin grubundan tüketiyoruz. Vücudumuzda işimize yaramayan, yani “fazlalık” dediğimiz kütleler böylelikle bizi terk edip sağlıklı olan noktaya geliyoruz. Fazlalık olmayan ve bizim için gerekli olan kütleyi ile koruyoruz. Uzmanlar ise ortalamam bir sayı veriyorlar. Ancak bu kişiden kişiye değişebilir. Ayrıca ilk hafta attığımız şey, ödem yani birikmiş sudur… Yağ kaybetmeye başladığımızda rakamlar gramla ölçülecektir. Hatta ayrıntılı bir baskül olsa söz gelimi 1.100 gr verdiğimizde bunun belli bir kısmının yağ, diğer kısmının su olduğunu tespit edebiliriz. Bu sebeple gönül rahatlığı ile listeleri yapabilir; emziren kadınlar için listeleri uygulama metotlarından faydalanabilirsin. Bu ayrıntılar, sütün kalitesini düşürmek şöyle dursun arttıracaktır da.
      sevgiler.

  9. Emzirmen anneler 🙂 size yardımcı olabilirse … Ben de emziren bir anneyim 🙂 kızım 17 aylık…bu blogla da 3 ay önce tanıştım ve kilolarımı bu listelerde verdim… Kendimi çok iyi hissediyorum ve kızımı hala emziriyorum …artık sabahları yorgun uyanmıyorum…:) günlük evde yaptığım hafif egzersizlerle de vücudum gayet toparladı…

  10. Selam, yeni düştüm ben 🙂 kepekli pirincin alternatifini yorumlarda ve blogda bulamadım.. Galiba iyi bir internet kullanıcısı değilim 🙂 Anlayışın, yardımların ve merhametin için teşekküler….

  11. ezgi hanim,size yazip danismamin ustunden nerdeyse bir ay gecti ve ben tam 4100 gr.verdim .cok tesekkur ederrim sabriniza ve emeginize,saglikli beslenmeye devam,daha verileek kilolar var,sadece paylasmak istedim sizle ve bir kere daha bir konuda yardiminizi rica ediyorum,Taylan hocamin facede paylastigi listede ara ogunlerde farkli bi alternatif bulunabilirmi, ben kuru erik,badem falan bulamiyorum sili”de.sadece ceviz var.diger konuda ikinci ara ogun saat 5pm.gibimi olmali.tesekkurler ve cok sevgiler

  12. Cok sevindim bu siteyi bulduguma ama diyet konularinda cok direncsizim insallah bu sefer olacak ezgi hanim. Bir de bu listelerin hepsini siradan mi uygulamamiz gerekiyor yoksa tek liste yeterli mi??

Yorumlar kapalı.