Greyfurtlu Kinoa Tabule

Tanıştığımıza çoook memnun oldum diyeceğiniz gıda, KİNOA

Tanıştığımıza çoook memnun oldum diyeceğiniz gıda, KİNOA

Sevgili Takipçilerim 🙂
Bir gıda düşünün ki, protein zengini olsun. İçinde aklınıza gelebilecek her türlü vitaminler olsun. Ama tadı da pilavı makarnayı aratmasın. Üstüne üstlük gluten intoleransı olanlar ve çölyaklılar da kullanabilsin çünkü glutensiz olsun… İşte bu şahanenin adı kinoa…

Ben de bu akşam kino ile tabule denilen bir lübnan yemeğini yapmaya karar verdim. Bir de bu aralar greyfurt bolluğu var, tabuleye yakışır diye düşündüm; düşüncemde hiç yanılmamışım 🙂

Tabule, kabaca bol maydonoz, nane gibi yeşilliklerin ince kıyılması, içine ıslanmış ince bulgur ilave edilmesi ve limon/nar ekşisi/erik ya da sumak ekşisi ile tatlandırılması ile elde edilen bir tür salata. Fakat biz burada bulgur yerine kinoa kullanıyoruz.

İşte malzemeler:
1 kahve fincanı kinoa (2 saat önceden ıslatın ve süzerken iyice yıkayın çünkü tohumn dışı acılık verebilir, ama iyice yıkarsanız nefis olacak)

dış çeperi iyice soyulmuş kızıl greyfurt (küp küp) -kabuklarda kalan greyfurt kalıntılarını bir bardağa sıkarsanız, sos için kullanabilirsiniz-

ince kıyım 1 demet nane ve maydonoz

1/2 limonun suyu

Biraz tuz, 1 çorba kaşığı z.yağı

Kinoalarınızı göz kararı bir suda 15 dk kaynatın. Suyu fazla geldiyse ince gözenekli süzgeçte süzün.
İnce kıydığınız diğer malzemeri bir kaba alın ve kinoayı ekleyin

greyfurt kalıntılarından elde ettiğiniz suyu+limon suyunu+ tuz ve z.yağını karıştırın ve kaba ekleyip iyice karıştırın.
İşte ekşili enfes tabuleniz hazır.
Afiyetler olsun.

Kinoa kolay bulunamıyor ne yazık ki, ama içimden bir ses çok daha yaygınlaşacağını ve ucuzlayacağını söylüyor. Umarım öyle olur. Çünkü cidden çok faydalı. Öyle güçlü bir protein kaynağı ki vegan/vegeteryan beslenmelerinin vazgeçilmezi.
Ben migrostaki organik reyondan aldım. Laf aramızda biraz pahalı. Ama evimde bulunsun sıkça olmasa da kullanılsın istedim. Dediğim gibi daha yaygın ve ucuz olacağı günleri sabırsızlıkla bekliyorum.

Sevgiler.

 

