2014 Benim Yılım

Kefirimi sağlığınıza kaldırıyorum :)

Kefirimi sağlığınıza kaldırıyorum 🙂

Sizi bilmem ama 2013 ciddi bir imtihandı. Ne şekilde açıklanırsa açıklansın, kıyısından köşesinden herkesin bir şikayeti, bir diyeceği var sanki…

Doğrusunu isterseniz ben bu yılın bitişini ilk günden beri bekler oldum; batıllarım yoktur aslında, nasıl başlarsa öyle gider cümlesi bana göre önyargının bir çeşididir ama bu sene sanki tam tersini yaşadım.  İşin en tuhafı, benim gibi, bu yıldan illallah getiren o kadar çok kişiye rastladım ki; “bir bitsin de işimize bakalım” serzenişi bir marş gibi oldu diyebilirim…

Her yıl, ajandaların ilk sayfası açılır ve o mis gibi, hiç kullanılmamış sayfaya kararlar yazılır…

1-      Daha çok kitap okuyacağım,

2-      Daha çok seyahat edeceğim,

3-      Kilo vereceğim!!!!

4-      Bakımlı olacağım…

5-      Depresyonu alt edeceğim

1 ocak tarihi için yazılmış bu kararların, 2 ocakta bozulması ya da bir haftalık bir mücadeleden sonra tamamen hükmünü kaybedip, hayatın hayhuyuna dalmak pek çoğumuzun şikayeti olmalı…

Oysa bu kez öyle olmayabilir! Gece tam 12de arabalar balkabağına dönüşmeyecek elbette ama herkes kendi mucizesine, kendi değişimine “karar” verebilir. Yeter ki, sağlıklı olalım ve sevdiklerimizin dirlik ve esenliği yerinde olsun.

Şu halde, ajandanın diğer sayfasına

1* yeni kitabıma başladım

2* Seyahat seçeneklerimi sıraladım.

3* Bugün daha hafif besleniyorum, daha çok su içiyorum ve 30 dk yürüdüm.

4* Cildimi temizledim ve saçlarıma bakım yaptım.

5* Beni üzen şeyleri anlamaya ve hayatımdan ayıklamaya karar verdim.

Yazabiliriz…

Bazen bunu tek başımıza yapmak zorunda da değilizdir. Sağlıklı yaşam ve diyet koçluğu işime başlarken bir takım arkadaşının, sizin başlamaya karar verdiğiniz şeyi “SÜRDÜRMEK” ve “SONUÇLANDIRMAK” için ne kadar değerli olabileceği düşüncesini savunarak başladım diyebilirim. Çünkü bu benim için de çok önemliydi. Vazgeçmek üzere hissettiğimde, aldığım kararların pırıltılı hayalleri yerini çaba ve fedakârlık faslına bırakıp ruhumu zorladığında bana “kalk doğrul ve ne için başladığını unutma” diyecek bir gücün var olduğunu bilmek önemliydi. Dahası süreci sekteye uğratabilecek ayrıntıları ayıklamak çok kritikti. Çünkü bazen benim için çok iyi olduğunu düşündüğüm şey, beni frenleyen, bana zarar veren şeyin ta kendisiydi. O kadar yakından bakınca göremeyebiliyordum ama dışarıdan ve benim tarafımda olan bir göz bana bunu söylediğinde bunu daha iyi anlıyordum. İşte bu işe de bunun için başladım. Bu ruhla, bu güçle takım arkadaşı olmak için…

Heybemde bilgi, hayat ve merak var.

2014 benim yılım olsun diyorum.

2014 sizin yılınız olsun… Hem de sahiden 🙂

Ajanda yapraklarındaki hayallerin gerçeklere dönüşmesi dileğiyle…

Sevgiler

