Evde Ne Varsa…

Evde Ne Varsa Sebzeli Çorba- Kahvaltı

Evde Ne Varsa Sebzeli Çorba- Kahvaltı

Her zaman savunduğum bir şey var; zaten “temiz ve sağlıklı beslenme” konusunda rüşdünü ispat eden herkesle bu anlamda birleştiğimi söyleyebilirim.  O da yemek alanlarımı temiz tutmak…

Buzdolabın temiz olursa, temiz beslenirsin… Kilerin temiz olursa temiz beslenirsin… Çekmecelerinde, çantanda iyi ve sağlıklı şeyler olursa, iyi ve sağlıklı şeylere kolay ulaşırsın. Basit ama kuşku götürmez bir gerçek.

Ve günün birinde “Allaaaaah evde kahvaltılık kalmamış, akşama ne yapacağım buzdolabı tamtakır” diye serzenişte bulunsan da imdadına yedek oyuncuların yetişir.

Pazar akşamlarımın vazgeçilmez rutini, haftalık beslenme listemi hazırlamaktır. Böylelikle zaman beni köşeye sıkıştırdığında ne yiyeceğimi adlı adınca bilirim. Yani öğün atlamak, ne yiyeceğimi, ne pişireceğimi düşünmek gibi neredeyse angarya olan ve zaman alan şeylerle uğraşmam… Her cumartesi günü semt pazarına uğrar, marketten de eksilen erzakları yerine koymaya gayret ederim. Böylelikle, önümüzdeki haftanın menüsü aslında aşağı yukarı belirginleşir. Ancak bu hafta ne pazara ne markete gidebildim. Dolapta kalanlar yalnız başlarına kaderlerini bekliyorlar ve benim sağlıklı bir haftaya başlamak gibi niyetim var…

Ben de her öğünde gönül rahatlığı ile içebileceğim; içinde tahıllar, sebzeler ve et grubundan öğelerin olduğu bir çorba yapabileceğimi düşündüm.
İşte evde ne varsa çorbası ile sağlıklı bir gün:
1 adet kabak
1 adet büyük kereviz
1/2 bağ maydonoz
1 kırmızı tatlı biber
1 sivri biber
1 el ayası büyüklüğünde yağsız kırmızı et
4 baş sarımsak
1 kahve fincanı yeşil mercimek
1/2 kahve fincanı esmer pirinç
Karabiber
Kurutulmuş 2 adet kırmızı biber
Üzerini 2 parmak geçecek kadar su ile düdüklüde pişirdim. Oldukça acı bir çorbaydı. Sabah bol limonlu içtim, öğlen yanında yeşil salata ile içtim. Akşam da yanında yeşil salata ve ayranla içmeyi düşünüyorum.
Anlayacağınız, bizim evden bunlar çıktı…
Sizin evde neleriniz var? Aman patates, havuç, bezelye ya da mısır olmasın da; yeşil renkli her şeye göz kırpabilirsiniz 🙂

evde ne varsa sebzeli çorba- öğlen

evde ne varsa sebzeli çorba- öğlen

Mutlu haftalar dilerim.

